{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvad træner du?
  • #1   31. okt 2020 Vi går til hoopers tirsdag, nosework torsdag, agility fredag og hver anden lørdag rally, så tager vi drop in træninger og kurser ved siden af, når vi kan, det kan være tricks hold, fitness/styrke træning eller spor kurser, vi starter konkurrencer i rally og canicross løb smiley

    Jeg elsker at vi går til forskellige sportsgrene, det holder også motivationen oppe hos Sam, end hvis vi træner "det samme" hver dag og jeg vil ikke undvære noget af vores træning det hele er så sjovt smiley


    profilbillede
  • #2   31. okt 2020 Freestyle med Freddy og HTM med Simba. Hundenhvalpen har ikke helt valgt karriere endnu, men lur mig om ikke det bliver noget freestyle også.


    profilbillede
  • #3   31. okt 2020 Ingen ting i øjeblikket.
    Når jeg får ny hvalp vil jeg gerne træne HTM hvis muligt i mit område. Det ville passer rigtig godt til racen der elsker tricks og mig der elsker udklædning og musik.


  • #4   31. okt 2020 Jeg har tidligere trænet Rally og weight pull med Baby smiley

    Thea.. Ja, hun er et nummer for sig selv, så der træner vi ikke noget.

    Jeg starter på uddannelsen som hundeinstrukør til januar og regner med at starte Baby op på hold igen.
    Her håber jeg også at kunne få nogle redskaber til at få gang i noget arbejde med Thea smiley


  • Mathias M
    Mathias M Tilmeldt:
    okt 2018

    Følgere: 5 Emner: 13 Svar: 373
    #6   31. okt 2020 Primært ring. Er begyndt med lidt knpv med den ene hund.
    Så her jeg to jagthunde jeg går på jagt med. Min datter går til rally med den ene. smiley
    Så har vi bc som bliver brugt til at hyrde og en fci lydighed, og en agility hund.
    Så.. Vi er til hundesport alle sammen hver dag smiley


  • #8   31. okt 2020 Mathias: Vil du forklare hvad ring og knpv står for? Jeg aner det nemlig ikke smiley

  • #9   31. okt 2020 Vi træner ikke så meget specifikt for tiden, men min mor er i færd med at træne op til en NW-prøve. Hende og Mason er skideseje - jeg er sgu ret stolt! smiley

    Selv kunne jeg godt tænke mig at prøve K9 biathlon med ham. Og så er jeg blevet meget fascineret af Search and Rescue, men det er jo desværre ikke sådan noget man lige finder smiley Normalvis træner vi rally.

    Det er godt nok langt ude i fremtiden, men når der en dag kommer hvalp i huset, så ser jeg frem til at skulle træne hen imod hyrdning og måske dog dancing eller agility smiley


  • #10   31. okt 2020 Mathilde, sikke et godt billede smiley

    Jeg har trænet IPO og PH. Men efter mange års træning samt sygdom mistede jeg til sidst lysten til at træne hund.
    Nu træner jeg kun spor, da jeg synes at sporarbejde er facinerende.
    Det blev så til sweiss, da det var det min veninde trænede og så kunne vi træne sammen.
    Det viste sig så at Taliban var en fantastisk sporhund så det endte med at vi meldte til prøver og den lille bitte hund kom altid hjem med første præmier.
    Jeg går også sweiss med Gaddafi og vi har da også bestået en prøve, men han er ikke ret god, han kan godt, men han er utrolig ustabil.
    Jeg træner også lidt eftersøgninger med ham, og det er han virkelig skrap til, så jeg burde gære lidt mere i det.



  • #12   31. okt 2020 Vi træner ikke "noget" endnu - hun er kun 6 måneder og jeg er vist til lidt af hvert smiley

    Lige nu går vi på DcH unghundehold og kursus i grundfærdigheder for konkurrencehunden. Jeg kunne godt tænke mig at komme omkring agility, rally og NW (og hoopers ser jo vildt cool ud for dem der bare har styr på det!), og så tiltaler DcH-programmet mig mere og mere. Så who knows hvor vi lander smiley


    profilbillede
  • #13   31. okt 2020 Nå ja, gad også herregodt prøve slædetræk!

    Det er bare lidt svært med sådan en sirlig border collie smiley


  • #14   31. okt 2020 Hvad er hoopers ?


    Mathilde, du kan gå på youtube og se film af ring - søg på fransk ring


  • #15   31. okt 2020 Anni - nogle kalde det lidt en form for agility light fordi forhindringerne ikke belaster på samme måde. Du står i et felt i midten og dirigerer hunden rundt på en bane bestående af forskellige "forhindringer":

    https://www.youtube.com/watch?v=qiHTXfuhO6g


  • #16   31. okt 2020 Ej hvor er i gode alle sammen, fedt at i vil dele!

    Mathias og Mathilde, i kommer da ikke til at kede jer smiley :D
    Jeg vil også gerne høre mere om ring og især knpv, det aner jeg hat om smiley

    Anni, jeg er med dig, der er bare noget over at se på en hund arbejde med næsen. Især nosework synes jeg er interessant!

    Anine, jeg kørte slæde med min shetlandspony som barn smiley totalt hul i hovedet, når jeg tænker tilbage


  • #17   31. okt 2020 Tak for svar

  • #18   31. okt 2020 Malene, jeg startede nosework med Gaddafi da jeg fik ham, for det er jo noget der ikke kræver den store belastning for mine skavanker, men det ligesom ikke rigtig tændte mig.
    Men spor og finde genstande ude i naturen synes jeg er spændende.


  • #19   31. okt 2020 Jeg har tidligere trænet både rally, nosework, lydighed og jagttræning (specifikt for retrievere), men Atlas fungerer ikke på hold og er ikke super tændt på træning, så nu hyggertræner vi mest derhjemme. Vi er pt. i gang med et online forløb i dirigering, og det er faktisk ret sjovt. Men vi starter ikke mere holdtræning lige nu, fordi jeg har følt, at vi mere har gjort det for min end for hans skyld. Når jeg en gang får en bil, så skal vi starte op på spor. Det har han prøvet et par gange og har bare været virkelig sej til det.

  • #20   31. okt 2020 Sia skal primært bruges til dch lydighed og nosework, så det er vores træning i øjeblikket smiley
    Hun er 5 måneder og har i dag trænet med c-holdet for første gang, og hun kunne snildt følge med de "store" hunde. Spørg lige om jeg er stolt! smiley

    Men mon ikke vi også kommer til at prøve lidt agility for hyggens skyld og så gad jeg godt træne eftersøgning. Men nu må vi se smiley

    De små er bare sofahunde og kan maks 3 tricks smiley


  • #21   31. okt 2020 Jeg træner agility med begge hunde. Jeg elsker sporten pga farten, teknikken og at man aldrig rigtig bliver færdig med at dygtiggøre sig.
    Nu fylder Buster 10 år i næste weekend så han skal ikke rigtig starte stævner længere.
    Hans sidste officielle konkurrence blev så DM 2019 hvor han blev nr 2
    Jeg træner også rally med begge hunde.
    Jeg kan godt lide træningen er en kombi af lydighed, tricks og gymnastik.
    Jeg træner championklasse og nordisk klasse så det kræver en del præcision.


    profilbillede
  • #22   1. nov 2020 Vi træner agility primært, den lille gule er overraskende kvik til det smiley Selv er jeg også blevet ret bidt af det, jeg synes farten og det tekniske er super fedt og sjovt - jeg bliver lige udfordret ved hver træning føler jeg!
    Ellers træner vi også lidt nosework her og der, og så tricks på hjemme fronten smiley


  • #23   1. nov 2020 Træner LP og HTM med Avicii. Jessie træner Rally og tricks, men lige nu er vi en process hvor vi mere træner at være i det rette modus og ikke stresse op - Det er en stor mission smiley De træner begge hyrdning, men kun en gang om måneden.

    profilbillede
  • #24   1. nov 2020 Tesla og mig træner DCH-programmet, hvor vi lige er rykket op i A-klassen.

  • #25   1. nov 2020 Anine: Search and rescue, er det mantrailing? smiley

  • #26   1. nov 2020 Vi træner en stor blanding af dch, ph og ting som rally, htm, nw og jagttræning.

    profilbillede
  • #27   1. nov 2020 Jeg træner bare i DcH smiley Med fuldtidsjob og som “alenemor” til 2 hunde, er jeg nødt til at prioritere. Jeg ville elske at prøve andre ting, særligt nosework, men som det ser ud lige nu, kan det ikke lade sig gøre.

    Bella startede i tidernes morgen i rally, men der var egentlig ingen af os der syntes det var særlig sjovt, så vi skiftede til DcH-program, hvor vi har hygget os de sidste knap 9 år. Selvom hun fylder 10 år lige om snart, giver hun stadig gas til eftersøgning, og hun elsker at gå lange og svære spor smiley Hun træner stadig i klubben, men gider ikke rigtigt stuedressuren længere - hun vil hellere bare lave det sjove; rundering, feltsøg og fremadsendelse smiley

    Dorit går til rally, og elsker det! Og hun er egentlig også ret sej til det smiley Og så er hun med til både spor og eftersøgning, og er maskot for både Bellas træningshold og for det meste af klubben smiley

    Min næste hund skal også være i DcH, men jeg overvejer om vi også skal snuse lidt til PH.


  • #28   1. nov 2020 Tavi på 18 måneder træner primært redningshund...

    profilbillede
  • #29   2. nov 2020 Det lyder fedt, Carina! Hvor træner i det henne?

  • #30   2. nov 2020 Malene > Det træner vi pt. i Frederikssund smiley

  • #31   2. nov 2020 Jeg træner DcH programmet. Det har jeg trænet siden 2006, hvor jeg fik lyst til at prøve noget andet end DKK LP (trænet siden 1987) og Agility (siden 1996).
    DcH programmet er min 'hylde' smiley Ved siden af det er vi begyndt at snuse lidt til NW - instrueret af en tolder, der arbejder med det til daglig kan man sige. Man bliver faktisk lidt blæst bagover når man ser hvad hundenes næser egentlig kan smiley Clinton er ret sej til det smiley


  • #32   2. nov 2020 Jeg dyrker en hel del løb/canicross og K9-Biathlon med mine.
    Derudover træner især Cujo nosework af forskellig art og Theo gør sig i lidt agility.
    Her foto fra halloween K9 Biathlon i lørdags. Vi havde netop været igennem 2 vandforhindringer og på vej op fra stranden.


    profilbillede
  • #33   2. nov 2020 Mathilde, jeg havde hørt om mantrailing, men ikke rigtig nået at sætte mig så meget ind i det. Men det er jo netop den slags træning, jeg tænker på! Det vil jeg bestemt undersøge nærmere smiley

  • #34   2. nov 2020 Yorkiebanden, ih, vil SÅ gerne i gang med biathlon med Mason. Det ser simpelthen fantastisk sjovt ud! smiley Jeg tror vi forsøger at tage med på nytårsturen smiley

  • #35   2. nov 2020 Carina, hvordan kommer man i gang med redningshundearbejde? Er det ikke en form for specialtræning? smiley

  • #36   2. nov 2020 Anine det har været gennem beredskabsstyrelsen.


  • #37   2. nov 2020 Anine, jeg laver gerne en bane/rute hvis du vil ud at prøve. smiley

  • #38   2. nov 2020 Mantrailing er så sjovt, det trænede vi 4 gange i sommers, Sam var vild med det smiley

    Der bliver ret ofte faktisk holdt kurser i det her i Nordsjælland smiley


  • #39   2. nov 2020 Yorkiebanden,ej, det vil vi umådeligt gerne! smiley

  • #40   2. nov 2020 Mathilde, hvor gjorde I det henne? smiley

  • #41   2. nov 2020 Fedt. Sig til, så laver jeg en bane med løb og forhindringer af forskellig art.

  • #42   2. nov 2020 Ha!

    Altså jeg ved ikke med andre, men jeg maler altid billeder i hovedet af mennesker i et forum. Sådan er det!

    Når så der bliver lagt billeder op af Hg medlemmer, så tager jeg nogen gange så meget fejl, at jeg burde aflive mig selv! smiley

    Yorkiebanden er ikke over 70 hun er en yngre kvinde! :-

    Lidt sjovt, fordi jeg brugte lang tid i dag på at forklare min bedre halvdel, at en Yorkie kan vi ikke få endnu, vi er for unge. smiley

    PS: Mig og min køter træner løb (begge to). Han har fået slidgigt (alvorligt), og skal tabe sig yderligere, Jeg er bare blevet midaldrende fed, og skal også tabe mig.


  • #43   2. nov 2020 Yngre kvinde... Jo på grænsen til 42, men yngre end Egtvedpigen... smiley smiley smiley

    En Yorkie er ikke en "fru Hansen-hund", det er en fuldblodsterrier og man kan ikke blive for ung til en sådan. smiley


  • #44   2. nov 2020 @York....
    Det er en fesen gammel Karen hund, som elsker at blive pakket ind i tøj eller tæpper.

    En rigtig hund ville aldrig gå med til den slags!

    Ps: Dette er min køter! Det er nu hver aften han bliver lagt i seng og pakket ind af min bedre halvdel!

    Det er så pinligt! smiley


    profilbillede
  • #45   2. nov 2020 Mine hader at få tøj på.
    De er hellere ude end inde og er ikke til hele dage uden aktiviteter.
    Det er derfor mange små hunde er pestilenser; fordi folk tror de er til gamle fru Hansen hjemme i lejligheden.
    Næh, stik hellere fru Hansen en molos af en art. De er åbenbart til tæppe-hygge. smiley


  • #46   2. nov 2020 Træner IGP med mine to .. jeg kunne ikke forestille mig noget andet, der kunne interessere mig så meget.
    Har prøvet DCH og PH, men det er slet ikke noget der fanger. Imo er træningen alt, alt for oldnordisk og mht hundetræning er jeg innovativ og vil enormt gerne udvikle mig, så IGP er lige stedet hvor jeg kan gøre det smiley

    Hvis jeg skulle noget andet, så kunne jeg faktisk godt tænke mig at prøve schweis (hvis det ellers staves sådan) - men det skulle i så fald være med en anden race.
    Måske noget terrier, eller en jagtfætter smiley


  • #47   2. nov 2020 Hvad nu hvis man gerne vil prøve at være innovativ og udvikle sig, men har en race der, øhm, ikke sådan passer forfærdeligt godt til IGP? smiley

  • #48   2. nov 2020 Fünke - som så mange andre .. ryster på hovedet af tossen, der skrev indlæg #46 - og træner det man har lyst til smiley

  • #49   3. nov 2020 Fünke, der er immervæk mange der har kigget mærkeligt på mig, og kommenteret på det, når jeg kommer anstigende til et K9-Biathlon- eller løbestævne med en yorkie eller 3.
    Det kan godt være vi ikke kommer i eliten eller løber de lange distancer, men vi er med alligevel fordi vi har en fest ved det.
    Så selvom det måske ikke er det oplagte valg til så små hunde, så gør vi det "fordi vi kan" og synes at lige dén hundesport er sjov. smiley


  • #51   3. nov 2020 Det var nu også skrevet med et lille glimt i øjet smiley smiley

  • #52   3. nov 2020 Jeg træner ingen ting smiley kun lidt spor og små sjove trick smiley men ikke noget fast, jeg har for mange dage hvor jeg ikke kan efterhånden, senfølger efter kræftbehandling er ikke altid lige sjovt

  • #53   3. nov 2020 Yorkie, sådan var det også da jeg stillede med Taliban til sweiss prøve, men hun skaffede sig lyn hurtig respekt.
    Første gang fik jeg lidt "sjove" bemærkninger, men da vi kom tilbage fra vores spor, så var der store klapsalver og gaver i form af frikadeller mm til hende.


  • #54   3. nov 2020 Det er fedt når man viser at de "forkerte" racer også kan lege med.
    Senest så jeg det til Biathlonstævne i DcH, hvor vi kom på podiet (3. plads) sammen med 2 store hunde og under 1 minut til nr. 1.


  • #55   3. nov 2020 Anine: Jeg har ikke selv gået på kursus i mantrailing, jeg har bare selvtrænet efter jeg blev inspireret af YouTube smiley
    De første 2 gange kendte jeg ruten, den person havde gået, hvor vedkommende så har gemt sig, og derefter prøvede vi så de sidste 2 ruter uden jeg vidste hvor personen var gået hen, for at se hvor stærk han var i det, han var satme god!

    Alle gange var forskellige ruter på forskellige steder og mellem 10-20 min, før han kom ud af bilen og skulle finde personen, nøj han synes det er en sjov opgave, det burde jeg også gøre noget mere ud af smiley

    Jeg har ledt og ledt efter de Facebook opslag med mantrailing kurser, men jeg kan overhovedet ikke huske i hvilken gruppe de er blevet lagt i smiley


  • #56   3. nov 2020 Vi træner NoseWork, og "fitness". Vil gerne prøve kræfter med rally til sommer smiley

  • #57   3. nov 2020 Vi træner agility hver torsdag og fredag på to forskellige hold smiley Vi har været til et par konkurrencer, men grundet corona er det ikke blevet til mange, endnu.

    Vi har tidligere forsøgt os med rally, hvilket Kaos var kanon god til og lærte det lynhurtigt - men nøj hvor han kedet sig, hvilket desværre udviklede sig til, at han simpelthen ikke kunne koncentrere sig smiley Vi må tage revanche, når han bliver ældre smiley Indtil da løber vi stærkt på agilitybanerne.


    profilbillede
  • #58   4. nov 2020 Anine >

    Redningshunde trænes primært i Beredskabsstyrelsen (Herning eller Hedehusene), og omfatter derfor at man har kontakt med Styrelsen og også gennemfører en redningsuddannelse (pt. 279 timer). Hunden skal ved optagelse i Hedehusene bestå forsvarets test på Flyvestation Karup. Man får som hundefører ikke løn for at træne hunden; men man får dækket udgifter frem og tilbage til træningen :o). Der er pt. mange bolde oppe at vende i luften - og det er ikke godt at vide, hvad det ender med i forhold til de danske hunde...

    Derudover er der få byer der stadigvæk har redningshunde tilknyttet, ligesom Beredskabsforbundet også er involveret i nogle af hundene...

    Jeg afventer lige pt. hvad der sker - træningen i Frederikssund har karakter af en hundeklub, og træningen er udelukkende fokuseret mod at træne hundene til de internationale IPO-R prøver, som der hvert år afholdes et verdensmesterskab i. Dvs. disse hunde trænes ikke mod at kunne bruges i virkelige indsatser (der er dog nogle fra Hedehusene, der også træner i Frederikssund).

    Hilsen
    Carina


  • #59   4. nov 2020 Yorkiebanden, det vil vi glæde os til! Jeg studerer hjemmefra, så mangler også bare en undskyldning til at komme ud og være lidt i gang smiley

  • #60   4. nov 2020 Mange tak for svar, Carina. Jeg har haft utroligt svært ved at finde nogen som helst informationer om redningshunde og træning, men jeg synes, det lyder helt vildt interessant - så tak for uddybningen smiley

  • #61   24. nov 2020 Anine: Her afholdes der mantrailing hold, det er vidst omkring Græsted i Nordsjælland smiley

    https://klikkerhunden.dk/mantrailing/


  • #62   25. nov 2020 Mathilde ved du noget om hvornår eller om, der bliver lagt nye hold på siden?

  • #63   25. nov 2020 Det ved jeg ikke, men jeg kan skrive og høre ad, Sam og jeg gad også godt gøre mere ud af det, bare som drop in hold, vi har overhovedet ikke nok tid i kalenderen til flere faste hold smiley

  • #64   25. nov 2020 Mathilde, ej hvor fedt! Jeg tror Mason ville elske det! Det skal vi helt klart finde ud af at få prøvet smiley

  • #65   25. nov 2020 Træner hovedesagligt DCH programmet - Homer er E hund
    Desuden træner vi rally og lidt retreiver træning ved siden af smiley
    Ollie vil komme ud for det samme - så håber jeg bare at han er klar på det smiley


  • #66   25. nov 2020 Det er især det der mix-hold som Coco og jeg kunne være interesseret i smiley

  • #67   28. dec 2020 Så skal i være hurtige, der er en ledig plads på mantrailing hold i Nordsjælland smiley

    https://klikkerhunden.dk/mantrailing/


Kommentér på:
Hvad træner du?

Annonce