516 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 6 Svar

Sterilisation- erfaring Sterilisation- erfaring

Hej HG.
Jeg er den heldige ejer af min smukke hund Nelly. Men desværre har hun en tildens til at blive falsk drægtig efter sine løbetider. Hun spiser ikke, begynder at tabe sig, bliver svag osv... Ikke sjovt for nogen.
Nå, men for at komme problemet til livs, skal hun selvfølgelig steriliseres.. Jeg har selvfølgelig gjort mig nogle tanker, omkring om det skal foregå på den "almindelige" måde, eller om det skal være kikkert.. Jeg har læst forskellige sider osv. Men jeg kunne godt tænke mig at høre, hvordan i har valgt at gøre det så..
Hvorfor valgte i sterilisation? Hvor fik i gjort det, og hvordan? Er der nogen der har oplevede negative resultater eller bivirkninger? Hvad gav i for operationen? Og hvor hurtigt kom jeres hunde sig efter det?.. Ja sorry, kan godt se at det blev til en del spørgsmål. Men selvom man kan læse nok så meget, så er det fedest med erfaringer.
Forsat god dag til alle:)

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Ophæng gardinstang i betonvæg 300 kr.
  • Hækklipning 2.500 kr.
  • Hækklipning og busk beskæring, 1 stk 1.450 kr.
  • montering af to plafond lamper 1.000 kr.
  • Ophæng af ikea skabe/reol 500 kr.
  • Vand / Vaskemaskine 990 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Sterilisation- erfaring
  • #1   11. apr 2013 Haha flot stavet:) ja sorry.. Er på iPhone:) sterilisering selvfølgelig!

• #2   11. apr 2013 Misha skulle stireliseres under alle omstændigheder fordi jeg ikke skal bruge hende i avl og fordi hun var nedtrykt under løbetid. Hun ville ikke gå nogen steder, hun ville ikke gå ud for at drikke vand, hun lå og sov hele tiden, helst ved mig eller på mig og kravlede op af væggene pga. trusser.. Efter hendes løbetid (den anden) blev hun også falsk drægtig, store bryster osv. Hun fik så noget slim ud af skeden en dag, jeg tog et billede og tog til dyrlæge da jeg så det igen. Han sagde det var noget livmoderbetændelse, som man kan medicinere væk. Han synes ikke det mærkede voldsomt, men det kunne det alligevel godt være. Så hun kom i røntgen og det var voldsommere end man havde regnet med :s Så hun skulle have fjernet det dagen efter smiley Så det blev en lidt større operation end vi havde regnet med. Kan ikke huske om det blev 8.000 + eller 9.000 + Men der omkring. Fordi det var en livmoderbetændelse kunne forsikringen dække en okay sum. Så det lettede da. Det er for os den bedste ''beslutning'' Jeg har ikke længere en hund der kryber sammen og kravle op af væggen eller en hund der ligger og er nedtrykt og virkelig ked af det smiley Og hun bliver selvfølgelig ikke falsk drægtig smiley Har ikke oplevet noget dårligt ved det, operationen var lidt hård, men den var også større end normalt. Men det var ikke så slemt. smiley

• #3   11. apr 2013 Min amerikaner blev steriliseret pga ved hver løbetid, så en mdr før og efter plus løbetiden spiste hun kun leverposteg af mine finger, eller ris med fisk. Hun var mega ked og sur på andre hunde.

Hendes var ikke med kikkert. Og det kostede kun 2000 pga hun fik også fjernet halen under samme operation.

Jeg fik en mega glad ung hund igen der gad lege med andre hunde, som ville træne og som blev let tyk, da hun elskede mad derefter smiley

• #6   11. apr 2013 Mange tak for inputs:) tager med kyshånd imod flere erfaringer:)

• #7   11. apr 2013 Begge mine tøser er steriliseret laparaskopisk. JEG mener at det er den mest skånsomme måde og risikoen for livmoderbetændelse er stort set ikke tilstedeværende. For at få livmoderbetændelse skal livmoderen have tilført hormon. Dette hormon føres til livmoderen via æggestokkene. Men eftersom æggestokkene fjernes ved den laparaskopiske sterilisation burde der ikke opstå problemer. Selvfølgelig skal dyrlægen vide hvad han/hun laver, for livmoderen skal undersøges med kameraet inden man beslutter 100%.

Lotus havde lidt problemer med at lægge sig den første aften (så hun fik en smule smertestillende samme aften og ellers intet.. Kaido var fit for fight 2 timer efter hun var vågnet af narkosen. Hun fik intet smertestillende overhovedet.

• #9   12. apr 2013 Jeg har fået mine tæver (4 stk) steriliseret på den gammeldags facon. De har alle haft det elendigt første dag, men herefter har de været fit for fight og det vanskeligste har været lige at holde dem en smule i ro de første par dage.
    Men selvfølgelig er laparaskopisk mere skånsomt, det er jo et langt mindre indgreb.

Kommentér på:
Sterilisation- erfaring

Annonce