5.672 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 6 Svar

Omkostninger på lille og stor hund. Omkostninger på lille og stor hund.

Hej,

Jeg er igang med at forberede mig på at anskaffe mig endnu en hund. Jeg skal have en snak med mine forældre omkring valg af størrelse og race, derfor er jeg gået igang med at lave et skema over forskellen på de faste afgifter, af lille og stor hund.

Jeg er fast besluttet på at anskaffe mig en Jack russel, da temp. passer super til min livstil, og jeg har haft gravhund hele livet, så jeg er vant til de stædige hunde.

Men det jeg egentlig ville høre om, I ikke vil dele jeres faste agifter månedligt, på jeres hunde, stor eller lille. Så jeg kan lave et skema som jeg kan fremvise. Har lidt svært ved at finde infomation om dette emne, på nettet.

På forhånd tak for hjælpen.
Mvh, Julia :o)

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Ryd min altan 1.000 kr.
  • Græsslåning 1.060 kr.
  • brusearmatur 970 kr.
  • Repareret en sendebud 700 kr.
  • udskift vindue på 2.sal 5.000 kr.
  • Dimmer not working and check power trip 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Omkostninger på lille og stor hund.
  • #1   19. nov 2009 Bailey er Gravhund/Fransk Bulldog.

Køber hveranden måned en sæk mad der koster 400kr.

Sætter hver måned 500kr til side til dyrlægeregninger.

1300kr om året i forsikringer (ansvar og sygeforsikring)

Det er de faste udgifter på ham...

Så er der selvfølgelig nyt legetøj/seler/snore/godbidder/kødben osv i ny og næ, men det er ik fast udgift, det er når det magler smiley

• #3   19. nov 2009 hmmm,,,de eneste faste udgifter jeg har på mine er foder og forsikring,,,og så kommer alt det løse ;o)

1200 kr./mdr. i foder (3x15 kg. )
    999 kr./året i forsikring (3x333)
    120 kr. mdr. i dentinis (tyggestænger) de får en hver om aftenen, godnatgodbid ;o)
    200-300 kr./mdr. til "ekstra guf" til deres tørkost = dåsemad, tun, kippers, leverpostej etc.
    Og så får de rå okseknogler 1-2 gange om ugen,,men dem får jeg gratis hos slagteren ;o) Ellers koster de 25-30 kr. /kg. i bilka og lignende .

Udover det kommer så hvis de har brug for dyrlægen, kosttilskud, loppekur o.s.v.

• #4   19. nov 2009 nå ja,,jeg har 3 sct.bernhard/newf./landseer blandinger på 48-53 og 64 kg. :o)

• #5   19. nov 2009 jeg har en engelsk bulldog
    og om måneden koster han mig 420 kr i foder, så har jeg ham forsikret for ca 1600 kr om året, og så hvad han skal bruge af udstyr ( det er jo ikke så tit)
    og høm høm poser hvis vi skal ned i detaljer.
    så er der årlige vaccine og sundhedstjek, som vidst er omkring 600 - 700

• #6   19. nov 2009 Bull terrier

- Mellem 200 og 400 kr om måneden i hundemad, alt efter hvor længe en sæk holder
    - Så er der de årlige forsikringer, som jeg lige pt faktisk ikke kan huske hvad koster, men omkring 1000, måske lidt mere, vil jeg tro.

Og ja, så er der jo alt det løse, men det er jo ikke faste udgifter, men løber let op i en mindre bondegård, når man godt kan lide at forkæle sin hund ;O)

• #8   19. nov 2009 Store hunde spiser mere end små hunde, og derfor er de selvfølgelig dyrer i drift. Forsikring er samme pris uanset størrelsen på hunden.
    Dyrlægeregninger ved du ikke noget om før du får hunden. Det er vist det der hedder en variabel udgift....

Kommentér på:
Omkostninger på lille og stor hund.

Annonce