2.688 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 20 Svar

At have en nervøs hund At have en nervøs hund

Tikka er en umådelig kærlig hund. Sjov, aktiv og .
Men hun har problemer. Hun er angst, nervøs og har det svært med andre hunde.
Jeg har fået hjælp af adfærdsbehandler, i en periode på 1½ år- lidt til og fra.
For 2 måneder siden måtte jeg sande at jeg simpelthen ikke kun holde til mere. Hendes nervøse temperament, sammen med mit er simpelthen en for dårlig cocktail.
Jeg tog den tunge beslutning at finde et nyt hjem til Tikka.
Jeg fandt en sød mand, der havde det rette temperament. Jeg brugte nogle dage på at tude, og var helt ødelagt. Jeg tænkte og tænkte, og besluttede at jeg vill give det en sidste chance med Bach´s blomstermedicin. Jeg fik det hjem og det hjalp faktisk. Men kun lige indtil hun blev overfaldet af en kamphund (ingen fysiske skrammer heldigvis, men nok psykiske)torsdag i sidste uge. De første dage gik fint med reaktionen kom nogle dage efter. Hun var ikke til at komme i kontakt med, og forsvandt i sin bobbel af angst, når hun så andre hunde. Har fået nogle nye dråber, der skal hjælpe mod det chok, hun fik da hun blev overfaldet. Jeg håber at det hjælper.

Men lige nu er jeg fyldt op af frustration- og er på randen af at give op. Heldigvis har jeg en fantastisk veninde med nogle fantastiske mutter, der vil passe Tikka til imorgen. Så Tikka kan få noget hundestøtte, og jeg kan få noget fred.

Havde brug for at få det ud.

Politi stopper motorcyklist med hund spændt fast på brystet
00:00
/
00:33
LIVE

NOW PLAYING

Belugahval forskrækker lille dreng

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Udskiftning af tagplade 1.200 kr.
  • Udskiftning afdørhåndtag til altandør 1.200 kr.
  • Altandør 1.150 kr.
  • Tætning af ovenlys vinduer 1.000 kr.
  • Ophæng af stort spejl i opgang 500 kr.
  • Hænge TV op, hænge hylde op og hænge gardiner op 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  At have en nervøs hund
  • #1   16. jan 2010 Stakkels vovse.

• #2   16. jan 2010 Sikke en træls situation du og Tikka er i. Jeg kan læse på din profil at du har arbejdet virkelig meget med hendes problemer, men har du prøvet Clomicalm samtidig med i har trænet?
    Det kan i nogle tilfælde hjælpe ekstremt nervøse hunde.

• #3   16. jan 2010 Hvor er det bare surt i nu er sat helt tilbage smiley

Du skriver hun er nervøs og der tidligere har været problemer med andre hunde, er hun tjekket for smerter osv ?

Min egen trækker sig som regel ved andre hunde når hendes ryg har sat sig, ligesom hun bliver meget lydfølsom og reagere på hurtige bvægelser, som om hun prøver at være på forkant hele tiden

• #4   16. jan 2010 Tak for jeres svar. Jeg læser dem, men svare senere.
    Skal lige have tankerne på andre ting.

• #5   16. jan 2010 Jeg kender Tikka rigtig godt - på godt og ondt.
    Bella jeg forstår din frustration og som vi talte om så er det ved at være sidste chance for Tikka - hun tåler ikke mange flere overfald.

Tikka er herhjemme lige nu - ligger foran brændeovnen i ske med en mutte - og de hader ellers brændeovnen men de ligger altså og vogter tikka - Hun slappede af to min efter hun trådte ind af døren, men det er også klart dette hus emmer af tryghed. hun virker meget træt men det forstår jeg godt når nu hun har været så stresset.

Vi går en aftentur med hundene så hun kommer ud sammen med mutterne håber det hjælper.

Bella - det er ikke en skam - det er fair nok at hunden og dig ikke matcher mentalt! Det er ikke noget at være flov over jeg syntes derimod det er super flot!

• #6   16. jan 2010 Øv at det lige skulle ødelægges pga den lortehund der overfaldt hende :o(
    Jeg håber at dråberne hjælper hende igen.

Tia er også ret nervøs. Dog ikke så ekstremt som hos stakkels Tikka.

• #7   16. jan 2010 Danni : Jamen du har da helt sikert ret- men jeg har bare svært ved at forstå at man ikke kan omstille sig eller hvad man nu gør...MEN det er måske så mit "problem" at jeg ikke forstår det smiley (håber du forstår hvad jeg mener)

Men ja derudover så er det bedste måske at finde et nyt hjem til din søde hund, hvor den måske kan blive forstået bedre, nu hvor i ikke passer sammen smiley Selvom det gør ondt.

• #8   16. jan 2010 Det værste er Anita at ham manden som ejede den anden hund ikke kunne se noget forkert i at rende rundt med en løs kamphund - han mente det ikke var normalt at den angreb.
    Nogle mennesker skulle bare ikke have hund - en ting er at man kan lære af det hvis ens hund ligepludselig gør noget man ikke eer vandt til - men man må sgu tage sit ansvar!

• #9   16. jan 2010 Ja, det er sgu sørgeligt :o(

• #10   16. jan 2010 Bella, jeg kan ikke sige det bedre Heidi med de to mutter.

Det er flot du tænker på din hunds bedste.

De varmeste tanker herfra.

• #11   16. jan 2010 Du har min største og varmeste medføelse og forståelse søde.
    Jeg syndes det het utroligt du har holdt modet oppe og kæmpet så
    inderligt og hårdt for dig og Tikka , du har vist desværre snart nået alt muligt og det fungere stadig ikke.
    Jeg har en tanke om at Tikka ville få et fantastisk liv som gårdhund på landet et sted, et sted hvor hun ikke skulle ud at luftes på plæner osv med mange forskellinge hunde hun vil møde altid.
    Et sted hvor hun kan finde ro og hvile i sig selv og bare nyde livet
    til fulde.
    Jeg Syndes overhoved ikke du har noget at være flov over, ked af det men aldrig flov.
    Det er en flot styrke du har vist i at indse det måske ikke er det bedste match dig og hende og overvejer at give hende chancen for et bedre liv andetsteds hvor hun måske forhåbentligt ikke vil opleve det antal overfald/ dårlige oplevelser osv.

Jeg håber virkelig det bedste for dig og jeg syndes det godt
    du har taget imod hjælp og ladet Tikka være hos den skønneste person vi kender, hvor hun helt sikkert har det virkelig godt mens du kan få lov liige at få et pusterum og være dig selv og tænke lidt uden hende i hjemmet søde..

Stort skulder klap fra mig til dig!!

• #12   16. jan 2010 Tusind tak for jeres støtte.
    Det er rigtig hårdt.

René
    Hun er ikke tjekket for smerter som sådan. Men hun har altid været en lidt nervøs hund.

Vufferne
    Jeg har ikke prøvet Clomicalm.

I love my...
    Når man selv bliver stresset over en stresset hund, så er det et problem. For så kan vi begge påvirke hinanden i negativ retning.

• #13   16. jan 2010 Izabella, nu så verden lige så lys ud med Tikkas fremgang fordi blomstermedicin hjalp hende så meget.

Det er ubærligt at I nu er tilbage til "start" på grund af sådan et meningsløst overfald. Stakkels Tikka og stakkels dig. Hvad kan du snart gøre mere.

Det smerter mig at vide hvor meget I begge har kæmpet for fremgang, som gav pote, og så er det hele pist væk borte.

Tikka, vi føler med dig, og vi støtter din mor i tykt og tyndt med de tiltag og de utrolige ressourcer hun har fundet frem, og at vi forstår hvor svært det er for jer.

Jeg savner ord, og kan hun i mit stille sind håbe på endnu engang, at det lykkes jer at finde fremgang igen. Det har I fortjent begge to, sammen. Men jeg forstår så sandelig godt at kræfterne er ved at slippe op.

• #14   16. jan 2010 Gitte
    Tusind tak.
    Jeg må indrømme at jeg snart ikke magter mere.
    Heidi har Tikka i aften, så jeg kan tænke uden Tikka er hos mig. Det er mærkeligt.

Håber at du har det godt på skiferien !!

• #15   16. jan 2010 Jeg ved du vil det bedste for jer begge to. Hvad du beslutter dig for, så ved du at jeg støtter dig.

Jo, tak. I morgen skal vi på ski, og her er hundekoldt og masser af sne. Men det er jo også meningen med en skiferie.

Vi har i øvrigt besøg af Baloos "svigerforældre". Det er kuldet fra Tønder, hvor han har ni hvalpe. De står ikke på ski, men ferierer herned i deres autocamper. De har alle deres 3 gårdhunde med, og vi har lige spist middag sammen her til aften. De bliver her i nogle dage, og så mødes vi når vi er færdige med at stå på ski. Det er da hyggeligt. Sorry, det var lige lidt spam her fra Østrig.

• #16   17. jan 2010 Nu har jeg haft et Tikka frit døgn. Hun har været hos de dejlige mutter, der gør hende tryg, og giver hende det som kun gode hunde kan give en anden hund. Jeg har haft fred til at mærke livet hos mig uden Tikka. Og haft ro til at tænke. Jeg har tænkt så meget at jeg har hovedpine.

Det er ufattelig vigtigt for mig at have en hund der trives. Jeg vil gå langt, og det har jeg også gjort, for at få hende til at trives.
    Hvis det ikke lykkes mig, og jeg oplever mig selv som værende en hindring for det, så er det svært at se en anden udvej end et andet hjem. Jeg holder alt for meget af Tikka, til at hun skal vantrives.
    Men hvis dråberne kan få hende på ret køl igen, og jeg stadig kan se mig selv i øjnene. Bliver hun hos mig.

Det er en hård tjans for en 1.gangs hundeejer. Og jeg er helt sikkert blevet MEGET klogere, på både mig selv, mine egne begrænsninger og på hundeadfærd helt generelt.

• #17   17. jan 2010 Izabella, en gang imellem er det rart at kunne få lov at tænke "i ro og fred" for at finde frem til den rigtige løsning. Jeg synes da helt bestemt, at du skal give jer en chance mere, fordi I var på ret køl. Jeg håber for jer at det lykkes.

Gør det ikke, så ved du også at du med ro i sindet kan finde et nyt hjem til Tikka.

• #18   17. jan 2010 Gitte
    Ja, det var det nemlig.
    Jeg føler også at jeg har gjort hvad jeg kunne.

• #19   17. jan 2010 Uha, hvor jeg føler med dig. Det store arbejde du har gjort for Tikka, og så sker det overfald. Stakkels hund og gå og være angst, men også dig og dine bekymringer. Det er bare så hårdt.
    Jeg håber det bedste for jer begge.

• #20   17. jan 2010 Brug hjernen...
    Tusind tak.

Kommentér på:
At have en nervøs hund

Annonce