1.013 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 20 Svar

Alene hjemme tid - hvad siger i? Alene hjemme tid - hvad siger i?

Nu sad jeg og surfede på nettet efter en masse informationer om hvalpe, da vi forhåbentlig snart skal have hund nr. 2.

Støder på en side med en artikel "Bør du få hund?". De skriver, at hunde helst ikke skal være alene mere end 5 timer dagligt... Og så undres jeg...

For det udelukker sgu egentlig de fleste hundeejere jeg kender, som egnede til at have hund.

Min egen dame er alene 7-8 timer dagligt - inkl. transporttid.
Det går helt fint, så længe hun så bliver brugt når jeg kommer hjem.
Jeg er godt klar over, at en hvalp ikke lige kan klare det - det kræver tilvænning og træning. Men jeg kan ikke se problemet på sigt?

Men hvad er jeres holdning?

Kan det passe, at alle os med fuldtidsjob, ikke er "egnede"?

En lille debat af ren nysgerrighed...

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte ballofix 1.500 kr.
  • Montering af vaskemaskine og tørretumbler 500 kr.
  • 3 sal, stort bord til kældren 1.150 kr.
  • Punkteret cykel dæk 300 kr.
  • montering af induktionskogeplade 1.000 kr.
  • Elektriker 760 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Alene hjemme tid - hvad siger i?
  • #1   17. mar 2010 Mine er alene imellem 8 og 9 timer dagligt. Fredag er de alene 6 timer.
    De er så også "alene hjemme" sammen..

Og ja når de ikke må være alene mere end 5 timer, så kan ingen jo have hund med fuldtidsarbejde. og børn og hvad ved jeg ikke.

• #2   17. mar 2010 Tjaaaa....... Jeg har altid haft fuldtidsjob og jeg har altid haft hunde......

Jeg er så bare så forbasket heldig at vi har mine forældre boende ved siden af og de er pensioneret, så hvis de ved at vi er længe væk, går de over og lukker hundene i haven:-).

Men jeg vil eltid have hund, så på et eller andet tidspunkt, må de jo være alene i en del timer:-)

Så er det jo op til mig at kompensere for den tid, de er alene ved at arbejde med dem, når jeg er hjemme:-)

• #4   17. mar 2010 Min egen tommelfingerregel siger 7 timer og evt. lidt længere men det bør så ikke være hver dag.

Jeg arbejder hjemmefra, så Lia er sjældent alene hjemme og når hun er så er det som regel ikke mere end 5 timer, men jeg er da godt klar over at selvom jeg har muligheden for at være så meget sammen med min hund, så er det noget de færreste har. Derudover, så får hun sandsynligvis ikke meget mere opmærksomhed end andre hunde, da hun alligevel ligger og snuer mens jeg arbejder, ganske som hun ville have gjort hvis jeg havde arbejdet udenfor hjemmet.

• #5   17. mar 2010 Du kan søge på tråde herinde, så kan du se, hvordan bølgerne går smiley

Jeg har haft hund i snart 7 år og i alle de år har Luna været alene hjemme i 10½ time. Det var kun det sidste år, at jeg fik det ned på 8½-9 timer og fra 23. december har jeg så været hjemme hele tiden.

• #6   17. mar 2010 Vores er alene op til 8 timer i hverdagene, men når vi så er hjemme er vi tilgengæld også 100% hjemme, så ikke noget med at tage afsted igen om aftenen, eller tage ud til nogen om eftermiddagen.

Hvis vi en sjælden gang er væk i længere tid ser min mor til hende eller passer hende, alt efter hvor lang tid det drejer sig om.

• #7   17. mar 2010 Jeg ville da klart også ønske, at jeg kunne være mere hjemme hos hende - men det har jeg ikke mulighed for og hun trives også helt fint som det er.

Jeg gik hjemme i 2 mdr. og faktisk sov hun bare hele dagen og var først i gang om eftermiddagen. Så hun er inde i den rytme.
    Men så er der også gang i hende, når vi kommer hjem.

Det sker jo ind i mellem at man skal deltage i noget om aftenen også - familie halløj og hvad nu. Det er ikke tit, men det sker altså.
    Hvis det er tilfældet og jeg ikke kan have hende med, så træner vi når jeg kommer hjem - bruger næsen eller hvad nu vi finder på og så får hun noget lækkert hun kan bruge tid på når vi går.
    F.eks. en lukket kasse med hendes mad i og noget legetøj, som hun skal finde ud af at få ud, et kraftben eller hvad nu.
    Jeg har også mulighed for at flexe og være tidligere hjemme de dage det er nødvendigt.
    Og igen, når vi så kommer hjem, så er det altså ikke bare direkte i seng - uanset hvor træt jeg måtte være. Så skal vi være sammen med hende.

• #8   17. mar 2010 Har man lært hunden alene-hjemme træning, så man ved at hunden forholder sig roligt, (de fleste hunde går hen og lægger sig, )

Hunden behørver jo ikke at være arktiv, når den er alene hjemme.

Min egen hund kan sagens være alene hjemme, selv om det sjælden sker, men når det sker så kan der godt gå 15-18 timer. Det har jeg ingen problemer med.

Jeg siger på en stille og rolig måde, "du skal ikke med" - "gå du hen og læg dig"

Men jeg tror at det er vigtigt, at hunden er afbalanceret og i ro med sig selv, eller tror jeg ikke det kunne lade sig gøre.

• #9   17. mar 2010 15-18 timer!!??

• #12   17. mar 2010 Pia er helt enig med dig!

• #13   17. mar 2010 I følge Ander Hallgren som er hunde psykolog mv så anbefaler han hunde ikke er alene mere end 4-6 timer uden at have en hundelufter...

MEN som andre allerede har nævnt så er det de færreste der har så kort et job at de kun er alene så kort tid...

• #14   17. mar 2010 Nu synes jeg ikke helt man kan sammenligne børn i institutioner, der bliver aktiveret og hvor der er nogen omkring dem hele tiden med hunde der er alene hjemme 8 - 10 timer +.

Og den der med at hunden jo bare ligger og sover mens man er væk de mange timer holder vel ikke - hvad skulle hunden ellers lave - se tv???:-)

• #15   17. mar 2010 De franske anemoner Robert2 & Rex
    Tja jeg vil nu sige jeg har mere medlidenhed med min datter, end mine hunde, hvad angår at jeg er væk fra dem, hver især!

Og det med hunden, ja mine er så alene hjemme, sammen! (med gitter imellem, så de kan se og snuse men ikke geare hinanden op)
    Og så har de store ben at tygge på, frosne kong eller andre tygge ting!

• #18   17. mar 2010 maks 5 timer om dagen er jo dybt urealistisk !!!

Mine hunde har til tider været alene i 10-11 timer... Heldigvis ikke hver dag.. Men det bliver da normalt til 8-9 timer, da man jo arbejder 8 timer på en normal arbejdsdag også er der transporten...

Jeg ville meget gerne at hundene var mindre alene hjemme, men sådan er situationen bare ikke... Pengene kommer ikke af sig selv ;O)

Til gengæld kunne jeg ik drømme om at forlade dem igen om aftenen... Kan jeg ikke have dem med, så bliver jeg hjemme :O) Hundene er vigtigere end en fødselsdag fx :O)

• #20   17. mar 2010 En af mine veninders veninder, er taget på ferie, mens hunden skulle være alene hjemme, og der ville komme en og "kigge" til den.

• #21   17. mar 2010 ja nu går jeg desværre hjemme, så det begrænset hvad vores hunde er alene.. men ellers er de vant til at være alene 8-10timer hverdag... og så er de bare så dejligt glade når man kommer hjem smiley

• #22   17. mar 2010 Anne&Kasper - det kender jeg også nogle der gør, og det synes jeg absolut ikke er iorden. smiley

• #23   17. mar 2010 Nej overhovedet ikke, det er slet ikke iorden. Stakkels hund. Syns det var så synd, at hun nu er her hos os.

• #24   17. mar 2010 Anne&kasper - Vi har også overgivet os de gange, og taget hunden over.

• #25   17. mar 2010 Vi har så fået lov til at sælge hende, da hun overhovedet ikke har det godt ved ejeren. Hun er bange, og har hverken kurv, madskål eller eget halsbånd. Den er blevet en hel anden hund, siden hun er kommet her, og hun hygger sig rigtig meget med vores smiley
    Det er bare svært at sælge en hund, når det er en race der er oppe i medierne og derfor ikke må sælges nogen steder smiley

• #26   9. apr 2010 Det er jo dybt urealistisk hvis de kun må være alene hjemme i 5 timer.. oO
    Mig og mine forældre overvejer at anskaffe os en hund, og da jeg går i skole vil de ikke være alene hjemme mere end 4-6 timer, og det er endda kun når min søster ikke arbejder om morgen, og det ville jeg ikke udmidlbart se noget problem i ;-))
    De fleste hunde vil jo komme til at være alene når ejeren feks. skal besøge familie, til fødselsdage og andet - de skal bare vænnes til det smiley

Kommentér på:
Alene hjemme tid - hvad siger i?

Annonce