{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.001 visninger | Oprettet:

Den race har vi altid haft.... {{forumTopicSubject}}

.... Og det skal vi naturligvis også have igen..

Jeg fatter det ikke-..
Hvorfor kan man som erfaren hundefører ikke indse når det er tid at skifte race ??

Jeg underer mig og ærger mig på hundens og familiens vegne når en mand på næsten 70 og som har dårligt knæ og dårlig skulder vælger at købe en grå schæfer...
Det er dømt til at gå galt..

Hunden har nu væltet ham ind til flere gange og han har absolut ingen kontakt med den ( muligvis grundet alderen.. lige under 1 år )

Jeg synes det er sørgeligt, for der er da ingen der bliver glade for den beslutning...

Eller er det bare mig der ikke er "tro" nok mod min egen race ?? For jeg skal bestemt ikke have belgier når jeg nærmer mig 70

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Den race har vi altid haft....
  • #1   11. mar 2010 Syntes det er en ganske fin tankegang at som ens motions mønster og hverdag ændre sig så ændre ens hunderace sig også, for hundens skyld også !

Min far har Ziva (som er oprettet hos mig) og jeg fortalte ham til at starte med at du får dig en blanding og du ved IKKE hvor meget afrottweilerens motions behov du får med - Han har fået rigtig meget men er faktisk ret glad for det og siger han er i bedre form nu end nogensinde (62 år gammel) - MEN det kunne ligeså være gået galt hvis han ikke havde været klar til at påtage sig opgaven..:
    Men nu har han heldigvis haft hunde hele livet og kender lidt til behov osv smiley

Jeg ville også gerne have en mastiff - men min hverdag passer ikke til en mastiff men en Mops er tilgengæld perfekt smiley

Om man er 20 eller 70 så skal man vælge hund efter det der passer, for ens egen skyld - men mest for hundens !

• #2   11. mar 2010 Jeg har også det dilemma. Jeg ved ikke hvorlænge jeg kan have border collier. Men hvad skal man så vælge?? Det er sgu svært.
    Det kan være meget svært at indrømme at man ikke længere har kræfterne til den hunderace man elsker.
    Men opdrætter burde måske have undladt at sælge og forsøgt at "omvende" ,manden

• #3   11. mar 2010 Anette: jeg synes også opdrætteren burde have sagt noget.. Jeg ved dog ikke om det er en seriøs opdrætter..

Jeg tænker også at hvis det absolut skal være schæfer, hvorfor vælger man så en grå... De andre kører vel generelt knapt så højt ?

• #4   11. mar 2010 Anette - så skal du da have en japaner:o)

jeg får mange henvendelser på japansk spids fra folk der ikke mere magter de store racer, så nogen tænker sig da om

• #5   11. mar 2010 Det er ikke så meget størrelsen som aktivitetsbehovet og træningsbehovet jeg tænker på...

Jeg har indtryk af at en rotte er knap så krævende på de punkter som en schæfer ?

• #6   11. mar 2010 mødte en (efter udseendet at dømme) ret gammel mand igår, han kom gående med en stor schæfer, han havde fin kontakt med hunden og selv om jeg kom gående med min hund, og min mor havde sin (ekstremt larmende) chihuahua med, så havde han bare styr på sin hund... så nogle ældre mennesker klarer det super...

min første hund var en border collie, men efter jeg er blevet syg har jeg skiftet til selskabshunde

• #7   11. mar 2010 Connie : Ja heldigvis er der da nogen der kan tænke :o)

• #8   11. mar 2010 Hi hi Connie, jaa det kan være jeg skal skifte til vatrondeller.

Nå, det bliver ikke nu. Helt affældig er jeg ikke. Men dem kan jeg sikkert bedre følge med til agility. Nu kan jeg jo løbe fra Albert

• #9   11. mar 2010 Synes bare at når man har nogle fysiske skavanker, som man er opereret for og stadig er generet af... Så er det måske ikke det smarteste...

Hvis jeg som 35 årig skader mit knæ og skulder, så det skal opereres og jeg har daglige smerter... Så køber jeg sørme da ikke en stor stærk race, der kræver oceaner af motion og træning...
    Der er mange ældre mennesker der er ved godt helbred.. det er mere det hele som en helhed jeg synes er uheldigt

• #10   11. mar 2010 Jeg er enig. Fatter simpelhen ikke at man ikke overvejer om man stadig kan klare "sin" race.

• #11   11. mar 2010 Nej, det er ikke bare dig. Lia bliver sandsynligvis min sidste Belgier, da jeg ikke er sikker på at jeg kan holde trit med en ung Belgier når Lia engang om forhåbentlig MANGE år ikke er her endnu.

• #13   11. mar 2010 Jeg valgte min elskede race fra, da jeg skulle have ny hund for 5 år siden. Jeg gik fra korthåret hønsehund til jack russell terrier. JRt'en er jo meget mindre, men er stadig en hund der vil gå tur og som også er jagthund.
    Jeg vi altid elske den korthårede hønsehund, men mit valg har jeg ikke fortrudt. Nu har jeg en hund jeg kan magte, uden at blive revet omkuld. Valgte lille hund p.g.a. mine dårlige ankler

• #15   11. mar 2010 Der er jo også et andet aspekt at tage højde for, nr man når en vis alder. Det kan godt være at man som 65 årig magter en stor og aktiv hund, men hvad så om 10-12 år.

Jeg har altid haft en passion for de store arktiske spidshunde, men ved at jeg ikke har overskud nok til at opfylde de behov sådan en hund har. Derfor kigger jeg på de mellemstore spidshunde, som ikke er nær så krævende, og samtidig lettere at have i en lejlighed, hvis det bliver nødvendigt.

Man er nødt til at være lidt selvkritisk og realistisk.

• #16   11. mar 2010 Tænker tit det samme!! Har oplevet en gammel dame som gik med en GIGANTISK lab lignende blanding på modsatte side af vejen end mig og Coda. Tænkte godt på at den mikro dame da umuligt kunne holde den og ganske rigtigt. I det sekund snoren blev stram fordi den så mig, tabte hun snoren og hunden løb over vejen..
    Synes det er synd for både hund og ejer når mennesket ikke kan indse at han/hun er blevet for gammel..
    Jeg 'glæder' mig da til at prøve nogle forskellige racer igennem årene og det vil da være direkte dumt at vælge en kæmpe hund som gammel når der også er så mange små, skønne racer der er drøn intelligente og også gerne vil aktiveres.

• #17   11. mar 2010 Der hvor jeg tidligere gik til træning var der også en ældre dame med en golden. Man vidste bare at hver eneste gang de skulle om til bilen og forbi os andre der sad ved klubhuset så kom hun flyvende igennem luften efter hunden. Jeg har op til flere gange set denne hund rive hende om kuld fordi den ville hen og snakke med Nala eller en af de andre hunde. Det smertede mig hver gang at se, og jeg håber da aldrig den ser noget på den modsatte side af vejen og trækker hende over, eller møder en aggressiv hund der går på dem begge.

Det værste af det hele var at hunden ikke var mere end max. 2 år. Så den har forhåbentlig mange år endnu, men hun bliver jo nok ikke stærkere og stærkere.

• #18   11. mar 2010 Ja jeg skal heller ikke have stor hund når jeg bliver gammel

• #19   12. mar 2010 Zico er også min sidste store hund. Når han ikke er der mere er jeg over 60, og så kan mine arme altså ikke holde til en stor stærk hund der trækker.
    Skal helt sikkert have en mindre hund til den tid..

• #20   12. mar 2010 *GG* annette! Hvis du er medlem af ISDS, kan du da også se i bladende at du kan have BC hele livet!
    De der gamle mænd i Tweed og med lommelærker der stadig render rundt og træner bc taget i betragtning smiley

Kommentér på:
Den race har vi altid haft....

Annonce