3.108 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 16 Svar

Hvidløgsdråber? Hvidløgsdråber?

Hej allesammen,

Jeg har nogle spørgsmål til alle Jer der giver Jeres hund(e) hvidløgsdråber.

1) Jeg vil høre om det er et udtræk I selv laver?

2) Eller om det er noget I køber?

3) Hvordan man selv laver hvidløgsudtræk?

4) Hvilken dosering man skal give hunden?

5) Samt hvor ofte?

Glæder mig til at læse besvarelserne *S*

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af betonaffald 2.500 kr.
  • Opgravning af rødder fra buksbom busk 1.000 kr.
  • Rengøring af køleskab og 3 fryse skuffer 700 kr.
  • Udskift S16 kraftstik 1.800 kr.
  • VVS-montering og -reparationer 1.040 kr.
  • Hæk klipning ca 12m og taget toppen af 4 træer de er ca 2 1/2 m 3.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvidløgsdråber?
  • #1   19. jan 2010 Begge mine drenge får hvidløgsgranulat.

De får en teskefuld til aftensmaden hver dag, køber det hos Olivers.

Begyndte da vi fik Meegò sidste år i Marts, og vi havde ikke en eneste flåt hele året. :o) Så her var det meget effektivt.

• #2   19. jan 2010 Sætter lige et BM

• #3   19. jan 2010 Hver aften giver jeg min hund en spise skefuld indmad (der er kogt sammen med hvidløgsfed) oven på hendes tørfoder.
    Jeg koger indmad til en måned af gangen (som jeg fryser ned) og bruger 2-4 fed....alt efter størrelsen af dem.
    Hun har aldrig haft lopper, og har kun ganske få flåter i forhold til, hvad hun havde, før vi begyndte på det.
    Vi bor klods op af skoven, og hun havde 10-15 flåter om dagen, fordi rådyrene går i vores have.
    Efter vi startede med hvidløg, har hun max 5 flåter om ugen, så det er dejligt.

• #4   19. jan 2010 Pt får min dråber.

Men når dråber er slut skifter jeg over til pulver da det er billigere, og forhåbentlig giver samme effekt smiley

Med pulveret skal de have 1 teske pr 20 kilo, og med dråberne 1 dråber pr 12 kilo.

Begge dele er noget jeg har købt over nettet. Og hun får det 1 gang om dagen.

• #5   19. jan 2010 Jeg giver Shieva 2 hvidløgspiller om dagen smiley
    Det skulle hjælpe mod lopper, min veninde bruger det til hendes hund, og sagde det virkede smiley

• #7   19. jan 2010 Geser - Min Dina vejer 7,5 kg.
    Hun får 4 små eller 2 store fed i hendes mad, om måneden.

• #8   19. jan 2010 jeg koger grøntsager og kød hvori der er presset hvidløg. jeg beregner ca og max ½ fed pr hund pr dag - de vejer mellem 7-9 kg. så kommer vand og hele baduljen over deres tørfoder

jeg laver til flere dage af gangen, så det er lidt ca, men vil tro at de som regel har til 3 dage, de er 4 og jeg kommer en 2-3 fed i.

det virker fortrindelig som forebyggelse af lopper og flåter. Det bedste og mest effektive middel jeg har afprøvet

fordelen ved de købte hvidløgsdråber eller granulatet er at man der kan dosere helt nøjagtig

• #9   19. jan 2010 Fodrer I alle i skålene? For jeg har et problem. Der er kun en af mine, der får mad i sin skål. De andre to får maden smidt i haven og i en Leo Genius.

• #10   19. jan 2010 Mette - Min hund får indmaden med hvidløg over tørfoderet i madskålen, men det er ikke al tørfoderet der er i skålen, resten spreder jeg i haven, så hun kan lede efter det.

• #11   19. jan 2010 jeg gør lidt forskelligt, men de får altid noget A 38 om morgenen. de skal nemlig også have Hokamix, så hvis de får aftensmaden i græsset, så får de grøntsagerne om morgenen istedet.

du skulle næsten bruge nogle hvidløgspiller i stedet, Mette

• #12   19. jan 2010 Jeg giver hverken dråber eller granulat, men ca 1 gang om ugen får min hund 1-2 fed frisk hvidløg. Jeg maser det lidt og pakker det ind i ost, pølse eller leverpostej og giver som godbid. D.v.s. hun skal lige lave et par tricks for at få det. Hun får nemlig også bare sin tørfoder i haven eller spredt på gulvet. Ingen madskål her ;-D

• #13   19. jan 2010 Tak for alle Jeres svar.

Pt får min egen LupoSan som er i pulverform dette vil jeg gerne lave om til enten dråber eller tabletter for hun er bestemt begejstre for pulveret

I af Jer der giver dråber er det noget I selv laver?

Eller køber?

Og hvor henne + hvilket mærke?

Til alle Jer der giver tabletter hvilken dosering giver I?

Samt hvilket produkt bruger I?

• #14   19. jan 2010 jeg ville være forsigtig med at give en stor portion hvidløg på en gang.
    for hvidløg er jo som alt andet løb giftigt for hunden i for store mængder

• #16   19. jan 2010 Du kan købe hvidløsdråber hos Matas eller anden helseforretning eller her

(link fjernet)

• #17   19. jan 2010 takker Linda

• #19   3. jul 2010 Er gået væk fra hvidløg da de ikke virker.

Desunden er jeg blevet gjort opmærksom på at hvis man ikke holder en pause med hvidløg får hunde blodmangel.

NB.
    Artiklen du linker til er forskning tilbage fra 2002 så mon ikke der er kommet nyt under solen imellemtiden.

Kommentér på:
Hvidløgsdråber?

Annonce