{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.812 visninger | Oprettet:

Sprængt korsbånd... {{forumTopicSubject}}

Min puttepige er desværre kommet til at springe et korsbånd i højre ben, fik dommen i går (kostede lige 1500,-), hun skulle have været opereret i dag, men kunne desværre ikke nå at skaffe de 6500,- operationen kostede smiley

Min bøn til jer (nej ikke penge hehe) er, om der er nogle der kender en god og billig dyrlæge i KBH området, som jeg kan kontakte.
6500,- er mange penge og kan det gøres billigere (UDEN at det bliver i baglokalet hos den lokale slagter) vil jeg meget gerne høre det...

Nogle vil måske sige, at har man ikke råd, burde man ikke have hund og jeg er tildels enig.
Jeg har råd til at have min hund i dagligdagen og har råd til div. ekstra udgifter, men siden min tidl. chef snød mig for 2 md's løn, har jeg sq været på den økonomisk, så lad venligst være at dømme mig....har det sq af H til i forvejen over, at jeg ikke kan beskytte min guldklump smiley

Tusind tak for enhver hjælp der kommer...


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Sprængt korsbånd...
  • #1   7. apr 2006 Det lyder da ikke for godt - stakkels lille pus - smiler

    Jeg kender en dyrlæge i Ganløse der er rimlig med sine priser - er det for langt væk ??

    Jeg ved selvfølgelig ikke om han laver sådan en operation som den du beskriver - men det er da et forsøg vrd at undersøge det ;o)


  • #2   7. apr 2006 Mette & Tommy.
    Ved ikke lige hvor Ganløse ligger, men hvis det er indenfor ca 50 km af KBH er det fint nok, vil bare så gerne have puttepigen til at blive rask igen....har I et tlf.nr til ham?

    Dyrlægen fortalte mig også lige, at indenfor 1 år vil hun springe det andet...det skulle være meget normalt for så store og gamle hunde....nogle der har erfaring med det?


  • #3   7. apr 2006 Joann...Det er desværre første gang jeg er hos denne dyrlæge, så hun ville ikke lade mig afdrage smiley
    Min ex ville ikke have sygeforsikring på hende (manden havde penge nok) og da han skred, var hun for gammel til at få det desværre


  • #4   7. apr 2006 Ganløse ligger ved Ballerup og Værløse

    Jepz her kommer adresse og nr :

    Peter Enggaard
    Måløvvej 10
    3660 Stenløse
    48 18 38 76

    Der står godt nok Stenløse - men det er fordi Ganløse høre under det post nr ;o)

    Held og lykke med det hele og håber han kan hjælpe dig - smiler


  • #5   7. apr 2006 Joann...Ja jeg lagde jo trods alt 1500,- på bordet uden at kny. Forstår self godt, at hun må beskytte sig mod fuskere, men hun kan jo se at hunden ikke har det godt.

    Mette & Tommy....Tak, vil ringe til ham i morgen og håbe, at han kan klare det FØR Påske, så hun ikke skal gå med det mere end højst nødvendigt.


  • #6   7. apr 2006 Tina H : Han er også til at tale med - det er min barndoms venindes far - og hvis det er så dyrt at du ikke har råd - plejer han er være sød til at hjælpe alligevel ;o)
    Held og lykke og nu kalder min dyne for alvor - smiler
    Nat nat


  • #7   7. apr 2006 Tak skal I have begge to smiley
    Håber, at der er lys forude....det piner mig virkeligt, at min baby har det skidt.
    Min dyne kalder også nu....Sov godt :o)


  • #8   7. apr 2006 Hej Tina

    Øv for en kedelig situation at stå i smiley

    Kender desværre ikke en billig dyrlæge, men du kunne måske tage telefonbogen og så ringe rundt til de forskellige og se om der evt. ikke var en der ville give dig en operation på afbetaling *S*

    Håber det bedste for jer smiley


  • #9   7. apr 2006 Hej.
    Sikken da noget pis.. .!!! Det er sgu' synd for hunden...
    Af rens nysgerrrighed er jeg nødt til at spørge... Er der nogen garanti for at det ikke sker igen efter operationen ? Jeg tænker på om hunden kan risikerer at skulle denne operation igennem mere end denne ene gang. Hvad med bagefter...er der fuld funktionsdygtighed efter et stykket tid ?

    De bedste hilsner
    Frederik


  • #10   7. apr 2006 Alt andet lige må jeg sige at 6500 kr lyder som en meget fornuftig pris for en sådan operation (en korsbåndsoperation er en svær og tidskrævende operation som ikke alle dyrlæger har ekspertice til at klare).

    Men de fleste dyrlæger plejer dog at være behjælpelige med en afdragsordning, så du må se om du kan finde en der vil det (hvis ikke din egen dyrlæge vil), for prisen tror jeg desværre ikke at der kan gøres noget ved.

    Frederik: Jo, der er absolut en risiko for at det også sker på det andet bagben. Korsbåndet sprænger oftest efter et uheld (f.eks. hvis hunden hænger fast med benet), men det er ofte sådan at hundene er disponeret for det. Jeg kan ikke huske tallene præcist, men der er mange gange større risiko for at en hund sprænger korsbåndet, hvis den har gjort det før. Normalt er det dog ikke på det opererede ben, men der er selvfølgelig altid en risiko for at operationen ikke går helt som planlagt og hunden dermed ikke bliver 100% i orden.


  • #11   7. apr 2006 Juelsgaard : Je, så tør jeg ikke rigtig at sige hvad jeg så måske var nødt til at overveje.... Men det er nok også lettere for mig at forholde mig til, da det ikke er min hund det drejer sig om...

    Håber det går godt....allermest for hundens skyld.

    Frederik


  • #12   7. apr 2006 jeg har lige ansøgt venskab...
    håber på jeg har en løsning!


Kommentér på:
Sprængt korsbånd...

Annonce