688 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 15 Svar

~ Den røde ko ~
~ Den røde ko ~
Hunde: 1 Emner: 100 Svar: 525

Erfaring med sterilisation?? Erfaring med sterilisation??

Jeg tænker på at min lille vuf skal steriliseres. Ved at man skal vente til et par mdr før 3. løbetid.
Grunden er at hun alligevel ik skal ha hvalpe (mit valg). Og chancen for kræft mindskes.
Men er der nogen "bagsider" ved det? Jeg tænker bliver hun mere sløv (gør bestemt ik noget). Bliver hun mere agrassiv?
Nogen erfaringer?

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Tilslutning af ny vaskemaskine - også el 1.000 kr.
  • Klip af hække 2.000 kr.
  • Samle et skab 500 kr.
  • Fjernelse af hvepsebo bag kasse i mit skur 600 kr.
  • Sprøjtning af hvepseboer (app vil ikke tilføje billeder) 1.200 kr.
  • Skrue bordben på bord 350 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Erfaring med sterilisation??
  • #1   18. mar 2010 Lotus er steriliseret og Kaido bliver det i år.

Lotus har overhovedet ikke ændret sig. Det eneste er at hun er MEGET svær at holde nede i vægt:-)

• #2   18. mar 2010 Vægten er det eneste minus her. Og det er så til at tage og føle på. Jeg er ved at have fundet tricket her, tror jeg

• #3   18. mar 2010 Ingen minusser her.

Tværtimod har jeg fået en glad hund, hele året rundt

• #4   18. mar 2010 Luba blev sterilliseret i januar og vi har ikke oplevet noget negativt - tværtimod er hun blevet mere glad og legesyg smiley

• #5   18. mar 2010 Vi fik en helt ny hund ud af det, hun er blevet mere glad og frisk vægten er ikke det store problem endnu for hun havde absolut ingen energi så skulle passe på med foderet i forvejen.
    Nu har hun så fået så meget energi at hun rent faktisk kan få forbrændt noget af det mad hun får.

alt i alt fortryder vi ikke det mindste

• #7   18. mar 2010 Lotus har så også fået en anden pelsstruktur....... Hun har fået mere pels og den er lidt mere "ulden" at se på.

Men ellers er jeg SUPER glad for at hun er steriliseret og lige nu er Kaido i løbetid og hun stresser vildt.

Så jeg kan slet ikke vente med at få hende steriliseret:-)

• #8   18. mar 2010 Det lyder godt. For var lidt nervøs for hvor meget hun ville ændre sig. Men det lyder jo til at være til at håndterer de "problemer" der kommer. Håber bare ik at hun får mere energi, for så bliver jeg en meget træt ejer. :o)

• #9   18. mar 2010 Og jeg GLÆDER mig til at slippe for løbetider så vi ikke skal holde os fra træning og passe på, når de skal med på ferier og lignende:-)

• #10   18. mar 2010 Jeg synes nu ikke det var så slemt. Vi var både til træning og vi blev da ikke overrendt af hanhunde, når hun var i løb. Det er næsten værre nu *G*

Jeg steriliserede fordi hun var så deprimeret i både løbetider og falske drægtigheder. Og det sammen med risici for kræft etc er årsag til at jeg også vil sterilisere fremtidige tæver. Ikke træning osv.. det har vi klaret før smiley

• #11   18. mar 2010 Molly er også steriliseret. Hun troede hver gang at hun havde hvalpe lidt efter løbetiden var overstået, og det blev bare værre og værre. Efter sterilisation er det forsvundet helt. Dog tog hun en del på i vægt og pelsen er blevet tykkere/ ulden som de andre også skriver.

Til Jer andre- mindre foder hjælper ikke på hendes vægt, så overvejer noget diet-foder fra Olivers. Er der nogle af jer som bruger diet-foder eller hvad gør I for at holde vægten?

• #12   18. mar 2010 Pia S:

Lotus har været på Olivers Weight Loss nu i 3 år........ Det er hun MEGET svær at holde vægten nede på:-(

Nu prøver jeg lige noget andet foder, hvor der kun er 9% fedt i.........:-) Så DET satser vi på, kan hjælpe:-)

• #13   18. mar 2010 Tak for svar ang. foder. Og undskyld til trådstarter at jeg lige lavede et sidespring i din tråd smiley

• #14   18. mar 2010 Luna er råfodret og har lige tabt 2 kg på 2 mdr *wuhuu*

• #15   18. mar 2010 Basse blev steriliseret da hun var lige omkring et år..

Hun er meget hvalpet af sind, og jeg ved ikke om det skyldes den tidlige sterilisation eller om hun bare er en hvalpet hund. Og jeg finder heller aldrig ud af det..

Udover det er hendes stofskifte gået helt nuts, og hun er tynd og har svært ved at tage på.. Hvilket vi dog arbejder ihærdigt på!..

Man slipper for påtrængende hanhunde, og der er større sandsynlighed for at hunden kan med andre, samt man eliminierer risikoen for visse kræftformer og livmoderbetændelse..

Jeg kan kun sige: Gør det!! Eneste ulempe er at mor som regel bliver SÅ bekymret under selve operationen..

• #16   18. mar 2010 Ingen ændringer her - hun er lige så glad i låget som altid... men måske en lille smule roligere.

Kommentér på:
Erfaring med sterilisation??

Annonce