{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.478 visninger | Oprettet:

Min hund er altid syg {{forumTopicSubject}}

Mon der er andre endmig der har en meget sart hund??

Sagen er den at min hund ligger indlagt på KBH dyrehospital lige nu.
Dette er IKKE første gang, men nok nærmere 5-6-7 gang han ligger derude med maveproblemer- og pt venter vi på svar fra en masse blodprøver, da der mistænkes at han har noget med bugspytkirtlen. Er det IKKE det, så er han "bare" meget sart i maven. Dette viser sig ved feber, opkast, nogle gange blodig afføring, og de ondeste mavesmerter. Han piver, ligger i bede stilling og ligner en der har fået et spark i maven.

Aner snart ikke mine levende råd, da jeg syns der er prøvet alt. Håber næsten at det er bugspytkirtlen, da det så selvom det ikke er så godt, så i det mindste en diagnose. smiley
Normalt sir de "bare" at det er mavebetændelse, men seriøst kan han ha det 3-4 gange om året og stadig er det normalt?

Han bliver fodret med Acana, nogle gange leverpostej i en Kong, og sådn men ikke alt muligt underligt ellers.

Ved ikke helt hvad jeg ville med dette indlæg, men er der andre ellers herinde som oplever eller har en hund der så tit har maveproblemer, og hvad pokker skal jeg efterhånden gøre?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Vi mangler og sætte lys i huset 700 kr.
  • Hjælp til ophængning af 5-7 billeder 500 kr.
  • Opvaskemaskine fejl 900 kr.
  • Boret huller i køkkenlåge og isat hængsler 1.250 kr.
  • Dissemble and assemble cage 525 kr.
  • problem med vandtilførsel til opvaskemaskine 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Min hund er altid syg
  • #1   1. dec 2009 Har I nogensinde fået lavet gastroskopi på ham?

Hvad med den "specielle" penicillin, som går direkte "efter tarmsystemet"? Kan han have kronisk mavekatar?

Blackie får nogle ture ind imellem (omkring 2 gange om året, hvor han får ondt i maven og blodig diarre. Vi har fundet ud af at en måned med disse piller og han har det SUPER igen. Så jeg er begyndt (med dyrlægens velsignelse) at behandle ham, når jeg kan se symptomerne begynder.

• #2   1. dec 2009 min hund har allergi og blev meget syg af netop leverpostej som han også fik i en Kong. Er han undersøgt for det?

• #3   1. dec 2009 Han er ikke tjekket med gastroskopi eller for allergi. Allergi burde det ikke være, han kan normalt tåle alt og har fin pels osv..De sender ham altid hjem igen når han er rask med beskeden " det var nok noget mavebetændelse, men vi ved det ikke helt".. E´n gang fik han binyrebarkhormon indsprøjtning som en løsning da han var RIGTIG syg, dethjalp med det samme. Jeg er bare snart lost, har ondt f min stakkels hund, snart ruineret og vil stadig bare gøre alt for at han får det bedre og ikke så tit har det sådan her.

Han er også opereret for patella, været i genoptræning hos fys, kiroraktor, akupunktur , brækket noget i poten, osv osv osv..jeg lyder ikke når jeg sir at han har kostet mig over 50.000 på 3 år bare i dyrlægeregninger:(
    Jeg blir bare snart nødt til at have noget mere konkret at gå efter.
    ..Min familie og venner ryster efterhånden på hovedet af mig pga alle de penge smiley

• #5   1. dec 2009 Nu ved jeg ikek hvor udbredt allergi er ved din race, men allergi kan jo godt vise sig, uden at give pelsproblemer. Så måske det var værd at tjekke op på, hvis ikke de finder noget nu her.

Jeg har heldigvi to sunde og raske hunde, der ikke har krævet dyrlæge, andet end ved det årlige sundhedstjek og en enkelt gang i forbindelse med et uheld.

Puha, ved da ikke hvad jeg ville gøre, hvis min hund havde det som du beskriver. Det lyder bestemt ikke rart

• #6   1. dec 2009 Jeg ved at der findes hud og pelssygdomme hos dværgpinscheren som end ikke de danske dyrlæger kender eller aner hvad de skal stille op imod. Men om noget lignende kan foregå indvendigt i min hunds tarmsystem eller bug kan jeg kun svare pas til?

• #7   1. dec 2009 God bedring med vovse.
    Men hvis han har været indlagt med de samme maveproblemer så forstår jeg slet ikke de ikke har lavet en gastroskopi.

• #8   1. dec 2009 Vores har heller ingen pelsproblemer, og netop binyrebarkhormon hjælper de få gange det har været rigtig svært. Vi fandt ud af det fordi vores hund konstant havde løs mave og rigtig ondt. Så ondt at han prøvede at bide i maven. Idag har han det heldigvis rigtig godt.

• #10   1. dec 2009 Tak allesammen for jeres svar.

Jeg blev sendt hjem med King derfra her til aften med flotte blodprøveresultater der intet fejlede, og en melding endnu engang om at det nok bare var fordi han var sart... MEN ders ernæringsdamer derude har smidt King på et 6-8 ugers forløb med Hills Z/D, for erefter at gå over til ..DD tror jeg det var.. INTET andet mad, eller guffer, kun specielle ting til formålet.. Det var værd at prøve inden der bliver taget blodprøver for allergi. Så måske er det allergiske reaktioner i tarmen, eller allergi overfor visse ting, som nedsætter hans immunforsvar så han nemmere bliver syg end "normale" hunde..

Så krydser fingre for at det er det, ellers smutter vi videre på Karlslunde...gider nemlig ikke spilde min hunds tid og smerter ogmine penge derude mere, uden nget mere konkret..

PS: hjemvendt med en fin tom pengepung efter en regning på 6000,-men heldigvis med min hund ved min side smiley

• #12   1. dec 2009 Gizmo: Ja skrive regninger er de tit bedst til.
    HAR heldigvis sygeforsikring.ellers havde jeg ikke klaret det..puha.. men sådan en dækker jo ikke foder, medicin osv..og det er det der er de højeste beløb denne gang.. men har da ramt max beløb hos dyrekassen 2 år i træk..tror de er trætte af mig smiley

Kommentér på:
Min hund er altid syg

Annonce