{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.923 visninger | Oprettet:

Michelle S
Michelle S
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 5

Hunden snerrer af os? {{forumTopicSubject}}

Jeg sad her i dag (den 20/12-09) hos min svigermore og hyggede med hende og min kæreste. hun har en hund som egentlig er min kærestes. Han er en voldsom sød hund som er rigtig glad for nye mennesker. Normal når vi er her så fodder min kæreste hunden, og lufter ham, da det immervæk er hans hund, men som min svigermor passer, da vores lejlighed er for lille, og da vi generelt ikke må have kæledyr.
Min svigermor viste at hun havde lært hunden at lave et nyt træk; Nemlig at han skal stå på venstre side af den med madskålen, sætte sig pænt, og bagefter ligge hovedet i hånden, få et kys på snuden, og spise når der bliver sagt værs'god.
Men denne aften gik der noget for sig, som jeg aldrig har oplevet i de fem år min kæreste og jeg har været sammen... hunden snerrede og viste tænder, da min kæreste ville give ham manden, det har jeg aldrig oplevet før. Jeg ved ikke om det har noget og gøre med at han er 12 år gammel, og gerne vil vise han er alfa hannen, eller hvad det er. Men jeg var chokeret over han skabte sig på den måde. Han snerrede endda af min svigermor.
Vi lukkede ham ud i gården for han kunne køle af, og da han kom ind igen var han rigtig glad og munter, som om intet var sket. Kæresten prøvede igen, samme routine. det tog nok 5-6 forsøg for han opførste sig normalt igen.
Men hvad var gruden? var det alderdommen? eller bare noget helt andet?
Hunden (Nio) og min kæreste har en rigtig godt forhold til hinanden, og de elsker at lege sammen.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hunden snerrer af os?
  • #1   20. dec 2009 Man kunne snildt forestille sig, at hunden er begyndende dement. Så sker sådan noget.

Andre forklaringer kan man måske også forestiller sig, der har med hans alder at gøre - smerter, dårligt syn o. lign.

Jeg selv ville ikke gentage rigtig mange gange. Hunden siger jo fra, og hvis man ikke lytter til den, så kan det hænde, at den må gøre mere end at snerre.
    Og er den begyndt at blive lidt dement, kan den sikkert godt føle nærkontakten som værende et overgreb.

• #2   20. dec 2009 altså han viste tænder inden han overhovedet havde fået maden eller hvordan?

• #3   20. dec 2009 Det kan jo sagtens være alderen, måske smerte på en eller anden måde.... Han er jo trods alt 12 år gammel.

Jeg ser også et andet scenarie for mig.... Hunden venter på mad, x antal mennesker står og smiler/griner, det ene menneske bøjer sig ned over hunden... Måske i har trådt langt over hundens grænser og den har følt sig presset, altså ikke var tryg ved situationen. Det er jo ofte grænseoverskridende for en hund at man bøjer sig ned over den, og så samtidig med at den ventede på mad...?!?!

• Michelle S
    Michelle S Tilmeldt:
    nov 2007

#4   20. dec 2009 Amicus: han står ved skålen, kæresten rækker hånden frem, og så viser han tænder. Han er trænet til at det ikke gør noget man tager hans mad, fordi det sker der intet ved, men lige denne gang snerrede han.

Lise & de 2 monstre: Faktisk kikkede vi først på ham da kæresten sagde han viste tænder og snerrde, fordi vi holdte os ellers på afstand og kikkede kun nogle få gange. vi forsatte det vi var igang med, for ikke at forstyrrer hunden.

Men det er nok alderdommen der trygger, han er nemlig begyndt at tisse indendør, og det gør han bare aldrig. Men hey han er immervæk 12 år. Selvom han opføre sig som en hvalp, så er han stadig 12 år.

• #5   20. dec 2009 Jeg tror det er noget helt andet.

Nu er han flyttet og han vil lige vise at I ikke har mere at skulle have sagt over ham.
    Jeg oplevede nøjagtig det samme - en ældre hund som min mor overtog.
    Han lavede samme nummer.
    Jeg lagde ikke mere i det end hvad det var - respekterede at sådan var det nu.
    Min mor kunne tilgegæld alt med ham derefter

• Michelle S
    Michelle S Tilmeldt:
    nov 2007

#6   20. dec 2009 Fætter Krin: Sådan gjorde min kæreste dog ikke. Han tog fat i hunden og lærte den på en bestemt måde at HAN stadig var herren i huset, selvom han ikke var der. Min kæreste lære efter Cæsar (ham der den mexicanske hundehvisker, eller hvad han nu er) og det hjælper på hunden. Til sidst gik det, han opførte sig pænt, men det tog altså en 30 min. før hunden fattede at kæresten stadig var bossen i huset.
    Så det kan være det er det, at han ville vise på sine gamle dage, at han altså var den nye alfa han.
    Men vi venter og ser den 24 december, om han laver samme nummer med familien.

• #7   20. dec 2009 Din kæreste lærer af den mexikanske dyremishandler Cesar Milan og så spørger du hvorfor hunden ikke kan lide ham ... Det er ligesom forklaringen !!!

• #8   20. dec 2009 Puhaaa. Hvis der er nogen der overtræder hundenes grænser totalt, så er det da Cesar Milan.

Ville aldrig udsættet min hund for noget han har sagt eller vist :0(

• #9   21. dec 2009 Jeg har ikke brug for at gennemtvinge noget af mine hunde jeg ikke selv kan honorere.
    Derfor accepter jeg sådan en opførsel.

• #10   21. dec 2009 Skulle hunden pludselig, i en alder af 12 år, begynde at opføre sig sådan uden grund? DET tror jeg næppe.

Og hvis kæresten fortsætter sine metoder kan det ende rigtig galt. Og så har han kun EN at takke for det. Og det er ham selv!!

• #11   21. dec 2009 Uhh du har gang i noget meget farligt.
    Hvis en hund reagerer uden grund kan der være noget galt med hunden. Men jeg tror den har reageret sådan fordi den har været utryg det ville langt de fleste hunde blive af cicar milan

• Michelle S
    Michelle S Tilmeldt:
    nov 2007

#12   21. dec 2009 så så så så, nogle af jer får det til at lyde som om min kæreste er en skidt fyr. Han lærte bare af Cisar, hvis det er forket, jamen fint så siger jeg det til ham. Det er hans første hund, og han tog vel bare det til sig som han så som værende en ikke voldelig opdragelses metode (Hvis Cisar er dyr mishandler, jamen så burde han ikke have med hunde og gøre).
    Så prøv at formulere det på et lidt mere konstruktiv måde frem for kritisk, kommer pænt og spørg om hjælp, ikke en dom.
    Han siger først et fast NEJ, og virker det ikke, så ligger han hunden ned.
    Men som sagt, så bruger han metode med at fingrene fungere som tænder, og holder fast i hunden. Han vold-prygler den jo ikke, eller er voldelig mod den.

Men det er ikke det der er vigtig, jeg ville bare gerne vide om det måske er begyndende demens eller noget andet?
    Ud ad til virker han jo rigtig frisk og livlig, som om intet er galt, men det er jo nok skindet der bedrager?

• #13   21. dec 2009 Michelle: Cesar Milan bør ganske rigtigt ikke have med dyr at gøre men i USA ser de anderledes på tingene end herhjemme.

Han er flere gange meldt for dyremishandl. Hvorvidt han er dømt kan jeg ikke huske.

Men han ynder at bruge stødhalsbånd, undertrykkelse og generelt forældrede og unødvendigt hårdhændede metoder i sin "træning" af hunde.

Og der er en årsag til at hans programmer flere gange er taget af dansk TV. Seerne vil ikke støtte op om dyremishandl.

TV2 stoppede med at sende hans programmer. Nu er det kun Viasat 3+ der sender det ..

At overskride hundens grænser er lig med tillidsbrud og din kæreste ender med en frygtsom og kuet hund hvis den i forvejen er en usikker hund og en farlig hund hvis den ikke er usikker.

En hund skal IKKE ligges ned, den skal ikke undertrykkes. Det er fuldstændig unødvendigt. Men en metode uvidende og svage hundeførere ofte tyer til.

Din kæreste kan heldigvis nå at finde nogle ordentlige træningsmetoder inden det går helt galt ...

Min gamle hund blev 16 år og hun var tiltagende dement de sidste 2 år. Hun reagerede aldrig som du beskriver (men alle hunde er forskellige). Der var så heller ingen der kunne finde på at overskride hendes grænser da der ingen grund var til dette.

• Michelle S
    Michelle S Tilmeldt:
    nov 2007

#14   21. dec 2009 Sanne: okay det glæder mig du kommer med konstruktiv kritik smiley
    Men jeg undrede mig også over det først er nu han gør det. 12 år uden noget, og så den opførsel, så det kan være fordi han simpelthen har brug den forkerte opdragelses metode, eller fordi hunden ville vise at han var alfa.
    I hvert fald fortæller jeg ham hvad i har fortalt mig, måske kan det hjælpe på det smiley
    Men nok om Cisar og hvor led han er, vi prøver at hjælpe hunden, ikke disse en mexicaner.
    Men hvilken metode bør min kæreste så bruge? Og er det for sent at begynde på en ny opdragelses metode?

• #15   21. dec 2009 Hvis han har brugt Cesars metoder vil jeg sige det er det ...

Det med alfa og dominans er forældret.
    Hunde er ikke ude på at overtage verdensherredømmet, slet slet ikke.
    En bog jeg varmt kan anbefale er Anders Hallgrens AlfaSyndromet hvor der bliver gjort op med den tankegang.

Jeg kan uden tvivl sige at havde din kæreste brugt Cesars metoder overfor min hund havde hun også knurret og hun havde været i sin gode ret til det.
    Var han blevet ved havde hun markeret og havde han stadig ikke fattet budskabet havde hun bidt. Det er HELT normal hundeadfærd.
    Og det er forventeligt hvis man kender til hunde og deres sprog og adfærd :o) (Det er megaspændende så det synes jeg I skal læse om. I kan finde masser af bøger om hundesprog og adfærd :o))

Som hundeejere kan vi lære hvordan vores hunde reagerer, hvorfor og på den måde bruge det i kommunikationen og træningen af dem ...

Jeg forlanger IKKE af min hund at den skal finde sig i at fremmede overskrider hendes grænser.
    Skal det af en eller anden gøres en sjælden gang skal jeg nok gøre det og ved så også at hun stoler nok på mig til at forstå at det er nødvendigt.

Det er de færreste 12-årige hunde der har brug for at blive opdraget på :o)
    Så det synes jeg han skal overlade til dens ejere som den stoler på.

Han behøver ikke sætte sig i respekt over for en hund. Respekt er ikke noget man kan gennemtvinge ligesom frygt. Respekt er noget man gør sig fortjent til. Og dette kan gøres ved tillidsøvelser :o)

Har I selv hund?

Der findes mange andre fremragende metoder at træne hund på som ikke bygger på frygt og den forældede tanke om dominans men om tilld imellem hund og menneske og samarbejde.

• #16   21. dec 2009 Betegner den 12 årige hund som din svigermors da det er hende den stoler på :o)

• #17   21. dec 2009 forældret = forældet

• Leo
    Leo Tilmeldt:
    mar 2008

Følger: 1 Svar: 76
    #18   5. jan 2010 Hvis hunden er begyndt at tisse indendøre, som den ikke plejer , den er begyndt at knurre ad din kæreste, som den ikke plejer, som den ikke plejer !!!!! hvis din hund pludseligt (over kort tid) ændrer adfærd, er det til dyrlægen og få den undersøgt, du kan hjælpe dyrlægen ved at notere hvad der er ændret, går den normalt, er den stiv i lemmerne når den vågner, går den pasgang, osv. det gør det nemmere for dyrlægen at give en korrekt diagnose.
    Når hunden ændrer adfærd så hurtigt er det sandsynligvis noget fysisk, den er oppe i alderen, dyrlægen bør også vide hvilke aldersrelaterede sygdomme der kan være tale om, eller det kan være smerter, eller svigtende syn, eller hørelsen, i må igang med at analysere, og tænke tilbage i tid, skete der noget i dagene før, har den været ude på en meget længere gåtur end normalt, som kan give en gammel hund muskelsmerter eller anden ekstraordinær aktivitet, har den ændret adfærd overfor hunde osv.??
    Jeg tror ikke et sekund på det har det fjerneste med dominans eller Alpha rangering at gøre, og vil på det kraftigste advare mod at gøre tiltag i den retning, f.eks. at skulle træne lederskabsøvelser, og da slet ikke gøre Cesar Millan noget efter, at følge Cesars råd vil bare gøre ondt værre.

Anders Hallgren har skrevet en bog der hedder den gamle hund, prøv at læse den, kan give noget viden om det at have en gammel hund.

Kommentér på:
Hunden snerrer af os?

Annonce