Løse hunde og fremmede hunde i skoven {{forumTopicSubject}}
Nu går jeg selv løs med mine hunde (under kontrol), Men hvor er der mange løse hunde rundt omkring! både dem der lufter sig selv, og dem som har deres ejer gående 100 meter væk!
Førhen har jeg været meget forstående ved løse hunde, men efter at mine hunde op til flere gange er blevet overfaldet er jeg godt nok noget nervøs ved mødet med andre hunde!
og træt af at mine hunde i snor skal hilse på løse hunde!
Og i hundeskoven kommer folk rendende og råber efter hundene, og man er lige ved at gå i panik for når ejer er så oprevet må det da være fordi hun/han ved at hunden æder mine! men næ nej - tit så er det nogen som har en hund med de nærmest ikke kender! naboens hund, en de passer osv. Har tit hørt deres forklaringer (når de er kommet stormene), at de ikke lige vidste hvordan hunden reagerede på andre hunde, men at det da var heldigt at det gik så godt.
Ved godt jeg bare kan holde mig fra hundeskoven, men vi er nogle stykker derude som lufter hunde sammen og hygger os med det og hundene hygger sig! så ville bare være så ærgeligt! men synes folk er blevet mere og mere ansvarsløse!
Alt dette går desværre ud over mine hunde (som ellers er mellemstore hunde), og jeg synes faktisk det er rigtig synd og ærgeligt - og jeg bliver tit rigtig bange selv, fordi mine hunde er blevet overfaldet så mange gange!
ja bare lige et surt opstød herfra!
dec 2008
Følger: 20 Følgere: 55 Hunde: 2 Annoncer: 10 Emner: 224 Svar: 10.227
Min er kun løs steder, hvor der ikke er andre hunde... han gider ikke de fleste hanhunde, så gider ikke dårlige oplevelser. Ofte møder vi løse hunde, og når jeg så siger at min ikke gider andre hanner, så råber de bare, at deres ikke gør noget, og når jeg så nævner at det gør min, så kan de ikke kalde deres hund til sig.... så træls... og så bliver de sure på mig.
Oplever så mange, hvor man tror hunden lufter sig selv, men så ser man ejere gå 200 m længere fremme, og der bliver ikke holdt øje med hunden overhovedet... fatter det ikke..
jun 2005
Følger: 86 Følgere: 90 Hunde: 4 Emner: 1.485 Svar: 20.177
Jeg får tanken at den da nok både æder mig og min hund og er rendyrket ondskab sendt fra helvede =(
- Tit er det bare endnu en ulydig hund, men man ved jo reelt aldrig.
Min hund går også løs under kontrol, og er trænet i alle tænkelige situationer til at være stabil og blive ved mig.
Vi kommer så ikke i hundeskoven da jeg gerne selv vil styre hvilke hunde min hund skal omgåes.
Noget andet jeg bliver ængstelig ved, er store hunde i flexiline.. Hunde der laver udfald eller trækker meget. Tænker : så... nu sprænger den og så skal jeg rode rundt med den arrige køter.
Uha uha
maj 2009
Følger: 8 Følgere: 7 Hunde: 4 Emner: 24 Svar: 175
Min unge hund er vant til at få sin bold når der kommer andre mennesker, så når han får øje på mennesker, cykler, heste, hunde, børn osv. så kommer han hen til mig, klistre til mig, og smider sig i dæk så snart jeg stopper op. Der ligger han pænt og venter til folk er gået forbi og han får "fri" og bold
Pernille: en skam du bor så langt væk - zaki ville ellers gerne have gået tur med din rotte
Louise: indimellem så kunne det virkelig være dejligt med en hund der bed andre hunde der kom for nær - så kunne folk måske lære det! ej det mener jeg selvfølgelig ikke, er glad for at min hund har det nemt og godt med andre hunde. Men hvor er det bare træls med alle de løse hunde!
maj 2009
Nina: ja det har bare været en super løsning at tage i hundeskov, men må nok indrømme at jeg overvejer at holde mig væk når folk ikke har mere styr på hundene
og så folk og deres løbske tæver i HUNDESKOVEN!!! nej det hænger ikke sammen i min verden!! mine hanhunde er heldigvis ret ligeglade og bliver pænt ved mig, men hver gang man skal passerer så kan mine finde på at hoppe på de løbske tæver (selvom mine er kastereret), og ejeren bliver tit sur og har endda oplevet en som sparkede min hund!
apr 2007
Følger: 37 Følgere: 43 Hunde: 4 Emner: 150 Svar: 9.040
Men Jesse har da forsvaret ham en enkelt gang, hvor der kom en anden dominant hund uden ejer.... Athos var i snor og jesse fri..... men den lille hidsigprop fik hurtigt pillet den løse han ned, og den bakkede af, hvorefter en forpustet ejer kom og hentede den....
maj 2009
ja det er sundt for hundene at komme i hundeskov, men ikke hvis de får en masse dårlige oplevelser med det..
vi har nogle som kommer når de regner med der ikke er andre (hvilket de tjekker ved at tjekke biler) og jeg er altså tit gået ud i skoven og så kan de jo ikke se jeg er der. Han har nogle sibirian husky (4 stk) hvoraf 1 af dem er ekstrem aggresiv og de andre også kan finde på det. De er altid ud i hele skoven, uden ejer!
hende jeg lufter hund sammen med fik sin cairn terrier ud af gabet af to af dem og flygtede ud af skoven (der var meget lyd på hundene), og hun ventede ved lågen længe men ingen ejer. Da hun nogle dage senere mødte ham derude ventede hun udenfor og sagde at hans hunde altså havde overfaldet hendes. Til det svarede han at sådan var det jo med hanhunde.
Jeg tør ikke rigtig være i skoven uden andre (med bil) af angst for at møde ham.
eller tænk hvis der kommer nogen mens han er derinde! det kan jo få katastrofale konsekvenser!!
maj 2009
han er anmeldt af 3 personer i hundeskoven og har så vidt jeg ved fået forbud mod at gå der.. men har set hans bil derude flere gange, specielt ved den tid hvor de fleste andre er på vej hjem...
apr 2007
Følger: 37 Følgere: 43 Hunde: 4 Emner: 150 Svar: 9.040
og om formiddagen i hverdagene har vi aldrig mødt nogen.....
maj 2009
det forhindre ham dog ikke i at komme
maj 2009
vi fandt faktisk en dag en efterladt hund i skoven. Den drak mega meget vand og var ret træt så vi gættede på at han havde været derude det meste af dagen! politiet nægtede at hente ham, da han ikke var på en fast adresse! så en dame kørte hjem med sine egne hunde, og kom og hentede ham og politiet hentede ham så hjemme ved hende.
han var meget menneskesky og lignede en der aldrig havde gået i snor før! stakkels hund!
dec 2008
Lonni.. ja nogle gange skulle de mennesker have en lærestreg, men det er jo desværre deres hund det går ud over, og det er jo det sørgelige. Min kan med mange, men jeg lader ham kun lege med hunner eller dem som vi kender... så man undgår dårlige oplevelser, men oplever så ofte personer, som bare ikke forstår når man siger, at han ikke gider andre hanner. Har endda overdrevet mange gange, for selvom man siger, at de ikke skal hilse så kommer hundene altid tæt på, og så skal man så gentage igen, at min ikke gider andre hanner...
dec 2008
Har stået med ham på skulderen et par gange, da det har været store hunde, som kom over til os.. og nok kunne give ham tæsk, og det tør jeg simpelthen ikke... for stoler ikke altid på de ejere, som siger at deres hund aldrig kunne finde på at gøre noget...
maj 2009
dec 2008
Løse hunde og fremmede hunde i skoven