1.810 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
11 Svar
Min lille hund spiser ikke ret meget? Min lille hund spiser ikke ret meget?
Min lille hund (blanding af DS gårdhund og pekingeser) spiser ikke ret meget, vi har prøver flere forskellige slags foder, vi har prøvet at bløde det op i vand (for hun har underbid) vi har prøvet med leverpostej, men det sutter hun bare af og spytter foderet ud igen. Hun vil gerne spise ALT mulig andet end hendes foder..
Jeg er bange for hun bliver for tynd, for vi giver hendes ikke menneske mad, jeg hader nemlig hunde der tigger. Men det er jo synd for hende hvis hun går og er sulten..
0 synes godt om
feb 2008
Følger: 36 Følgere: 38 Hunde: 3 Emner: 76 Svar: 4.081
De fleste hunde med underbid kan sagtens spise deres foder uden at det bliver blødt op eller blandet med andet..
feb 2006
Følger: 70 Følgere: 139 Hunde: 7 Emner: 758 Svar: 27.199
hvis du vil til selv at lave mad til din hund...er der dog noget menneskemad der absolut ikke er hundemad....men det er en helt anden ting
har du prøvet at strø det ud i haven eller på gulvet, så hun kan gå og finde det...det synes hunde ofte er sjovere end i en skål
feb 2006
altså det er jo en lille race og de skal jo ikke have meget.
du skal kunne mærke ribbenene på din hund, men skal ikke kunne se dem
prøv at få din dyrlæge til at mærke efter
feb 2006
Følger: 4 Følgere: 33 Hunde: 1 Emner: 562 Svar: 13.131
Prøv at stille maden frem 2 eller 3 gange om dagen i 15 min. Efter de 15 fjernes maden om hun har spist eller ej. Det burde hjælpe.
Hold selvfølgelig øje med om hun bliver for tynd (få evt dyrlægen til at tjekke hende, for tit kan man synes at hunden er for tynd men i virkeligheden er den helt perfekt
dec 2008
Følger: 1 Hunde: 1 Emner: 4 Svar: 8
Hvis jeg smider med maden i haven eller i stuen, tager hun en eller to og lader resten ligge.
Jeg har prøvet at lade maden stå lidt og så tage den igen osv. det er hun ligeglad med. Hun bliver glad når maden kommer, men snuser bare til den og går så igen.
Vi har nok prøvet 10 forskellige slags tørfoder, alt fra Hills, Royale canin til noget billigt i brugsen.. og der er ikke noget af det der falder i hendes smag. Men heste lort æder hun med stor fornøjelse, hvorefter hun så nogen gange spiser for meget og kaster op (rigtig ulækkert)
Jeg har ikke tænkt mig at begynde at lave mad til hende. og dåsemad har vi heller ikke prøvet da jeg har fået at vide det giver tynd mave ved de fleste hunde. og hun har jo ingen problemer med at tygge.
Hun er ikke for tynd nu, men syntes hendes appetit til hundemad er faldende, så derfor er jeg bekymret for om hun bliver for tynd.
nov 2007
Følger: 26 Følgere: 24 Hunde: 3 Emner: 542 Svar: 10.724
Jeg blander hans mad med noget af mit for at få ham til at spise og det hjælper.... men nogle hunde er meget finttærende og holder de bare vægten og ellers er raske skal man ikke bekymre sig alverden....
okt 2009
Følger: 1 Hunde: 1 Emner: 3 Svar: 14
Maiken
dec 2009
Følger: 1 Hunde: 1 Emner: 4 Svar: 45
Hun har spist mere, hvis hun får det i en aktiveringsbold, eller man træner noget med hende, og hun får tørfoder som godbidder fra hånden, og i nogen perioder har det faktisk været så slemt at jeg har været nød til at tage en lille smule dåsemad hver gang hun skulle spise, og røre sammen med hendes tørfoder.
Jeg har også skiftet hendes foder mange gange - og er endt på noget der hedder Precept puppy formula. Det er et billigt foder - men det går lige indover hver dag
så det er dejligt - håber du har held med at få noget mere i din vaps
feb 2009
Følger: 5 Følgere: 4 Hunde: 1 Emner: 3 Svar: 18
Er der nogen af jer som har 2 slags foder til jeres hund altså noget at skifte i mellem?
dec 2009
Følger: 1 Hunde: 1 Emner: 4 Svar: 45
feb 2006
jeg har to fuldfoderprodukter, en med fisk og en med kylling og dem blander jeg, for hvis de udelukkende fik den med fisk så blev de hurtig for tykke.
derudover koger jeg grøntsager sammen med hvidløg - dels virker hvidløg forebyggende mod flåter og lopper - dels drøjer grøntsagerne maden
jeg har nemlig det modsatte problem...får mine hunde mere end en dl fuldfoder så bliver de tykke og det er jo næsten ingenting, så de få grøntsager i deres mad også
både rå og kogte
Min lille hund spiser ikke ret meget?