2.687 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 23 Svar

Børn udvikler allergi..? Børn udvikler allergi..?

Når man ser salgs annoncer her inde og andre steder på nettet. så slår det mig, at det er helt vildt mange, som har børn som har udviklet allergi mod hunden. Og at man så "desværre" skal af med hunden.
Der er naturligvis nogen der bruger det som en undskyldning, i stedet for at skrive, at man måske ikke magter små børn og hund på samme tid, men ud over det, så syntes jeg virkelig det er mange annoncer med det som grund til salg.
Hvis de stigninger fortsætter, så er der da ikke nogen der kan have hund om 50 år, da alle så vil være allergiske smiley

Frygtlig tanke......

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Diverse opgaver 4.060 kr.
  • Anthony Bok spisebord 1.275 kr.
  • rengøring 1.000 kr.
  • Montering af skab 1.560 kr.
  • Handyman: lampe og gardin opsætning 800 kr.
  • Fejlsøgning ovn - relæ slår fra 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Børn udvikler allergi..?
  • #3   12. mar 2010 Jeg har faktisk tit tænkt den samme tanke. Da jeg var barn, kendte jeg ikke nogen med allergi. En svensk forsker har faktisk påvist at vi idag lever for sterilt, så små børn ikke naturligt får lov at udvikle et forsvar imod diverse skidt, for at sige det rent ud. En anden engelsk læge har udtalt at børn der opvokser med dyr bliver sundere og får et bedre immunforsvar end børn i hjem uden dyr... Tankevækkende!
    Jeg kan desværre ikke lige finde links til de nævnte undersøgelser, men måske man kan finde noget ved at google...

• #5   12. mar 2010 Uhhh, det er virkeligt mit mareridt, hvis jeg får børn, at de skal udvikle allergi overfor vores dejlige hunde. Det ville jeg slet ikke kunne bære... Ville ikke kunne bære, at skulle skille mig af med dem smiley

• #7   12. mar 2010 Det kommer an på hvad race man har:
    Nogle racer (muskelhunde) er lige så svære at sælge som børn, da begge dele er forbudt de fleste steder smiley

• #8   12. mar 2010 jeg er selv allergisk overfor både hund og kat. Det ved jeg igennem en prik test. Men jeg kan sagtens leve med både hund og kat uden at få medicin. Mine børn skulle derfor være mere disponeret for selv at udvikle allergi, men omvendt er der også undersøgelser som viser at modsat. Det er efter min mening også overdrevet fra folk med allergi med mindre man slår ud som Will Smith i filmen Hitch... Ved godt det var skaldyr men meningen er den samme

• #9   12. mar 2010 Jeg frygter det også, men så må jeg bare gøre noget bedre rent og have dyrefrit i nogle lokaler. Dyrene var her sgu først. Og selvfølgelig skal ingen lide, men det ville være absolut sidste udvej at skille mig af med mine dyr. men tror at når de vokser op med dem, så har de sværere ved at udvikle allergi.

• #11   12. mar 2010 Hvis det skulle ske, så håber jeg virkeligt at man kan kurere det på en eller anden måde. Kan overhovedet ikke forestille mig et liv uden hunde smiley

• #12   12. mar 2010 Min kæreste havde også hundeallergi da vi mødte hinanden. Bare surt for ham, for jeg skulle have hund. Og det ville han da heldigvis også have. Og det har vi fået - og wupti, nu er allergien forsvundet smiley

• #19   12. mar 2010 Utroligt at jeg ikke har udviklet allergi, så syg som min hund har været og kostet mig en bondegård.. skulle da forlængst have fået "allergi" og solgt den bette :-))

• #24   12. mar 2010 Jeg har svær astma men det er ikke blevet værre efter jeg har fået min hund. Har haft ham i knap 4 år. HELDIGVIS. jeg tager min daglige medicin ect- men ikke mere end jeg altid har gjort. Dog får jeg nyseanfald når jeg er sammen med min søsters hund- det er en race med underuld- hvilket jeg ikke kan tåle. Derfor jeg valgte en dværgpinscher, for dem har jeg aldrig reageret på.
    Min astma er arveligt, min mor har det også i svær grad- og sansynligheden for et barn i fremtiden med astma er desværre stor. men så må jeg jo tage den på det tidspunkt. der går mange år endnu før jeg skal have børn.

• #26   12. mar 2010 Mine søn er dobbelt disp..

Han har ikke vist tegn på allergi overfor hundene,endnu.. men de 2 sidste somre,har han slået voldsomt ud,på pollen.. Han får i den periode,piller og næsespray..

Han skal testet nu her og så må vi se.. Fordelen her,er at han kun er her hver anden uge og hundene må ikke komme på hans værelse,samt stue = tæpper

• #28   12. mar 2010 Ja sandsynligheden for at få allergi over for hund skulle være mindre hvis man bor sammen med hund det første leveår

men synes da det er noget lort at folk bruger det som undskyldning hvis det er løgn
    det er da en rigtig trist situation at stå i når det er sandt og så er det da træls også at skulle mistænkes for at lyve

jeg ville også finde min hund et nyt hjem hvis det handlede om mit barns helbred, men kan så heller ikke finde andre gryde lige umiddelbart

• #29   12. mar 2010 Det er muligt at leve med en hund, selvom man har allergi og eksem. smiley

Det gør jeg. Hunde er 2. værste ting for min allergi, men jeg er på piller, så jeg overlever helt. smiley Kun virkelig trælse sommerdage kan det mærkes når både græs, pollen og alt det andet er på det højeste.

Også min hud er frygtelig sart, men Joey har lært nogenlunde at han ikke må slikke på min hals, hænder og ansigt, så det går også helt fint.

Selfølgelig er der nogen der ikke vil byde børnene at komme på piller, hvilket jeg egentlig også godt kan forstå, da det jo anyways ikke er frygtelig sundt. Men kan man ikke leve uden hunden, må man jo overveje det. smiley

• #30   12. mar 2010 Min mor har allergi over for mine hunde...... Men da de havde deres egen blandings hund der havde en rimelig lang pels var der intet.
    Min mor kan bare ikke tåle korthårede hunde...... Sådan har det været i mange år nu.
    Hun har så også pollen allergi i stor stil det samme har min bror. Men jeg er da heldigvis sluppet for det.....

• #31   12. mar 2010 Someone
    hvis det var mig selv ville jeg også tage medicin
    men mine børn ville jeg ikke udsætte for det smiley

• #32   12. mar 2010 Vores den ældste søn er også allergisk overfor hund ( og kat) Hundene kommer aldrig i soveværelserne og tæpperne blev fjernet i hele huset... Ville aldrig fylde mine børn med allergimedicin pga jeg ville have hund i huset, men gudskelov kunne vi klare det på den anden måde

• #33   12. mar 2010 Jeg er blevet allergisk overfor hunde som næsten 40 årig. Jeg er vokset op med hunde. Vi har ALTID haft mindst en hund. Udover katte, heste, fisk og fugle.

Men selvom både min mand og jeg er allergikere, så beholder vi vores hunde!! Vi klarer det med piller og spray.

Det var nok noget andet, hvis vi havde haft børn.

Men undskyldningen (dem, som BRUGER det som undskyldning), er så utiltalende!!

• #35   12. mar 2010 Mit barnebarn på godt 1 år er for kort tid siden blevet testet negativ, så nu kan Simon være her endda indedøre med Sakki smiley

Det føles som at blive farmor for anden gang for vi havde vores bange anelser. Begge forældre er allergiske og min svigerdatter ret alvorligt, da det er luftvejene - min yngste hj.boende er ligeledes testet positiv, men intet ændret her, bortset fra han aldrig børster.

Jeg tror det varierer kolosalt hvor alvorligt allergien er og jeg.har fuld forståelse overfor den tunge beslutning det må være at opgi sin hund - i de tilfælde der er allergi i den nære familie med betyningsfulde gener, er der jo ikke andet at gøre !

• #36   12. mar 2010 Jeg vil bestemt heller ikke udelukke at mange kan blive allergiske, og jeg føler virkelig for dem det sker for. Derfor er det jo også så trist, hvis det bruges som en "nem" undskyldning for at skulle af med sin hund, fordi man af andre årsager ikke magter den.

Men som flere har nævnt, kan det lade sig gøre at leve med dyr på trods af allergi, og nogen gange fortager det sig med alderen. Andre gange desværre opstår det senere i livet.

• #39   12. mar 2010 Man kan sagtens få børn allergi tjekket før de er 2 år
    min datter var kun 6 mdr
    det var ikke en priktest men en blodprøvetest
    men børn kan josagtena udvikle allergi senere selv om de var negative da de blev testede

• #41   12. mar 2010 Christina
    min datter blev testet for almindelige ting som fødevare, husdyr, husstøvmider osv

• #42   12. mar 2010 Christina
    ja altså som sagt kan han jo godt alligevel udvikle det senere, men de kan godt måle i blodet om han reagere på det på nuværende tidspunkt

• #44   12. mar 2010 min lillebror udviklede først allergi/astma da han var omkring 7-10 år,før det var han ikke generet af hverken hund kat eller hest...

• #45   12. mar 2010 Christina...lægerne ville heller ikke teste mit barnebarn før han blev 2 år, men da min søn pressede på og forklarede problem omkring uvished, blev Simon testet lige efter hans 1 års fødselsdag.
    Obs. skal man selvfølgeligt stadigt være, for der er ingen garanti i fremtiden...

Kommentér på:
Børn udvikler allergi..?

Annonce