{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  HUND som ødelægger ALT
  • #1   29. okt 2009 Hvad gør du inden du lader hundene alene hjemm?
    Hvor meget plads har de?
    Er de sammen når de er alene?


  • #2   29. okt 2009 Jeg går en lille tur med dem i haven og ja de er sammen når de er alene hjemme.

    De har ca. 70 m2 stue at gå på og masser af legetøj m.m. når de er selv.


  • #3   29. okt 2009 Det KAN være den har for meget plads. Prøv med et mindre rum. Nogle hunde føler sig utrykke hvis de har for meget plads når de er alene, og har derfor svært ved at finde ro.

  • #4   29. okt 2009 Hvordan har du trænet den i at være alene? Det er jo desværre noget man tit går lidt let henover, når man har en anden hund i forvejen, fordi den jo så ikke er "alene"

  • #5   29. okt 2009 Bella ødelagde også ALT når hun var alene hjemme og havde det hele - nu lukker jeg hende ind i soveværelset ( sammen med trunte) hvor de plejer at sove og er trygge, der har været et enkelt uheld derinde, men ellers har der ingenting været smiley
    Det har hjulpet gevaldigt her.


  • #6   29. okt 2009 Har du prøvet med legetøj som kan aktivere hende? En bold med godbidder eller lign... Hvis altså hun kan have det i fred for den anden.
    Ellers må du nok starte "være-alene-hjemme" træningen forfra og kun være væk i meget kort tid ad gangen de første gange..


  • #7   29. okt 2009 Tak for jeres råd- jeg/vi har trænet at være alene hjemme med kort tid ad gangen og så lidt længere tid.

    Jeg tror jeg vil forsøge at følge Camilla H's råd med at lukke dem inde i soveværelset.

    Hun har alt muligt aktiveringslegetøj med godbidder i.


  • #8   29. okt 2009 En mindre gåtur, uden for haven kunne også være en mulighed, der sker ikke ret meget nyt i en have, i forhold til uden for grunden, så hun får lidt at bearbejde i hovedet når hun er alene.

  • #9   29. okt 2009 Det er rigtigt Belinda, men er det ikke også dumt at aktiverer sin hund for meget inden den skal være alene hjemme.

    Vi går nemlig også nogle gange en tur omkring søen om morgenen inden de skal være alene hjemme...


  • #10   29. okt 2009 Jeg har fået af vide af min træner, at en lille tur på 5-10 minutter ikke gør dem mere aktive. Altså du skal self. ikke gå turen og så med det samme gå hjemme fra, du skal gå turen som noget af det første, så hunden(ene) kan nå at falde til ro inden de skal være selv, og så kan du evt. lave lidt øvelser og tricks inden du/i kører, det gør jeg selv.

    Og så gerne fodre dem inden du kører også, en mæt hund, er mere rolig.


  • #11   29. okt 2009 Du kan jo overveje nogle børnegitre, hvis de skal være i et mindre rum, hvilket jeg tror er en god idé smiley Børnegitre synes jeg er super, for min fornemmelse er, at hundene så ikke føler sig lukket inde på samme måde som ved lukkede døre - og så kan du jo i en periode fjerne alt det hun ikke må lege med i det rum du nu vælger de skal opholde sig i.

  • #12   29. okt 2009 smid den i hundegård. noget andet er at man siger at man skal gå en tur med dem og komme hjem og være 20 min før d køre nogen steder ved a du bare sætter dig som du plejer hvis du var hjemme for ved a gå tur og så køre med det samme kan godt stresse dem for de ved der skal ske noget og som der er blevet sagt jo mindre rum jo bedre..

Kommentér på:
HUND som ødelægger ALT

Annonce