Er hun ved at være senil? {{forumTopicSubject}}
Min Golden retriever der bliver 7 år til febuar, har glemt alle sine gode manerer. Hun har altid været en meget sød og velopdragen hund.
Nu er hun begyndt nogen gange at tisse og besørge på gulvet om natten. To gange har hun endda gjort det på børnenes legeværelse, hvor hun godt ved at hun ikke må være.
Hun er begyndt at stjæle fra bordet. Førhen kunne der stå mad hele dagen, uden hun rørte det. Igår havde jeg kun lige vendt ryggen til, så stod hun med forpoterne på bordet. Jeg skældte hende ud, men hun så slet ikke "ked ud af det" som hun plejer at gøre ved irettesættelse. Hun så nærmere meget uforstående ud.
Hun er også begyndt at gå ind i stuen, som hun aldrig har gjort fø (Hunde er forbudt i stuen her). En dag jeg kom hjem, gik jeg ind af fordøren, og hun kom fra stuen af, ligeså glad og tog imod mig.
Førhen kom hun med det samme når jeg kaldte, udenfor herhjemme. Nu er det når det passer hende.
Jeg er bange for om hun kan blive aggressiv, da vi har to mindre børn.
Nogle der har erfaring med senile hunde?
Der er slet ikke sket nogen som helst ændring i hverdagen, og jeg tror bestemt ikke at hun fejler noget fysisk.
maj 2007
Følger: 42 Følgere: 145 Hunde: 5 Emner: 1.145 Svar: 38.395
maj 2007
Følger: 5 Følgere: 36 Hunde: 4 Emner: 421 Svar: 13.111
Men jeg ville under alle omstrændigheder få hunden tjekket hos dr. dyr.
jul 2008
Følger: 8 Følgere: 6 Hunde: 3 Emner: 23 Svar: 93
Tænkte også om det kunne være noget mellem hundene, men de har det godt sammen, og virker meget harmoniske.
maj 2007
Følger: 42 Følgere: 145 Hunde: 5 Emner: 1.145 Svar: 38.395
jul 2008
Følger: 8 Følgere: 6 Hunde: 3 Emner: 23 Svar: 93
Vi bor på landet, og hundene nyder at rende rundt ude over det hele, også i stalden og markerne. Jeg gider ikke spule og tørre dem hver gang de kommer ind, og derfor har vi valgt at de kun er i køkkenet og baggangen. Sådan har det altid været. Vi er meget i køkkenet, og hundene får meget opmærksomhed af os alle, og det trives de fint med.
Kan heller ikke se at det kan være årsag til pludselig ændret adfærd?
okt 2006
Følger: 29 Følgere: 48 Hunde: 4 Emner: 135 Svar: 4.923
Min hund er dog 13½ år, men det er startet for flere år siden. Hun begyndte at sove mere, holdt op med at komme med legetøjet. Cykler var pludselige farlige. Og så kan hun gå ud i gangen og stå og glo lige ud i luften, uden at ane hvorfor hun gør det.Min hund er heldigvis ikke blevet urenlig, det kan de blive som demente. Hun sidder og hyler om aftenen, uden at vide hvorfor.
Hun får foder til demente hunde og hun får demens medicin, og det har en god virkning. Hun skal beskætiges med hjernearbejde for at holde hjernen igang, og så skal hun ud og gå ture for at opleve noget. Hun kan ikke gå så langt som den unge hund, så hun har fået sit eget køretøj.
Jeg var ved at miste hende i torsdags, da demensen slog til igen. Lige som menesker kan de pludselig reagere totalt tåbeligt.
Jeg havde leget med frisbee med begge hunde, go skulle så træne lidt med den un ge hund. Den gamle satte sig op på en bænk, og der blev hun. Jeg kaldte på hende med håndtegn som hun forstår, hun er døv,men kom ikke. Jeg går hen og giver hende et lille skub for at få hende til at hoppe ned. Og væk var hun. Hun løb som om det gjaldt livet og jeg kunne ikke fange hende. Hun løb op imod en meget stækt befærdet vej. Jeg fik hjælp at en meget sød cyklist, og hun fik cyklet op foran Sakie lige inden hun løb over vejen. Havde hun ikke nået det, var min hund blevet mast under en lastbil. Hun har aldrig gjort det før, men nu kommer hun ikke løs mere i dette liv.
Det var en lang historie, men som du kan se, er demens en underlig størrelse med mange ting hunden pludselig gør.
Men du skal en tur op til dyrlægen for at udelukke andre ting
nov 2005
Følger: 41 Følgere: 40 Hunde: 2 Emner: 383 Svar: 11.300
Min tidligere hund begyndte pludselig at drikke meget, tisse inde og stjæle fra bordene og stikke af ned til naboen......noget hun ellers aldrig havde gjort. Hun havde en stor kræftknude under blæren og måtte aflives...så vær lige obs på hende
Er hun ved at være senil?