{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
13.530 visninger | Oprettet:

Hvorfor får folk tatoveringer? {{forumTopicSubject}}

Nu har der været mange emner omkring tatoveringer, og jeg er nok en af de få i Danmark der aldrig har fattet ideén med dem. Kunne egentlig godt tænke mig at høre hvorfor folk vælger at få malet sådan noget på kroppen?

Førhen var det jo et signal til omverden at man var en satans karl, enten kriminel eller en sømand der havde sejlet på alle verdens have. Ok, lidt fordomsful måske..:-)

Har set mange gamle rynkede sømænd med deres halv udviskede rynkede tatoveringer, og jeg syntes ærlig talt ikke det er noget kønt syn.

Har i overvejet når i bliver nogle halvgamle rynkerøve? Så står i med en tatovering der hænger i guilander, på en tør og rynket hud? Øv, det må komme til at se forfærdelig ud....

Så jeg er da lidt nysgerrig hvorfor folk vælger en tatovering, og om folk tænker længere end til, at det ser smart ud her og nu?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvorfor får folk tatoveringer?
  • #1   5. jun 2010 LOOL - jeg er gammel søkvinde men har dog ikke underlagt mig nålen
    Men nej - jeg syntes heller ikke de ser godt ud når farverne aftager


  • #2   5. jun 2010 Jeg har en på min hofte/mås som jeg fik lavet sidste sommer efter at have overvejet det i små 5 år. Jeg synes det er en smuk måde at udsmykke kroppen, og placeringen gør, at det kun er mig, min kæreste og andre strandgæster som kan se den. Ja den bliver gammel og rynket og grim. Men det gør jeg også smiley Og når jeg bliver dét, så kan jeg se ned på min tatovering, som har fulgt mig igennem hele mit liv og mindes den gang jeg var ung og spændstig smiley Og det bliver ikke den sidste jeg får lavet smiley

  • #3   5. jun 2010 Så lad være med at få tatoveret "Amsterdam" - når huden krøller sammen kommer der så kun til at stå "Adam" smiley

  • #4   5. jun 2010 Fætter Karin: ha ha det er fandme sjovt... smiley

  • #5   5. jun 2010 Jeg har i længre tid gået og ønsket mig en tatoo. Den skulle forestille min datter ( som døde for små ti år siden ) udfra et billede jeg har af hende. Dog skulle hun så på tatooen have et spyd eller sværd i den ene hånd og en løve på den ene side af sig og en schæfer på den anden. Bag ved hende, skulle der være et eller andet ødelagt. Hun elskede at være en sej pige ( ville helst ha været en dreng ) og rovdyr og schæferhunde var hendes ynglingsdyr.
    Eneste grund til at jeg ikke har fået lavet tatooen, er at jeg er bange for at hendes ansigt ikke vil komme til at ligne- og så ville det jo ikke være hende.


  • #6   5. jun 2010 Årh Lea, det gør mig ondt at høre, at du har mistet din pige!
    Jeg fik helt tåre i øjnene. Det er en rigtig smuk tanke, du har. Jeg kan dog godt forstå, at du ikke vil have tatoveringen lavet i frygt om, at det ikke vil ligne hende...


  • #7   5. jun 2010 Jeg har næsten lige fået lavet min første tattovering den kan ses i min profil. Jeg har fået lavet den fordi jeg synes det smukt nu min en drage og dragen er mit kinesiske stjernetegn og så snor den sig om et bonzai træ som står for fred og harmoni. Fik bonzai træet som et symbol for naturen også. Det noget jeg har snakket om i 8 år og har en stor betydning for mig. Men forstår ikke dem der bare får lavet de her mode tattoos som alle render rundt med. For mig er det vigtigt at tattoveringen har en speciel betydning for en selv så man ikke fortryder den senere.

  • #8   5. jun 2010 Jeg har 2 nu og skal have lavet nogen flere, jeg har dem for min egen skyld, jeg synes det er en flot måde at udsmykke sin krop på og dem jeg har og skal have er nogen der har stor personlig betydning for mig, hvad andre mener ja det er da deres problem, jeg gør det for min skyld.

  • #9   5. jun 2010 Jeg har heller aldrig kunnet forstå den kultur og synes der er mange andre måder at udsmykke sin krop på :o))

  • #10   5. jun 2010 Så en gammel dame (omkring de 65-70 år) med en farvet sommerfugletatovering på hver ankel.....må indrømme at de to ting overhoved ikke passede sammen....
    Ved ikke hvorfor.....men jeg syntes det var "billigt" på en eller anden måde....


  • #11   5. jun 2010 Jeg er bedøvende ligeglad med om folk har tato eller ej - det er en privat sag ganske enkelt.
    Jeg vælger det bare fra

    Iben LOOOL - flot blomst


  • #12   5. jun 2010 Haha.. sikke et syn.....:-) En stor vissen solsikke.... smiley

    Fætter Karin - ja, man skal nok tænke sig om en ekstra gang inden man bestemmer sig for en tekst - men det kunne jo være at man fandt sig en Adam, og så er den jo lige i øjet... smiley Så skal manden selvfølgelig ikke strække huden ud.....

    Og her gik jeg og troede at jeg var den eneste uden permanente streger på kroppen.... nå, det viser sig sikkert også, at der sidder en eller to der heller ikke er på facebook.... smiley

    Men jeg er lidt nysgerrig hvorfor folk får det lavet og om der er nogen der har fortrudt det - for det må der være. Plastikkirugerne har i hvert fald kronede dage med at fjerne uønskede tusser....

    Og hvorfor få en tatoo som ingen kan se? Hvad er så meningen med det? Ja for sin egen fornøjelses skyld, men folk må vel syntes der er en vis signalværdi i at få sådan en streg.... ? Hvad er det i ønsker at signaler til omverden?

    I må ikke misforstå mig, jeg spørger kun fordi jeg er nysgerrig - ikke ret mange fordomme.... smiley



  • #13   5. jun 2010 jeg kan bedre forstå folk med tatoveringer, end folk med piecinger i hele ansigtet og på resten af kroppen smiley

  • #14   5. jun 2010 K N: Jeg ønsker ikke at signalere noget jeg har fået den for min egen skyld men på den anden side siger min tattoo noget om hvem jeg er hvis folk altså får forklaringen beskrivelsen af dragen passer på mig og træet står for fred og harmoni hvilket jeg går ind for og så står træet også for naturen som betyder alt for mig. Og så ser jeg det som kunst jeg synes det rigtig flot også selv gamle mennesker synes der er en vis kunst over deres gamle tattoos de fortæller jo en historie om den person de sidder på. Det sådan jeg ser på tattoveringer

  • #15   5. jun 2010 Susanne: hehe. nej men nu jeg så heldig at være drage og den er jo pæn.

  • #16   5. jun 2010 Jeg er skam også ligeglad med om folk har en tatovering eller ej. Det blander jeg mig skam heller ikke i. Men jeg er bare nysgerrig hvorfor folk får dem lavet.....

  • #17   5. jun 2010 prøver at overtale min far til at få lavet en mand der slår græs på hans bare isse. haha. men det lykkes vidst ikke helt synes ellers det kunne være sjovt

  • #18   5. jun 2010 Er det fordi man selv synes man er meget vigtig og noget helt unikt, at det er nødvendig at "brændemærke" sig selv så alle kan se det?
    Sådan kan det nogle gange virke synes jeg......



  • #19   5. jun 2010 Iben: Nu er det jo heller ikke for at vise folk hvem jeg er men for min egen skyld. Men synes stadig det fedt at min krop fortæller en historie men det jo ikke for andres skyld jeg har fået min lavet

  • #20   5. jun 2010 Trine - selvfølgelig signaler det noget at få lavet en tatovering. Og det samme med ringe og nåle i øjenbryn, tunge, navle og andre private steder.

    Det har en vis signalværdi at have den slags kropsudsmykning, om man vil være ved det eller ej.


  • #21   5. jun 2010 ..o0 så er det ikk nu jeg skal sige jeg har 13 styks ???????? 0o..

    Hvad gør jeg den dag jeg er gammel ?? Hmm tager et stykke tøj på for de sidder de steder hvor de kan dækkes med et stykke tøj (de fleste af dem).. Og jeg har fået dem lavet for min egen skyld da nogle af dem er symboler (børn og min mor)...


  • #22   5. jun 2010 K N: Det benægter jeg heller ikke men siger den jo første fremmest er lavet for min egen skyld men kan godt lide at den fortæller en historie og så synes jeg jo det smukt. Kan bare godt lide hele konceptet ved at få en tattovering hvis det altså er en personlig en og ikke bare et eller andet man lige har set og vil have.

  • #23   5. jun 2010 Nogle gange tænker jeg at folk med tatoveringer lige så godt kunne skrive midt i panden.....SE MIG....det virker som om det er det de i virkeligheden ønsker sige....


  • #24   5. jun 2010 Jeg kan kun svare for mig selv. Sidste år da lægerne troede jeg havde scelerose, satte en masse tanker igang. Jeg tænkte meget på ting jeg ikke have nået i mit liv, i en alder af 30 år syntes jeg lige pludselig slet ikke at jeg havde prøvet noget.
    Jeg valgte at få lavet en smuk tatovering på mit ben med blomster, som har en symbolsk værdi for mig, at jeg skal huske at leve livet, for lige pludselig kan det være slut.
    Tænk hvis jeg skulle dø uden at have fået en tatovering, jeg bekymre mig ikke om hvordan jeg kommer til at se ud når jeg bliver gammel, jeg lever i nuet og jeg kan blive kørt over af en bil i morgen skulle jeg så have holdt mig tilbage hele livet for at se godt ud når jeg bliver gammel???????


  • #25   5. jun 2010 jeg har os en og vil gerne have lavet flere:) min er med farver og den passer perfekt til mig.. jeg kan da godt se når jeg blir gammel er den ikke pæn men jeg fortryder på ingen måde jeg har valgt og udsmykke min krop med en tattoo heller det end piercinger smiley det er jo folks egne valg hvad de vil:D

  • #26   5. jun 2010 Jeg vil gerne have én, men den skal betyde noget for mig. Jeg ville gerne have haft "Made in Hong Kong" (hvor jeg er født og opvokset) med små diskrete bogstaver enten i nakken eller under foden, men jeg snakkede med én der havde det samme, og han havde bare fået det gjort uden grund (altså, uden tilknytning eller noget), og så røg det romantiske for mig. Min bror har til gengæld fået det skrevet hen over ryggen.. Idétyv... *mumle mumle*

    Nu overvejer jeg noget med det danske, det schweiziske og HK flaget (mine primære tilhørsforhold - alle 3 flag er rød/hvide), men jeg skal lige have designet det og fundet ud af hvor småt det kan blive før den endelige beslutning bliver taget. Jeg har nu tænkt over det i 9 år og der går nok at par stykker mere, så det er ikke hvad jeg vil kalde forhastet smiley


  • #27   5. jun 2010 Iben: ja det kan man da også men jeg ville altså have min tattoo så sådan er det. Nu jeg så ikke typen der går helt vildt meget op i modetøj og så videre men jeg kan da undre mig over folk gider gå ud og betale flere tusind kr for et par jeans bare fordi der står et bestemt mærke på og dem har man så et år og så ryger de ud igen så har jeg godt nok mange andre ting jeg kunne bruge mine penge på. Nu tror jeg så ikke jeg fortryder min tattovering eftersom jeg har snakket om den i 8 år det ikke bare noget tilfældigt jeg har fået lavet.

  • #28   5. jun 2010 min tog mig 4år før jeg besluttede mig helt.. jeg ville have mit navn også kom jeg væk fra det.. så tjekkede jeg nettet og fandt en med sommerfugle og designede min egen.. jeg har altid haft en kæmpe svaghed for sommerfugle

  • #29   5. jun 2010 Jeg har mine fordi jeg synes de er smukke og har betydning for mig

    jeg har intet problem med at de ældes med mig lige så lidt som jeg har med at resten af mig ældes det er jo bare sådan tiden er


  • #30   5. jun 2010 Skal lige siges at jeg ikke er dækket af tatoveringer
    jeg har en lille en i nakken med mine børns navne i elverskrift og en på lænden


  • #31   5. jun 2010 Hvad så med "Pernille" = "Pille"?

  • #32   5. jun 2010 Jeg var over 40 år før jeg turde få lavet hul i ørerne..... Så tatoveringer får jeg næppe........*GGGGGG*

  • #33   5. jun 2010 Jeg har 5 styk indtil videre og jeg synes at de er flotte og jeg kan lide at udsmykke min krop ligesom jeg også får piercinger..

    Nu er der også sket meget siden sømændende fik deres.. Og hvor mange sømand har måske husket at passe og pleje dem? Samt man siger at efter ca 5 år så ska de tegnes op igen for at forblive pæne..

    Jeg synes det er en fed måde at se tilbage hvorhenne man var i sit liv..


  • #34   5. jun 2010 Lise Ø - jeg synes du er meget fordomsfuld.....
    at få en tatovering, har for de fleste INTET med opmærksomhed at gøre......


  • #35   5. jun 2010 Mette: Du er også en pivskid haha

  • #36   5. jun 2010 Maja - nu kan man jo så diskutere om det ser godt ud med en tatovering. Jeg siger ikke at man skal holde sig tilbage for at blive et smukt gammelt lig, men du må da indrømme, at der ikke er noget kønt over en gammel rynket tatovering.

    Og ja, den betyder sikkert en masse for en lige nu hvor man er i livets start - og jeg tænker ikke over at man kan blive kørt over i morgen, så man skal pinedød have både piercinger og tatoveringer, for man ved aldrig hvornår livet slutter. De fleste mennesker lever trods alt et langt liv og når at blive gammel og slidte inden livet er forbi - men hvad så når man finder manden i sit liv, man får børn og en god karriere, og lige pludselig så signalere ens tatoveringer bare noget helt forkert i forhold til det liv man har nu og da man var ung??

    De fleste unge mennesker jeg kender lever livet lige nu, uden tanke på morgendagen. Og det er i sig selv ganske forfriskende, og noget vi gamel nisser nok kan lære lidt af. Men man står jo overfor at skulle gøre karriere, og så kan tatoveringer jo godt blive en hindring for en, da de udsender nogle signaler som nogen firmaer ikke ønsker.... Hvorfor afskære sig den mulighed..?

    Ja ja, så man man da bare blive kassedame i stedet for bankdirektør.....
    Og så afskærer man igen sig selv for at få en god indkomst pga en tatovering... Nej, jeg ved godt jeg langt omkring lige nu, men det er sådanne tanker jeg gør mig. Jeg tænker nok i det hele taget for meget over tingene.... smiley

    Nej, jeg kommer nok aldrig helt til at forstå den kropsudsmykningskultur. Jeg er sku blevet for gammel...:-)



  • #37   5. jun 2010 Nu er det sådan at de tattoos der bliver lavet idag ikke går så langt ind i huden som de gamle sømænds som du så smukt beskriver dem smiley hvilket gør at de holder sig pæne også når du ældes.
    Med hensyn til det med karriere er det nok dine fordomme der spiller ind der er da både læger og politifolk og andre foretnings folk som er krops udsmykket hvilket ikke gør dem dårligere til at udføre deres erhverv.
    Det værst man kan vælge som tattoveringer er de mainstreame tendenser som af og til dukker op en tattovering skal være personlig.


  • #38   5. jun 2010 -T Hysted -........kald det fordomme eller ej......sådan en fornemmelse har jeg mange gange....specielt når jeg møder en "Brian"......

  • #39   5. jun 2010 .........med en muskelhund ved sin side.....og så hårdt pumpede overarme at han knap nok selv kan være inde i dem......SE MIG......

  • #40   5. jun 2010 Lise - nu er det jo ikke kun "brian" der har tatoveringer.... som HS skriver er der folk alle steder ed tatoveringer..... lige fra arbejdsløse "brian" til direktøren for det store firma....
    og hvordan vil du så forklare de piger, der får en lille tatovering et sted, hvor ganske få kan se den?

    og vil det sige, at du er en af dem, der dømmer med det samme når du ser et hankøn med lidt brede skuldre og tatoveringer?



  • #41   5. jun 2010 -T Hysted -.........det er stadig den slags associationer tatoveringer bringer frem på min nethinde....
    Jeg har intet imod folk med tatoveringer....har heller intet imod folk der gerne vil ses.....og jeg ved da godt at der kan være forskellige grunde til at få sig en tatovering, men stadig er der rigtig mange der gerne bare vil ses......dem hører man aldrig fra?


  • #42   5. jun 2010 jo da... er da stødt på et par af den type..... men endnu flere der ikke bare "vil ses" nogle gør det, fordi de elsker kunsten, nogle for at mindes, nogle for at overskride deres egne grænser, nogle for at vise respekt, nogle for at skille sig ud fra mængden og ikke være som alle andre og andre igen, for at være smarte....

    der findes et hav af grunde til at få en tatovering... og synes det er synd og skam, at du ikke kan se det smukke i (NOGLE) tatoveringer og deres betydning og i stedet tænker som du gør......


  • #43   5. jun 2010
    -T Hysted -....du er da god til at strikke min pige.....hvor har jeg skrevet at " synes det er synd og skam, at du ikke kan se det smukke i (NOGLE) tatoveringer og deres betydning"
    Tvært imod har jeg skrevet at jeg ikke har noget imod folk med tatoveringer....kan du ikke læse det?

    Jeg mener stadig at motiverne kan være mange for at man bliver tatoveret, men udgangspunktet er at man gerne vil ses og bemærkes som speciel....måske fordi man gerne vil være sej, gerne vil have medfølelse, gerne vil vise sin interesse til noget bestemt.....men stadig er det fordi man gerne vil ses....og bemærkes....


  • #45   5. jun 2010
    *Nogle gange tænker jeg at folk med tatoveringer lige så godt kunne skrive midt i panden.....SE MIG....det virker som om det er det de i virkeligheden ønsker sige....*

    det var såmænd bygget på bla. den udtalelse... og at du kalder det at "brændemærke" sig selv (det kan man også gøre-kaldes branding, er dog ikke lige så populært) og at du syns det virker "billigt" at en ældre dame har et par sommerfugle på anklerne....

    der var skam ikke noget decideret negativt gemt et sted i min kommentar... det var oprigtigt ment at jeg syns det er synd og skam......

    men nu hører jeg så også til en af dem, der kigger en ekstra gang på folks tatoveringer..... men det er fordi det er et håndværk og der kan ligge så mange ting bag en tatovering.... tit nogle spændende/sørgelige historier....


  • #47   5. jun 2010 uuuhh.. glemte at sige at jeg ikke har en eneste tatovering selv..... men det er ikke ensbetydende med at jeg ikke kan se det smukke i dem ;o)

  • #48   5. jun 2010 Jeg har fået mine af lidt forskellige årsager, begge dog, fordi jeg synes, de er pæne.

    Den første fik jeg sammen med én, der betyder meget for mig i en periode af vores liv, som også var ret betydningsfuld. Derfor er den nu både betydningsfuld og et minde. For mig er den mere betydningsfuld en et billede, en ring eller hvad man ellers kan have af minder, da den netop ikke kan fjernes, men vil være der altid (med mindre, jeg mister min højre arm).

    Nr. 2 fik jeg mere fordi jeg har noget med min krop og balance, som er svært at forklare. Jeg kan ligesom mærke mine huller i ørerne og mine tatoveringer. Har ét hul i venstre og 3 i højre og fik jeg et mere i en af siderne, ville der opstå en ubehagelig ubalance. På samme måde med tatoveringerne; den første sidder foran på min skulder og det var som om, jeg var ved at vælte lidt forover, så eg fik en i samme størrelse på bagsiden af skulderen. Ved godt, det lyder lidt underligt, men det er den skinbarlige sandhed :D.

    Mht at de ikke ser så flotte ud, når man bliver gammel. Jamen det gør resten af kroppen jo heller ikke, så pyt nu med det. Det er egentlig heller ikke for at vise dem frem, jeg har fået dem.


  • #49   5. jun 2010 I dag er man jo ikke speciel ved at have en tatovering - alle får jo stort set lavet en i frokostpausen. Så går det specielle jo ligesom af det. Det er vel blevet "trendy" at have en tatovering.

    Ligesom det er blevet "trendy" at have en motorcykel. Engang var bikerne et specielt folkefærd, hvor de hilste på hinanden når de kørte forbi. Det gør de ikke mere, da alle stort set har en cykel, og så er det ikke længere noget specielt.....



  • #50   5. jun 2010 Jeg har fået min tatovering (nedesrt på maven) efter min mor døde. Den minder mig og at jeg skal nå at leve mens jeg kan - hun døde af kræft og risikoen for at jeg får det er ikke ligefrem lille. Hun brugte meget af sit liv på at gøre andre glade og fik måske ikke det ud af livet som hun ville have haft..

    Jeg tænker over det hver gang jeg ser den og søger for at have det godt mens jeg er her smiley


  • #51   5. jun 2010 Jeg bliver virkelig i tvivl nu for hvor fanden ska jeg sætte min morfar ind? I hvilken boks hører han til? Han fik sin tatto for ti år siden og der var manden altså 57.. Er ret sikker på at han har rynkerøv og for længst er kommet over at leve sit liv.. Jeg kunne være fristet til at spørge ham om han ik ville med ind og have en tusse til..

    Men hjælp mug lige med hvilken boks jeg ska putte ham ind i for jeg ved det virkelig ik..


  • #53   5. jun 2010 Dem jeg har betyder noget for mig , og der kommer da sikkert et par stykker mere.

    M Hysted - :o)))))


  • #54   5. jun 2010 Folk har forskellige grunde til at få tatoveringer... Og fred være med det.

    Jeg har selv to styks... Og ja, jeg bliver en gammel vissenpind en dag, men jeg ser mine tatoveringer som en del af historien om mig..
    Min lillebror har også en tatovering og jeg har en far, som ikke er sømand, men er meget tatoveret smiley
    Skal også have et par stykker mere med tiden...

    Jeg kan godt lide at hører folks historier bag/om deres tatoveringer, også selvom den måske er lavet uden større tanker bag.


  • #55   5. jun 2010 Alså jeg vil os bare gerne være seeeeeeeeeeeej .

    Jeg har 3 tattooveringer, og ikke planer om at stoppe forløbig.
    Ku aldrig drømme at at få lavet en synlig tus som kan ses i mit normale tøj. Netop pga fordomme og andre negative ting.
    Ønsker jeg opmærksomhed, kan jeg altid hoppe i et par shorts og en undertrøje.
    Min først tattoovering er af Princess. hun er min øjesten, og har været igennem tykt og tyndt med mig, hun skulle eviggøres på min ryg. Hvor der står står. Respect the AST . Da det er en eminent race som jeg respektere rigtig meget.
    Og det har så ført til lidt andre projekter, da jeg sys det var utroligt flot , det er kunst, som jeg sys er fedt at se på . hvilket er det vigtigste smiley


  • #56   6. jun 2010 Lise Ø
    jeg er enig så langt at motiverne for at få en tatoo kan være mange, men så slutter den også der.
    Der er da ingen i dagens danmark der bliver mere interessant fordi de får en det er da blevet alt for almindeligt, der er da heller ingen der får mere opmærlsomhed fordi de får huller i ørene eller farver håret sort, for langt de fleste handler det simpelthen om at udsmykke kroppen med noget der betyder noget for dem selv


  • #57   6. jun 2010 K N :
    Samtlige bikere hilser stadig på hinanden.. Dog hilser harley bikere ikk på de "små" almindelige maskiner men kun på dem der kører på harley som dem selv...


  • #58   6. jun 2010 Selvfølgelig har tatoveringer og anden form for kropsudsmykning en eller anden form for signalværdi....det kan godt være at en del ikke vil være ved det .....men det siger sig selv.
    Hvilke motiver folk har kan være mange....om det er for sig selv eller andre man får det lavet.....men at man signalerer et eller andet er da indlysende....


  • #59   6. jun 2010 Lise
    ja en signalværdi, min ene er fx at jeg elsker mine børn.

    men signalværdien behøver da ikke være SE MIG


  • #60   6. jun 2010 ** Sascha K * Vis du har ½ ja så må jeg jo have 2/3 af min krop smiley

    Man skal køre en stil som rockabilly, tribal, mauri (det er det som Robbie Williams), hot rot, eller en af de 1000 andre der er. så er det fedt..

    Personlig har jeg hot rot fordi jeg flot med pinup piger fra 50-60ér, v8 motor flammer ovs..


  • #61   6. jun 2010 ????? Stupid lamb
    Det betyder vel ikke se min mor eller?


  • #62   6. jun 2010 Lise
    næ det har jeg da heller ikke sagt, men signal værdien behøver da overhovedet ikke have noget med andre menneskers opmærksomhed at gøre, fx den med mine børns navn har jeg i nakken og jeg har hår ned til lænden, som altid er løst, der er aldrig nogen der ser den, jeg har den udelukkende for min egen skyld fordi den betyder noget for mig.
    selv mange mennesker tæt på mig aner ikke at jeg har den.

    det kan da umuligt udsende noget signal om at se hverken min mor (som er død så det ville være mærkeligt), mig selv eller nogen som helst andre.


  • #63   6. jun 2010 Stupid lamb.......du må have alle de tatoveringer du vil......signalere hvad du vil til hvem du vil......

    Jeg kan blot sige for mit eget vedkommende, at jeg ikke har behov for at skrive uden på min krop at jeg elsker mine børn.
    Det viser jeg dem i hverdagen og de er heller ikke i tvivl ......ej heller har jeg behov for at minde mig selv om det......

    Jeg ville føle at andre kunne være i tvivl om jeg elsker mine børn, hvis jeg var nødt til at lave et symbol uden på mig selv...

    Sådan er vi så forskellige....


  • #64   6. jun 2010 Lise

    citat:..du må have alle de tatoveringer du vil......signalere hvad du vil til hvem du vil......

    ja det ved jeg, jeg er et voksent menneske og er ret ligeglad med andres tilladelse til at udsmykke min krop.

    lige som du er i din fulde ret til at tage pænt tøj på, uanset om det er folk skal se dig, eller du bare synes det er pænt

    men det er da utroligt snæversynet af dig at antage at du ved hvorfor folk handler som de gør.
    du kender da ikke mig, eller for den sags skyld alle i verden der har valgt at få en tatovering

    du skriver selv længere oppe motiverne kan være mange, men dybest set mener du jo kun at det kan være opmærksomhed

    jeg viser skam også mine børn hver dag at jeg elsker dem, de er mit liv og hele min verden, de er ikke i tvivl og jeg er ikke i tvivl, ej heller har jeg brug for at minde mig selv om det, havde jeg det havde jeg nok skrevet det et sted hvor jeg selv kunne se det og ikke i nakken

    jeg er desuden fuldstændig ligeglad med om folk bliver i tvivl om jeg elsker mine børn hvis de vidste jeg havde den tatoo (hvad de ikke ved fordi de ikke kan se den, og hvis de kunne ville de ikke kunne læse den)
    jeg ved at jeg elsker mine børn, mine børn ved jeg elsker dem, det må da være langt mere træls at bekymrer sig så meget om hvad andre tænker og tror, og selv tænke og tro så meget om andre


  • #65   6. jun 2010 Stupid lamb
    Rolig nu.....tråden her går jo netop ud på hvorfor folk får tatoveringer.....og jeg har så givet mit bud....jeg påstår ikke at jeg ved det men siger hvilke tanker det vækker i mig.

    Du skal da ikke betragte mine ord som om jeg skal give dig lov.....det må du da selv om, og det er faktisk det jeg siger. Hvis du er glad for dine dekorationer synes jeg det er dejligt, og du skal bare være stolt og glad for dem.
    Du behøver ikke forsvare dine holdninger og følelser, for de er jo rigtige for dig.....ligesom mine er for mig.....

    Håber du får en god dag.....nyd varmen og solen....;o)
    At vi tænker forskelligt og ikke oplever de samme følelser ved en tatovering, gør da ikke hverken dine eller mine meninger dårlige....vi er bare forskellige og det synes jeg er helt i orden.


  • #66   6. jun 2010 Jeg maler selv malerier ret ofte. og ser lidt min krop som et blankt lærred til minder og kunst !
    Jeg gør det udelukkende fordi jeg selv skal syntes det er smukt, eller minder mig om noget dejligt .

    ( Overvejede på et tidspunkt at få et portræt af min gamle broholmer på min ryg - men kom til den konklution at jeg nok ville være nød til så at få portrætter af alle mine fremtidige hunde, også kan man sige hej til EN stor tattoo på ryggen, hahaha Hundehoveder overalt smiley så den ide er smidt væk )

    Og min tanke er, at når jeg er 60-70-80 så er jeg nok rimelig ligeglad med hvordan min krop ser ud, og i hvert fald er mine - når den tid kommer - falmede tatoveringer et symbol på at jeghar levet livet til fulde som jeg ville.
    Jeg har "kun" en nu, men der kommer nok mange flere som jeg føler tiden er til det smiley

    Det er et personligt valg - og så længe man gør det for sig selv, og ikke for at være smart osv - så ser jeg intet galt i det smiley



  • #67   6. jun 2010 ** Sascha K * - Jeps smiley

  • #68   6. jun 2010 Lise
    jamen jeg tager det skam helt roligt og føler ingen trang til at forsvare mig, jeg forklare dig bare at du tager fejl i dine antagelser af hvorfor jeg er tatoveret

    og jeg betragter bestemt ikke dine ord som om du skal give mig lov, det er jo netop det jeg skriver smiley

    og jeg er bestemt både stolt og glad ellers havde jeg ikke gjort det


  • Tove B
    Tove B Tilmeldt:
    sep 2012

    Følger: 1 Svar: 2
    #69   10. sep 2012 Jeg fatter ikke folk ikke får malet et maleri i stedet ,så kunne de se det selv.
    Jeg tror hvis folk kunne se sig selv. ville mange fortryde. der er virklig mange der ser farlig ud.
    Ikke mindst de der er over de 50 år der begynder de fleste ski at falme på alle måder..
    Men hver sin lyst. jeg syntes det ser billigt ud og jo jeg er nok lidt forud fattet
    For mig er det misbruger -søfolk og de der ikke kan få opmærksomhed på en positiv måde


  • #70   10. sep 2012 Jeg har 13stk og de har alle en betydning for mig.. Måske lige med undtagelse af den første jeg fik som "bare" er en tribal tegnet specielt til mig..
    Jeg er på ingen måder færdig med at blive tusset, og næste projekt er at få kædet de 3 jeg har på den ene arm sammen.. Igen med noget som har personlig betydning for mig..
    Dog er alle mine placeret således, at har jeg bukser, sko og en trøje på, så kan man ikke se nogen af dem..

    Grunden til at jeg har fået dem lavet er både fordi jeg syntes det er pænt og fordi, igen, de ting jeg vælger at få lavet, har en personlig og speciel betydning for mig..


  • #71   10. sep 2012 Jah hvorfor har man huller i ørerne, ringe på fingerne?

    Vel fordi man har lyst til at udsmykke sin krop. Det være sig arvestykker til minde om en elsket der er gået bort, en gave som symboliserer en stor begivenhed i ens liv etc.

    Det samme gør sig gældende for tatoveringer efter min mening. I min familie har det været normalt at få tatoveringer helt tilbage i min bedstefars tid. Min bedstefar, onkler, tanter, far, bror, søster, fætre og kusiner og jeg samt mange flere i min familie har tatoveringer.

    Det er noget vi gør for vores egen skyld. Lidt lige som at få huller i ørene. Vi bruger vores kroppe til at fortælle om og huske os selv og hinanden på vores livs glæder og sorger, passioner og kærlighed.

    Og jeg har set MANGE nøgne kroppe. Unge som gamle og jeg synes faktisk at det er flottere og mere spændende at se en mærket/tatoveret arm, fod, bryst etc. end et rynket bart stykke kød.
    Og de historier der ligger bag de fleste tatoveringer kan give grobund for mange dybe samtaler.

    Endnu en fordel er at mange får deres navne eller fødselsdage tatoveret. Om få år vil det gøre det SÅ meget nemmere at finde folk når de stikker af fra plejehjemmene :o)


  • Carla
    Carla Tilmeldt:
    jun 2012

    Følger: 1 Hunde: 1 Svar: 21
    #72   10. sep 2012 Har selv kigget efter en tatoo snart 15 år og først nu har jeg fundet ud af hvad det skal være smiley nogle er til smykker andre er til tatoveringer etc. det jo en smagssag. Ja det er rigtigt at en tatovering kan falde sammen når man bliver gammel, men når man alligevel er fyldt med leverpletter og store voter , hvad betyder så en gammel tatovering ? smiley

  • #73   10. sep 2012 Ens stjernetegn kan man da ikke fortryde ;o) jeg har mit - Skorpion. Det var ikke for at se smart ud, ville bare gerne havde den :o)
    Har også en lille rose, ingen af dem er med farver.


  • #74   10. sep 2012 Jeg fik min tatovering (en lille tændstikkemand med en sav) på min ankel, fordi den bare er en sød og sjov tegning, som en af mine nærmeste og ældste veninder har tegnet engang i fysik, og så blev jeg bare forelsket i den lille grinende mand smiley
    Jeg synes ikke det gør noget, at tatoveringen bliver rynket og måske udefinerbar med tiden, for tænk hvor mange år man har den hvor den er i tip top form og sidder på en fast og velfugtet hud?
    Den ender bare med at være et dejligt minde om fx en god veninde og jeg tror helt ærligt at når jeg bliver så gammel, så skal jeg ikke rende rundt med bare ben alligevel, men vil gemme dem bag et par gode, tykke strømpebukser smiley


  • #75   10. sep 2012 Line J
    Jeg vil holde med dig hvad angår piercinger. Har lige været i Flensborg det må absolut være byen med de mange store huller i ørene
    min datter og jeg gok og forestillede os sådan et par mega store huller når man bliver 70 der pga. alder hænger ned på skuldrene, føj.

    selvfølgelig er det folks ejen beslutning, man skal tænke sig godt om inden man får lavet sådan noget, vi bliver jo gamle allesammen


  • #76   10. sep 2012 "Førhen var det jo et signal til omverden at man var en satans karl, enten kriminel eller en sømand der havde sejlet på alle verdens have."

    og FØR DET "Tatoveringer har været en del af den eurasiske kultur siden yngre stenalder. Der er fundet kinesiske mumier dateret til det andet århundrede f.Kr. med tatoveringer. Japanske tatoveringer menes at have fundet sted titusinder af år tilbage. Mange andre kulturer har haft deres egne tatoveringstraditioner, lige fra at indgnide aske i åbne sår til at prikke tegn ind med nåle - næsten som i dag.
    Inden for Kongehuset havde kong Frederik 9. tatoveringer. Kong Frederik 9. blev kaldt "sejlerkongen" eller "sømandskongen", blandt andet på grund af kongens mange tatoveringer. Kronprins Frederik har ligeledes tatoveringer, en lille illustration af en haj på benet samt et nordisk motiv på skulderen.
    I tusindvis af år har der over hele verden foregået tatoveringer. Først i moderne tid har kirurgi gjort det muligt at operere en tatovering væk. Fjernelse af tatoveringer kan ske med laserbehandling, dog med risikoen for mere eller mindre ardannelse. Fjernelse af tatoveringer kræver 1-25 laserbehandlinger og enkelte tatoveringer forsvinder aldrig helt."

    jamen dog, selv kongerne fik dem *GGG*

    sådanne ting ændre sig med tiden .
    jeg har fået min for at minde migselv om at jeg er kvinde smiley - at jeg er kvindelig, følsom og sårbar, at jeg er tøset engang imellem og skal give migselv lov til at være det !! har altid været en drenge-pige, men pigedelen af mig er blevet lidt undertrykt i mange år da jeg ikke kunne finde ud af at have den og elske den del samtidig med den anden smiley
    men nu går det fint , for jeg har min tatovering og den kan jeg ikke , og har jeg ikke lyst til at løbe fra smiley ;) Den er designet af min elskede søster og blev lavet med en gammel god veninde som selvskab - aller minder omkring den er positive og det elsker jeg smiley



  • #77   10. sep 2012 Personligt har jeg valgt at blive tusset fordi jeg synes det er flot. Så enkelt kan det siges.
    Jeg får snart en mere og denne bliver så den første, der ikke kan skjules af en t-shirt.
    Det har krævet lidt overvejelse, for jeg har et eller andet sted altid ment, at en tattoo helst skulle kunne skjules hvis en arbejdsgiver ikke synes det var så pænt.
    Jeg ved godt det er dobbeltmoral, men jeg har altid synes, at det virkede lidt utroværdigt/utiltalende/upassende, at en bankfuldmægtig f.eks havde tattoos op og ned af armene, på halsen osv.
    Det synes jeg ikke er passende, men igen, det er dobbeltmoralsk at tænke sådan, det ved jeg godt.

    Jeg har ikke tænkt så langsigtet, at jeg tænker på hvordan de kommer til at se ud, når jeg er gammel, grå og rynket. Jeg tænker slet ikke så langt frem.

    Men hver eneste af mine tusser betyder noget for mig, jeg kan sige i hvilken forbindelse, jeg fik dem og næsten osse hvad dag/år, jeg fik dem.
    De kan alle pt skjules af en t-shirt og ses kun, når jeg går med bar overkrop, hvilket er meget sjældent, men jeg elsker hver eneste af dem.
    Min nye/kommende bliver på min ene underarm og bliver den første, der er synlig til daglig, da jeg altid går med t-shirt.
    Kinesiske tegn for ordet "Pride" og så med ordet "Pride" stående efterfølgende. Og det er kun pga at jeg er stolt af den jeg er og hvad jeg er.

    Og engang når jeg får råd, så skal jeg have lavet en ulvepote med de kinesiske tegn for ulv, da det er det dyr, der fascinerer mig allermest.


  • #78   10. sep 2012 også opdagede jeg at det godt nok er en gammel tråd *GGGG* jo ligegyldigt for emnet, bare sjovt smiley

  • #79   10. sep 2012 LOL Freja, det var gået min næse forbi, sådan kan det gå når man skimter, men egentlig sjovt en helt ny bruger går herind og finder denne tråd også skriver det hun skriver *Fniiiis*

  • #80   10. sep 2012 Jeg er en af dem, der formentlig aldrig får lavet en tattoo. Det siger mig bare ikke noget. Jeg har bedre ting at bruge tiden + pengene på.
    Min mand er til gengæld tatoveret flere steder. De er synlige for det meste, men kan dækkes med tøj/hår allesammen. Og det er nødvendigt hvis man vil leve et normalt liv i DK.
    Han får sine tatoveringer, fordi de betyder noget for ham. Han tegner dem selv (han er illustrator og animator), og alle er symbolske. Han synes selv de giver ham styrke, kræfter, evner mv. Og så er det jo bare fint.


  • #81   10. sep 2012 Jeg har tatoveringer, en del.. Sågar på hænder og bag ørene, og tror faktisk kun det er min slange på maven, der kan dækkes..

    - jeg får det lavet fordi jeg synes det er flot. Jeg er dybt imponeret af det, og synes det ser flot ud.
    Kunne ikke forestille mig, min krop som et "blank" stikke papir smiley

    Men nu er jeg også vokset op med en totalt tattoveret far, og en mor med mindre og piercinger smiley

    - har jeg nogensinde fortrudt ? NEJ! har en som ikke blev som jeg ønskede, så den er ved at blive lave om nu smiley


  • #84   10. sep 2012 Har 4 små, og fortryder bestemt ikke nogen af dem. Ved ikke om der kommer flere, lige nu er det nok for mig smiley

    Elsker når folk laver noget nyt, især dem her. De er efter min mening noget af det fedeste jeg længe har set.


    http://www.sciencedump.com/content/scientists-love-tattoos


  • #85   10. sep 2012 Jer er ved at samle mig mod til at få tatoveret mine børns navne og fødselsdatoer.

    Ved endnu ikke helt hvor den skal sidde, men ihvertfald et sted hvor ikke alle kan se den smiley
    For mig er det noget meget privat og den ultimative kærligheds erklæring til mine børn...


  • #86   10. sep 2012 Hvor skal alt være smukt? Hvorfor er det ikke ok at ældes... Også de tattoo man nu har? Jeg syndes ikke en gammel sømand med en falmet tattoo er grim, tvært imod - han udstråler livserfaring og står for mig som noget meget smukkere her i livet, end de fotomodellee folk higer efter.
    Jeg har en tattoo - overvejede den i mere end 10 år. Den er for mig og ikke lave for at få opmærksomhed - tværtimod så bliver jeg lidt utilpas hvis folk spørger til den og vil se den ...det føles som om de kommer lidt for tæt på og den sidder endda kun på anklen. Men den er min private og lavet udelukkende for mig - betyder meget for mig.


  • #87   10. sep 2012 Jeg har en del tusher, nogle store, nogle små..
    Nogle synlige, nogle knapt så synlige..
    Og jeg ELSKER hver og en..

    Hver eneste en er der en historie og mening bag..
    De er en del af min fortid, og dermed også fremtid, da fortiden jo har gjort mig til den jeg er..
    Jeg er langt fra færdig med at blive tegnet på endnu, har minimum 3 mere i tankerne..

    Men er så også typen der tænker meget over hvad og hvor jeg skal have lavet, så kan godt gå nogle år inden jeg bliver færdig..
    Jeg er sikker på at selv når jeg sidder som 80årig og de er falmet, rynket og knapt så pæne, så vil jeg stadig elske dem og mindes hvordan jeg fik dem lavet og hvorfor smiley


  • #88   10. sep 2012 Min farfar var gammel fiskeskipper og havde en tatovering af et skib på underarmen. Det var da tilsidst ikke så nemt at se hvad det var, men det var en del af hans identitet - ihvertfald for ham selv og familien.
    Han var en meget pæn gammel mand med hat og stok, og det undrede mange at sådan en mand havde en tatovering. Men han var sømand som du skriver Platugler, og dengang var det almindeligt at de fik en tattoo af et skib..

    Jeg har det præcist ligesom dig Platugler, jeg vil ha en tatovering udelukkende for min egen skyld, ikke for at vise andre den..


  • #89   10. sep 2012 Har en tatto med min søns navn på foden. Jeg fik den fordi jeg synes d er pænt, men hovedsageligt fordi det er mig et "evigt" minde og intet kan ændre på at han er min søn uanset hvad der sker. Det er vel udsmykning lidt ligesom piercinger, halskæder, ringe osv.

  • Frederik N
    Frederik N Tilmeldt:
    apr 2014

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3
    #90   16. apr 2014 Jeg er 19 år gammel og jeg har da også to tatoveringer, den ene er en hvidhovedet havørn som sidder på brystet, fik jeg fordi at jeg syntes at den var flot, mens den jeg har på ryggen, som jeg er i gang med at få lavet er en fugl Fønix, og den har jeg fået lavet, fordi at den har en speciel betydning for mig. Det er den, som der er på billedet. Den er ikke færdig endnu for der skal lige farver i.

    profilbillede
  • #92   17. apr 2014 Jeg er 24 og har 13 tatoveringer (de fleste kan ses i mit album "Mit blæk").. Og jeg har fået dem fordi at jeg har lyst og fordi at de har en betydning for mig.. Man kan ikke se selve betydningen i dem når man kigger på dem, men så længe at jeg ved hvorfor jeg har fået dem lavet, så er det jo fint nok.. smiley

    Alle mine kan dækkes med almindeligt tøj og håret løst.. Så har jeg langærmede trøje på og lange bukser, så ligner jeg altså alle andre som ikke har tusser.. smiley


  • #93   17. apr 2014 Nogle af mine piercinger derimod.. Ja de kan ikke dækkes da nogle af dem sidder i ansigtet.. smiley

  • #95   17. apr 2014 Åh jeg ville så gerne have en eller to tattoo med noget der betyder alt for mig nemlig
    Engler,stjerner og så sommerfugle
    Men min fantasi rækker ikke til hvordan de skal se ud smiley
    Og så er jeg ret reg for nåle piv


  • #97   17. apr 2014 Jeg har 5 tatoveringer - bla noget tekst, en hundepote, en hestesko og en sommerfugl.. Jeg har fået mine tatoveringer i forskellige perioder i mit liv, og det er sjovt at se tilbage og tænke "der var jeg dengang - og der følte jeg sådan" - bare fordi man er et andet sted i livet end da man fik lavet tatoveringen så mister den for mig ikke sin betydning smiley

    Jeg har "I control my destiny" på mit venstre håndled med en hundepote på - den blev lavet i en svær del af mit liv hvor jeg havde et enormt behov for at det var mig selv der havde magten over mit liv, og ikke mine smerter.. Og hundepoten symboliserer min passion for hunde.

    Jeg har en hestesko med bogstaverne YOLO på ydersiden af samme håndled - pga min passion for heste - og at jeg kun lever een gang, så jeg skal gribe det jeg elsker smiley

    Teksten "Pain is inevitable . Suffering is optional" på min højre underarm - den siger nærmest sig selv.

    Teksten "If we could only have this life for one more day
    If we could only turn back time" på ryggen - den fik jeg lige efter jeg havde mistet en masse mennesker i mit liv - og så handler det egentligt mest om ønsket om at kunne holde fast i det man elsker smiley Og en sommerfugl derunder for at indikere at livet er skrøbeligt smiley

    Jeg elsker mine tusser - det er mine smykker smiley


  • #98   17. apr 2014 Jeg skal have lavet 2 tattoveringer inden for den nærmeste fremtid.
    De er begge minde tattoveringer. En for min mor, og en for Alvin.. smiley


  • #99   17. apr 2014 jeg har tusser og jeg har dem for mig. Ingen andre. Og når jeg bliver gammel og rynket vil det glæde mig at sidde og kigge på mine udhviskede tusser og vide hvad de står for.



  • #100   17. apr 2014 Synes lige at Kelly Davidson skal få lov til at stå i tråden her, hun overlevede brystkræft.



    profilbillede
  • #102   17. apr 2014 Har 8 tattoos..... den første fik jeg da jeg var blevet 30 ..... så det er ikke "teenage nykker" ..... Mine tattoos har alle en stor betydning for mig, og de markerer noget skelsættende der er sket i mit liv..... Jeg fortryder dem ikke, og er godt klar over at man ældes..... Har arbejdet som SSH, så ved hvordan en gammel krop ser ud, og det er livets gang..... mine tattoos ældes med mig, men betydningen af dem ældes aldrig....!

  • #103   17. apr 2014 nå ja piercinger har jeg også ..

  • #104   17. apr 2014 Har en veninde hvis mor skulle have sin første tusse som 60 årig. Der kom hun hjem godt nok med EN , men den fyldte så fra ryggen og til ballerne. smiley

    Selvsamme dame sprang så ud i tandemspring som 65 årig. smiley


  • #105   17. apr 2014 Haha, havde helt glemt at jeg havde skrevet i denne tråd..

    Jeg har siden fået tatoveret mine børns navne og fødselsdatoer på venstre underarm. Det er bestemt ikke min sidste tattoo..

    Læste her forleden denne status på fb..
    Overvejede at få en rose på det ene bryst da jeg var ung, havde jeg gjort det ville den i dag have været langstilket smiley


Kommentér på:
Hvorfor får folk tatoveringer?

Annonce