{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvornår skal man klippe negle?
  • #1   16. feb 2010 Når hunden står afslappet på et hårdt gulv og neglene rører gulvet, så er de for lange..
    Men det er en rigtig god ide at vænne hunden til det i en tidlig alder ved feks lige at tage den yderste spids engang imellem.. Og nogle gange bare skrape på neglen med negleklipperen

• #2   16. feb 2010 Det er meget individuelt. min første hanhund fik aldrig klippet sine negle, men min tæve får klippet en lille bitte smule af sine negle 1 x pr uge - hendes negle vokser som ukrudt.

bliver de ikke klippet vil blodårerne trække sig ned i neglene, og så kan det være umuligt at klippe dem da man kan risikere at klippe i blodåreren. Derfor får min tæve klippet så ofte for så trækker blodårerne sig op i neglen og når neglen så har den rette længde er det bare med at holde det nede.

Min hanhund får klippet negle når vi er hos dyrlægen og alligevel bliver undersøgt - det er nemlig også god træning så han er vant til, at blive rørt når vi skal udstille.

Er du i tvivl så tag hunden med til dyrlægen som kan vise dig hvordan du klipper, og hvornår du skal klippe.

/ Trine

• #3   16. feb 2010 små hvalpe skal faktisk have dem klippet jævnligt, så Bobo må trænge nu hvis det ikke er gjort endnu.
    Hvis du er heldig kan du se en hvid tip for enden af neglen og dertil kan du klippe....klipper sally ca hver 6.uge hun er 15 mdr. Hvis du aldrig har set det før vil jeg råde dig til at en kyndig gør det med dig på sidelinien, da det er noget af en kunst hvis hunden har sorte negle

• #4   16. feb 2010 Det er meget forskelligt fra hund til hund. Med en hvalp ville jeg klippe negle meget ofte. Og er der ikke noget at klippe, så lade som om der klippes. Og self sørge for at det bliver en hyggelig/god oplevelse hver gang. På den måde står man ikke pludselig med en voksen hund der tror den skal dø hver gang neglesaksen hives frem;o)

Jeg klipper negle på hundene ca hver 2.-3. uge. Det er ikke hver gang der er noget at klippe på de alm kløer, men da de begge har ulvekløer, som jo ikke kan slides på gåture, bliver de klippet der.
    Reiki kan ikke li' det, men bliver bedre og bedre, og ved at klippe ofte, kan jeg på en dårlig dag, nøjes med at klippe 1-2 kløer, og slutte "mens legen er god".

Hvis du er i tvivl om hvor meget du kan klippe, så få dyrlægen til at vise dig det. Det er ikke så svært når først man har fået tag på det.

• #5   16. feb 2010 min Simba på 2 år har aldrig fået klippet negle , dyrlægen har tjekket dem , men tilgengæld blev min himmelhunds negle klippet hv.2-3 måned for der kunne man høre dem på gulvet.
    Så det er meget individuelt

• #6   17. feb 2010 Mange tak for de dejlige svar.. Det var da noget man kunne bruge. Jeg får dyrelægen til at kigge på det også lære mig det:)
    tak igen

Kommentér på:
Hvornår skal man klippe negle?

Annonce