{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
958 visninger | Oprettet:

Vild boldleg {{forumTopicSubject}}

Efter at have været ude at træne, er jeg igen kommet hjem med skrammer. Min hund er simpelthen så boldglad, hvilket jo er rart nok, men det går altså også ud over mig og mine hænder. Hun hopper og springer efter bolden og er ligeglad med mine hænder. En dag herhjemme, fik hun fat i bolden OG MING HÅND, og nægtede at give slip fordi hun jo også havde bolden i munden -det går altså kort sagt, for voldsomt til når vi leger med bold. Hvordan får jeg hende til at forstå, at man godt kan lege stille og roligt med en bold?
Udover det, vil hun på ingen måde give slip på bolden. -Gode råd er velkomne (evt. ved hjælp af klikkertræning).

Ja det hører ikke rigtigt til her, men jeg mener det er dumt at oprette et nyt emne for så lille et spørgsmål *SS*
Er der nogen gode steder på nettet hvor der er artikler om klikkertræning? -Det må være på dansk, engelsk, tysk, svensk og norsk. Jeg har været på www.canis.no, www.clickersolution.com (mange gode), www.clickertraining.com

Håber at nogen kan hjælpe smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Vild boldleg
  • #1   4. mar 2006 Anne - Ja, det har jeg, men det er som om hun lukker af for det, når hun har sin bold.

  • #2   4. mar 2006 Anne - Tja, jeg må jo prøve at blive ved. Det kunne være der var en lettere og hurtigere måde måske. *S*

  • #3   4. mar 2006 Anne - Tjo, nu er der bare det at hun holder meget af vand. Hun elsker at man sprøjter vandet fra når man har vasket hænder, ud over hende. Det er også besværligt.

  • #4   4. mar 2006 Det er kan være problemet med hunde og bolde er at de bliver super ophidsede af det. Man anbefaler faktisk at man ikke leger med bold med sin hund, da den kan blive stresset af det. Det er fordi bolden hopper sådan.. Der er lavet undersøgelser der viiser at hunden udvikler så meget adrenalin når den leger med bold at det tager ca 24 timer for at niveauet er nede på normal igen.

  • #5   4. mar 2006 Mht. klikkertræning kan du finde lidt på Milles side www.123hjemmeside.dk/loeven Det er skrevet af Jannie B herinde fra. Hende kan du jo også kontakte.

    Mht. at slippe bolden, så lyder det for mig, som om hun kører så højt oppe, at der ikke vil ske noget ved at tage i hende. Hun vil stadig elske bolden lige så højt. Det kan man i hvert fald se på alle de hunde der går ude i klubben. Når de er i så høj drift, så tager de ikke skade af, at man tager i dem for at lære dem at slippe. De fleste der har så boldglade hunde ude i klubben, bruger den med at lige dreje halsbåndet lidt rundt og så under ingen omstændigher trække i bolden samtidig. Træk øger modtræk :o) Vær så hurtig når hun slipper lidt af taget i bolden, til at hive bolden ud af munden. Kast den og lad hende lege med den. Sæt efterhånden slip-kommandoen på, så hun lærer den :o)

    Jeg håber du forstå hvad jeg mener med at dreje halsbåndet *S*


  • #6   4. mar 2006 Nogle hunde kan dog godt klare det i psyken og det kan være din hund bare skal lære spillereglerne. Du skal lære den at lave det som en aportøvelse. Du har bolden i lommen og hunden ved det ikke. Hunden skal gå i plads. Med den ene hånd tager du fat i halsbåndet hvis ikke du stoler på at hunden bliver på plads. Med den anden tager du bolden op ad lommen og kaster. Når bolden er landet siger du apport og hunden vil jo så returnere med bolden. Den skal smide bolden eller aflevere bolden i din hånd. Så snart du bøjer dig ned mod bolden og hun begybder at rejse sig skal du sige AH og standse op og give hunden chancen for at sætte sig igen. Du har jo lært den at det nærmest er en kamp for bolden og det skal i væk fra. Den lærer hurtigt at du ikke kaster bolden før den holder sig i ro

  • #7   4. mar 2006 Rikkes metode er garanteret ligeså god som min.. min var vidst også lidt kringlet formuleret

  • #8   4. mar 2006 Sille: Vi må øve os lidt i at skrive så det er til at forstå ;-P Nej... Jeg forstod godt dit, så mon ikke også Irene forstår det *S*

    Nogle mener måske at min metode er for hård, men når de kører i så høj drift, så siger min erfaring mig, at så lægger de ikke rigtig mærke til at man tager i dem. Alle de schæfere jeg har set lære det på den måde, er mindst lige så glade for bolden stadig :o)


  • #9   4. mar 2006 ja jeg tror heller ikke at det skader hunden eller dens boldglæde.. jeg tænker bare på om det er helt godt altid at lege bold med sin hund.. Kender du ikke de hunde der ikke kan andet end at lege med deres bold? De kan hverken lege med andre hunde eller med andet end deres bold. Det er det samme med pind, men den stresser de derimod ikke sådan over, bortset fra hvis der er andre hunde der vil tage den..Jeg forstod nu også godt dit. Så kan hun jo vælge den metode hun synes passer bedst på hendes hvapper

  • #10   4. mar 2006 Jeg gør det med Karla at jeg øver 'dit' og 'mit' og når jeg fortæller hende at bolden er min rører hun den ikke (altså næsten hver gang, ik!) hvis hun endelig 'overtræder reglerne' stopper legen øjeblikkeligt, altså at hun ser en konsekvens ved ikke at respektere kommandoen. Dette sker ved at jeg vender ryggen til og folder armene og viser generelt 'lukket kropssprog' og simpelthen ignorerer hende i et vist tidsrum og derefter prøver vi igen. Men det kræver øvelse, øvelse, øvelse!!!

  • #11   4. mar 2006 Sille: Helt rigtigt. Irene kender jo hunden bedst :o)

    Jeg ved ikke. De hunde jeg kender som er rigtig boldglade, er lige så glade for andre hunde. Jeg beundrer deres arbejdsniveau meget. Den kontakt de har til føren, fordi de venter på at den bold kan komme hvert sekund. En jeg kender har dog ingen problemer så snart de kommer hjem. Så er hunden rolig igen og tænker ikke så meget på bolden :o)


  • #12   4. mar 2006 hvis hunden ikke bliver manisk så er det jo også en fin leg..

  • #13   4. mar 2006 Sille - Jeg forstod det skam godt, det var da fint formuleret. Det må vi prøve.

    Rikke - Jeg giver dig ret, hun sanser det nok ikke - hun glemmer det i hvert fald hurtigt.

    Ja/nej må vi også forsøge ppå bolden.

    Tak for idéerne. Hvis nogen har flere artikler omkring klikkertræning er de også velkomne.


  • #14   4. mar 2006 Hej Irene

    Bruger du din hund til noget træning i en bestemt forening (især konkurrencer), og hvad vil i din verden være den perfekte reaktion fra din hunds side. ???

    Jeg er nemlig ikke enig i metoden med at dreje halsbåndet rundt, men et alternativt løsningsforslag afhænger jo af hvad det er du gerne vil have det hele skal ende med :o)


Kommentér på:
Vild boldleg

Annonce