:( Suk.... :( Suk....
Min papsøn er dødsens angst for Ivy..... Har prøvet i flere måneder, at få ham til at kunne lide hende... (han er 2½ år) Alt er uden held.... Ivy bor ude i køkkenet, de dage og weekender han er her... (Hver onsdag, mandag og hver anden weekend) Og hver gang vi skal spise, bliver hun lukket ud i haven... (både morgen, frokost, og middag) Hun fryser derude, og hun vil bare være sammen med sin "flok".... Jeg synes det er SÅ synd for hende, og tager mig selv i, at tage hendes parti, flere gange.. Jeg har også selv en søn på 2½ år, som ELSKER hende...
Jeg har endeløse diskussioner med min kæreste om dette problem.. Hvad faen skal jeg gøre??
feb 2005
Følger: 80 Følgere: 75 Hunde: 4 Emner: 366 Svar: 11.335
apr 2008
Følger: 6 Følgere: 5 Emner: 32 Svar: 129
jan 2005
Følger: 37 Følgere: 36 Hunde: 5 Emner: 247 Svar: 3.481
jan 2005
apr 2008
jan 2008
Følger: 6 Følgere: 13 Hunde: 2 Emner: 183 Svar: 2.625
Aldrig ville jeg lukke min hund ude fra flokken, den føler den bliver straffet og vilforbinde barnet med straf
Det er min overbevisning
sep 2005
Følger: 62 Følgere: 60 Hunde: 6 Emner: 137 Svar: 1.387
jan 2005
jan 2005
lige mine ord...er meget enig
apr 2008
jan 2005
feb 2009
Følger: 17 Følgere: 6 Hunde: 6 Emner: 29 Svar: 610
Kunne det måske være en mulighed at stille en hvalpegård op i stuen eller køkken? Så kunne hund og barn være i samme rum uden at tvinges til at være i nærkontakt.
Eller her hjemme har vi nogle gange besøg af børn der også er bange for vores hunde og der har vi gjort det at hundene bliver lagt dæk i deres kurv, barnet bæres ud i køkkenet og bliver sat på en stol og bliver båret ud igen når vi er færdige med at spise, efter en del gange hvor vi har respekteret barnets grænse er de langsomt blevet mere trygge.
Håber I finder en god løsning for jer alle.
jan 2005
ser dette ligsom børn i supermarkeder de finder hurtigt ud af at hvis de skriger og skaber sig så falder der slik af fra forældrene ( for freden skyld )...resultatet er en umulig hysterisk plagende unge HVER gang man handler.... man ska en gang ( måske 2 gange ) tage kampen og holde fast i sit " nej jeg bestemmer " så er man fremover fri for de mange små kampe...
jan 2005
apr 2008
Desuden så var hun her egentlig ikke først.. Jeg købte hende, imens kæresten og jeg holdte en lang -pause-..
Jeg er bestemt i min holdning.. Men kæresten ser den letteste udvej, og lukker Ivy ud i haven, så vi slipper for hysteriet... Og jeg HADER det!!!! Vi bliver dødeligt uvenner, hver eneste gang...
Hver eneste dag, prøver han at få mig overbevist om, at det er en dårlig idé at have Ivy.... Men det synes JEG sjovt nok ikke...
Det er fandeme svært det her.. Og ja jeg ved godt, at det nemmeste ville være, at smide manden ud..
Jeg må bare være hårdt og konsekvent, næste gang.. Tror jeg stiller mig foran havedøren!!
apr 2008
Du hedder Pinky babs på din profil, og skriver at JEG ikke er voksen nok til at have hund? Hmm...
feb 2009
Er enig med de andre i at det er synd at lukke hunden ude, og drengen bliver på den måde ikke vænnet til hunden
apr 2008
feb 2009
apr 2008
okt 2005
Følger: 59 Følgere: 279 Hunde: 2 Emner: 163 Svar: 5.595
Han er 2½ år. Han er din mands SØN. Du valgte også at tage hele pakken......
Din hund skal ikke stå ude så mange gange i døgnet, men hvis drengen er hysterisk eller virkelig er bange, så må du få nogen til at hjælpe dig med at få ham til at acceptere hunden.
Muligt at den lille dreng ikke bor hos jer perment, men hans far bor der, og de har alle rettigheder til at se hinanden.
jan 2005
men vær nu enige, du og kæresten, i vil jo gerne begge to at det skal lykkedes og at hele familien ( også hunden ) ka være i stue sammen uden bøvl og ballade... det andet der nu foregår skaber dårlig stemning fordi du er ked af at hunden er smidt ud af familien og kæresten fordi du presser for hans støtte,,,....
Lykke
jun 2008
Følger: 4 Følgere: 3 Hunde: 4 Emner: 18 Svar: 93
Ja det er ikke en fed løsning for hunden, det er jeg helt enig med jer i, men vi taler om et lille barn her.
Vi taler om en LILLE dreng på på 2 1/2 år som er dødsens angst for hunden. Uanset om der er grund til det eller ikke, så føles det jo virkeligt for ham. Det er ikke en eller anden lille hys unge, der vil ha slik eller som bare skal sendes på væreslse ,fordi man ikke gider den opførsel, det er en dreng der bange og angst.
En lille dreng der ikke har valgt at hans forældre skulle gå fra hinanden, og at han pludselig skal være to steder. Han er da ikke bare på besøg... Det skulle da gerne være hans 2. hjem. Et sted hvor han føler sig tryg og velkommen.
Jeg har en dreng, som var panisk angst for alle mindre dyr, da han var omkring de 2 år. Det var en utrolig hård tid, og vi kom bestemt ikke igennem den med straf og slet ingen forståelse. Nej, men med tålmodighed, kærlighed og støtte fra vuggestuen..
Tror jeg bliver nød til at stoppe her.........................................
okt 2005
jan 2005
måske dette problem virker overvældnede for dig Sandra, ( så meget at du åbenbart overvejer at fyre kæresten ud ) meeeen det mener jeg er at skyde gråspurve med kanoner.... det er helt op til jer ( du og kæresten ) om det her bliver løst....
hvis din hund er lidt vild så lad dem mødes ude hvor der er plads til at hunden ikke vil være ved drengen hele tiden, eller giv den en snor på når de ska se hinanden an, forklar drengen ( når du kan få ørenlyd for skrig og skrål ) at hunden har snor på så han ka være helt rolig og bare se på hunden, evt. ka du binde snoren fast i din bukserem, og så ellers begynde at tulle rundt og bage med drengen så opmærksomheden går fra hund til hyggebagning ( men med hund i rummet ) hvis drengen begynder at være nervøs og lidt pivet er det bare : ja ja ...men nu bager vi osv håber du ved hvad jeg mener.
Lykke
jan 2005
jun 2008
Staffordshire Bull Terrier Mom --- Du skrev lige hvad jeg mener, bare uden alt mit bla bla :0)
Der må jo kunne findes en god løsning........
okt 2005
jun 2008
Min søn havde ingen dårlige oplevelser, men angsten var der, og den var meget stærk
jun 2008
okt 2005
jan 2005
mener ikke at drengen bare bom SKAL ku med hunden, men jeg mener det er en fejl at pylre for meget, for det tror jeg kun forstærker bare balladen, denne sag tror jeg er taklet forkert helt i starten og det er nu gået i hårdknude med spændinger over hele linien.... måske han sku møde en anden hund med folk der ikke er indblandet i denne historie....
Lykke
jan 2005
okt 2005
Men husk at din mand elsker sin søn. Han har ikke bedt om den situation han står i.
**Lucky's mor* *
Tror ikke en dreng på 2½ har udtænkt noget så stort, som at jeg skriger og hunden kommer væk
okt 2005
Den brugte jeg også med Harley. Han var jo så stor at han gloede de små børn lige inde i hovedet. Bagenden til, og så gik der ikke lang tid før de fandt ud af, at det værste han kunne gøre, var at savle lidt på dem
jan 2005
jun 2008
Vi ved jo heller ikke noget om den lille drenge, heller ikke jeg, men Sandra starter selv med at skrive, at drengen er dødsens angst for hunden, og det er det jeg læser og svare ud fra. Jeg læser også andre ting, der gør mig meget trist, og synes holdninge er af weekend børn kun er på besøg og til besvær.
Jeg siger ikke man skal pylre, men anerkende hans følelser, udvise forståelse og det mener jeg er mangel på her. Sammenlign ham ikke med andre på 2 1/2 år, men hold af ham for den han er.
Det lader til de fleste er gået i seng, og det vil jeg også gøre nu. Jeg bliver aldrig ening med de fleste af jer her. Jeg føler mig trist efter at ha læst denne tråd, så jeg takker helt af nu og glemme alt om den, og skynder mig op og kigge på mine dejlige unger en sidste gang inde jeg skal sove.
jul 2009
Følger: 1 Hunde: 1 Svar: 52
maj 2006
Følger: 105 Følgere: 99 Hunde: 6 Emner: 704 Svar: 8.219
Der skal tillid til den lille dreng kan løse opgaven, i stedet for at være sur og frustreret, fordi ens egen søn kan håndtere det.
Giv ham tryghed og tro på at han også er velkommen selvom det er en belastning for dig. Sæt et gitter op hvor det er nødvendigt, så behøver hunden ikke være ude. Sid med drengen på skødet og giv hunden guffer sammen med ham, det kan måske bane vejen. Samtidig ville jeg købe en tøjhund til drengen som han kan have med hjemme hos sin mor, så han kan vænne sig til at dyr er en god ting. Måske det lyder åndsvagt, men jeg tror det er vejen frem.
okt 2008
Følger: 33 Følgere: 34 Emner: 122 Svar: 4.456
Lykke jeg syntes du lyder fornuftig,,,men (ikke sikkert jeg bliver populær) men det er kun en hund ikke forstået på den måde at dne ikke skal have retigheder men et barn bør altid komme før et dyr,,jeg tror kun folk dre ikke har børn kan påstå noget andet
Hunden skal selvfølgelig ikke mishandles eller ligende men som anden siger så har du taget hele pakken søn og far som han har taget jer,,men en 2 årig dreng skal jo ikke leve i ansgt de dage han er hos sin far
Hjælp ham og lær ham at omgås dyr,,jeg kan simpelthen ikke tror det ikke kan lykkedes,hvis han ikke en vant til hunde er dtet klart han skal lære at være tryg omkring dem ,jeg kan forstille mig sådan en race kan virke lidt skræmmende når de kommer busende
Jeg har selv fks poms og mops,,når min børn venner kommer på besøg er der en del der er bange for mopperne,,,fordi de kommer busende hvorimod de elsker de små pomser,,og er der nogen hunde der elsker børn så er det mops
Jeg lukker altid vores børne sikring låge så de ikke er hos vores besøgene,de syntes det er træls men de overlever og er glade alligevel
Hvis jeg ikke gjorde det måtte min datter undvære sine veninder...har faktisk en der ikke må komme her af den grund
Dertil sagt at en 2 årig kan altså sagtnes være så udspekuleret at han skriger op for at få sin vilje,det er helt klart,,,hvis han er bange for hunden og det hjælper at skrige så gør han det
Jeg ville også forsøge at lade dem være sammen ved lge at sige,,hys jeg tager hende ud om et øjeblik,,,hun gør dig jo ikke noget osv
,,,eller lade ham sidde hos en af jer mens hun er der så han kan se hun ikke er farlig
Ellers er der kun en vej,,og det er ud med kæresten
Jeg ville ALDRIG beholde en evt kæretse der ikke respekterede og behandlede min unger ordentligt,,aldrig
jun 2009
Følger: 1 Følgere: 37 Hunde: 2 Emner: 2 Svar: 4.349
dec 2006
Følger: 16 Følgere: 15 Hunde: 2 Emner: 39 Svar: 779
Da jeg købte Asta for snart 5 år siden havde jeg også hver anden weekend børn (3 og 5 år) som ikke kunne se noget charmerende eller sødt i hunde overhovedet. De sad oppe på ryggen af min øreklapstol og hylede om kap og turde ikke gå på toilet selv og kunne faktisk næsten ikke holde livet ud. Det var noget af en udfordring for "farmand" ville sine børn det bedste og de skulle helst kun have det sjovt og uden begrænsninger når de var hos ham. Jeg har et bryggers op til køkkenet hvor hun var når vi spiste bag børnegitter og ellers var hun i stuen (under opsyn) sammen med os andre.
Jeg bankede i bordet en dag og fortalte de hysteriske unger at Asta boede her også og at hun ville blive her i mange år og at de lige så godt kunne vænne sig til tanken. Langsomt men sikkert fandt de hysteriske ud af at hvis man ikke råbte højt, trampede i gulvet eller løb når Asta var i nærheden OG at de iøvrigt sagde "hej og klappede hende kort" når de kom så var nyhedsinteressen meget hurtigt overstået fra hundens side.
I dag når vi fortæller dem om deres opførsel og de ser billeder af hende som hvalp griner de og kan slet ikke forstå at de var så fjollede ;O) Har ungerne pt. og lige nu ligger Henry (hvalp på 5½mdr) i den enes seng og ser tegnefilm og Asta har indtaget den andens seng og ligger i arm og snorker.
Fat mod :O) det skal nok gå alt sammen.
Rigtig god jul og godt Nytår !
aug 2008
Følgere: 8 Hunde: 1 Emner: 104 Svar: 4.998
Jeg var skrækslagen for hunde som barn efter at jeg blev væltet ned af en trappe af en lidt klodset doberman. Der blev ikke taget hensyn til mig overhovedet når vi besøgte venner og familie med hunde. Skulle jeg tisse kunne jeg sidde og holde mig i timevis fordi jeg vidste at så snart jeg rejste mig fra stolen (turde naturligvis heller ikke gå rundt), så ville hundene også rejse sig og komme hen til mig, så der var mange aftener af min barndom, der gik med at sidde stiv som en pind på en stol og koncentrere sig om ikke at tisse i bukserne.
Metoden med at ignorere min skræk fuldstændig vil jeg så sige overhovedet ikke virkede på mig. Jeg var bange for hunde hele min barndom, som teenager begyndte jeg at få bugt med frygten og kunne omgås hunde nogenlunde normalt, men den forsvandt ikke helt før jeg selv fik hund (ekskæresten insisterede).
I dag er jeg så blevet hundemenneske med stort H, så jeg har det sådan at hunden ikke skal forvises fra sit eget hjem og flok. På den anden side, så kan jeg stadigvæk sagtens huske hvordan det var at være bange for hunde.
Det jeg gør nu når vi får besøg af voksne og børn, der er bange for hunde, er at de får besked på at ignorere hunden fuldstændig og så holder jeg ellers øje med at hunden ikke går hen til dem og skulle den gøre det så stopper jeg den hver gang. Sørger også for at de aldrig er alene med hunden, så skal jeg på toilet så kommer hunden med mig. Er hunden meget interesserede i dem eller er de helt skrækslagne, så har jeg den i snor.
apr 2008
Der er gået et eller andet helt galt i denne tråd.... (Jeg var godt nok også træt til sidst, igår)
Der er lige et par ting jeg SKAL have forklaret her..
1. Jeg ELSKER Bertram. -Derfor kalder jeg ham bla. også min papSØN og ikke min kærestes søn, til daglig...
2. Jeg startede denne tråd for, at få nogle gode råd til hans angst/hysteri.
3. Han er bange for ALT LEVENDE, som jeg også har skrevet tidligere.. Ikke kun hunde... -Andre dyr, andre mennesker (indtil man har været sammen med ham i flere måneder) og vand.. :S
4. Jeg har store glasdøre der går fra gulv til loft, fra stuen til køkkenet, så både Ivy og ungerne kan følge hinanden...
5. Jeg HAR prøvet at lade hunden hilse stile og roligt, og kærligt, samt de andre gode forslag der er kommet op, men han går bare helt amok....
Der er bare ikke andet for, end at have tålmodighed og give det tid...(JA med kærlighed og forståelse SELVFØLGELIG!!!)
Og så lige en ting til.... -Det ER da klart, at børnene kommer før hunden.. Altid! - Men lige nu sidder jeg og skriver på et HUNDEforum, hvor jeg efterlyser gode råd, der kan hjælpe min HUND.
okt 2008
held og lykke med det
feb 2007
Følger: 9 Følgere: 8 Hunde: 1 Emner: 256 Svar: 3.054
2: "ungen" er faktisk en dreng
3: Man kan ikke bare smide "ungen" og tilhørende far ud fordi drengen er BANGE
4: "ungen" er alt for lille til at være manipulerende!
Synes virkelig nogle herinde burde tage sig lidt sammen og kigge ud over deres egen næse...
Stakkels dreng hvis trådstarter skulle følge visse råd her fra denne tråd!
okt 2008
feb 2007
Følger: 9 Følgere: 8 Hunde: 1 Emner: 256 Svar: 3.054
:( Suk....