{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
973 visninger | Oprettet:

Gåture og løse hunde {{forumTopicSubject}}

Hej alle!

Vi har nu haft hund i et halvt år og går selvfølgelig ture dagligt med ham i det lokalområde vi bor i. Vi har nu, ikke mindre end 6 gange, oplevet at blive mødt af hunde som forlader ejendomme eller haver for at gå til angreb på vores hundehvalp. Vi har undgået bid alle gangene, men det er ikke en særlig sjov oplevelse at gå imellem 2 hunde, hvor den ene ikke forstår hvad der sker og en anden som hopper frem og prøver at gå til angreb. Stor som lille hund, det er ikke sjovt!

Jeg har nu lavet et opslag på vores lokale facebook gruppe, men jeg ved egentlig ikke hvorfor. De typer som er en del af problemet er formentlig uden for pædagogisk rækkevidde...

Er det bare mig eller har man ikke pligt til at holde sit dyr på egen matrikel?

Vi ved snart ikke hvilken rute vi skal gå i området, fordi der flere steder er dårlig indhegning eller hunde som render løst på grunde, hvor der ikke er hegnet af. Hvorfor er det, at man ikke hegner forsvarligt af, når man har hund? Især når man ved man har en hund som ikke er glad for andre hunde? Det kan jo ikke komme som en overraskelse. Jeg forstår det simpelthen ikke

Hvad synes i om situationen og hvad gør i selv når/hvis det sker?

Jeg har vedhæftet mit opslag fra facebook. smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Gåture og løse hunde
  • #3   26. jul 2020 Hvad tænker i så om denne holdning? Skal man bare lade sin hundehvalp bide af en anden hund for at den kan få en på opleveren?

    profilbillede
  • #4   26. jul 2020 #Pernille
    Vi kan desværre ikke løfte vores op i et snuptag. Han er snart 30kg kærlighed og lalleglad golden retriever på 8 mdr. smiley


  • #6   26. jul 2020 Det må jeg sige at jeg også har været parat til. Specielt i en enkelt situation, hvor hunden var ekstra offensiv. Ejer kom heldigvis hurtigt. Jeg tænker vi snart skal til at stemme dørklokker og snakke lidt med de steder, hvor vi er specielt nervøse for at gå forbi. Vi lever i en lille by, hvor der ikke er mange steder at gå, så vi er nok nødt til det

  • #7   26. jul 2020 Hvad skulle jeres hvalp få ud af at få en sindsyg hund i hovedet??

    Din hund skal ikke sætte grænser. Det skal du! DU er din hunds advokat.. Din hund skal ikke presses ud i en situation hvor den føler sig nødsaget til at hakke andre.

    Folk skal bare holde deres hunde på egen matrikel, som loven siger!!


  • #8   26. jul 2020 Jeg er helt enig. Det er fuldstændig og komplet hul i hovedet, efter min mening.. Jeg var også målløs da jeg læste hans kommentar smiley smiley

  • #11   26. jul 2020 Ej sikke et fjols i #3 - tænk at man seriøst kan vende det til en negativ ting, at ens hund føler sig beskyttet og tryg smiley smiley

    Øv hvor er det nogle trælse oplevelser I har været ude for. Selvom opslaget måske ikke når ud til de pågældende ejere, så hjælper det måske på din egen frustration. Jeg skrev også et FB opslag, dengang jeg blev overfust af en fremmed kvinde for at verfe hendes hund væk. Hvis det er noget af det der skal til, for at man føler man bliver hørt - i hvert af nogen - så er det nødvendigt.


  • #12   26. jul 2020 Kommentarer om hierarki viser bare at afsender ikke har læst en bog siden 1980.
    Glem dem. Du har ret.
    Næste gang du møder en løs hund, samler du den op og indleverer hos politiet. Det giver ejer en fin regning og en større motivation for at sætte hegn om sin grund.


  • #13   27. jul 2020 Æv, hvor trælst at der bare er så mange hundeejere i dit område der ikke kan finde ud af hvad det vil sige at være en ansvarlig hundeejer og sørge for at ens hund ikke er til gene for andre smiley Selvfølgelig skal i ikke finde jer i at få løse hunde ud i hovedet gang på gang. Og ham/hende der svarer dig på facebook er helt galt på den; det er mange mange år siden at an anbefalede at hundene 'selv skulle finde ud af det'. Det var dengang man stadig i udpræget grad brugte straf i hundetræning. Tilgangen til hunde og hundeopdragelse har heldigvis flyttet sig milevidt fra dengang - endda med videnskabens opbakning. Så glem hans/hendes 'gode råd'. Det er dig der gør det rigtige og hjælper din hund; det øger din hunds tillid til dig. Og tillid er alfa og omega for at få en glad og tilpas hund.
    Jeg har aldrig været bleg for at tage en snak med folk der har hunde der genere mine hunde eller mig. De fleste forstår det godt når man taler pænt. Vi har herude haft lidt issues med uindhegnet have og en ung cocker spaniel han. Sød hund, men komplet ustyrlig. Den ville sådan set bare gerne hilse. Men temmelig problematisk når man selv står med en hanhund der allerhelst ville give den et lag tæsk og en ældre tæve, der kun gider hunde hun kender godt. De har nu fået hegnet deres have sikkert ind. Der var så også nogle jægere der ikke var vildt begejstrede for at den rendt ned i deres remisser og jagtede fasaner. Nu har vi fået en ny hund i et husene på vores vej; Schæfertævehvalp. Der er heller ikke hegn om haven. Jeg forudser at historien gentager sig smiley
    Jeg forstår ganske enkelt ikke hvorfor det er SÅ svært at sætte et hegn op så ens hund bliver på ens grund når man bor ude på landet. Jeg har indhegnet alle mine 5 Ha sikkert så mine hunde ikke flintre rundt og genere andre i området; det er da ens pligt som hundeejer. Men OK jeg har jo så også en race som mange er temmelig bange for.


  • #14   27. jul 2020 Jeg har oplevet det to gange.

    Den ene gang med Grosseren, hvor to små terrier der angreb min (latterlig situation, da han vejede 10 gange mere end to to små køtere tilsammen).

    Han forsøgte i øvrigt bare at undgå at blive bidt. smiley

    Anden gang var med Broholmeren, hvor der kom en Mastiff tæve ud og begyndte at lægge op til "sjov". Det ville være blevet en kedelig situation for det er to hårdføre racer hvis de endelig går i gang, men heldigvis gik ekskæresten i mellem, og fik den skræmt væk.

    Begge gange gik vi hjem, og så gik jeg tilbage og talte stille og roligt med pågældende hundejere, og så var det slut.

    Det er bare at gøre opmærksom på, at man vil anmelde det på en pæn måde, såfremt det sker igen. De færreste ønsker reelt at tale med Politiet.


Kommentér på:
Gåture og løse hunde

Annonce