{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.008 visninger | Oprettet:

hund er aggressiv overfor ukendt hunde {{forumTopicSubject}}

Hej...

Vi har en blandings hund af en halv dansk/svensk gårdhun og halv Kleiner münsterländer. når han er hjemme ved vores forældre leger han med 2 labradore og den anden side en schæfer og en terrier.
Men når vi går tur med ham og han ser en fremmede hund går han FULDSTÆNDIG amok, han trækker afsted og gør, knurre osv.. dette er selvfølgelig mega træls, da vi ikke kan slippe ham løs på åbne områder da vi frygter han angriber en anden hund hvis der kommer en..

Er der nogen som har nogle gode råd til hva vi kan gøre.?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hund er aggressiv overfor ukendt hunde
  • #1   19. aug 2009 Start med at gå til træning med hunden, så får hunden stimuleret sin usikkerhed, men hensyn til andre hunden.

  • #2   19. aug 2009 Har han nogensinde hilst på andre hunde på gåturene ?

    For hvis ikke han har fået lov til det fra hvalp af, eller hvis ikke hans opmærksomhed er blevet afledt fra det spændende at møde en anden hund, når man er en glad hvalp -
    Så kan det tit gå over og blive til den adfærd du beskriver din hund gør..

    Altså nysgerrighed og interesse er gået over i forvirring og frustration over det at se en fremmed hund ...


    Prøv at lave nogle aftalte møder med de hunde han kender, som om at de er fremmede hunde og så lad dem hilse.
    Og når i så møder fremmede så skal du aflede hans opmærksomhed på noget andet, så han ikke bruger alt sin energi på mødet med den anden hund...
    Godbidder, legetøj eller hvad han eller kan li' ....

    Det kan tage tid, men du skal være tålmodig..


  • #3   19. aug 2009 vi var på camping i sommers hvor svigerforældrene og deres labradore var med, der kunne han pludselig godt med fremmede hunde pga deres hanhund Rico var med..

    Ja vi prøver at få ham til at snakke med fremmede hunde, og var ude at gå med ham for 14 dage siden, hvor der kom en fremmed hund, dens ejer var MEGET forstående og sagde at han nok var nærvøs og at vi skulle prøve at lade ham snuse til hende (selvom han var meget vild)
    og han faldt da også til ro, men VI var meget nærvøse for at han ville "blusse" op igen..

    vi har overvejet at prøve en hundepark og se om det kunne hjælpe..


  • #5   19. aug 2009 M A C -

    Jeg har ladet min hund hilse på en del hunde der reagerer som din gør det og jeg har endnu ikke oplevet at den "sure hund" blev ved med at gå og skabe sig tosset efter de havde hilst og snuset lidt til hinanden..

    Hvis jeg har mødt nogen hvor hunden går bananas og ejeren står og ser sådan lidt flov og frustreret ud , så har jeg stået og snakket lidt med dem og hundene har kigget lidt på hinanden..
    Efter at de har snuset har jeg sluppet min hund fri, for hun trisser bare rundt når der bliver gøet af hende, og snuser til alt muligt andet.
    Så er den "sure hund" pludselig blevet meget interesseret i min hund fordi at hun ignorerer den og har fuldstændig ændret adfærd...

    En anden gang mødte jeg en mand med sin Rottweiler tæve. En hund der aldrig havde fået lov at hilse eller lege med andre hunde fordi at ejerne var bange for at den var aggressiv.. Det blev den så netop fordi at den aldrig havde fået lov til noget ...
    Den reagerede altid voldsomt når man mødte dem.
    Men en dag mødte vi dem og skulle samme vej og så fulgtes vi - og der kunne min hund iog tæven sagtens gå ved siden af hinanden...

    Så det er mindre stressende for en usikker hund at gå ved siden af en fremmed hund, end at møde en fremmed hund lige på..


  • #6   19. aug 2009 Stine P
    desværre er det ikke alle som er så "tilgivende" for en sur hund.. og vi er også de fjove ejere når han opføre sig sådan, for normalt er han sådan en rolig og dejlig hund..

    Pia K
    tror vi må prøve at få ham til træning, for det kan da kun blive bedre.. så kan det være han lære ikke at trække når vi går med ham hehe


  • #8   19. aug 2009 vi havde en positiv oplevelse her til aften..
    vi var ude at lufte ham og slap ham løs på en tom byggeplads, der kom så en golden retriver i udkanten og han blev ops på den og løb afsted mod den, men stoppede og vende om da jeg piftede og råbte "HER". vi begynder at gå hjem og støder på vores nye nabo og 2 min efter kommer golden retriveren forbi og manden var utrolig forstående overfor vores hidsige hund og vi snakkede roligt til smooky og snakkede med golden retriveren og efter 2 - 3 min legede de sammen i stedet for..


  • #9   19. aug 2009 Pia -
    Ja, vi får i hvert fald meget ud af det. Min hund har jo også på den måde lært at håndtere hunde der opfører sig "underligt" ..
    + at det at hun er tæve og kun er 14 kg så virker hun heller ikke så skræmmende, men sætter lynhurtigt på plads hvis der bliver overskredet nogle grænser.
    Så hun er faktisk den perfekte "vænne til andre hunde"-hund..
    Derfor lader jeg hende gladeligt være forsøgskanin når jeg kan se at den fremmede hund bare er usikker...

    Men jeg synes også selv at "problemhunde" er spændende... Lyder måske lidt underligt.
    Men måske derfor at jeg gerne hjælper hvis vi får muligheden for det !

    Det er synd for både dig og din hund at folk bliver skræmte når i kommer gående. Men kan nu godt forstå folk, der ikke har så meget indsigt i hunde. De ser jo netop bare en aggressiv hund..
    Men hvis nu alle satte sig lidt mere ind i hundene der er så stor en del af vores liv, så kunne vi hjælpe hinanden til at få glade og tilfredse hunde smiley :-)



    M A C -
    Super.
    Så er det bare med at finde nogle flere der vil være med...
    En rigtig god ting er at spørge om hundene må hilse når man møder nogen på gåturen, der ser sådan lidt tilforladelige ud...
    Og så skynde sig at sige at din hund gør fordi at den er usikker. Man bliver overrasket over HVOR mange der siger ja ! .. Og hvis de siger nej, så prøver man bare med næste hund og ejer...



    Før Laura havde jeg en Kæmpe stor Rottweilerhan som aldrig havde været vant til at se/hilse og lege med andre hunde..
    Jeg havde ham fra han var ca 5-6 år så der var meget at arbejde med.
    Så han en hund lagde han alle sine 60 kg i snoren og VILLE bare hen og snuse..
    Han så MEGET skræmmende og intens ud når han stod der og hoppede og flåede i snoren.. Men han ville bare sige hej - intet dominerende i ham..
    Og næsten ALLE sagde ja når jeg spurgte om de måtte hilse. Selv gamle damer med deres små hunde.
    Var selv meget imponeret over folks tolerance for det store dyr. Men det viser bare at folk er mere medgørlige end man tror smiley


Kommentér på:
hund er aggressiv overfor ukendt hunde

Annonce