{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.952 visninger | Oprettet:

Erfaringer med mavesår hos hunde? {{forumTopicSubject}}

Min franske bulldog, Hannibal, har "tilfældigvis" fået konstateret mavesår i forbindelse med en operation for patella luxation i sidste uge. De kiggede ned i spiserør og mave på ham og så at han havde mange små mavesår - de er overfladiske og ikke blødende, men de har forårsaget en del opkastning hos ham. Han kunne heller ikke tåle den gigtmedicin han fik før operationen. Han får nu noget syrehæmmende medicin han skal have i 20 dage, og vi skal til kontrol på fredag.

Er der andre der har prøvet dette, og ved noget om hvad det kan skyldes, og om der evt. er noget specielt foder eller lign. der hjælper?

Jeg taler selvfølgelig med dyrlægen om det, men det vil være rart at høre om nogle af jer har erfaringer med det.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Erfaringer med mavesår hos hunde?
  • #1   27. okt 2009 Kigger li med.

    God bedring med ham.


  • #2   27. okt 2009 For MANGE år siden havde vi en goldentæve, som havde blødende mavesår. Hun blev desværre aflivet. Men det var FØR gastroskopien og alle de nymodens ting var fremme. HELDIGVIS kan en hund helt garanteret leve fint med mavesår. Det behøver jo ikke at være et alvorligt ptoblem og det KAN jo læges (taler af erfaring fra mig selv:-))

  • #3   27. okt 2009 vi har haft en tæve der fik mavesår, hun fik mavesårs piller og noget der dæmpede hendes kvalme i 1½ måned, og så fik hun skåne foder,
    efter den periode har der aldrig været noget, hun spiser helt normalt, får ikke piller eller noget


  • #4   27. okt 2009 Mette - heldigvis er Hannibals ikke blødende - men der er bare mange.... Jeg så billeder af det efter operationen. Øv med din hund - jeg tror da også sagtens at det kan helbredes hos Hannibal.

    Vom Hause: Gode nyheder smiley Det lyder nogenlunde som samme behandling som vores er i gang med. Kan du huske hvilket foder hun fik? Jeg blev ikke anbefalet noget specielt af dyrlægen, men vil gerne gøre det bedste for Hanni.


  • #5   27. okt 2009 jamen vi gav hende ris med kylling eller ris med fiskeboller de første 14 dage, så gav vi ris med kylling eller fiskeboller og lidt opblødt tørfoder, og satte så doseringen af tørfoder op og doseringen af det andet stille og roligt ned igen,, og stille og roligt fik hun tørfoderet mere og mere tørt..
    hun fik 3 små portioner om dagen..


Kommentér på:
Erfaringer med mavesår hos hunde?

Annonce