{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  4 hvalpe mangler en mor. Født d.11
  • #1   14. dec 2009 har du prøvet ammestuen?

  • #2   14. dec 2009 undskyld - fik slet ikke sagt, at det gør mig forfærteligt ondt - hvordan kunne det ske??

  • #3   14. dec 2009 Snøft, Linda, sikke dog en forfærdelig hændelse. Har du overskud til at fortælle hvad der er sket, så håber jeg du vil dele den med os.


    Har du prøvet at ringe til hvalpeformidleren i din egen raceklub. Denne må vide hvem der har hvalpe. DKKs hvalpeoversigt kan måske også give dig svar på hvem der har hvalpe. Den kan du selv finde på DKKs hjemmeside.

    Håber så inderligt at nogen kan hjælpe.

    Føler så meget med dig, for noget værre kan man ikke tænke sig kunne ske.



  • #4   14. dec 2009 Det er da ganske frygteligt, håber du finder en amme til de små. Føler med dig.

  • #5   14. dec 2009 Hvor gør det mig ondt at læse smiley

    Måske der er mulighed for hjælp her
    http://www.123hjemmeside.dk/Fambach/832607


  • #6   14. dec 2009 Gitte: hvalpene er uden tavle, så vidt jeg kan læse og så tror jeg desværre ikke der er meget hjælp at hente hos specialklubben.

    Tror ammestuen er det bedste bud og så her på siden, når folk vågner op.

    Linda: hvis de skulle blive svage, så er det en super løsning at sondemade dem, i kort periode - det vil give jer tid til at finde en amme. Hende der har ammestuen kan helt sikkert rådgive jer omkring hvordan i bedst passer de små - de skal feks vaskes med en tot vat med lunken vand på - nede omkring maven og måsen, for ellers kommer de ikke af med afførring. Der er sikkert mange andre ting man skal huske.


  • #7   14. dec 2009 Freja fik det dårligt igår aftes og kom til dyrlægen, her blev hun tjekket i alle ender og kanter. Hun fik smertestillende og penicillin, da dyrlægen var sikker på at der var noget betændelse efter 3 dødfødte hvalpe i fredags. Vi vågnede så ved 3-4 tiden da hun lå og klynkede. Dyrlægen blev tilkaldt og konstaterede at hun skulle have taget røntgen med det samme, for at tjekke om der var endnu en død hvalp i hende. Vi nåede dog aldrig ud i bilen med hende inden det var slut. Så bliver en mandag vist ikke værre smiley

    Men der er ikke tid til at sørge, for nu drejer det sig bare om at får de 4 levende hvalpe til at overleve. Kirsten fra ammestuen.dk er kontaktet og hun arbejder på højtryk for at finde en amme. Vi har desuden selv kontakt til en mulig amme som lige er kommet af med sine hvalpe.

    Derudover har vi selv en anden tæve som vi håber kan hjælpe lidt til med at holde hvalpene rene og give lidt moderlig omsorg til de små.

    Mvh. Jesper


  • #8   14. dec 2009

    Ønsker jer alt muligt held og lykke. Håber de små Bamser klare den.


  • #9   14. dec 2009 Uanset om de har tavle eller ej, så kan der da ikke ske noget ved at kontakte Bernersennen ejere med hvalp.

    Men nu ser det ud til at Linda og Jesper er tæt på at finde en familie selv. Krydser fingre for at der sker noget allerede i dag.


  • #10   14. dec 2009 føler virkelig med jer... oplevede også at miste min elskede hund for nogle år siden... hendes hvalpe var dog 6 uger da hun døde....
    Håber af hele mit hjerte,at i finder en amme... ellers kan de heldigvis flaskes op.. det er et kæmpe arbejde, men du må sige til,hvis du får brug for hjælp... jeg har opflasket hvalpe før... og går hjemme, så kæmper gerne for de små pus.... trøstekram fra mig


  • #11   14. dec 2009 (link fjernet)
    Uha, hvor jeg føler med jer. Håber i finder en løsning.


  • #13   14. dec 2009 åhhh,,rigtig stor trøstekrammer herfra, føler virkelig med jer,,,

    Håber alt går vel og i er ihvertfald i de bedste hænder hos Kirsten :o)


  • #15   14. dec 2009 Jeg kan desværre ikke hjælpe da vi ingen tæver har der har haft hvalpe, men vi ønsker Jer alt held og lykke med de små guldklumper og håber I hurtigt finder en løsning til dem.

    Vi sender jer vores varmeste tanker


  • #16   14. dec 2009 Har en kammerat der har fået en rottweilerhvalp d.1/12, prøv at kontakte ham via ammestuen. Vi har lagt hende derind..

  • #19   14. dec 2009 føler med jer:-((

  • #20   14. dec 2009 Hvor er det frygteligt :((((
    Jeg føler med jer smiley


  • #22   14. dec 2009 Hvor må det være forfærdeligt... mine bedste tanker til jer og de små.

  • #23   14. dec 2009 Puha hvor er det dog grimt. Hvor har jeg bare ondt af jer. sender jer de varmeste tanker i en svær tid!

  • #24   14. dec 2009 Det var dog frygteligt - men det undre mig lige til min store forbavelse, at hun også har fået et kuld hvalpe i juni 2009 - har hun ikke sprunget en løbetid over da......

  • #25   14. dec 2009 gitte,,tror du de har brug for det nu??

    Masser af hunde får 2 kuld i streg uden der sker noget


  • #26   14. dec 2009 Øv Linda hvor gør det mig ondt. Ikke mindst for jer men også for jeres 4 hvalpe.

    Vi har en petit basset som har lagt mælk ned grundet 2 katte som patter ved hende når de kan komme til det.


  • #27   14. dec 2009 Hvor er det trist smiley Jeg håber I får held med at finde en amme.

    @gitte - din kommentar er da særdeles malplaceret - øv!


  • #28   14. dec 2009 Det er rimelig hårdt for en tæve at komme sig over et kuld hvalpe, og dem som vælger at gøre det alligevel - at parrer tæven igen blot 1/2 år efter, tager hermed også en meget STOR risiko for tævens liv. Om det er malplaceret eller ej..... blot min mening, dermed ikke sagt at jeg ikke syntes at er en tragisk hændelse, men det er trods alt os mennesker der spiller gud ved at parre 2 hunde.

    jn&sn N

    Især dig som også er opdrætter burde vide og respektere det med 2 parringer i træk!!!


  • #29   14. dec 2009 Gitte H og Charlotte - hvor må det da være dejligt at være så fejlfrie og bedrevidenden med alt hvad der har med hunde at gøre, var alle vi andre da bare halvt så kloge, bør vi nok være glade.
    I er ganske enkelt for meget.


  • #30   14. dec 2009 Gitte: sådan en omgang sludder. Hvis tæven er sund og rask og er kommet sig godt ovenpå hvalpene, så er der altså ingen problem med at tage to kuld i streg. Selv DKK's etiske regler siger god for det.

    I må seriøst have et raceproblem, hvis det er forbundet med risiko for tæven liv, at parre to gange i streg


  • #31   14. dec 2009 platugler - helt enig

  • #32   14. dec 2009 Enig med Platugler. Det sker da for flere opdrættere at man parrer i to løbetider efter hinanden, og springer så et år over.

  • #34   14. dec 2009 Tillykke Linda og Jesper. Nu ser det trods sorgen alligevel noget lysere ud.

    Hvor er det stærkt at have så fantastisk et netværk, at det kan ske så hurtigt.



  • #36   14. dec 2009 Hvor dejligt at læse smiley

  • #37   14. dec 2009 Åhhhh hvor godt at høre :-))))))))))

  • #38   14. dec 2009 Hvor skønt :o)
    Stort tillykke med det :o)


  • #39   14. dec 2009 dejligt at høre - held og lykke med dem

  • #40   15. dec 2009 Det var da en nyhed der vil noget, held og lykke med de små.

  • #42   15. dec 2009 dejligt i har fundet hjælp

    Charlotte og gitte jeg reagere på er udtalelesen ,ikke hvad der er korrekt men der sidder folk som er dybt ulykkelige og ligegyldigt om dette er et forum eller hvad man har lov til så kunne man godt sommetider tænke lidt ud over sine egne meninger og tænke på andres folks følelser,,det drejer sig jo ikke om de har gjort noget meget uhensigmæssigt i dette tilfæde der er masser der laver 2 kuld hvalpe i streg og også havd dkk fks tillader.

    Sommetider opfører fol sig så dumt at man ikke kan lade være men i det her tilfælde gør de jo ikke noget der ikke er tilladt så at komme med de udtaleleser syntes jeg viser man ikke har pli for andre mennesker,,,ligegyldigt om man har sine egen etiske regler dem kan man jo selv stå for,,der er jo også nogen der syntes de ikke er iorden så fred være med det


  • #43   15. dec 2009 Tak for jeres støtte og hjælp... Det var heller ikke meningen, at Freja skulle have hvalpe igen.. Men vores hanhund Balter, ville åbentbart hen til hende. Og i et ganske kort øjeblik, inden jeg opdagede at jeg ikke havde en hund ved min side mere. Hæng de sammen... Håbede at der ikke var hvalpe... Men det var der... Min kæreste Jesper, som fortalte historien helt korrekt, for han sov.

    Så til dem der vil have den, er den her...

    Freja fik helt vildt ondt i maven om aftenen d.13 december. Så vi kørte afsted til vores private dyrlæge, som mente det var noget betændelse efter de døde hvalpe.. Så det blev hun behandlet for.. Hun fik noget smertestillende som ville virke inden for 20 min.. Hun blev rolig på vejen hjem i bilen.. Men herhjemme fik hun rigtig ondt igen.. Vi ringede til dyrlægen igen og sagde at hun havde allerede ligeså ondt igen, som inden vi kørte til læge med hende.. Men dyrlægen mente at vi bare skulle se tiden an.. Min kæreste syntes hun lod sådan lidt, at nu måtte vi lige ta os sammen og la vær med at bekrymre os så meget..



    Det gjorde vi så, og Freja faldt til ro inden vi gik i seng (ved en 11-tiden) og de små fik mad 2 gange..



    Ca. Kl.01.30 kunne jeg høre hende pive igen.. Så jeg gik ud til hende, hun blev lidt rolig da og så mig og puttede sig ved mig.. Ca. kl.02.30 pev hun helt vildt igen og jeg ringede efter vagtdyrlægen (en anden dyrlæge).

    Inden dyrlægen kom fik Freja slingret sig ud i køkkenet og lagde sig..

    Dyrlægen kom og sagde at vi skulle køre Freja ind på kliniken.. Vi skulle selv køre med hende, da hun ikke havde plads.. Vi nåede aldrig afsted inden min smukke hund var død


  • #44   15. dec 2009 linda det kan gå hurtigt ,,,2 sekunders uopmærksomhed ,,,og vi kan ikke alle være på hele tiden,,har selv prøvet en hanhund som gnavede sig igennem vores dør mens vi ikke var hjemme...så jeg håber ikke du tager dig de kommentar tæt..i forvejen føler man jo altid en vis skyld,,hvis og hvis,,,men dem som skriver sådan skulle tage og kigge dem selv efter og se om de virkelig er så hellige som de selv giver udtryk for,ingen skal bilde mig ind at de aldrig har gjort noget forkert



  • #45   15. dec 2009 Sikke dog en omgang I har været igennem. Ganske frygtelig historie !!! Men dejligt at I har fundet en amme til hvalpene - håber stadig det går godt. I kommer da ud på nogle køreture til en anden landsdel ;o)

    Mange, mange varme og venlige tanker herfra!


  • #46   15. dec 2009 Har i fået hende obduceret, så i får årsagen??

  • #47   15. dec 2009 På trods af jeres store sorg, er det en god nyhed at hvalpene har fået en plejemor,en toller er en god mor.....

  • #48   17. dec 2009 jn&sn N: Det går nemlig hurtig. Og jeg kan jo ikke gøre noget, når de hænger sammen.. Jeg syntes også, de skulle kigge sig selv godt efter. Jeg forstår bare ikke hvorfor de skiver sådan noget i sådan et indlæg.

    Det hjælper ihvertfald slet ikke. Og så du skriver, så tænker man jo altid, hvis og hvis.. Tak for dine dejlige indlæg!!!! Det varmer..

    May: Ja vi skal kommer ud og ser verden. Selvom det er langt væk, er jeg bare glad for, at vi fandt en ny mor til de små så hurtigt. Og at det gik så godt, med at få dem sammen..

    Hun blir ikke obduceret.. Hun kom i jorden med det samme...
    Jeg glæder mig bare SÅ meget til at se Frejas hvalpe igen og jeg kan slet ikke vente med at se lille Freja :o)


  • #49   17. dec 2009 linda,,,dejlig at høre du er kommet lidt ud på den anden side igen...skal i have en af hvalpene??synd i ikke selv har dem hjemme

    Dejlig med muligheden for at beholde en selv når i nu har mistet,,det er jo en del af jeres freja


  • #50   17. dec 2009 Det er fantastisk med sådan et netværk så nogen kan hjælpe hinanden. Man bliver helt rørt over at læse om forløbet.

    Linda O : Det gør mig ondt at høre om din dejlige tæve. Ønsker jer fortsat held og lykke med hvalpene, selvom de nu er i den anden ende af landet.


  • #51   4. jan 2010 Gitte: Det er rigtig rigtig trist ;o( Jeg savner hende helt vildt og syntes det vildt ufair den måde vi mistede hende..

    Hvalpene klare sin heldigvis rigtig godt. Det er alle blevet store og skønne. De vejer allerede lidt mere end Frejas sidste kuld :o) De har været bagefter, men er godt nok kommet efter det :o) Tak fordi du spørger :o)
    Du kan se billeder af dem i fotoalbummet..


  • #52   4. jan 2010 dejligt at høre,,og i beholder selv en ikk??

  • #53   4. jan 2010 Jeg blive nød til at beholde den eneste tæve i kuldet. Lille Freja :o) Jeg fandt godt nok idag, en berner tæve på 1 år, der skulle ha nyt hjem. Meen jeg blive helt sikkert ked af det og vil ærge mig meget, hvis jeg ikke beholdte den eneste tæve..

    Det må da være skæbne med lille Freja. Tror i ikke??


  • #55   5. jan 2010 jo jeg ville nok også så har du ligesom et stykker af hende

  • #56   5. jan 2010 Ja nemlig. Og vi har altid sagt, at vi engang ville beholde en hvalp fra Frejas og Balters kuld. Og det er bliver jo nød til at være nu :o) Og når nu det er smukke Freja der er død. Så må det også være bestemt, at det er tæven vi skal beholde, ikke???

  • #58   11. jan 2010 :'(...bare trist historie.. har først lige set den..

Kommentér på:
4 hvalpe mangler en mor. Født d.11

Annonce