{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.267 visninger | Oprettet:

Hvad træner du med din hund lige pt.? {{forumTopicSubject}}

Lad os inspirerer hinanden med hvad vi går og træner vores hunde i pt, om det er et bestemt trick eller en færdighed til et lydigheds program, eller noget helt andet? smiley

Det er altid sjovt at få noget nyt inspiration ind.

Idag bestod vores træning af lidt blandet tricks og krops kontrol.
Spille død, kravle baglæns, elefant øvelsen og "omvendt elefant" smiley

https://www.hundegalleri.dk/video/traaening/46214-hverdags_traening_


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvad træner du med din hund lige pt.?
  • #1   23. jul 2019 Udover IGP træner jeg lige pt min malletæve til at rulle rundt - og dreje rundt om sig selv. Hvorfor?
    Det må være varmen smiley


  • #2   23. jul 2019 Mest nosework, men også lidt C lydighed, spor og sjove tricks/kropskontrol smiley

    Og så har vi lige været på kursus i forstyrrelsestræning, så det vil vi også arbejde lidt videre på smiley


  • #3   23. jul 2019 Mine trænes i “nej du må ikke slæbe en kattekilling med ind” og “ lad nu den kattekilling være, mormis vil gerne selv passe den”

    profilbillede
  • #4   23. jul 2019 De helt grundlæggende ting (hun bliver 10 uger på torsdag), som indkald, renlighed, alenehjemme, PAS PÅ (flyt dig din møgirriterende piranha af en hundehvalp!!!) etc. og lidt sit og dæk smiley
    Når noget af det andet forhåbentligt snart begynder at sidde fast, så fortsætter vi med almindelig lydighed, og hvad der ellers så lige unikt er praktisk for os, at vovsen kan smiley
    Jeg glæder mig til at kunne begynde med de mere sjove ting smiley


  • Eva
    Eva Tilmeldt:
    jul 2012

    Følgere: 9 Hunde: 4 Emner: 16 Svar: 2.009
    #7   23. jul 2019 Jeg træner DcH-programmet med hele flokken, men der er temmeligt stor forskel på niveauet, selvom de alle tre er B-hunde smiley

    Med Ingle har jeg fokus på fremadsendelse og fri ved fod. Fremadsendelse er hans svageste punkt for tiden, så nu har jeg valgt at begynde “forfra”. Jeg fik endelig knækket koden til fri ved fod for et halvt års tid siden, så her er vi nået til finpudsning.

    Med Basso handler det mest om at have det sjovt, så vi bruger en masse tid på fri ved fod, som ifølge Basso er verdens sjoveste leg, og så er vi startet forfra på rundering, som bare aldrig rigtig har fungeret.

    Med Didrik leger jeg mest med indkald, lineføring og stå, og så er vi startet op på rundering, spring og apport.

    Jeg træner desuden en del frit søg med dem alle, da hele banden synes, at det er vildt sjovt smiley Til gengæld må jeg erkende, at jeg er for doven til at træne spor for tiden smiley


  • #8   23. jul 2019 Vi er gået lidt i stå.. Vi træner forsat det der med at ignorere fremmede hunde, og varmen hjælper gevaldigt på det smiley de ORKER næsten ikke skabe sig..

    Derudover er vi igang med at træne lure coursing. Eller... Det vil sige Melanie træner.. Thea løber forvirret rundt og Baby er tilskuer. Der er dog ferie lige nu, men vi kommer stærkt igen smiley


  • #9   23. jul 2019 Bodil, det lyder som den hyggeligste træning EVER smiley

  • #10   23. jul 2019 Vi træner ro i alle alm øvelser smiley mit damp barn flyver mere rundt end at lave øvelserne. Manfred shaper jeg og Esther øver vi meget touch pladen.

  • #11   23. jul 2019 Fedt med alle jeres inputs! smiley

  • #12   23. jul 2019 Tesla træner rally, primært begynderklassen, da vi skal til DM i august.

    Vi træner også DCH programmet, hvor hun er født B hund. Lige nu er fokus på spor, fremadsendelse og rundering.

    Når DM er overstået, skal vi i gang med at pille lidt mere i stuedressuren.

    Maggie træner kun spor. Vi træner frem mod en FPR3 prøve.

    Liva hygger bare og nyder den nye pensionist status


  • #13   23. jul 2019 Jeg træner mine hunde i at lave mindst muligt smiley

    Der er en smule run på for tiden, så mine hunde bliver forsømt med træning, men er til gengæld med i sommerhus et par dage om ugen, med på plejehjem og sygehus.

    Hvis jeg ikke brugte så meget tid på alt andet, ville jeg træne en masse spor på stubmark. Og lidt mere eftersøgning. Bella har åbenbart en god periode, og giver fuld gas - ellers også er det fordi hun er sådan lidt forsømt på resten.

    Om halvanden uge skal vi træne i at nakke en masse mosegrise i den nye have. Dorit glæder sig smiley


  • #15   23. jul 2019 LP1 og rally ekspert pt, men skal i gang med LP2..
    Er dog gået lidt i stå i træningen, håber på nye input efter ferien smiley


  • #16   23. jul 2019 Træner mest den gode start for tiden og finpudser

  • #17   23. jul 2019 Primært indkald og ringtræning med Tilla (godt 6 måneder)

    Hun er en selvsikker og selvstændig lille dame, med meget hø i ørerne, der absolut ikke er bange for at bevæge sig afsted på egen pote, så jeg tror jeg kommer til at arbejde lidt mere intensivt med indkald, end det har været nødvendigt med de voksne whipper i husstanden.

    Ringtræningen går det pt. fint med, for en måned bevægede hun sig primært med snuden i jorden, så snart hun fik en udstillingsline på. Vi har klikketrænet lidt hver dag, og de seneste dage har hun bevæget sig fint med løs line og løftet hoved, så på den front er der håb smiley


    profilbillede
  • #18   23. jul 2019 Vi træner freestyle og lige i disse dage finpudser vi detaljerne i vores program, for vi skal til konkurrence i Viborg denne weekend (lørdag og søndag).

    Faktisk laver jeg ikke ret meget andet end freestyle og så lidt nosework og rally for sjov.


  • #19   24. jul 2019 Coffey træner hårdt og brutalt i godbidstigning.
    Bellen er i gang med en omprogramering af stort set alt i IGP-programmet, det er et ret stort projekt, nu må vi se, hvor langt de når med det smiley
    Pt træner de grundstilling og det første skridt - det har efterfulgt nogle måneder hvor fri ved fod er blevet ændret til at være mere korrekt og uden lyd.
    Apporten arbejdes der med sideløbende - springteknik, ro i munden, ingen hug, ingen lyd. Det er nok den sværeste opgave af dem alle. Og så er fremløb ikke engang i spil endnu.
    Sit, dæk og stå - fokus fremad når farmand er gået, ikke glo til siderne.
    Fremadsendelse - opmarch uden lyd. Og så skal selve af dækningen sættes på igen på et tidspunkt.
    Hun er svær at balancere i det rette driftniveau. Vinduet mellem at hun keder sig og spinner er ret lille.

    Det var lydighed - spor og forsvarsarbejde har tilsvarende opgaver, så der er nok at tage fat på smiley


  • #21   24. jul 2019 Vi hyggetræner lidt forskelligt, bl.a. balje-øvelsen den modsatte vej, og så starter vi forhåbenligt snart til rally igen, så jeg er begyndt at arbejde med de forskellige øvelser igen. Især med fokus på de forskellige vendinger. Vi har bøvlet en del med flere af dem tidligere, men nu kører det faktisk ret godt, og Atlas synes, at det er de fedeste øvelser!

  • #23   24. jul 2019 Nicki træner AG, så det er svært at træne hjemme lige pt, men jeg er på udkig efter et par spring, så vi kan øve nogle af de opsætninger vi får til træning smiley

    Easy er i gang med FP3, LP1 og rally smiley Rallyen træner vi ikke specifikt før ugen op til prøver (og de ligger først til oktober). I FP3 arbejder vi på bakke slalom og bamse. I LP1 primært stillingsskift smiley


  • #24   24. jul 2019 Spot træner "nej, marsvin smager ikke godt" smiley

  • #25   24. jul 2019 Træner DcHprogrammet med begge hunde: Clinton i B-klassen og Perle i A-klassen. Clinton går ikke på hold i år, da jeg ikke kan få min tid til at gå op med både at træne en hund i A-klassen, en i B-klassen OG samtidig have et hold. Så Clinton kommer lidt med på A-holdet (og hans attitude indikerer at han er overbevist om at han er så dygtig at han fik lov at gå direkte på A-hold smiley ) og ellers så er det selvtræning med ham. Til næste år skal han på hold igen og ud i konkurrencer.
    Med Perle har jeg meget fokus på løbearbejdet i eftersøgningen, da det virkelig trækker tænder ud at få rigtig godt. Men det er nu også rigtig sjovt at nørde med smiley Figuranter behøves jeg ikke træne så meget med; Perle er typen der gerne 'overruler' min dirigeringer fordi hun får fært af en figurant smiley - hvilket jo rent faktisk er helt OK.
    Med Clinton er fokus pt. på sit og dæk. Et par meget svære øvelser for en hund med fire fjedre istedet for ben smiley Jeg er endnu engang helt forfra med at stå lige foran ham og belønne for at blive i positionen (han er heldigvis lynhurtig til at indtage både stå, sit og dæk under gang). Nå, ja og så er der afdækning i fremadsendelsen; han har været SÅ nem at få lært selve fremadløbet. Men at skulle dække derude er en by i Rusland. Pt gør jeg et forsøg med bruge det som virkede med Stormy i DKK fremadsendelsen, med at lære ham at dække på target. Men altså jeg tror ikke Clintons krop er bygget til at dække fra løb smiley Resten af programmet er faktisk ret godt og stabilt med ham - så det er lidt sært at skulle bøvle med to af de 'letteste' øvelser smiley
    I denne uge trænede jeg stuedressur sammen med en træningskammerat i silende regnvejr i mandags. I aften er vi tre, der mødes og træner spor sammen på min naboes stubmark, som jeg har fået at låne til mig selv og et par kammerater smiley smiley smiley smiley


  • #26   24. jul 2019 Her til morgen, inden der blev monstervarmt, har vi blandt andet testet om Freddy kan skelne mellem de forskellige signaler.
    Han skal i vores program gøre tre forskellige ting med en spand: Løbe udenom, stikke hovedet i den og hente den.
    Den sidste er KLART favoritten smiley (man er vel retriever!)

    https://youtu.be/6MeFnzO1VL8


  • #27   24. jul 2019 Vi træner frivillig håndtering (lige startet) og så træner vi gå pænt i snor og en masse kontakt øvelser.

    Jeg ville rigtig gerne i gang med noget spor, men kan ikke finde nogle hold eller nogen i nærheden, der kan hjælpe. Men så må jeg vel tage den på gefühl.

    Vi har været på Nose work intro kursus og skal starte på et hold igen slut august, hvor vi skal parre godbidder og duft. Jeg træner lidt søg i haven, hver morgen efter gåtur.


  • #28   24. jul 2019 #26 Hvor er han sød Randi. smiley
    Det har vi også trænet på, her hedder det bare "omkring" en genstand og at stikke hovedet ned i en spand eller kegle, det er med at hente noget, nope det synes Sam er dybt kedeligt smiley


  • #29   24. jul 2019 Ja jeg er jo på jagthunde træningen, så lige pt. er det ræveslæb og sweiss, skal på noget marktræning her i næste måned smiley

  • #30   25. jul 2019 her i huset står den mest på miljøtræning og samarbejdsøvelser/kontaktøvelser

  • #31   25. jul 2019 Gik et par fede spor med vufferne i går aftes. Perle gik på tør nyhøstet stub. Et par laaange stræk ligeud. 2 spidser og 2 knæk. Smuk opstart. Hun 'blæste' lidt ved siden af den ene spids (men løste opgaven selv og hurtigt) og havde et lille overløb i et knæk. Det er længe siden hun har gået spor på stub så det var lidt sjovt at se hvordan hun li'som brugte de første 75 m til at komme ind i det igen. Hun gik MEGET langsomt og skulle lige op og tage et par dybe indåndinger, men så kom det lette træk i linen, halen fik sit sving og hun faldt ind i sit normale tempo; rask skridtgang.
    Clinton gik på græsmarken. Havde først lagt et kort spor med en enkelt spids; den blev virkelig fint udført af ham smiley Så et spor med to knæk og en spids. For pokker hvor han gør det godt smiley Knækkene tager han spot-on og spidserne kan man godt se er nye for ham. Men han stopper så fint op og 'scanner' jorden og finder sporet i dets nye retning. Hans tempo er nok til den høje side, men han har INGEN overløb overhovedet. UUUUHhhh bliver så glad af at gå spor med min røde hidsigprop.


  • #32   25. jul 2019 Piller lidt i vores fri ved fod, for forhåbentligt at få den forstærket og mere præcis i forhold til rally hvor han er champion, ellers på får, da vi hellere må give os til at konkurrere lidt i hyrdning igen i næste sæson.

  • #33   28. jul 2019 #14 ork det får du hurtigt lært. Jeg kan både tale, råbe og ryge med min fløjte i munden. Jeg opdager den først når jeg forsøger at drikke eller spise smiley

    Pigerne i pluralis træner forhold dig i ro på din måtte mens jeg træner med en af de andre. Karla er pensionist og træner lidt hyggerally og tricks. Johna er også pensionist og laver faktisk ikke rigtigt noget som helst pt. Men satser på at få lagt noget spor til hende når de begynder at have høstet rundt omkring.

    Dagmar træner sin jagttræning og Wilma løber agility. Overvejer dog at starte noget LP med hende, det synes jeg kunne være sjovt, men der er ikke rigtigt noget her i området desværre og jeg har brug for øjne på min træning.


Kommentér på:
Hvad træner du med din hund lige pt.?

Annonce