1.236 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 30 Svar

Får egentlig lidt ondt af jer.... Får egentlig lidt ondt af jer....

med kamp/muskelhunde, hvad I mener de skal kaldes.
Mødte i dag en amerikans bulldog/amstaff blanding. Min hund hilser og får så fri til at lege. Det første manden med hunden helt undskyldende siger da de begynder at lege er ..Ja det er altså bare fordi hun leger med lyd på. Han var så vandt til at folk blev forstrækket eller trak sin hund til sig så snart hun kom med knurre lyden, som jeg har oplevet mange hunde gør når de leger. Men der var absolut INTET i dens kropssprog eller noget som helst andet der vidste tegn på agression. De havde det skønt og kunne lege fangeleg i sneen i laaang tid. Tænk hvis jeg af uvidendehed eller ubegrundet frygt havde nægtet dem at lege. Min pointe er man skal nogen gange pakke sine fordomme lidt væk, og bruge sin fornuft også sætte sig lidt ind i tingene feks kommer man langt med lidt basisviden om hundesprog. Kan nu godt forstå, hvis I ejere som forstår jeres hunde og behandler dem på den "rigtige" måde kan blive lidt fustrerede.Når I gang på gang bliver mødt med onde fordomme...

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Inspicering af opgave 205 kr.
  • Udskiftning af stik til “grisetryne” 230V ifm fjernvarmeinstallation. Haster! Vi skal have etableret et 230V el-udtag med jord inden fjernvarme installationen indendørs kan etableres på mandag. Skal udføres autoriseret. Vi har ikke selv materialerne. 1.500 kr.
  • Afbryde gulv varme i el tavle 1.000 kr.
  • Afmontering af defekt opvaskemaskine og montering af ny brugt 1.000 kr.
  • Rengøring af tomt hus 1.700 kr.
  • Lapning af dæk 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Får egentlig lidt ondt af jer....
  • #1   26. feb 2010 enig.. godt skrevet..

• #2   26. feb 2010 Ja det er svært at være "muskelhundeejer" i dag. Jeg har prøvet det samme mange mgange den gang Tyson kunne tåle og lege med andre hunde. At han leger også altid med lyd på. Jeg har ikke tal på hvor mange gange folk har taget deres hund og gået. Selvom jeg har fortalt at det er normalt at han gør det.
    Man bliver så ked af det når det sker fordi man ved ens hund elsker at lege med andre hunde også må man bare ikke fordi man siger lyde.....

Men dejligt med et positivt indlæg.

• #3   26. feb 2010 Ja.. Hummer har leget med mange af den slags hunde, hvor ejeren på forhånd undskylder lyde og deres måde at lege på... jeg tager det ikke så tungt.. Hummer er en bulldozer der tumler afsted... han er godt nok ret lille... men jeg er slet ikke nervøs for disse hunde når de er løse i parker... så må man gå ud fra de kan opføre sig ordenligt... og går det galt, ja så går det galt, så må man jo tage den derfra smiley

• #4   26. feb 2010 100 % enig med trådstarter og jeg syntes muskelhunde er nogen rigtig flotte hunde

• #6   26. feb 2010 Maria ... jeg har det lige som dig , når jeg går tur i parken for Simba altid lov til at lege med hundene uanset racerne , hvis der vel at mærke er god stemning.

Mosekone ..... Simba vil gerne lege med Tyson , det er de andre der er dumme

• #7   26. feb 2010 Mosekonen: synes det var på sin plads og brokke sig lidt over fordommene istedet for.
    Klunte kan også være lidt af en strigle og lidt streng ved især hvalpe og det gør så ondt i hjertet hver gang hun puster sig op og man er nødt til at gå. Tør slet ikke tænke på, hvordan det må føles når der ikke engang er nogen grund. (skal lige siges hun ikke bider eller er på den måde strid, hun har det bare med at moppe/provokere de små, desværre men er vist typisk især unge tæver at gøre det )

• #8   26. feb 2010 Charlotte og Simse.. Ja det er da sådan det skal være. Selvfølgelig skal man tage højde for at ikke alle hunde svinger lige godt sammen. Men det er da vores ansvar som ansvarlige og bevidste ejere at kende vores hund og dens signaler og ALTID være på forkant med situationen. Så er der plads til alle.. Og det er skøøøøønt når man kan se ens hund hygge sig og kan tosse rundt og lege.

• #9   26. feb 2010 Det har da ikke så meget med muskelhunde at gøre -det er osse noget af det første jeg siger, hvis Gaia leger med en fremmed hund. Ikke fordi folk er bange for hyrdehunde, men fordi jeg ved at folk kan blive idt forskrækkede over det.
    -det tror jeg da i øvrigt osse at jeg selv kunne blive, afhængig af hunden

• #10   26. feb 2010 Dejligt med et positivt indlæg!!

- Ja, det er dælme hårdt at have en muskuløs hund i dagens Danmark.
    Vi har en bullterrier, og på trods af at det ikke er en race man hører om i medierne, og heller ikke ser på den eventuelle forbudsliste, så kan du tro folk alligevel hurtigt vender om når de ser hende.

Folk tror pr. automatik at en bullterrier er = med amerikans pit bull terrier, hvilket jo er langt fra sandheden.

Vi har faktisk kun mødt tre til fire mennesker som har vidst hvad en bullterrier var, og to af dem var endda ældre damer. Det er simpelthen en skøn følelse når folk (og deres hunde) kommer hen og gerne vil snakke, for det er dælme sjældent det sker..

• #11   26. feb 2010 og mine hunde får i øvrigt ikke lov at lege med alle hunde. Ikke fordi jeg har noget imod en masse racer, men fordi det ikke er alle hunde der er gode legekammerater til netop de hunde jeg har.

F.eks. gider reiki ikke lege "brydelege" og andet voldsomt. Så hunde der leger på den måde (og det er altså tildels race-/typebestemt) undlader jeg helt at lade ham lege med.
    Han får heller ikke lov at lege med intakte hanhunde af typer der ofte har problemer med andre hanner og/eller bare ofte er meget dominante, fordi jeg ved der er en risiko for dte kan gå galt.

jeg udvælger "vennerne" med omhu... Det har ikke noget med fordomme at gøre, men derimod med at jeg ikke ønsker hverken mine hunde eller de hunde de leger med, skal have dårlige oplevelser

• #12   26. feb 2010 Michelle... Se bare klogere bliver man. Har ikke oplevet det hos andre end muskelhunde og nogen få mindre hunde, hvor ejerne sjovt nok ikke siger noget overhovedet. Og det er jo ingen agressiv adfærd, så der er da ingen grund til at undskylde. Ville da være dejligt hvis alle hunde ejere kendte lidt mere til kropssprog og hunde signaler, så var der jo ingen grund til at blive nervøs over en hund, der leger med lyd på.. Kan jo ses på kropsproget.

• #13   26. feb 2010 Anne-Kathrine K- Ja rigtig dejligt med et positivt indlæg. Jeg er selv, ofte, nød til at undskylde for min hunds lyde, og foreklare at det er Beaglen i ham der "snakker" meget. Ligeledes når folk går langt uden om os, og Riki begynder at gø (på den der "kom og leg med mig" måde), er jeg nød til at forklare at han altså ikke gør noget, men han vil bare lege :o)

• #14   26. feb 2010 Anne-Kathrine -Reiki leger osse med lyd på. Det er dog mere lidt halvskinger gøen når han ikke kan følge med *G*
    Knurren kommer på hvis han leger trækkelege med et tov e.l. Ikke en sur gøen, men bare sådan en "lad os slå tovet ihjel"-lyd

Gaia brummer/knurrer oggør osse af og til når hun leger. Igen, ikke surt, og med fremmede hunde heller ikke så højt.
    Men hører man hende lege med min mors tæve, så lyder det nærmest som om de er ved at slå hinanden ihjel (min mors tæve var ellers lydløs indtil hun lærte Reiki at kende;o)). Ser man på kropssproget, er der dog intet andet end sjov og ballade over det.

Der er mange racer der har meget lyd, og en del der osse leger meget med lyd.

Hvis jeg selv leger trækkelege med Gaia, knurrer og brummer hun osse, så man skulle tro hun var klar til at æde mig hehe

• #15   26. feb 2010 Michelle -var det ikke bedre at lære ham at han ikke skal gø af andre hunde, end at forklare igen og igen at han ikke gør noget;o)

• #16   26. feb 2010 Michelle vi er helt enige Klunte leger heller ikke med alle, Men der blev hilst snuset også blev der lagt op til fangeleg og det er Klunte helt klar på. Så det må hun gerne uanset race. Selvom du iøvrigt har ret omkring det racebestemte, men jeg vurdere altid fra hund, ejer og situation fra gang til gang. Klunte får eks heller aldrig lov til at lege med hvalpe og slet ikke af mindre racer, for det bliver hun nemlig hurtig strid. og det skal hvalpe/unge hunde ikke udsættes for, men det er jo mit ansvar at undgå det

• #17   26. feb 2010 Reki er god til helt små hvalpe. Super forsigtig.

Men ingen af mine omgåes ret mange fremmede hunde. De har faste legekammerater, og så er der de hundevenner vi besøger engang imellem, men som de jo kender.
    Det er sjældent de bliver stillet overfor at skulle lege med fremmede hunde. Det er ikke et behov jeg har, og jo heller ikke noget de mangler.

• #18   26. feb 2010 ja min bella provokere også gevaldigt meget nogen gange, men hun er også lige i lømmelalderen nu........

men som skrevet dejligt med et positivt indlæg ang muskelhunde.

• #19   26. feb 2010 Michelle var egentlig også mere et forsøg på at skyde fordomme lidt ned også bruge hovedet i stedet, nemlig som du skriver. Se nu på kropssprog i stedet for. Sæt dig ind i hundesprog og deres adfærd og pak så fordommene væk, men brug dit hovedet i stedet...Tænk hvor mange konflikter og dumme historier man ville undgå, hvis alle nu bare gjorde det.

• #20   26. feb 2010 Michelle- Kan godt forstå du spørg;o) Vi har skam øvet med ham siden vi fik ham (det er løgn, siden han begyndte at gø af andre hunde...3 måneder ca.), har bare ikke fundet den metode der virker endnu. Han er ellers meget lærenem, og ved også han ikke må gø når det er de hunde vi HAR trænet med der passere os. Men er det en ny hund, så starter vi forfra :-/. Tænker lidt at vi på et tidspunkt når gennem alle hundene på amager hihi ;o)

• #21   26. feb 2010 Michelle Vi bor inde i byen og hvis vi vil have hun SKAL løbe løs uden snor på hverdagen er det desværre nogen gange nødvendigt for os at hun omgås andre fremmede hunde. Langt de fleste er dog nogen vi kender i forvejen. Man lærer jo folk at kende, men af to under så hellere ture uden snor. Jeg er bare altid MEGET opmærksom når vi er ude med hende, hvordan de bliver intruduceret osv, og jeg kan se på Klunte hvis hun er usikker på de andre hunde også går vi. Har til dags dato aldrig været ude for noget ubehageligt. Hun bliver ALDRIG tvunget til at hilse eller lege, hvis hun ikke har lyst..

• #22   26. feb 2010 Michelle -jeg har selv stået med problemet med Reiki da jeg overtog ham, og har det endnu en smule med schæfere efter han er blevet tromlet af sådan en der desværre var ude uden ejer...

Det er bare et spørgsmål om træning træning træning hehe... Og når nu du bor på sjælland, kunne du jo overveje måske at besøge Lillen (som er herinde). Hun er dygtig til at træne den slags, og bor så vidt jeg husker ved Slagelse (men hæng mig ikke lige op på det).
    -det afhænger self af hvor gerne man vil af med problemet, men hun er i hvert fald dygtig:o)

• #23   26. feb 2010 Jeg har to jack russell terrier. Og den unge leger meget med lyd på. Han både knurrer og gør, men jeg kan høre hvis det går over gevind.
    Han kan ikke lege med små hunde da han er alt for voldsom. En stor broholmer eller husky det er sagen. Og nogle muskelhunde kan han også lege med. Han er lidt kønsaggressiv, så jeg ser det lige an inden han leger

• #24   26. feb 2010 Michelle kommer hun når man søger på Lillen??

• #25   26. feb 2010 har fundet hende... smiley

• #26   26. feb 2010 Michelle- Tusind tak for infoen. Jeg har noteret mig navnet, og søger på hende så snart jeg kommer hjem fra tur :o). Håber absolut hun kan hjælpe...for selv om de fleste af dem vi møder, kender Riki, så kommer der jo stadig hunde og ejere der ikke kender ham, som bliver dybt forskrækket. Men igen tak :o) Og god aften til jer alle

• #27   26. feb 2010 super inlæg, har selv en amerikansk bulldog, hendes problem er bare ikke at hun snakker, men at hun er underdanig og det er der rigtig mange der ikke kan se, hun ligger sig gerne ned når hun ser en anden hund, og kan også finde på at gå stille og roligt frem, Lidt som når man ser en kat der jager,, men det er kun til hun kommer tæt på og så bliver hun det største legebarn...

heldigvis her hvor jeg bor siger jeg til folk som det er at hun ikke er aggresiv men, meget gerne vil hilse og så er det op til folk om de vil det eller ej og som regl er det iorden og så har vi en ny ven:)
    men kan godt få kommentare som ''nej de skal vidst ikke hilse eller hvad?''

• #28   27. feb 2010 Det er jo desværre lettere at forebygge end helbredde - det er heller ikke alle polakker der stjæler , eller alle talibanere der vil slå enhver dansker ihjel ..... Skulle der komme en løs hund af de omstridte racer farende hen mod os der kommer gående med vores hunde i snor - ja så kommer "gummi aport bukken" frem og så siger det sgu bang !. Har vældig respekt for de få der kan forstå at holde en såkaldt muskel hund, men det er de færreste folk jeg møder på min vej der burde have lov. Herfor har jeg taget mine forholds regler og udfærdiget min helt egen "lille kamphunde bekæmper" som ligger i lommen.

• #29   27. feb 2010 tja man behøver ikke have en muskelhund for den grund, mødte en springer spaniel, tæve som gerne vil hilse, og det må willum da gerne, han leger også med lyd på, og ejeren spurgte straks om han var gal... nej nej han fjoller bare, halen var krøllet helt op på ryggen og han lå ned på forbenene.. han ville så gerne lege tagfat.. de fik dog lov til at fortsætte da ejeren af springeren ku se han ikke mente det ondt..

• #30   27. feb 2010 lykke og jan
    i form af hvad??

• #31   28. feb 2010 Jeanette B...

Min ambull opfører sig nøjagtig som din..når der kommer andre hunde ligger han sig ned venter og ser..også hvis de vil lege er han også den største lege fjollerik..og hvis det nogen hunde som er meget gøende sætter han sig fladt på røven og bliver siddende til de er gået forbi..også først bagefter er han "modig" og tør gå efter den andens "spor"...:0D..men bortset fra det er super glad for at læse sådan et positivt indlæg..har næsten samme problem som alle andre, men når der endelig er nogen der "fjerner" barrieren og lader hundene mødes varmer det sku så dejligt indeni for os "14 race´s" ejere...:0)

Kommentér på:
Får egentlig lidt ondt af jer....

Annonce