3.665 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 12 Svar

hjælp.... hvalp og støvsuger hjælp.... hvalp og støvsuger

hej...

som i nok kan regne ud så handler det om min hvalp kenzo og når jeg støvsuger....

han gør helt vildt når jeg går i gang med støvsugere.. den står overhovedet ikke stille på ham, lige indtil jeg er færdig, så er han rolig igen...
hva kan jeg gøre ved det???
er der andre der har eller har haft det på samme måde, da jeg syntes det er belastende.. det skal lige siges vores anden hund har aldrig haft dette problem før, så vi har ikke oplevet det før, og derfor ved vi ikke helt hvordan vi skal håndtere det.... nogen der kan hjælpe?

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Elektriker 1.000 kr.
  • Græsslåning 1.126 kr.
  • Radiatorer på losseplads 1.500 kr.
  • Vandrør og afløb 730 kr.
  • Hjælp til nedrivning af skorsten 205 kr.
  • Flytning af strømstik 1.890 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  hjælp.... hvalp og støvsuger
  • #1   26. aug 2009 Jeg har vænnet min hvalp til støvsugeren ved først at have den liggende fremme i laaang tid, lege omkring den osv osv. Når først hvalpen havde vænnet sig til dens tilstedeværelse tændte jeg på laveste trin (så den larmede mindst muligt) og legede med hvalpen uden at støvsuge. Støvsugeren lå der bare og jeg distraherede Oda. Senere har jeg så skruet op osv og nu kan jeg støvsuge uden problemer. Hun går dog som regel hen og lægger sig længst væk smiley

• #2   26. aug 2009 Pelle gjorde det samme i starten.. jeg ignorerede ham bare fuldstændig, og nu forsøger han bare at lege lidt med den, indtil han finder ud af den ikke leger tilbage. Ved ikke om det virker for dig, men jeg ignorede det væk smiley

• #3   26. aug 2009 ok... vores støvsuger står som meget fremme, da jeg skal støvsuger i hvert fald hver anden dag, fordi vi har 4 dyr, hvor 2 af dem er langhåret... så er nødvendigt... også derfor jeg er lidt irreteret over han gør sådan...

• #4   26. aug 2009 men det lyder da til der er lidt forskellige ting man kan prøve... smiley

• #5   26. aug 2009 Nu spørger jeg bare lige. Hvorfor er det at det er så vigtigt at hunden ikke er gal/bange for støvsugeren?? Og det er bestemt ikke negativt ment over for trådstarter eller nogle andre. Bare noget jeg tit har undret mig over. Man kan vel bare lukke hunden ind i et andet rum imens!? Bortset fra det synes jeg da det er helt ok at lære sin hund at den ikke er farlig.

• #6   26. aug 2009 det er fordi han går så meget amok. og man kan mærke på ham han er bange.. og kan jeg ikke lide han er... og derfor jeg gerne vil lære ham, at den ikke er farlig... og så er det også træls at have en hund der står og gør uafbrudt i de 10-15 min det nu tager og støvsuger.... og tænker jo også på mine naboer...

• #7   26. aug 2009 Helene A misforstå mig nu ikke. Jeg kan sagtens forstå dit problem. Det er da ikke rart hvis hunden er bange og gøer efter den.Det jeg lige tænker på er alle dem jeg har set i "Det er mig eller hunden" der løber rundt og vil bide i støvsugeren osv.Der undrer det mig at de ikke bare lukker hunden ind i et andet rum. Men det var bestemt ikke møntet på dig og din situation.Jeg beklager hvis det kan opfattes sådan.

• #8   26. aug 2009 Bine gik også fuldstænid AMOK! hver gang jeg startede den.
    (Nu får jeg nok at vide at det er forkert det jeg gjorde, men det virkede)
    Hver gang hun begyndt at gø/bide efterstøvsugeren sagde jeg NEJ og "smed" hende ud i bryggerset og lukkede døren i 5-10 sek. Derefter lukkede jeg hende ind igen og startede støvsugeren - De første 15-20 gange begyndte hun at gø/bide efter den så snart jeg tændte, så jeg smed hende i bryggerset igen i 5-10 sek. Da det så endelig lykkedes hende at tie stille, roste jeg hende til skyerne og gav en masse godbider.
    Efter en uges tid, fattede hun, at det kunne betale sig at lægge/sidde stille når jeg støvsugede, for der kom jo godbidder ud af det :o)
    Efter et par måneder med dette, lægger hun bare og sover videre når jeg støvsuger :o)

• #9   26. aug 2009 margit: det er helt okay... smiley det er jo ikke til at vide hva der er møntet på hvem når man bare skriver sammen... smiley

• #10   26. aug 2009 Nårh... Havde ikke lige opfattet det var fordi han var bange for den.
    Ja, så ville prøve at starte støvsugeren og bare lade den lille og larme i et rum, og så gå ind i et andet med hunden og "træne" nogle nemme tricks som han kan, så han glemmer støvsugeren.
    Derfra ville langsom nærme det rum hvor støvsugeren kørte, samtidig med at "træne" og give maser af godbidder, så han ikke fokuserer på støvsugeren.
    Forhåbentligt kan det få ham til at føle sug tryg i nærheden af den :o)

• #11   26. aug 2009 her går Carlo også i selvsving når vi tænder støvsugeren, eller render med fibermoppen, han tror helt sikkert at vi leger, eller at han hjælper med at gøre rent:-) hvis ikke vi gider, lukker vi ham bare ud i gangen mens der bliver støvsuget.-)

• #12   26. aug 2009 Nogle af mine hunde har været helt ligeglade med støvsugeren, andre søger væk, er selv gået ind i et andet rum men for dem som har været interesseret har vi faktisk brugt det som legeredskab. når de blev ældre gad de bare ikke mere.

Kommentér på:
hjælp.... hvalp og støvsuger

Annonce