565 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 23 Svar

Hvad ville I gøre? Hvad ville I gøre?

Vi har et problem her i kvarteret. 2 stk. dejligt Westies (bor ca. 1.km fra os) stikker konstant af fra familien. Vi har så ondt af de små og vrede over folk ikke interesserer sig mere for deres hunde, at de bare drøner rundt dag/aften og nat i denne kulde. De har fået utallige henvendelser fra folk her, men virker meget ligeglade og vi er ved at være meget trætte af at der konstant bliver tisset op af husmurerne og ridset på vores nye vinduer og dører;-(
Naboer har foreslået at vi får dem til et internat, så ejerne kommer til at betale for at få dem udleveret igen,, men jeg tvivler på det vil hjælpe.
For et par uger siden lykkedes det os at få hannen indenfor kl. 23.30 (der frøs - 8 gr.) og der hang isklumper i hans pels. Ejeren kom og hentede ham (godtnok sur, da de var gået i seng). Mine alarmklokker ringede voldsomt da jeg måtte skubbe den lille mand igennem gangen for at få ham hen til ejeren;-(
Vi har alle så ondt af de små, men er meget i tvivl om hvad vi gør???...
Men er også enige om at de ikke fortjerner at ha´ disse to klumper..

Politi stopper motorcyklist med hund spændt fast på brystet
00:00
/
00:33
LIVE

NOW PLAYING

Belugahval forskrækker lille dreng

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Udskiftning af tagplade 1.200 kr.
  • Udskiftning afdørhåndtag til altandør 1.200 kr.
  • Altandør 1.150 kr.
  • Tætning af ovenlys vinduer 1.000 kr.
  • Ophæng af stort spejl i opgang 500 kr.
  • Hænge TV op, hænge hylde op og hænge gardiner op 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvad ville I gøre?
  • #1   2. jan 2010 Jeg synes faktisk det er en god ide at indlevere dem på et internat og så håbe på at de ikke bliver hentet så de kan få et nyt godt hjem
    ellers var det måske værd at kontakte dyrenes beskyttelse og høre om de vil gøre noget ved sagen

• #2   2. jan 2010 Jeg ville tage eventuelle halsbånd af hundene, når de bliver indfanget og aflevere dem til Falck, politi eller internat, for ja, så skal de betale for at få hundene.. Og gøre det igen og igen og igen.. Andet kan I desværre ikke rigtig gøre

• #3   2. jan 2010 nej hvor er det synd,,,stjæl dem og giv dem væk..ved godt det er ulovligt men det der er jo mishandling

• #4   2. jan 2010 God ide m at tage halsbånd af og indlevere dem -

Og så tænker man selvfølgelig at hunde jo kan forsvinde, men det er ikke måden...

Ville også ringe til dyrenes beskyttelse og forklare dem sagen og spørge til råds...

• #6   2. jan 2010 Vist ejerne skal til at hente og ikke mindst betalere for deres hunde, får de det vel endnu mere elendigt? Jeg forestiller mig den type ejere har en hånd/fod der sidder løs.

• #7   2. jan 2010 Jamen Keld, hvad vil du ellers gøre? Ejerne er jo åbenlyst ligeglade

Men HUSK at tage halsbåndene af, for ellers tager internatet ikke imod dem

• #8   2. jan 2010 Stakkels hunde.... .tænk at gå i seng når ens hunde ikke er kommet hjem, vi andrer ville jo gå i panik og lede efter dem.
    Den ejer burde ikke ha hund.....

• #10   2. jan 2010 Keld jeg tror du har ret i det du skriver..........

• #11   2. jan 2010 jo det gjorde jeg
    Ejerne er jo ligeglade...og tror desværre også kjeld har ret

Hvis de ikke er chippet eller lignede så kan de ikke finde frem til ejeren men det ved vi jo ikke,,jeg ser bare for mig at de får spark og skæld ud når de kommer hjem far at være ""stukket af"" så jeg tænker på hundene

• #13   2. jan 2010
    Vudere som jeg vil og udfra hvad tråd starter fortæller....

Syntes nu bestemt ikke du selv er bleg for at vudere herinde og dømme folk du rent faktisk aldrig har mødt

• #14   2. jan 2010 kan fakstisk ikk helt se forskellen på at tage dem og give dem væk,,,eller tage deres halsbånd af og lade som om man ikke ved hvem der ejer dem???

Man gør jo stadig "noget forkert" men smider bare"lorten " videre....bare dte hjælper hundene syntes jeg dte er uvilkårligt

• #16   2. jan 2010 wow ligefrem opfordre til at stjæle den, det godt nok lang ude, og er de ik tattoveret eller chippet, tja så bliver de fremlyst i avisen, hvis ik ejeren allerede har kontaktet pilitiet inden, og ja så får de nyt hjem hvis ejer ik gir lyd fra sig, det er der jo intet galt i, jeg er 100% enig med jeanette % luna.. Det med halsbåndet er en mega god ide

• #17   2. jan 2010 Glemte at skrive at begge hunde (efter ejerens udsagn) er chippet. De er DKK reg. m. stambog og de har givet kr .10.000 pr. hund.
    Jeg vil under ingen omstændigheder bryde loven, men jeg har haft flere samtaler med ejeren om hvordan vi hernede syntes de handler forkert og glemmer at det er to levende væsener de har taget til sig.
    Når de kommer her sender en typisk en sms og gør opmærksom på, at nu er de her igen igen og får så sms tilbage hvor de skriver at de nok skal finde hjem igen;-( Problemer er at der kan gå mange timer og flere gange har de været meget tæt på at blive kørt ned, det er ikke rimeligt, vel?

• #18   2. jan 2010 For mig er der en himmel til forskel og indlevere dem som hittegods, hvor ejeren dog kan hente sine hunde igen og så stjæle dem og give dem til andre.

• #20   2. jan 2010 jeg syntes stadig det er ligeså forkert at tage deres halsbånd af og lade som man ikke kender dem,,sige til politiet at man ikke kender til dem er dte ikke også ulovligt at lyve for politie`??

Jeg ville gøre det hvis hunden blev mishandlet heller det end de lå døde udenfor min hoveddør en morgen...ulovligt eller ej,,trådstaret fortæller der er ridse mærker på deres dør og de render ude i 8 g frost,,kan en lille hund overleve at sove i den kulde??

mht halssbånd er dte da et forsøg værd men tror desværre ikke det gør andet end de måske får det endnu dårligere...men hvem ved..kommer de tilbage kommer de tilbage til deres pinsler igen

måske er jeg langt ude,,,men så lad mig være det,ved dte er ulovlit men er alt andet prøvet ville jeg ikke kunne se det var forkert og tror nu hundene ville være glade

• #21   2. jan 2010 Jeg ville heller ikke stjæle dem, men aflevere dem på internat/dyrlæge, falck osv..

• #22   2. jan 2010 forresten jo som hittegods,,,,kan så nu læse mig til at de er chippet osv,,jeg gik udfra de var uden chip osv og så kunne jeg nemlig ikke se forskellen for så ville politiet ikke vide hvor de hørte til

• #24   2. jan 2010 Kør dem på en internt og håb ejerne ikke gider bruge tid på at søge efter hundene så de får et nyt hjem.
    husk at flet næbbet overfor venner og bekendte for altid når du har kørt dem på internatet. - rygter opstår hurtigt.

ang. stjæle en hund, tja jeg lovede mig selv at stjæle en narkomans stærkt tynde og undervægtige hund, hunden bliver så aflivet eller får et hjem langt ude på en gård efter hvordan den har det psykisk.
    desværre har jeg ikke set hunden siden jeg tog den beslutning for et år siden.

• #25   2. jan 2010 Er det ikke bedre at hunden bliver indfange og afleveret på internat end at de bliver kørt ned eller kommer i kløerne på syge folk er finder på at bruge dem som "madding" til en kamphund eller andre skrækkelige ting? (Og jo, det slags sker også i DK)
    Man har jo prøvet at få ejerne i tale uden effekt.

• #26   2. jan 2010 Jeg ville også indlevere dem.... Ikke om jeg ville være i tvivl....!! Hvis ejeren ikke regner sine hunde for noget, så vil han nok heller ikke give pengene for at få dem tilbage igen... Det "værste" der kunne ske, var da at de fik et nyt og godt hjem smiley

• #28   2. jan 2010 Dyreværnet har jo ikke beføjelser til ret meget, faktisk behøver man ikke engang lukke dem ind. Desuden så kan hundene jo udgøre en riciko i trafikken mm. Så ja, jeg ville ikke betænke mig ved at afleverere vapserne, vilde vesten eller ej.

• #29   2. jan 2010 christian,,jeg er enig i at der ikke er meget forskel på at stjæle og tage halsbåndet i

men jeg er ikke enig i at man skal holde sin mund med sine meninger for dette er et forum og tråd startet beder faktisk om vores mening.

Jeg er som sagt fuldstænig ligeglaqd hvis de hunde lider ,,så har de behov for hjælp

• #30   2. jan 2010 Tak allesammen for jeres bidrag:-)
    Vi har nu besluttet at næste gang de kommer tager vi dem med til internatet og kontakter politiet.

Fortsat god weekend:-)

Kommentér på:
Hvad ville I gøre?

Annonce