{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
693 visninger | Oprettet:

Vedr. Hvalp Hjælp. {{forumTopicSubject}}

Hej HG!

Jaah, undskyld overskriftent. Men ved ikke helt hvad jeg ellers skulle skrive. (:

Men jeg kan godt bruges jeres hjælp, Fordi jeg vil gerne købe en hvalp mere. Men er det ikke noget med at man har 2 års garanti eller sådan noget. Ved i på nettet hvor vi kan læse omkring hunde loven?

Håber I forstår hvad jeg mener. Ellers skal jeg nok beskrive det lidt bedre. På forhånd tak (:

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hængt 3 lamper op 1.200 kr.
  • Ophængning af lampe 400 kr.
  • Hænge tre lamper op 800 kr.
  • Samle Ikea Pax to skabe 1.000 kr.
  • Hænge 2 billeder op 450 kr.
  • Udskift kontakter 800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Vedr. Hvalp Hjælp.
  • #1   17. okt 2009 hvad tænker på på med 2 års garanti??

• #2   17. okt 2009 Det er ikke hundeloven men derimod købeloven du skal have fat i;o)

Købeloven giver automatisk 2 års reklamationsret (ikke garanti) på forbrugerkøb (dvs hvis du køber hos en reg opdrætter). Ved privat handel gælder købeloven osse, men kun hvis ikke der er aftalt andet.

Ved forbrugerkøb kan man sagtens aftale noget ud over købeloven og skrive i en kontrakt, men man kan aldrig stilles dårligere end købeloven.
    Dvs at hvis opdrætteren f.eks. skriver i kontrakten at der kun ydes 1 års reklamationsret, så er dette ikke gyldigt, da det jo ville være dårligere end købelove
    Ved privathanden ville det tilgengæld være tilladt at skrive sådan.

• #3   17. okt 2009 Hov -yderligere forskel:

Hvis der opstår problemer i forbindelse med et forbrugerkøb, og i ikke selv kan blive enige om en løsning (og evt kennelklub ikke kan hjælpe) kan du gå videre til forbrugerklagenævnet.
    Denne mulighed har man ikke ved privat handel, hvor man istedet er nødt til at klare den slags via civilt søgsmål, og det kan blive en dyr affære.

Der er altså fordele ved at købe hos en reg opdrætter. Dermed ikke sagt at man ikke skal købe andre steder, men det er da i hvert fald værd at tage med i overvejelserne

• #4   17. okt 2009 Så vidt jeg husker er du ude efter en staff uden tavle?

Det køb vil stille dig væsentlig dårligere ved klager end en hund MED tavle.

• #5   17. okt 2009 Jeg ville vente med at anskaffe mig hund nr. 2 til hund nr. 1 ikke er ældre. Min. 2 år imellem. Især hvis der racemæssigt er stor forskel på dem både fysisk og mentalt.

Så længe der er en kommission i gang med at finde frem til retningslinier omkring muskelhunde, ville jeg holde mig langt fra en uden tavle.

• #6   17. okt 2009 Vidste så ikke du havde hvalp, og at det var en sbt du havde kig på. I så fald siger jeg osse vent.

En SBT-hvalp er en bulderbasse, og det kunne blive ret hårdt ved din poms, når den ikke er ældre, og næppe selvsikker nok til at sige fra på en måde så det bliver respekteret af en lidt ivrigt sbt-hvalp.

Dernæst fordi 2 hvalpe er noget af en mundfuld. Det KAN gå godt, og gør det da osse indimellem. Men for mange viser det sig at være for meget at gabe over.
    Det er MEGET nemmere for både dig og hunden(e) at den ene er voksen, velopdragen og "færdig" trænet, når en ny hvalp kommer til.
    Og netop med den race du påtænker, er risikoen for restriktioner ret stor, så jeg ville tænke mig meget grundigt om inden. Overvej om du kan leve med det, hvis reglerne ender med at betyde mundkurv, linepåbud osv, og om du i så fald vil have mulighed for lukkede områder hvor hunden kan få lov at være fri (lovligt)

• #7   18. okt 2009 Okey, det var købeloven jeg ledte efter. Hehe. Men ja, jeg havde kigget efter SBT, og jeg blev klogere efter jeg havde googlet de sygdomme, og må annerkende i havde ret. Og det er nu ikke mig der vil ha denne hund det er nu min kæreste. Jeg har min og han får sin. Men selv skal vi have en SBT med tavle. (:

Men kan ikke se et problem med at få sin nummer 2 nu. Fordi Trille er RIGTIG go til at sige fra og skal nok sætte hende nr 2 på plads.

• #8   18. okt 2009 Michelle -om den tilhører dig eller dn kæreste er sådan set et fedt, I praksis bor de jo sammen, og tilhører dermed jer begge (selvom papiret siger noget andet)

OOg ja din hund kan sikkert sige fra -men respekteret bliver det næppe af en glad sbt-hvalp. Din hund er ikke gammel nok til at have den selvsikre fremtoning som en voksen hund har.

Generelt vil jeg sige at det er en dårlig idé. Som sagt er jeg klar over at nogen får det til at fungere. Men der er osse RIGTIG mange der undser at det var for stor en mundfuld, og ender med at måtte skille sig af med den ene fordi de ganske enkelt ikke kan få det til at fungere.
    Og set i lyset af at de racer har det svært i forvejen, så ville det være ret skidt hvis det gik sådan.

• #9   18. okt 2009 Jeg tror du vil få mere glæde ved at købe en lille hund nu du har sådan en i forvejen, nogenlunde lige børn leger nu engang bedst, du risikerer du aldrig får rigtig glæde af hinanden, og det er nu en fornøjelse at se dem lege med hinanden.

• #10   18. okt 2009 Okey vil så lige jeg skrev ikke et forum om hvad i synes der er bedst for mig eller jeres menninger. ! Altså hvis vi vil have en hund mere så er det da det vi gør !!
    Jeg spurgte kun omkring købeloven. !! Slut for denne omgang.

• #11   18. okt 2009 Jeg skriver det jeg har lyst til, men at du så ikke gider gøre brug af andres erfarrnger, det er jo op til dig, håber så ikke der kommer en piv piv tråd om dine hunde ikke kan sammen eller den store er for voldsom ved den lille
    slut her fra.

• #12   18. okt 2009 Ja ja. !!!!

Kommentér på:
Vedr. Hvalp Hjælp.

Annonce