1.500 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 15 Svar

Kun en testikel ?? Kun en testikel ??

Hejsa. Min lille yorkie han har stadig kun sin ene testikel.

Er det noget andre kender til eller burde den være faldet ned med den anden? Han er fra maj måned, hvis det har niget at sige.

Jeg har bestilt tid til at få ham undersøgt ved dyrlægen, men ville lige høre om der var andre der hande prøvet det samme.

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Ukrudt 800 kr.
  • Græsslåning 800 kr.
  • Wc + armatur installation 1.500 kr.
  • Samle et skrivebord 400 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 1.000 kr.
  • Græsslåning maskine skal medbringes 675 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kun en testikel ??
  • #1   7. dec 2009 Kan da overhovedet ikke stave her til aften, beklager jeg smiley

• #2   7. dec 2009 Din hund er kryptorchid.

Det kan ikke forventes at stenen falder ned nu, desværre.

Det har nogle praktiske betydninger i det, hunden ikke må avle, at du - hvis du har en købskontrakt fra DKK - kan refusion for din købspris, og at du skal tage stilling til, om din hund skal kastreres eller ej.

Dyrlægen vil vejlede dig.

• #3   7. dec 2009 Okay. Men det er ikke noget der er farligt for ham ?

• #4   7. dec 2009 Det er der delte meninger om.

Førhen mente man, at der var en forøget risiko for testikelkræft i den testikel, der ikke var faldet ned.
    Man har i mange år anbefalet forebyggende kastration, men dette billede vender sig lige nu, da det den øgede risiko ikke kan påvises ved nyere forskning.

Du skal tale med din dyrlæge om det, og føle for, hvad du vil gøre.

Min hund er kryptorchid, og jeg har valgt ikke at kastrere.

• #5   7. dec 2009 Okay. Det er der jo heller ingen grund til hvis ikke det er noget skadeligt. Men det ville så være dumt at avle videre hvis nu han i så fald kunne? Det er vel arveligt sys jeg at jeg har læst?

• #6   7. dec 2009 det kan måske være en god ide at kastrere den, for at de ikke kommer til at lave hvalpe, for det er arveligt...ellers vil jeg give CH ret:-)

• #7   7. dec 2009 Okay, tak for råd smiley

• #8   7. dec 2009 Det er ikke bare dumt, men dybt uetisk at avle på en kryptorchid hanhund.

Den kan avle - men skal under ingen omstændigheder.

• #9   7. dec 2009 Okay så. Det havde jeg bestemt heller ikke tænkt mig. Tak for hjælpen.

• #10   7. dec 2009 Så vidt jeg har hørt, så er der også risiko for at han bliver mere dominant, da stenen ligger varmere og derfor laver mere testosteron. Men ved ikke om det passer. men smut til dyrlægen og tag en snak med dem smiley

• #11   7. dec 2009 Jeg har også en kryptorchid Phalene. Min dyrlæge siger at han skal være 9 mdr før vi skal beslutte om han skal kastreres. Det er også først når han er 9 mdr, at vi får lidt penge tilbage af kennelen.

• #12   8. dec 2009 Åh gud, min chihuahua har også kun en testikel.
    Blev helt chokeret over at læse at nogen skriver noget med testikelkræft..WHAT! det har jeg aldrig hørt om.. det skal undersøges..

• #13   8. dec 2009 Miss: du skal bare taget det helt roligt - nyeste vide siger at den meget ringe forægelse der er af risikoen for at en kryptocid for testikelkræft, slet ikke står mål med risikoen ved indgrebet, når man kasterer

• #14   8. dec 2009 bare hold øje med hans opførsel. Nogle kryptorchide kan blive dominante eller agressive overfor andre hanhunde, eftersom de producerer mere testosteron.
    - De kan også blive mere seksuelt frustrerede over hunhunde i løbetid.

Vores kryptorchide han, som vi nu desværre har mistet, var allerede i en meget ung alder begyndt. Han var for eksempel totalt ustyrlig omkring tævers løbetider allerede som 5-6 måneders... Han kunne sidde i en stol og kigge ud af vinduet mens han peb og skreg efter hunhunde, og kunne slet ikke finde ro, så han skulle ihvertfald have været kastereret.

• #15   8. dec 2009 Vi har ingen problemer med hormoner af nogen karakter. Hunden er ikke oversexet, kan sagtens abstrahere fra tæver i løb - og det der med dominans, det har jeg svært ved at forholde mig til.

Som med alle andre hunde, ville jeg vælge at fjerne testiklerne, hvis der var et problem, der helt konkret stammer herfra. Det har jeg valgt for min egen hund - og der er ingen problemer forbundet med hans kryptorchisme overhovedet.

Kommentér på:
Kun en testikel ??

Annonce