1.070 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 8 Svar

Spørgsmål til jer der bruger bur Spørgsmål til jer der bruger bur

Hej Alle,

Vi har lidt problemer med at få vores FB til at være 100% glad for at være alene hjemme. Vi har alene-hjemme trænet hende som man skal, hvor vi gik stille og rolig frem, hun får altid noget lækkert når hun skal være alene - for det meste er det en kong med leverpostej og hun er kun i vores køkken når hun er alene. Men alligevel, kan hun ikke lide det. Hun har stortset altid tisset når vi kommer hjem og nogle gange har hun også skidt. Og det er ikke fordi hun ikke er luftet ordentligt inden hun skal være alene hjemme. Vi er så kede af det, for det er jo så synd for hende. Jeg er derfor kommet til at tænke på om det måske ville hjælpe med et bur, men jeg ved ikke særligt meget om det. Vil derfor høre, hvilke tegn det er jeg skal kigge efter, for at finde ud af om et bur vil være en evt. mulighed for hende.
Håber meget på at få nogle gode og brugbare råd fra jer.

Et andet alternativ jeg har overvejet er at købe et børnegitter. Vores Chihuahua og Fb er ikke alene i samme rum, da det ikke fungerer. Jeg tænker det måske kunne berolige vores FB, hvis man satte et børnegitter i døren mellem, de 2 rum, som adskiller hundene. Men ved ikke om det beroliger eller blot gør det være?

(Dette indlæg er også posted i andre grupper)

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Ophæng af ikea skabe/reol 500 kr.
  • Vand / Vaskemaskine 990 kr.
  • Maling af diverse 3.000 kr.
  • Rosenbed 2.000 kr.
  • Afløb rens i køkkenet. 1.000 kr.
  • Montering af brusearmatur og bruserstang 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Spørgsmål til jer der bruger bur
  • #1   14. feb 2010 Hvor gammel er hun??

• #3   14. feb 2010 Jeg kan se hun kun er fra 09. Du ved ikke noget om hun hylder eller? Miklo kunne også godt finde på at tisse og lave når han var alene hjemme indtil han var lidt over et år.

• #4   14. feb 2010 Vi kan se at hun også nogle gange hopper op af døren og vægen, fordi der er beskidt. Hun tisser også bare hun kun skal være alene i fx. 3 timer:-( Og det kan hun sagtens holde sig. Hun kan faktiske holde sig rigtig rigtig længe normalt:-)

• #5   14. feb 2010 En hund der stresser og er bange kan ikke holde sig så længe som en hund i ro og tryghed.

• #6   14. feb 2010 et bur vil kun hjælpe jer - ikke hunden... Buret skal trænes på nøjagtig samme måde som alene hjemme, så det tager lige så lang tid...

Et børnegitter lyder som en god ide - men hvis I på nogen måder har mulighed for det - fx via hundesitter eller at tage ferie - ville jeg starte helt forfra på alene hjemme træningen

• #7   14. feb 2010 Jeg er helt klar over at hun tisser osv pga. hun er stresset og bange for at være alene, det var på den måde vi fandt ud af at hun ikke bryder sig om det.

Anna - det ville jeg også ønske at vi kunne, men det er desværre ikke muligt, vi tog det sidste ferie da vi fik hende hjem i sep. Men tror vi vil prøve med et børnegitter, og så prøve at træne det ind når vi har en forlænget weekend - der kommer jo snart en masse helligdage:-)

• #8   14. feb 2010 vi havde samme problem med kinnie og vi prøvede også alt muligt. det der virkede for os var, at hun havde en radio til at køre hver gang hun var aleve hjemme og så sov min kæreste og jeg skiftevis i t-shirts, som hun så fik i hendes kurv når vi tog afsted.
    det kunne være en mulighed.

• #9   14. feb 2010 VI har også prøvet det med radio, det virkede heller ikke:-( Men det med t-shirts har vi ikke prøvet, så det vil vi da gøre. Det er kan jo ikke andet end hjælpe at hun kan lugte os:-)

Kommentér på:
Spørgsmål til jer der bruger bur

Annonce