1.810 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 11 Svar

Min lille hund spiser ikke ret meget? Min lille hund spiser ikke ret meget?

Min lille hund (blanding af DS gårdhund og pekingeser) spiser ikke ret meget, vi har prøver flere forskellige slags foder, vi har prøvet at bløde det op i vand (for hun har underbid) vi har prøvet med leverpostej, men det sutter hun bare af og spytter foderet ud igen. Hun vil gerne spise ALT mulig andet end hendes foder..
Jeg er bange for hun bliver for tynd, for vi giver hendes ikke menneske mad, jeg hader nemlig hunde der tigger. Men det er jo synd for hende hvis hun går og er sulten..

En kvinde i Guilin smed ved et uheld et guldarmbånd til over 4.000 dollars ud sammen med affaldet. Overvågningsoptagelser afslørede senere, at hendes kæledyr havde gemt smykket i skraldet, før hun kunne nå at opdage det.
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• I need someone for the connection of (Induction Stove, Oven, Washing Machine, Dryer, dishwasher) 1.000 kr.
  • Grave arbejde 5.000 kr.
  • Havearbejde 1.000 kr.
  • Installation af kombi/vaskemaskine til kraftstrøm og afløb. 500 kr.
  • Klippet hæk . Fælde 3 små træer 2.550 kr.
  • Tilslutning af gaskomfur 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Min lille hund spiser ikke ret meget?
  • #1   25. jan 2010 Prøv at få nogle foderprøver hjem og se hvilket af foderet hun helst vil spise..

De fleste hunde med underbid kan sagtens spise deres foder uden at det bliver blødt op eller blandet med andet..

• #2   25. jan 2010 menneskemad og hunde der tigger behøver da ikke have noget at gøre med hinanden. de skal bare ikke have mad fra bordet.

hvis du vil til selv at lave mad til din hund...er der dog noget menneskemad der absolut ikke er hundemad....men det er en helt anden ting

har du prøvet at strø det ud i haven eller på gulvet, så hun kan gå og finde det...det synes hunde ofte er sjovere end i en skål

• #3   25. jan 2010 hvor tynd er tynd?

altså det er jo en lille race og de skal jo ikke have meget.

du skal kunne mærke ribbenene på din hund, men skal ikke kunne se dem
    prøv at få din dyrlæge til at mærke efter

• #4   25. jan 2010 Hvis hun er sulten, så skal hun nok spise! smiley

Prøv at stille maden frem 2 eller 3 gange om dagen i 15 min. Efter de 15 fjernes maden om hun har spist eller ej. Det burde hjælpe.

Hold selvfølgelig øje med om hun bliver for tynd (få evt dyrlægen til at tjekke hende, for tit kan man synes at hunden er for tynd men i virkeligheden er den helt perfekt smiley )

• #5   25. jan 2010 altså det med at tygge har hun ingen problemer med.. hun tygger i ben og andre hårde ting, bolde mm.

Hvis jeg smider med maden i haven eller i stuen, tager hun en eller to og lader resten ligge.

Jeg har prøvet at lade maden stå lidt og så tage den igen osv. det er hun ligeglad med. Hun bliver glad når maden kommer, men snuser bare til den og går så igen.

Vi har nok prøvet 10 forskellige slags tørfoder, alt fra Hills, Royale canin til noget billigt i brugsen.. og der er ikke noget af det der falder i hendes smag. Men heste lort æder hun med stor fornøjelse, hvorefter hun så nogen gange spiser for meget og kaster op (rigtig ulækkert)

Jeg har ikke tænkt mig at begynde at lave mad til hende. og dåsemad har vi heller ikke prøvet da jeg har fået at vide det giver tynd mave ved de fleste hunde. og hun har jo ingen problemer med at tygge.

Hun er ikke for tynd nu, men syntes hendes appetit til hundemad er faldende, så derfor er jeg bekymret for om hun bliver for tynd.

• #7   25. jan 2010 Jeg har samme problem med Luka... inden han blev kastreret ku man tælle knoglerne i hans ryggrad... han spiser stadig ikke ret meget, men har dog taget nogle kg på...
    Jeg blander hans mad med noget af mit for at få ham til at spise og det hjælper.... men nogle hunde er meget finttærende og holder de bare vægten og ellers er raske skal man ikke bekymre sig alverden....

• #8   25. jan 2010 Min lille Jack Russell Terrier har heller ikke være den store spiser fra starten af. Jeg besøgte så en veninde og hendes hund og fik lov til at prøve lidt af deres hundmad. Noget af det mest fantastiske mad, hvis du spørger min hund. Maden hedder ziwi peak og koster spidsen af en jetjager. Men heldigvis skal hunden ikke have så meget og han elsker det.

Maiken

• #9   25. jan 2010 min lille mops er også med underbid, og har i meget længe været meget småtspisende.
    Hun har spist mere, hvis hun får det i en aktiveringsbold, eller man træner noget med hende, og hun får tørfoder som godbidder fra hånden, og i nogen perioder har det faktisk været så slemt at jeg har været nød til at tage en lille smule dåsemad hver gang hun skulle spise, og røre sammen med hendes tørfoder.
    Jeg har også skiftet hendes foder mange gange - og er endt på noget der hedder Precept puppy formula. Det er et billigt foder - men det går lige indover hver dag smiley
    så det er dejligt - håber du har held med at få noget mere i din vaps smiley

• #10   26. jan 2010 Har lige at spørgsmål smiley
    Er der nogen af jer som har 2 slags foder til jeres hund altså noget at skifte i mellem?

• #12   28. jan 2010 Ja, jeg har faktisk endda 3 forskellige slags - og varierer ind imellem hvilket hun får, da det nogen gange betyder hun spiser mindre. hun er lige kommet i en periode igen hvor hun ikke spiser meget og så må man forsøge med noget andet - eller det har jeg i hvert fald gjort, for det er så frustrerende at de ikke rigtigt spiser og ALDRIG spiser op ..

• #13   28. jan 2010 jeg har 2 slags foder eller nærmest 3.

jeg har to fuldfoderprodukter, en med fisk og en med kylling og dem blander jeg, for hvis de udelukkende fik den med fisk så blev de hurtig for tykke.
    derudover koger jeg grøntsager sammen med hvidløg - dels virker hvidløg forebyggende mod flåter og lopper - dels drøjer grøntsagerne maden

jeg har nemlig det modsatte problem...får mine hunde mere end en dl fuldfoder så bliver de tykke og det er jo næsten ingenting, så de få grøntsager i deres mad også
    både rå og kogte

Kommentér på:
Min lille hund spiser ikke ret meget?

Annonce