{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
839 visninger | Oprettet:

barf hjælp {{forumTopicSubject}}

nu skriver jeg igen, men har bare ik forstået den måde man skal fodre eller med...
er klar over de første dage skal man give kallun.. men hvad så.
skal fodre en chihuahua og en amerikansk bulldog (begge meget kræsne ) chi vejer ca 3 kg og bulldog vejer en 25 kg... hvor meget skal de ha? hvad skal de ha?
så er der det med grøntsager ,skal jeg bare gå ud og købe en masse og så hakke det i stykker til dem eller skal det være frosne, blendet eller??

og så kødet, skal det være hakket i stykker, fint eller grovhakket, skal de have det frosset eller skal det tø op- skal man opbevare kødet i fryseren eller køleren? hva slags skal de have det og hvor mange gange om dagen?
hvad med ben, hvor tit skal de have det.



puha det var vist det. hvis i kan svare på de spørgsmål blir jeg bare super glad for tror at mine hunde bliver vilde med det. passer det endelig at hundene bliver mere rolige når de får barf. og når man giver dem ben stopper hunde med at ødelægge ting derhjemme?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  barf hjælp
  • #1   19. okt 2009 At råfodre er lige så forskellig som der er kødtyper ; )

    Da jeg startede på var det lige på og hårdt, en sammenblanding af kød, indmad, fisk og grønt - senere kørte jeg med 1 kødtype om dagen, og 10 forskellige typer og intet grønt.

    Kallun har jeg personligt aldrig brugt da min hund ikke ville æde det, ejheller hakket kød vil han spise - så heller ikke det blev brugt.

    Jeg tøede det helt op, andre giver det frossent..

    Find ud af hvad du tror mest på og føler mest rigtigt og go for it =)


  • #2   19. okt 2009 Få lavet en foderplan på barfklinikken istedet. Så er du sikker på de får det de skal have.

    Med tiden kan man jo så eksperimentere lidt. Men jeg turde ikke bare forsøge mig frem, førend jeg var rimelig sikker på hvad jeg lavede. Og det tager altså lidt tid at få sat sig ind i;o)



  • #3   19. okt 2009 Mic - Personligt er jeg ikke helt så imponeret af de foderplaner, men ved mange er =)

    Ved andre fodertyper er vejleding gratis - og at råfodre ER altså ingen større videnskab =)

    Varier kødet så meget som muligt, giv grønt hvis du føler for det.

    Start ud med 3% af den ønskede kropsvægt og reguler efter hvordan hunden trives.


  • #4   19. okt 2009 hmm har hørt ma kan betale for et foredrag, men tror skam ikke man kan det her over i vestjylland. bor i videbæk. og alt det jeg har læst mig frem til har jeg heller ikke forstået helt.. er bar på bar bund.

    altså når man køber barf lad os sige lam, får man så sårn feks et lams ben eller hoved eller?


  • #5   19. okt 2009 Nina -jeg skulle bare ikke nyde noget af at forsøge selv, uden nogen større viden på området (om det så er DBC der hjælper er jo sådan set ligemeget. Kunne osse "bare" være en med erfaring på området)

  • #6   19. okt 2009 Det kommer jo an på hvor du køber...

    Al kød kan bruges så længe det er råt.


  • #7   19. okt 2009 Samina: Jeg vill også foreslå at få lavet en ordentlig foderplan sammen med dyrlægen på barfklinikken. Min gamle dyrlæge anbefaler generelt ikke barf, da han ser for mange fejlernærede hunde der har fået "lidt af hvert" og det synes jeg er synd. Det kræver, at man ved hvad man taler om.
    Derfor mener jeg, at det kræver, at du har noget kompetence i ryggen og først og fremmet lytter til din egen sunde fornuft.


  • #8   19. okt 2009 Mic - Jeg allierede mig med en garvet råfodrer der villigt svarede på alle spørgsmål jeg måtte have =)

    Man skal gøre hvad man føler sig mest tryg ved, og jeg følte mig bedre stillet ved en der ikke tjente på at anbefale specielle produkter frem for andre =)


  • #9   19. okt 2009 jeg var meget skeptisk før start på råfodring af vores gamle hund, ..vi brugte kun kallun,
    1/3 kogt kallun,
    1/3 revet gulod
    1/3 tørret hvede brød
    vi startede efter at ha' prøvet ALT, alle former for tørkost, plus et par som skulle blandes op med vand, han kastede meget op og havde generelt svært ved at holde vægten.

    det gik forrygende! ..han holdt vægten, kastede kun op sjældent, fik smuk pels og energi.
    vi smed naturligvis overskydende foder ud, men puttede lidt tørkost i skålen, som han dog ikke rørte, det lå der til næste aften, som var det eneste tidspunkt vi fodrede på.

    vi gav ham det samme hver dag, -fik fks. 10 kg. på en gang, kogte det, pakkede det i portionsposer og så i fryseren, -en op hver morgen.

    vores nye hund, -elton, er vi ikke begyndt at råfodre endnu, men vil igang i løbet af et par uger, så jeg tror vi vil henvender os denne gang til nogle som ved noget mere om hvad hans race og alder har brug for.




  • #10   19. okt 2009 Karen -hvad er årsagen til at i kun brugte kallun? Synes godt nok det er en meget ensartet kost.

    Gav i ingen tilskud e.l.? Tænker bare at kallun, brød og gulerødder da ikke kan dække en hunds behov


  • #11   19. okt 2009 Hov -og så er det da ikke råfodring når det er kogt;o)

  • #12   19. okt 2009 smiley nej ikke helt råfodring, men han kunne simpelthen ikke li' det, hvis det var råt, -kræsne hund!

    ..det er 15 år siden vi begyndte at "rå"fodre ham.. efter anbefaling af en dyrlæge, -vi anede ikke hvad kallun var, men en onkel kunne skaffe en masse og vi prøvede og det gik rigtig godt.
    -kan sagtens se det er ensformigt, derfor har vi også tænkt os at gribe det anderledes an denne gang.


  • #13   19. okt 2009 pointen var vel at selv i den simple form vi fodrede ham på den måde, var det stadig bedre end alverdens tørkost...

  • #14   19. okt 2009 det skal lii siges at så vidt jeg ved er der ingen barf klinikker her i området.

    karen mine er også kræsne over tørfoder, lii pt blander vi olivers med kippers i olie for ellers vil de ik spise det. skal man koge kødet? troed det var råt.... ej nu blir jeg endnu mere forvirret smiley


  • #15   19. okt 2009 jeg stopper med barf fra i morgen da Bailey simpelthen har konstant dårlig mave af det og jeg er træt af at vaske hunderøv hver eneste dag

  • #18   20. okt 2009 daisie. er allerede medlem:D men sys ik jeg kan finde de svar jeg skal bruge... men har ihvertfald fundet en forhandler:D

  • #20   20. okt 2009 det er jeg smiley men tjekker det lii... jamen ingen af dem fejler noget.
    har lii læst en masse om at kallun giver racer mave?


  • #22   20. okt 2009 jamen jeg regner med at starte første gang imorgen... altså idag.. vælger ikke at faste dem da jeg næsten kun har hørt dårlige ting om det.. men kan jeg ik bare give dem til de ikke gider spise mere?

  • #24   20. okt 2009 Kallun skulle give racer mave? - mine har aldrig dårlig mave - mere.

    Efter jeg startede på barf, har ingen af dem dårlig/tynd mave mere..

    Tror det kommer an på hvordan man starter op, og hvad man ellers giver dem som godbidder i løbet af dagen.

    *samina* - hvor har du tænkt dig at købe køder henne?




Kommentér på:
barf hjælp

Annonce