1.858 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 10 Svar

Erfaringer med allergi hos hunde Erfaringer med allergi hos hunde

Arnold har desværre fået konstateret allergi. smiley

Symptomerne har været kløe, lettere hårtab omkring øjne og poter og lidt ekstra slikken på poterne.
Han er blevet allergitestet via blodprøver, som har været sendt til tyskland.
I testen reagerede han nærmest på det hele; husstøvmider, lagermider, mange træsorter, flere græsser osv.

Lige nu får han prednisolon og er ved at skifte over på et allergivenligt foder.

Vi kunne godt tænke os at høre andres erfaringer med allergi, gode og dårlige.
Har I prøvet sensibilisering?
Hvilken hund har du og hvad er han/hun allergisk overfor?
Hvad har I sensibiliseret imod og hvordan har det virket?
Er der noget andet I har prøvet, som har virket eller som ikke har virket?

Ja har I nogle erfaringer, som måske kan være brugbare for os og bullerbassen Arnold?

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Der kommer ikke vand ud af vandhanen ved vasken. 2.000 kr.
  • Opsætning af hylder 900 kr.
  • hænge gardiner op 450 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 600 kr.
  • Afhentning af skrald 500 kr.
  • Rep. af kabelbrud på Alko robot der melder fejl CN010. Brud er fundet men forsøg selv fejler 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Erfaringer med allergi hos hunde
  • #1   16. feb 2010

Jeg har sendt dig en invitation til gruppen for allergihunde her på HG.

• #2   16. feb 2010 Tusind tak, jeg har accepteret smiley

• #3   16. feb 2010 Mai: det er jeg self ked af at høre, på jeres og Bamsens vegne.
    Når det er sagt, vil jeg så fortælle om vores situation.
    Diva fik for 1år siden konstateret foderallergi, og dyrlægen valgte at sætte hende på Hills D/D. Hun fik symptomer som kløe, rødme, sår i nakken og rystede meget med ørene, som om de var irriteret af noget. Efter et stykke tid på Hills, med god fremgang forsøgte jeg et lidt billigere, men super godt kvalitetsfoder på en protienkilde, nemlig laks. Jeg har siden selv fundet ud af at Diva har en intolerance overfor kylling, det duer simpelthen ikke. Hun har det rigtig godt, og lever i bedste velgående, men jeg ved ikke om det er årstiden eller hvorledes, der gør at hun pt fælder rigtig meget, skælder meget og har bare pletter på maven. Nu vil jeg gve hende et B vitamin tilskud og hørfrøolie tilskud sammen med det foder vi har nu, og hvis det ikke blir bedre i løbet af et par måneder skifter vi nok tilbage til Hills.
    Så nej allergi er bestemt ingen "dødsdom" for hunden, men kræver mange forbehold og meget arbejde:-)
    Held & Lykke, og skriv endelig en PB hvis I har spørgsmål. Har selv gjort i del i ernæring pga Diva's intolerance:-)

• #4   16. feb 2010 Velbekomme smiley

øv hvor er det noget skidt med det møg-allergi:-((

• #5   16. feb 2010 Tak. Ja allergi er virkelig noget møj.

*Elsker min prinsesse*: Tak og tak for din historie. Det er rart, at man kan trække på andres erfaringer.

• #6   16. feb 2010 Er B vitamin og hørfrøolie egentlig godt til allergi generelt eller primært til foderallergi?

• #7   16. feb 2010 Mai: det er et kosttilskud som hjælper med at forstærke immunforsvaret bla.. olie er altid godt hvis man har en hund, der døjer med pelsen.. er han mat i pelsen, skælder osv så er olie godt.. men olie er egentlig altid godt:-)

• #8   16. feb 2010 okay, hans pels er egentlig fin, udover det lettere hårtab omkring øjnene og ved poter, og han har faktisk fået fiskeolie fast i over et år, (opstartet pga mistanke om HD, men det har han heldigvis ikke) og det fortsætter vi selvfølgelig med. smiley

• #9   17. feb 2010 Er du sikker på at det ikke er hårsækmider (demodex) som den har istedet for, det ligger nemlig til racen, og dette kan ikke konstateres ved hjælp af blodprøver men derimod en skrabetest hos dyrlægen. Hvis det er demodex er det fuldstændig vanvittigt at behandle med prednison, da det får hårsækmiderne til nærmest at explodere. Hvorfor opsøger du ikke en dyrlæge med faglig expertise i hudsygdomme - ellers kan det komme til at koste både dig og hunden dyrt hvis den fejlbehandles.

• #10   17. feb 2010 Hej Mai og Arnold. Øv hvor er det synd for jer, det er noget skidt.
    Vi har en petit basset griffon veenden, der er allergisk over for lagermider og husstøvmider. Vi fodre med Barf, kort fortalt - råt kød tilsat vitaminer og olie. Har fået fortalt, at der er lagermider i alt tørfoder, lige meget hvilket mærke man vælger. Om det er rigtigt ved jeg ikke, noget om. Med hensyn til husstøvmider/ støv, der vel altid en form får støv i tørfoder. Har hørt at nogen hælder, lidt vand på tørfodret. Så det ikke "flyver" i ansigtet, når hundene spiser. Kan fortælle at Wilma, ikke klør sig mere end andre hunde. Pelsen er sund og fin. Så lige nu er det ørene vi kæmper med. Har nu "kun" kløe omkring ørene. Har mange øreproblemer, med svamp. Det gik ellers fint, men i sommer blussede det op igen. Har mistanke om, græsallergi!! Læste at Arnold var blevet testet, var det også for græs og træ? På blodprøve?
    Det man kan gøre, for at mindske generne. Er ligesom hvis, du selv havde allergi. Udluftning i hjemmet ca 1 time daglig, ingen eller få gulvtæpper, hvis han er i sengen eller sofaen, vask ofte tæpper og dyner og så selvfølgelig støvsuge. Wilma er også i gang med hybersensibilisering og det går rigtig fint. Hun har stort set ingen bivirkninger, klør sig lidt samme dag hvor nålen har stukket. Om det virker - svært at sige, jo det tror jeg faktisk det gør. Men vil tro man ser det bedst, efter første sæson. Når man har været alle årstiderne igennem.
    Håber i finder en løsning, på problemet.
    Vh Helle

Kommentér på:
Erfaringer med allergi hos hunde

Annonce