538 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 11 Svar

Foder Foder

Ser dette foder ikke rigtigt godt ud? Koster 450.- for 15 kg
Kommenter meget gerne...

Hundefoder til voksne hunde med højt aktivitetsniveau, perfekt foder til brugs/udstillings og jagthunden, indeholder fersk kylling og laks, ris (glutenfri), kyllingebouillon, animalsk fedt, roefibre, SPC, Macrogard, mælkesyre, Glukosamin, kondroitin, Vitamin C&E og Selen.

Vitaminindhold pr kg: Vitamin A 12900 IE, vitamin D 1360 IE, vitamin E 350 mg, vitamin C 470 mg, kobber 7,0 mg, selen 0,1 mg, mælkesyre 0,3%.

Næringsindhold: Protein 33%, fedt 20%, kulhydrat (NFE) 30%, fibre 2%, aske 7%, kalcium 1,2%, fosfor 1,0%, omsættelig energi 1632 kj/100g.

Politi stopper motorcyklist med hund spændt fast på brystet
00:00
/
00:33
LIVE

NOW PLAYING

Belugahval forskrækker lille dreng

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• køleskab bipper 1.000 kr.
  • Slutrengøring 1.000 kr.
  • IKEA malm seng samles 650 kr.
  • Hjælp til el 205 kr.
  • Tilslutning og opsætning af lamper + reparation af afbryder (kan ikke tænde og slukke lamper) 1.000 kr.
  • Græsslånning 300 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Foder
  • #2   4. feb 2010 Jeg kender ikke foderet. Og har ikke vanvittig meget forstand på ingredienserne. Kan gætte mig til at det er svensk?

Dog synes jeg at proteinindholdet er ret højt. fter MIN mening:-)

• #3   4. feb 2010 Det hedder robur

• #4   4. feb 2010 Jeg synes proteinindholdet er lidt for højt..... Efter min mening.

• #5   4. feb 2010 Er protein indholdet så slemt?
    Det er jo meget højere i fx Orijen og Acana?

• #6   4. feb 2010 Jeg ved godt at jeg sikkert får på puklen nu. Men med de mellem/store racer i voksealderen, foretrækker jeg et proteinindhold på ikke meget over 25%.

Jeg har ingen videnskabeligt belæg for det, men har kun min egen erfaring:-)

• #7   4. feb 2010 Protein indholdet til voksne hunde må ikke være for højt pga. de kan blive tykke af det.
    For meget protein til hvalpe kan give vækstforstyrrelser.

• #8   4. feb 2010 Protein indholdet til en aktiv hund må kun være 28% efter min mening.

• #9   4. feb 2010 Da vi havde vores store hund, da var det indskrevet i kontrakten at vi ikke måtte fodre med mere end 28% protein, så bortfaldt garantien på ham. Det er noget med så hurtigt og tungt de store racer vokser...

• #11   4. feb 2010 Protein indholdet skal ikke være højt men det skal Energi indholdet derimod det syntes jeg er for lavt i det foder til en aktiv hund.

• #12   4. feb 2010 Fedt indholdet er også meget højt. det bør kun ligge på omkring 15-16 %

• #14   4. feb 2010 hvorfor må protein indholdet ikke være højt ???

nu skal man jo ikke blindt kigge på protein % men man skal jo kigge på den samlede mængde protein i gram pr dag.

alså lad mig lave et regnstykke så det er nemmer at forstå..

lad os tage BARF (det gør jeg pga maneg BARF klager over et for højt protein indhold i % i nogle tør fodre)

jeg laver et regnstykke over en hund på 30 kg.

nomal ligger protein % i råt på 20 til 25 % og ved barf er den rådgivende foder mængde 2 % af hundens krops vægt, så en 30 kg hund skal vejledene have 600 G råt om dagenså med en protein % på 20 vil hunden få 120 G proteiner om dagen og ved 25% vil den få 150 G protein om dagen

nu kender jeg ikke det foder som bliver henvist i toppen så det kan jeg ikke bruge men lad os tage det foder som Karin A bruger Acana Prairie Harvest det her en protein % på 34, ved en 30 kg anbefaler de en foder mængde på 290 g om dagen

altså 290 / 100 X 34 = 98,6 G protein om dagen. altså hunde får en protein mængde der er MEGET mindre ind hvad en hund på BARF feks vil få.
    hunden skal helt op og have en foder mængede som siger
    120/ 34X100 =353 G foder om dagen altså over 60 gram foder mere ind vejledene for at få samme mængde proteiner som ved barf..
    og hvis det er råt med 25% protein så ser den jo meget anderledes ud
    150/34X100= 441 G foder om dagen over 50 % mere foder ind hvad der er anbefalet for at få samme mængde protein om dagen...

så man kan på ingen måde kun kigge på protein % og sige om det er godt eller dårligt husk det er den daglige mængde af proteiner som er vigtige at kigge på..

Henriette I
    fedt er jo bla en af energi kilderne en hund bruger og derfor skal fedt indholde være højt et en aktiv hund, du kan bare lave samme regnstykke igen som jeg har gjord op over bare med fedt indholde...

hunde har så ikke vider brug for kulhydorater som vi mennesker har så derfor skal det helst være så lavt som muligt og skal ALTID være laver ind protein indholdet, men selv om det er det i det foder op over syntes jeg det er noget højt, det så jeg gerne var nede på 20 og max 25 %

Kommentér på:
Foder

Annonce