{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.594 visninger | Oprettet:

Hvad træner du og hvorfor {{forumTopicSubject}}

Jeg synes at det kunne være sjov at høre, hvad I træner med jeres hunde og hvorfor I har valgt lige netop det?

Jeg vil gerne hyrde med min hund da jeg synes at det virkelig sætter samarbejdet på prøve, RallyO fordi jeg elsker lydighed, men synes at LP kan blive lidt stramt smiley og til sist agillity, elsker det høje tempo og det er fedt at se hvordan de bevæger sig og hvor smidige de er, vildt!

Nu min hund stadig en baby, men vi kan starte lige om lidt og jeg glæder mig!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvad træner du og hvorfor
  • #2   22. aug 2015 Stærk træning i couchsurfing smiley

  • #3   22. aug 2015 Vi er netop kommet igang med træning igen, pt. bare indslusningshold, men ender med noget alm./hverdags lydighed. Når vi så har vænnet os til at være afsted til træning, vil jeg gerne prøve rally også smiley

    Vi er kun afsted for at lave noget sammen og lære et par ting. Jeg har ingen planer om at konkurrere eller andet i den stil - indtil videre smiley


  • #4   22. aug 2015 Hverdagslydighed, selvkontrol fordi det er nædvendigt

    Dogdancing fordi det er en fantastisk sport: stort set alle hunde kan deltage, man vælger selv øvelser, musik, kostume, de andre dogdancere er megetflinke og så er det sjovt.

    Rally: for afvekslingens skyld ind i mellem

    Agility: fordi jeg elsker det, desværre er mine hundes fysiske form ikke til agility



  • #5   23. aug 2015 Jeg går til agility en gang om ugen med min hund, det synes vi begge er rigtig sjovt.

    Ellers træner jeg hverdagslydighed, fordi jeg gerne vil have en hund der er nogenlunde velopdragen.

    Og så træner vi lidt tricks.


  • #7   23. aug 2015 I øjeblikket går jeg til 'Tricks, Kropskontrol & Næsearbejde' med Thor.

    Tror vi skal starte til noget begynder-rally senere.

    Han vil meget gerne arbejde og især lave en-til-en øvelser - og så elsker han at lære nyt og at bruge tænkeren.

    Vi går kun til træning 1 gang om ugen, men træner selv hver dag. smiley



  • #8   23. aug 2015 Rally om sommeren, træk om vinteren - fordi jeg elsker at arbejde med mine hunde, og elsker at se dem i rette element udføre den opgave de er lavet til smiley

  • #9   23. aug 2015 Tricks lyder super sjov. Kenya kan de almindelige. Give pote, rulle, spille død. Men jeg viste ikke at man som sådan kunne gå til det. Det skal undersøges nærmere smiley

    Vi også totalt gode til at være sofakartoffler, men det skal jo også trænes før man bliver rigtigt god til det!


  • #10   23. aug 2015 Helt enig Malene, det er en fornøjelse at se sin hund i sit rette element. Det som de nu engang blev avlet til at lave. Hvad gør i om vinteren, det er jo ikke altid at det kommer sne her i landet?

  • #11   23. aug 2015 Sne er faktisk en forhindring når vi snakker løb arrangeret i klubben, fordi alle kører på hjul, og sne/is besværliggør dette.
    Vi kører pawtrekker


  • #13   23. aug 2015 Der er efterhånden flere steder hvor man kan gå til tricks eller dogdancing og nu kan man også gå til prøve i tricks, det kaldes færdighedsprøve. Se evt mere her: https://dogdancingdk.files.wordpress.com/2015/01/fc3a6rdighedsprc3b8ve-2015-rettelser-med-rc3b8dt.pdf

  • #15   23. aug 2015 På "mit" hold dækker kropskontrollen også over parkour - det er lige noget for hunden der elsker at bruge sig selv på lidt anderledes måder end bare almen lydighed. smiley

  • #17   23. aug 2015 Vi træner Rally for sjov, men har snakket lidt med min træner om, at gøre det mere seriøst, så vi kan komme til konkurrencer smiley

    Vi træner også tricks.

    Vi træner meget, at ignorere andre hunde. Og det går langsomt fremad smiley


  • #19   23. aug 2015 Jeg træner først og fremmest rally, hvorfor? Fordi jeg synes det er en rigtig dejlig sportsgren. Ikke så stringent som LP, men dog lydighed, som gør min hund og jeg får et fantastisk forhold og samarbejde smiley Vi er gået op i øvet klasse her for nogle måneder siden, og det har været lidt en udfordring at smide snoren, Coco ser åbenbart en kæmpe sikkerhed i at have snoren på, så når vi er afsted til stævne, bliver hun trykket af den manglende snor og falder ud af pladspositionen...
    Så det må vi øve, og derfor går vi fra september også til Fri ved Fod træning. Det bliver spændende at prøve..!

    Oprindeligt skulle vi også gå til agility, men efter vi startede og hun præsterede yderst uensartet (nogle gange fløj hun afsted, andre gange ville hun slet ingenting), fandt dyrlægen ud af hun har kroniske rygsmerter.. smiley Så det var den agilitykarriere...

    Men for at have noget andet end rally, skal vi nu så starte til parkour her i september også. Det mente kiropraktoren var en rigtig god ide, Coco kan godt lide at klatre rundt på ting, og ja, så må damen jo give sig og prøve det af smiley


  • #20   23. aug 2015 Line, IPO er det kun for racer som schæferen? smiley

    Baby ville være elendig til det, men med en fremtidig hund, kunne jeg måske godt tænke mig at prøve det smiley


  • #23   23. aug 2015 Fedt! Jamen så er det jo ikke helt urealistisk smiley

  • #25   23. aug 2015 Sejt trine! Hvor er det fedt at høre!!! smiley

  • #29   23. aug 2015 Den ældste løber agility og går rallyprøver engang imellem når lysten kommer over mig.
    Vi har levet for agility'en io de sidste 6 år, men efter at have været hårdt ramt af skader sidste år, så har vi i år taget en stævnepause. Det er helt sært at have weekenderne fri, efter så mange år med konstant stævnedeltagelse.

    Den mellemeste træner mantrailing, lidt tricks og lidt hyggerally. Johna var købt som arvtager den den ældste og agilityen, men hun mangler drive og er iøvrigt en rigtig mandagsmodel med dårlig hofte og skulder. Så hun er begyndt på mantrailing istedetfor, for at få brugt næsen og hjernen.

    Den yngste træner jagt og er lige begyndt at træne lidt hvalpeagility med hende. Den yngste er en jagthund og vi har trænet jagt, siden hun var helt bette. Det er sindssygt spændende og fascinerende, men tror desværre ikke jeg har evnerne til at bringe hende til prøveniveau, så vi er begyndt lige stille at lege lidt med agilityen - hvor føreren i det mindste ved hvad hun laver smiley


  • #30   23. aug 2015 IPO er vores sport. Jeg er ikke selv hundefører, det er min mand.
    Begge hunde træner - den ene mere målrettet end den anden.

    Grunden til det - det er fordi vi alle elsker det. Både hunde og mennesker smiley
    Vi startede på det ved et tilfælde fordi vores opdrætter var træner i en schæferkreds med brugshundesport som fokus. Der gik ikke lang tid før vi var fuldstændig opslugt af det.

    Det er noget med detaljearbejdet, der er så fantastisk og så at hunden både skal være i høj drift, være superglad og styrbar på samme tid. Det er IKKE let - men det er virkelig sjovt at arbejde med.
    Elsker det, at en finger der peger i den rigtige retning kan betyde at hunden pludselig får korrekt grundstilling... At arbejde sådan gør, at man hele tiden ser små undere...

    Dertil kommer, at racen jo er avlet målrettet mod det - det stimulerer dem optimalt og de bliver brugt som det er meningen, de skal bruges.


  • #31   23. aug 2015 Jeg synes også at må på et eller andet tidspunkt burde byde sin hund at prøve det som den oprindeligt var avlet til (med nogle undtagelser). Det er fedt at se hvor meget instinkt der ligger i stadig væk selv om man for lang tid siden har holdt op med at avle målrettet på brug indenfor de fleste racer. Det synes jeg er synd... Er det et enlig et størrelseskrav i IPO? Har kun set store hunde til det nemlig..

  • #32   23. aug 2015 Venter på, at der starter et lokalt specialhold op til Myrna. Myrna har spøgelseshjerne efter sidste løbetid, og har været noget usikker på alt fra golden retrievers til rullekufferter og indkøbsposer, så vi skal bare have banket lidt selvtillid ind i hende så hurtigt som muligt.

    Lure coursing er jo ikke træning, men den fedeste sport for løbeglade hunde. Vi skal forsøge at se, om vi kan få en coursing licens på hende, så hun kan deltage i det også. Desværre er det relativt sjældent i Jylland, så tingene skal lige gå op i en højere enhed.

    Derudover ringtræner vi en smule. Mest for kontaktens skyld. Hun er ikke så pæn lige nu, så med mindre hun vokser sig bedre (der er allerede sket en del de sidste par måneder), så bliver det fortsat kun for almindelig kontakts skyld.

    Jeg kunne enormt godt tænke mig at træne enten agility eller rally med hende, men hun er enormt svær at motivere i træningssammenhæng. Hun er ikke det store madøre, og legetøj mister hun interessen for efter en gang.

    Lulu tricktræner vi bare med. Og hun er faktisk utrolig skarp af en bullterrier at være, men hun håndterer andre hunde i snor dårligt, og efter flere forsøg på at rette det ned hjælp fra træner, har vi bare måttet indse, at hun har sin særhed, og det er helt ok - men så skal vi i hvert fald bare ikke træne på hold.


  • #33   23. aug 2015 Elin, der er ikke nogen formelle størrelseskrav, men der gives ikke dispensation for størrelse.
    Det vil sige at også små hunde skal lave flugtspring på 100 cm med en 650 g. apport.

    Kender en Schipperke, der laver IPO-lydighed og den springer fint frem, men må løbe udenom tilbage - og mister derved minimum 5 point. Det samme på klatrespring.

    I forsvarsarbejde er der også standarder for, hvordan en prøvefigurant skal agere og han må ikke hjælpe hunden så meget - nogle små hunde springer alt hvad den kan trække, men det er lidt en udfordring.

    Men træningen er jo sjov alligevel. Hvis altså hunden er vild med det smiley


  • Eva
    Eva Tilmeldt:
    jul 2012

    Følgere: 9 Hunde: 4 Emner: 16 Svar: 2.007
    #34   23. aug 2015 Jeg træner DCH lydighedsprogrammet med Ingle. Lige nu huserer vi i c-klassen, men det får vi forhåbentlig lavet om på inden for en overskuelig fremtid smiley Vi går på et lille klikkerhold (5 hunde), hvor træneren er inderligt ligeglad med klasseinddeling, så vi træner øvelser fra både c-, b- og a-klassen og rally. Det er sk...sjovt, og Ingle har fået masser af selvtillid smiley

    På grund af svær HD kan Gustav ikke rigtigt holde til holdtræningen, men vi træner selvfølgelig også herhjemme. For hans vedkommende bliver det primært til spor og frit søg, helt almindelig hverdagslydighed og lidt tricks og dogparkour på skovturene. (Her er Ingle selvfølgelig også med.)

    Til indlæring holder jeg mig primært til fri shaping. Det tog sin tid, før vi fik det til at fungere, men hold da op, hvor er det effektivt, og det er så fantastisk at se, hvad hundene kan "på egen pote" smiley

    Jeg træner udelukkende for, at hundene og jeg kan have det sjovt sammen. Konkurrencerne i DCH er et "nødvendigt onde", hvor jeg udelukkende interesserer mig for oprykninger - pokalerne kan de andre få lov at lege med smiley


  • #35   23. aug 2015 Jeg træner lydighed på konkurrenceplan, der er et stykke vej endnu, og rally. Jeg er begyndt til gravtræning med min hund, han er en jack russell terrier, men desværre stopper det til næste år. Men indtil da, bliver vi ved. Racen er avlet til rævejagt.

  • #36   23. aug 2015 Jeg går til Ringtræning og Hvalpemotivation med min 15 ugers hvalp.

    Jeg tænker at vi på et tidspunkt skal starte til noget Rally smiley


  • #37   23. aug 2015 Det giver god mening CH, så er det derfor jeg ikke har set små hunde til det smiley

    Spor træning kunne være sjov

    Jeg gik også til lydighed med min Jack russell, hun var helt vildt god, lige indtil vi kom hjem, eller uden for banen smiley


  • #38   23. aug 2015 Håber det er ok jeg lige låner dit emne TS.
    Nu bliver der nævnt mantrailing og færdighedsprøve mm.
    Er der nogle der kender til steder omkring Århus hvor man kan træne det?
    Det lyder nemlig enormt spændende.


  • #39   23. aug 2015 Træner lydighed med Costa..

    Der er så også en masse andet inde over.. Impulskontrol osv.. smiley

    Træner i Næstved Brugshundeklub.. Og da Costa ikke kan udstilles igen, så satser vi på træningen.. Og det kunne da være fedt at komme til at træne noget IPO med ham..

    Men først skal hans teenagehjerne altså lige forsvinde lidt igen, før der kommer andre træningshold på tale.. smiley smiley


  • #40   23. aug 2015 Jeg træner politihundeforeningens konkurrenceprogram. Det indeholder (ligesom IPO) lydighed, spor og bidearbejde og derudover også eftersøgning (rundering og "gerningsted"). Jeg synes det er et herligt program, hvor hunden ofte skal kunne tænke selvstændigt og hvor man ikke ser helt så nøje på detaljerne, som man gør i IPO. Det giver et rigtig godt samarbejde hund og fører imellem. Derudover laver vi i klubberne ofte forskellige anderledes træningssessioner, hvor der er lagt meget vægt på miljøtræning. Her forleden var vi f.eks. ude at træne lydighed og rundering på et varmeværk. Og vi arrangerer f.eks. natkonkurrencer, hvor opgaverne mere ligner "the real deal". smiley

  • #41   23. aug 2015 Åh nej Carina! Bliver Costa ikke udstillingshund alligevel? smiley

  • #42   23. aug 2015 Maya R. Mantrailing er så nyt i DK nu, tror faktisk at Pia er den eneste der underviser i det? At man må flytte sig lidt rundt. Jeg er på et hold der mødes i Vejleområdet. Vi har en facebookgruppe til mantrailing legeaftaler og man er altid velkommen til at komme og kigge på - så skal man bare regne med at skulle lege figurant og dermed medbringe noget af sit snavsede vasketøj smiley

    HTM færdighedsprøverne ved jeg ikke om der er nogen der underviser i pt? Måske Pia fra positiv træning? Men du kan finde listen af øvelser inde på DKKs hjemmeside. Det er sjove små tricks og positioner, som passer perfekt til indendørs vintertræning.


  • #43   23. aug 2015 Krøllet - Nej han har stadig kun 1 sten.. smiley

  • #44   23. aug 2015 Anna G: Tak, jeg vil da lige kigge på det.

  • #45   23. aug 2015 Jeg træner LP og er pt i kl3 med mål om at blive Champion. På siden laver vi lidt jagttræning for sjov. Med tiden vil jeg også gerne så småt begynde at konkurrere på lidt markprøver.

  • #46   23. aug 2015 Lineføring, dels fordi han trækker og dels fordi når ham ser en anden hund mener han at man skal hilse og bjæffe højlydt for så vil den anden hund helt klart lege (eller noget)

    Han er 5 år og er en ret godmodig men dum hund smiley

    Vi træner på hold her: http://www.lupohundecenter.dk


  • #49   24. aug 2015 Træner IPO fordi jeg bl andre ting godt kan lide at gå til konkurrencer. Jeg kan lide den nøjagtighed, der skal til i IPO for at score max points og jeg kan lide den måde man arbejder med hunden og er titusind procent afhængig af, at hunden er i den rette driftstemning når man går på banen.
    Har haft en kort karriere i PH, men det er - for mig - ganske enkelt ikke udfordrene nok og jeg kan ikke lide den måde, man træner hundene på der.

    Så jeg må holde mig til IPO ...


  • #50   24. aug 2015 Jeg træner rally med min border blanding på 7 år, han er netop blevet champion.
    Min border på 2 år hyrder jeg får med og håber vi bliver klar til at stille til konkurrence i 2016. Vi løber også lidt agility ved siden af.


Kommentér på:
Hvad træner du og hvorfor

Annonce