{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
843 visninger | Oprettet:

endnu en om løse hunde. {{forumTopicSubject}}

ja jeg læser ofte tråde om løse hunde herinde og har selv deltaget i nogen af dem, men de er altid negative, så nu vil jeg fortælle min posetive oplevelse smiley

jeg gik i dag en tur over i den lokale park med barnevogn og hund i det gode vejr, gik omkring middag så forventede at der ikke var så mange med hunde der, det plejer der nemlig ikke og være..

I dag kom jeg lige over i parken og her så en ældre mand komme min vej med hans hund løs, og kunne se han ikke havde nogen snor med og straks tænkte jeg bare åh nej ikke en af de uansvarlige som ikke har styr på deres kræ.. Hunden stoppede op og kiggede på os og manden gik bare videre uden at gøre noget for at få hunden's opmærksomhed og jeg fik en lille klump i halsen men gik stadig i mod ham.. Pludselig fare hunden hen til sin ejer, stadig uden han havde gjort eller sagt noget, og så gik den som limet til hans ben indtil de kom forbi os så smuttede den hen og hyggede sig igen..

Jeg syntes det var fantastisk at se hvor fint hans hund opførte sig, og er sku en kende misundelig må jeg indrømme smiley min egen er jeg sku ikke sikker på ville blive på plads men nu er det jo så heller ikke relevant om hun kan eller ej hun må jo ikke gå uden snor og mundkurv.

Lidt længere henne på min tur møder jeg så en mand med 2 hunde, en lille terrier og så en lab, begge hans hunde var løse og den lille terrier render et godt stykke foran ham, den stopper et par meter fra mig men jeg skulle forbi den og manden stod og ordnede et eller andet ved sin anden hund og gad ikke besværre sig med at kalde på sin terrier og det endte med jeg gik over på den anden side af vejen.

Hans hund løb ikke over til os, den gjorde ingenting men må ærligt indrømme at jeg blev en kende provokeret over at han ikke kaldte på sin hund.. Det kan sagtens være at den ville ligeglad med min hvis jeg gik forbi den men ville ikke tage chancen.

Nå men tilbage til første oplevelse, jeg syntes altid man høre om de andre, som jeg også selv lige skrev om i nr 2 tilfælde at man glemmer alle dem som faktisk har godt styr på deres hunde, jeg vil bare sige til jer som har styr på den jeg misunder jer og syntes det er super sejt når man møder jer på gåture ind i mellem smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  endnu en om løse hunde.
  • #2   11. apr 2011 Dejligt at nogle har styr på deres hunde..

    Vi har hver dag en mand (ligner lidt en hjemløs) der kommer gående med hans store blandingshund uden snor nede i parken..
    Hunden går lige ind og tisser af, fuldstændig ligeglad med de andre hunde og så går den ellers ud til ham igen på stien..
    Mine to små chihuahua's løber gerne gående hen til den,, Og så stopper de bare pænt op, snuser til hinanden.. Og vi kalder hver især hundene til os igen.. Det er så hyggeligt morgenritual..


  • #3   11. apr 2011 Det er sååååå skønt at høre at andre også har trænet deres hund sådan =)

    Jeg møder et par få foruden min egen hund her i byen med den form for lydighed og kontrol - og det er superskønt at kunne færdes trygt med og uden hund selvom den hun man møder er uden line =)

    I langt de fleste tilfælde her, så kan jeg afvæbne situationen ved at brøle "NEJ" og skælde "kanduSÅseatkommehjem" til den anden hund, og kommer den hen bliver den fanget i halsbånd/nakkeskind og ført tilbage til ejer med lidt skældud (øøøøøøv lille hund, puuha).
    - Undtagelsen er hvalpe og meget unge hunde - der står koen og jeg afventende til ejeren indhenter hunden =)

    Men løse hunden uden kontrol er desværre et meget set syn, men det er SÅ skønt at passere folk med styr på deres hunde - med og uden line =)


  • #4   11. apr 2011 elsker ja det er nemlig dejligt og hyggeligt at møde sådan nogen, det her var en stor shæfer og nåede da lige at tænke stort set alle mine fordomme. Jeg elsker shæferen men ham her lignede bare ikke en som havde SÅ godt styr på sin hund så ja fik som sagt en klump i halsen da han ikke havde nogen snor med overhoved

  • #5   11. apr 2011 Kan da lige bidrage med endnu en historie smiley Jeg kom gående med hundene på et sti system den anden dag og imod os kommer en mand cyklende med en løs dobber foran sig der rendte hvor det passede den jeg blev en smule nervøs da den kom spurtende med fuld fart imod os. men ejeren fløjter lige og så løber hunden tilbage til ham og løber på siden af ham ligeså fint forbi os. Han ellers set skræk scenarier for mig. En han dobber og han schæfer plus en terrier blanding er nok ikke en god combi når de ikke kender hinandne smiley

  • #6   11. apr 2011 Stavefejl er gratis smiley

  • #7   11. apr 2011 nina ja lige præcis, syntes nemlig ofte at folk desværre ikke har styr på deres hund så derfor tænkte jeg også jeg ville rose det når man møder en der har styr på det smiley

    min egen er ligeglad med andre, så længe de ikke laver udfald mod hende, men gør de det er hun straks oppe på poterne og især når jeg har børnene med.


  • #8   11. apr 2011 trine nej man når lige det værste og så er det jo skønt når man tager fejl smiley

  • #9   11. apr 2011 Der hvor jeg boede før var der masser af løse (muskeL)hunde, men jeg oplevede aldrig andet end hyggelige stunder med alle Sigurts hundevenner af forskeLLig race.

  • #10   11. apr 2011 Nu har jeg haft hunde i 45 år...( altid 2 ad gangen )..... og har ALDRIG oplevet mine hunde blive overfaldet eller at de selv er kommet op at slås / toppes med andre hunde.....
    Jeg har boet flere forskellige steder...både ved skov...søer....villakvarter , hvor der var mange hunde.
    Har selv haft mange forskellige hunde.... New Foundlænder,,,Berner Sennen....Old english Sheepdog....Blandinger o.s.v. og nu mindre hunde...
    Somme tider undrer det mig , hvor mange her på HG , der kommer ud for overfald alle steder........ For det lyder underligt , at det bare er mig , der har været heldig..................Er det tiderne der har forandret sig.... er det folk , der har forandret sig..... eller er det hunderacerne der er blevet anderledes ..????....:O)


  • #11   12. apr 2011 NITTIB

    Tror det handler om hvor man bor og hvor mange hunde der er.

    Vores solstråle historie er vores egen Raven, hun går altid løs, men har den egenskab at hun totalt ignorere mennesker og andre hunde, hun tager kun kontakt hvis de kommer til hende.
    Hun kan med alt og alle så det er ikke skyhed eller arrigskab, hun er bare sådan og det er en fornøjelse at gå tur med hende.
    Dog hvis jeg kan se nogen kigger langt efter mig og hunden når de sevl kommer med hund, tager jeg hende i snor, ikke fordi hun løber, men fordi andre ikke skal blive nervøse.
    Hun er en lille hund, men det betyder jo ikke at en større så ikke ville gøre hende noget og den tanke skal folk ikke have pga os.

    Generelt går vi dog altid uden snor, skønt med sådan en hund, når vi også har det modsatte herhjemme:o)


  • #12   12. apr 2011 Man kan sagtens lære sine hunde at søge en.. og det at man som ejer GØR dette også når det er en hundeskov betyder at man VISER HENSYN til andre. Jeg har lært mine hunde at de ALTID skal søge mig når der kommer nogen imod dem. Det betyder vi kan passere andre UDEN de skal hen og tage kontakt.. det giver mange positive oplevelser i stedet for andre skal frygte ens hunde.. at være ligeglad med sin hund og lade den selv beslutte er ikke fair for hunden men så absolut heller ikke fair for dem den møder.. jeg har hund efter princippet "din hund-dit ansvar".. dvs andre skal ikke plages af mine løse hunde ligemeget hvor jeg går..!

  • #13   12. apr 2011 Ja jeg har aldrig oplevet slagsmål. Mine hunde er løse, når vi går på grønne arealer, eller ved stranden om vinteren, der kan være lidt optræk, når alle turisterne kommer med deres hunde. Men aldrig noget for alvor. Jeg har styr på vufferne og de har styr på, hvad jeg mener de skal gøre....
    Hvis jeg skulle bo et sted, som var så FARLIGT at jeg ville være nervøs hver gang jeg så en løs hund, så ville jeg ikke bo der.


  • #14   12. apr 2011 tror det med at man hører om det skyldes bl.a internettet og sådanne forums som vi er i ! desværre så kommer samme historie jo så i flere forums og derfor "VIRKER" det som om detr sker flere overfald.
    Jeg tror faktisk at der er langt færre overfald end der var for 20 år siden vi hører bare fra alle sider om de få der sker


  • #15   12. apr 2011 Vi mødte en løs labrador. Den lagde sig på jorden og afventede ejer...OGSÅ kunne de lege alle 3, da Andy og Coya også fik lov..

    Det er en super fed fornemmelse...


  • #16   13. apr 2011 jeg tror at det ville hjælpe meget hvis alle ejere lærte mere om hundesprog og signaler og ikke bare lod deres løse hunde selv tage beslutninger.. det er nemlig her problemerne opstår.. fordi ejerne ikke VED bedre.. mine hunde skal ikke lægge sig ned og nedstirre andre.. det er uhøfligt hundesprog.. de skal søge mig og afvente hvad jeg mener vi skal.. herved kan alle færdes UDEN problemer overalt..

  • #17   14. apr 2011 Ulla

    <b> Jeg var også blevet vildt misundelig, dete r godt nok imponerende, gad vide hvor man kan lære det. </b>

    Det er ikke ret meget sværere at lære sin hund at lade være med at gå over til andre hunde end det er at lære den at lade være med at tage flæskestegen fra bordet, - og princippet er det samme.

    Hvis man først har LÆRT hunden, at det er ok at tage flæskesteg fra bordet, så har man jo et langt større problem.

    Jeg kan gå med mine 3 på træningspladsen ( og alle andre steder ) uden at de opsøger andre hunde.
    De to af dem bliver altid brugt som demohunde til træning, og når jeg ikke lige "bruger" dem, går de rundt på pladsen for sig selv og hygger sig.


Kommentér på:
endnu en om løse hunde.

Annonce