{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.230 visninger | Oprettet:

Det var da satans {{forumTopicSubject}}

Synes sgu efterhånden det er gået for vidt med den debat om muskelhunde/kamphunde.. Se dog på statestikken venner!!! Omkring 700.000 hunde i DK-20.000 er muskelhunde. Ud af de registrerede 3000 overfald. Ja så står muskelhunde kun for 35-40 af dem. HUNDE DER OVERFALDER BØRN: Der har vi på en 12. plads terrierracen dvs. jack russel og sådanne nogen er også med der. FORAN PÅ 1. PLADSEN ligger SCHÆFERHUNDEN. siden hedder dkm design. SÅ VÅGN DOG OP


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Det var da satans
  • #1   10. aug 2009 Terrierracen ......
    Det vil så også sige amstaff, SBT, bullterrier ??? Eller hvad ?
    Eller de er måske ikke terriere ?

    Den store forskel er jo omfanget af de skader hunden er i stand til at forvolde.. Ikke antallet af bid

    Og det er så min helt personlige menig..
    Gu vil jeg da ikke bides af en jack russel, men hellere det end en am bulldog.. Simpelthen pga. omfanget af skader hunden kan forvolde

    SÅ VÅGN DOG OP !!!!!!!!!!!!! Ejere af muskelhunde og se at få de køtere i snor... Tag ansvaret og gør hvad du kan for at DIN hund ikke laver det næste angreb..
    Alle skal passe på deres hund opfører sig ordentligt.. Og vi skal som ejere af de meget omtalte hunde passe ekstra meget på..
    Lad være med at pive... Gør noget i stedet for !!


  • #2   10. aug 2009 Det var jo så overfald på børn at schæferen lå nr 1

  • #3   10. aug 2009 Tine L

    Nu er en tjesestehund en arbejdsredskab, som bliver brugt,
    Og det med bidskader, som en tjeneste forvoldfer, er når folk er blevet bedt om at forlade stedet, og så skal man ikke diskotere eller spørge om noget, man skal bare forlade stedet.

    Tjenestenhunden bliver brugt:

    99 % til humitær opgaver, det er bla. eftersøgninger af folk.
    1% bliver hunden brugt til selforsvar, rydning mm.

    ;Men så er der alle de andre skader, som kommer under tæning, det kan ikke undgås.



  • #4   10. aug 2009 Ja jeg har ikke lyst til at optræde i TV avisen...
    Jeg er udemærket klar over at min hund har "noget" man skal passe på, så jeg tager INGEN chancer..

    Og så synes jeg det er ynkeligt med alt det piveri.. Det hjælper jo ikke noget at pege fingre og sige " De gør det også!!! Det var dem der startede"
    det er som at sammenligne knytnæveslag med knivstik....


  • #5   10. aug 2009 Michael S vil du dokumentere din viden om schæfers angreb på børn, tak.

  • #6   10. aug 2009 Og så er det en australsk undersøgelse, som ligger i den anden enden af Verden.

    Det kan vi ikke bruge til noget..



  • #7   10. aug 2009 For mig er det da helt ligegyldigt hvad andre racer gør, det er ikke dem der måske bliver forbudt fordi deres ejere ikke kan finde ud af at tage ansvar!

    (Og nej det er heller ikke ok, at andre hunde bider)


  • #8   10. aug 2009 Nu går de fleste folk´s bekymringer jo på deres hunde og ikke dem selv...

    Der er også kæmpe forskel på hvilke skader de forskellige hunde påfører.

    Jeg har kun set en stastik der er flere år gammel, så vil da meget gerne se en fra sidste år


  • #9   10. aug 2009 Micael : jeg venter spændt på et link til det du har læst...

  • #10   10. aug 2009 Jeg kender flere med schæfere - og ja det kan være en skarp hund og derfor tager de ALTID deres forholdsregler.
    Som Tina og Alex skriver så er det da fordi man VED hvad man har mellem hænderne og ERKENDER det - og derfor agere derefter.
    Jeg kan sgi ik forstå det altid skal være så svært!

    Vågn op, vær jeres ansvar voksent og lad være med at benægte hvad hundene indeholder! Fornægtelse er disse racers værste fjende!


  • #11   10. aug 2009 Michael...har du link til dine oplysninger ?

    Her er et du bør tjekke...
    (link fjernet)


  • #12   10. aug 2009 SUS : Se DET er tankevækkende...
    Antallet af bidskader er faldet, men de er blevet mere alvorlige....


  • #13   10. aug 2009 det kan godt være at andre hunde også kan være farlige..

    Men hvis jeg skal trække bukserne ned og blotte min hvide bare rø.
    Så ved jeg godt hvilken race og type hund jeg helst vil have hængende i ballerne, og hvilke jeg absolut ikke vil bides af..


  • #14   10. aug 2009 Jeg er enig. Lær at tage ansvar uanset hvilken hund du har. Hvis du ikke har FULDT UD styr på din hund SKAL den uden undtagelse gå i snor når den færdes offentligt.
    Mange aner ikke hvad de går ind til og tror at hundene kan passe sig selv uden at bliver motiveret og motioneret og så er det at det går alt.
    Hvis alle tog ansvar UANSET race af hund kunne mange hundebidsskader undgås!


  • #15   10. aug 2009 Ja Tina og Alex...gamle statistikker som oven i købet oftest er fra andre lande, ka vi ikke bruge til noget som helst !



  • #16   10. aug 2009 Nu er schæfer altså også en MEGET udbredt race.....hvis du har 10 schæfere og 2 muskelhunde og en gravhund er chancen for schæfere bider mest temmelig stor......Jeg er MOD at muskelhunde bliver forbudt men for en opstrammet lov omkring alle hunderacer....men må indrømme jeg er ved at være træt af al den debat og hysteri der nu også bliver kastet mod alle andre racer...

    Sjovt nok kommer det meste fra ejere af muskelhunde...da jeg var på grøn område forleden med min hvalp i langline kom der 3 unge knægte på hva jeg skyder 17-19 år med deres "kamphund" og minsandten om de ikke holdt den i snor hele tiden...de glemte bare at holde fast i den anden ende da de begyndte at stå og geare den op med pinde....

    Så fik jeg også lige gearet mig selv op


  • #18   10. aug 2009 Heidi L - hahahahaha ELSKER dit svar :o) og er faktisk helt enig ;o)

  • #19   10. aug 2009 Dvs. at tager man Michael S's oplysninger om at 20.000 hunde ud af 700.000 hunde i Danmark er kamphunde og holder dem op mod FAH's udmelding at kamphunde var med i ca. hver tredje af de sager de havde i 2008 - så har man et resultat der siger at kamphundene udgør 2,85% af hundene i Danmark, men står for 33,33% af skaderne.

    Man skal passe meget på med diverse statistikker for er de ikke lavet 100% statistisk korrekt, så kan man næsten selv vælge hvilket resultat man gerne vil have.


  • #20   10. aug 2009 Søren...var det meningen det sku være et link ? *G*

  • #21   13. sep 2009 Her er lidt læsning til jer alle

    (link fjernet)

    http://www.tv2east.dk/artikler/kamphunde-bider-ikke-mere-end-andre-hunde-0#comment-14796

    Tak for snakken.... Meeeeeen læs det nu grundigt igennem.


  • #22   14. sep 2009 Michael : I sidste link står denne sætning "De bider oftere andre hunde, men når det drejer sig om mennesker, så er de ikke farligere end andre store hunderacer som schæfer og rottweiler"
    Så fordi de "kun" oftere angriber andre hunde, skal jeg tage mig sammen og bare elske dem alle?

    Der er et problem med disse racer - de har altså gener/instinkter med i bagagen du ikke kan kramme væk. Det gør dem ikke til dårlige eller onde hunde - men det gør dem potentielt mere farlige end så mange andre racer og derfor behøver de så meget mere kompetente ejere. Og når de så ender hos komplette idioter - så opstår der komplikationer i form af dårlig adfærd.

    Så jo hurtigere ejerne af disse hunde gider indse hvad de har mellem hænderne og holde op med at sætte engle-vinger på racerne, jo hurtigere kan vi få bugt med mange af de problemer vi har i dag.

    Jeg er IKKE for et forbud - men der skal sgu ske en opstramning af hundeloven generelt.


Kommentér på:
Det var da satans

Annonce