{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Er du træner?
  • #1   27. dec 2009 Vedkomende vil få besked på og træne efter mine principper eller forlade træningspladsen.
    Jeg må gå ud fra vedkommende har meldt til på mit hold for og træne sin hund som resten af holdet træner deres hunde.


  • #2   27. dec 2009 Wauw..... ligefrem forlade pladsen, så skulle jeg godt nok være smidt ud mange steder

    Hvis en kursist ikke er enig med træneren er det jo ikke ensbetydende med at træneren har ret ?

    Jeg vil da til enhver tid forbeholde mig ret til at træne min hund som jeg vil, også selvom det ikke er som træneren foreskriver, og det bliver da heldigvis også respekteret de steder hvor jeg har gået, ligesom jeg som træner også har respekteret at folk ikke nødvendigvis gør tingene som jeg gør

    Der findes ingen facitliste til hundetræning, og det mener jeg bør respekteres


  • #3   27. dec 2009 Det kommer an på metoden. Hvis det er noget jeg mener kan skade hunden, bliver de smidt af holdet. Men ellers spørger jeg ind til hvorfor, måske man kunne lære noget smiley

  • #4   27. dec 2009 Hold da op jeg ville blive gal hvis jeg skulle forlade pladsen! - man har jo betalt for at være der..

    men jeg har da i en klub valgt ikke at følge instrukserne fordi jeg synes de var for voldsomme til Noddie.. - Blev bedt om at give meget hårde ryk i snoren hvergang han trak og han er en meget blød hund så det nægtede jeg.. samt det var tilladt at give sin hund et dask under træning hvilket jeg heller ikk ville selvom dette blev foreslået..(dette var under alm lydighedstræning i gammel klub)

    Men for det meste afprøver jeg alle de positive metoder jeg får foreslået til Rally lydighed, dog ikke alle der virker så har måttet finde min egen:)


  • #7   27. dec 2009 Det kommer sandelig an på hvad det er, har selv ikke kunne træne som andre pga min hund, så vil heller ikke selv som træner bedømme andre på det de gør..

    Men hvis der er med slag, unødvendig rykken i snoren osv, så ville jeg forklarer personen, at det ikke lige er sådan man gør her, og vise personen alternative metoder, til at få hunden til at lystre.. Vi er alle forskellige og der skal være plads til at lærer..

    Man skal som træner det ansvar det er at acceptere folk og deres metoder, og ikke bare "mase" ens egen mening ned over hovedet på dem... Det kan være svært, men synes alle skal have lov til at lufte deres mening, og så kan man tage til overvejning, hvorvidt det er noget man vil tillade eller ej...


  • #8   27. dec 2009 Har haft flere på mit hvalpe hold (dengang jeg trænede) der masede deres små hunde i jorden når de skulle side, selvom jeg havde vist og forklaret.. Så tog jeg dem på to mands hånd og viste og forklarede igen, det er jo heller ikke alle mennesker der lærer på samme måde.. Det er virkelig forskelligt og det kræver meget af træneren..

  • #9   27. dec 2009 Da jeg var træner for maange år siden havde jeg 2 regler, der medførte øjeblikkelig bortvisning. Det var pighalsbånd og fysisk afstraffelse. Det fik kursisterne at vide til første træning og de fik også at vide at HVIS jeg noterede mig disse ting, var det bortvisning og man fik IKKE pengene tilbage.

    Resten har vi altid kunnet snakke os til rette om.

    Jeg har aldrig ment at jeg havde de vises sten, men jeg kunne måske hjælpe nogle af kursisterne til større forståelse af deres hund og hundens reaktion. Valgte de så alligevel "deres egen måde", så var det fint nok med mig. Med mindre det indebar de ovenstående ting:-)


  • #10   27. dec 2009 Tak for jeres respons. Det er faktisk sjovt at se, så mange forskellige indgangsvinkler der er til den samme sag.

    Jeg selv tror jeg lander i midten af det hele.

    Jeg forlanger ikke, at nogen skal træne som jeg gør, men min viden og kreativitet har sine begrænsninger. Det vil sige, at selvom en træner anderledes, så vil mine forslag til næste skridt eller problemløsning jo altid være farvet af den måde, jeg tænker hundetræning på.

    Jeg har ikke prøvet at nogen har brugt metoder der har været så grelle, at jeg har måttet sige helt fra og bedt dem forlade holdet. Men jeg har gjort, hvad jeg kunne for at argumentere for at gøre det anderledes, hvis det jeg har set ikke ser konstruktivt ud for mig.

    Egentlig handler det vel om, at jeg som træner igen og igen skal bevise, at det jeg anbefaler virker. Og også bevise, at det er et bedre alternativ til det ejeren foretager sig - hvis det da er det.
    Det er da ikke usædvanligt, at hundeejere har fundet en ren genistreg, eller at de bare pr. natur er hamrende gode til at træne hund. Og så tager jeg tingene ind den anden vej ;o)


  • #11   27. dec 2009 Alle kursister er til en teoriaften før træningen starter, og kender dermed til de ting vi ikke ønsker på pladsen. Der bliver vist de enkelte øvelser med hund.
    Hvis folk ikke vil træne under disse primisser og regler kan de lade være og tilmelde holdet.
    Hvis de derefter ikke overholder de regler der gælder på pladsen, er det ud. Færdig.


  • #12   27. dec 2009 Nu er der jo forskel på straf og uenighed om træningsmetoder

    Jeg har også bortvist en kursist der fysisk afstraffede sin hund, dette er ikke acceptabelt, men at bortvise, fordi man ikke er enig om metoder, syntes jeg i den grad er tåbeligt, ingen hunde er ens, og ingen træner ved alt


  • #13   27. dec 2009 *Jeg har også bortvist en kursist der fysisk afstraffede sin hund, dette er ikke acceptabelt, men at bortvise, fordi man ikke er enig om metoder, syntes jeg i den grad er tåbeligt, ingen hunde er ens, og ingen træner ved alt*

    Enig:-)). Og jeg har lært MASSER af kursisterne!!!


  • #14   27. dec 2009 Helt enig Kennel Flatrunner smiley

    Egentlig trist hvis en træner ikke vil se på evt. nye måder eller indlæring på.

    Alle skal vel udvikle sig, hvis man altså ønsker at åbne øjnene og ikke hænge fast i "vi plejer"


  • #15   27. dec 2009 Hov nej jeg er ikke træner, så hopper ud igen *GG*

  • #16   27. dec 2009 Vil også erklære mig enig med Kennel Flatrunner, kunne ikke have sagt det bedre selv. smiley

  • #17   27. dec 2009 Er uddannet lydighedstræner.. Træner lømmelgruppen... Har haft andre trænere på mit hold og har de haft nogle gode ideer har jeg da taget dem til mig med kyshånd... Kan jeg udover det se, at det fungere med en anden metode en min på en enkelt hund, jamen så synes jeg da føreren skal fortsætte med det..

  • #18   27. dec 2009 og fysisk afstaffelse medføre også bortvisning hos os.. Dette er sket mere end 1 gang.

  • #19   27. dec 2009 Som træner har man vel nogle grænser for hvad man kan tollere og hvad man kan acceptere. Så må man sætte det skarpt op, eks kunne være hvis man ikke ønsker brug af straf.


    Men jeg vil også mene at det som hundeføreren laver/metoder skal passe rimelig godt ind på det hold man har, er det rækketræning der er på holdet, er det krop umuligt at træne eller undervise i klikker/shaping.
    Men jeg ville personligt ikke bryde mig om at have en hundefører der brugte metoder jeg slet ikke har indsigt i, for så ville jeg jo som instruktør ikke kunne gøre en forskel.
    Men overordnet vil jeg sige at ingen instruktør skal have en hundefører på holdet hvis metoder man ikke bryder sig om.


Kommentér på:
Er du træner?

Annonce