{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.663 visninger | Oprettet:

aflivning eller salg ?? :O {{forumTopicSubject}}

ja jeg står lidt trælst ... sidder her og er tude færdig .


Vi fik charlie i dec. der begyndte min søn at blive syg, han fik astma medicin første gang i starten af januar, det var så slemt her i starten af marts at vi blev indlagt på OUH børneafdeling med vejrtræknings problemer smiley og fået maske lige siden hver 3. time.

det syntes jeg ikke at jeg kan blive ved med at tilbyde min søn .

hvad ville i gøre med hunden ? skal det gå ud over charlie's liv (aflivning) eller ? syntes den er svær altså.

DA charlie har været kastet rundt i 1år , han er dog ikke mærket , han er en glad hund og ja super dejlig! vi er 6 hjem... dog "kun" 5 ejer .. charlie fylder 2år d. 24. april.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  aflivning eller salg ?? :O
  • #1   24. mar 2010 hov 6. hjem og 5. ejer ..

  • #2   24. mar 2010 Puha.. Hvad siger din mavefornemmelse dig hvis du siger "aflivning"?
    Det er ikke nemt, men måske det mest huane at gøre. Hvis Hunden har været kastet rundt det sidste år, skal han så kastes videre her fra?
    Det er kun dig der kan tage den beslutning.. men ved det er rigtig svært!


  • #3   24. mar 2010 Det gør mig oprigt ondt på jeres vegne

    Kan du beskrive hvordan Charlie er i daglig dagen og med andre hunde?


  • #4   24. mar 2010 Det er mange hjem for en hund syntes jeg.
    men hvad mener du selv han er bedst stillet med?

    Kan han klare igen, at blive omplaceret?

    Håber din søn får det bedre, snart! Er ikke rart for ham smiley


  • #5   24. mar 2010 Nu er der jo også nogle problemer med papirerne på ham, ikke? Så der kan ske en masse udover selve hunden, hvis han bliver solgt videre til 7. hjem

  • #6   24. mar 2010 jeanette, niks det har jeg fået styr på (:

    jeg ved ikke om det rigtige er at kaste ham videre smiley puuh jeg holder jo af hunden, han er så god ved alt altså, min kat elsker ham, min søn elsker ham, han elsker dem, han er så kærlig en hund . fungere fint med alt, elsker at lege med andre hunde, det gør vi tit , han har været passet ved min veninde en weekend hvor hun også passede 2 til og har selv 2 - så 5 hunde og ja han var bare glad ...

    han er perfekt for os, vi går ofte ned på marken og slipper ham fra , kaster bold osv, han kommer altid og løber højest i en cirkel omkring os , vi skal jo ikke blive væk smiley

    tak - jeg håber også at magnus får det bedre , for ham og charlie er bare gode venner, magnus krammer ham altid ;P og ja man kan gøre alt ved hunden altså ikke at vi gør det, men magnus sad den ene dag oven på hunden foran sofaen (vi flyttede ham selvfølelig) men charlie lå bare og logrede med halen...

    ja ih klump i halsen , øv..


  • #7   24. mar 2010 sunshine ... jeg har kontaktet alle tidligere ejere...

    ejer nr 1. fik nyt job og var aldrig hjemme - skulle flytte sammen med kæresten som havde 2 små hunde der ikke kunne med andre

    ejer nr 2. fik charlie og blev derefter skilt hvor ejer nr et tager ham tilbage for at finde et optimalt hjem -

    ejer nr 3, siger at det var hans amstaff han der ikke kunne tackle en hund nr 2 . især ikke til spisetiderne

    ejer nr 4, havde 5 hunde og ja det gik vist bare ikke , hun valgte så at jeg var den rigtige ejer til ham da hun ikke kunne tilbyde ham den omsorg og kærlighed han nu fortjener da han er meget kærlig .

    ja og jeg er så ejer nr 5 - som ikke aner hvad jeg skal stille op smiley


  • #8   24. mar 2010 Kanon smiley

    Jeg aner ikke, hvad du skal gøre smiley Det er slet ikke muligt at beholde ham, med nogle ændringer i dagligdagen?


  • #9   24. mar 2010 Det handler jo ikke om hvor mange gange han er blevet omplaceret. Det handler om hvordan han har tacklet det. Hvis humøret er højt, han ikke udviser angst eller aggressivitet ville jeg da forsøge at omplacere ham.

    Følg dit hjerte, og siger det omplacering, så skal du ikke forsvare din beslutning over for nogen.

    God bedring med din søn, ærgerligt men forståeligt at I ikke kan have Charlie mere.


  • #10   24. mar 2010 Hunden er jo ikke ligeglad med at blive omplacerdet, det tager jo også på dens psyke,

    Når hunden har været omplaceret 5-6 gange, så har det sat sine spor.

    Den skal jo lære nye ting hver gang den får et nyt hjem, hvad den må og ikke,

    Nogle mennesker er nok ligeglad med hvordan hunden er, hvor andre kræver lidt mere af hunden.

    Så efter min mening er det bedst at hunden får fred, men det er mit skøn. selv om jeg nok ikke er ening med andre.



  • #11   24. mar 2010 sunshine, jeg vil ikke have et problem hvis han havde en legekammerat (han er jo vild med at lege) men ja han bliver tilsidesat hver gang, og føler bare ikke at jeg burde gøre det samme, det er jo svigt på svigt, men jeg tænker også at der er en god familie der vil have ham til han stritter af (af alderdom!) jeg ved bare ikke om jeg kan tilbyde ham, ja at jeg så svigter ham , nu vi havde besluttet at han skulle blive gammel her smiley

    han er velfungerende, han skal trænes med da alle jo har brugt forskellige komandoer , men kan hører da efter smiley træning med faste principper ville være godt, jeg er skrevet op til et hold ..

    jeg snakkede meget godt med ejer nr 1 som så beskriver charlie som han var da han havde ham, og ja han er stadig lige så glad smiley velfungerende osv . alle de triks han kunne da han var et år skal dog genopfriskes. jeg syntes han virker meget klog - klog hund . virkelig , han ved hvordan man bladre i en bog som siger dyrelyde, dytter på bilerne , skubber med dem, trykker på knapperne så det spiller (på min søns legetøj) - ja han er nu med til at give en et ekstra smil på læben i hverdagen -.. synger man kan han finde på at synge med c'',)


  • #12   24. mar 2010 lige netop den race, ville jeg nok ikke sælge videre, men en svær beslutning, men du spurgte jo om vores holdning, og nej den skal aflives, efter min mening.

  • #13   24. mar 2010 Patruljehunden Babett det er jo netop sådan som jeg har tænkt det - fortjener han et liv hvopr han (måske) kun føler han bliver passet ? det første år har han været ved samme ejer ... så lidt fast base har han oplevet ..

  • #14   24. mar 2010 susie , netop den race ? det kunne lige så godt være en hvilken som helst anden race dette indlæg drejede sig om , ja jeg spurte om en holdning , og tak for din, man skal jo ikke alle være enige .

  • #15   24. mar 2010
    Ja men nu tænker jeg bare på den race, som der er så meget snak om, og de skal jo ha en fast hånd, og det får den ikke hvis den flytter så meget rundt imellem nye mennesker, ikke ondt ment om hunden.


  • #16   24. mar 2010 Jeg ville finde et nyt hjem og gå køberne efter i sømmene, er de stabile, har overskud også frem i tiden. Selvfølgelig er det er meget stressende liv vovse har haft, men han er ung og sund og rask, så det skal nok kunne gå. Mange gadehunde osv har haft kummerlige liv, men ender ofte med at få et godt hundeliv til slut.....uden dog at sammenligne på nogle måder smiley

  • #18   24. mar 2010 Hvis hunden ellers er velfungerende, så synes jeg at han fortjener at du gør en indsats for at finde et godt og blivende hjem.

    Tager den tid det skal tage - og ser om du ikke kan give ham en chance til.


  • #19   24. mar 2010 sunshine , ejer nr et er ikke opdrætter .. han er ham der købte hunden af opdrætter til 7500,-

    han er 2 år om en måned, hm og en dag , har vi ikke d. 23. ? smiley

    vi har haft ham i 3 mdr ja

    han er flyttet 2 gange på det sidste halve år , ja . stakkells hund smiley


  • #21   24. mar 2010 Han har haft mange hjem, rigtig mange. Men han har også mange år på bagen endnu, jeg vil personligt finde ét hjem til ham, og det skal selvfølgelig også være det sidste hjem! Så hvis der ikke kan gøres andet hos dig, synes jeg du skal finde det helt rigtige hjem til ham, vil personligt selv vælge lidt ældre ejer til ham, da han skal ind i en familie med ro på tilværelsen, og hvor han kan være de sidste år af hans liv.
    Det vil jeg gøre hvis jeg var dig smiley Synes ikke der er grund til at aflive en hund hvis den intet fejler!


  • #22   24. mar 2010 ja taler vi om at sælge ham vil jeg klart sortere GROFT i folk , meget, lave kontrakt ja altså alt hvad der skal til

  • #23   24. mar 2010 camilla, nej han fejler intet (: ja nu havde jeg jo håbet at sidste hjem skulle være her - det lovede jeg ham (ja altså hvem ved om han forstod det smiley )

    jeg vil bestemt vælge unge mennesker fra, jeg er ung, så lidt dobbeltmoralsk er det jo nok, men nu har jeg en stabil hverdag , med kæreste , søn og ingen byture i tide og utide .. som så mange andre unge mennesker .


  • #24   24. mar 2010 Det er jo ikke hundens skyld at den ikke længere kan være en del af jeres familien og tilsyneladende heller ikke de andres. du skriver jo den er lige så god som dagen er lang, så når der ikke er noget galt adfærdsmæssigt ville jeg finde et godt hjem til den og gøre alt for det skal blive det sidste hjem. I mine øjne afliver man ikke sunde og raske hunde uden adfærdsproblemer. BØVS det var min holdning

  • #25   24. mar 2010 linda, jeg syntes selv den er svær da han jo er sund og rask .- og nej man bør ikke aflive friske dyr , jeg ville jo som sagt have jeres mening , for jeg aner ikke hvad der er optimalt nu han har haft så mange hjem.

  • #26   24. mar 2010 Har lige sendt dig PB hvilket jeg håber er iorden

  • #27   24. mar 2010 Maiken. Persobligt synes jeg at det er egoist at aflive sunde og raske dyr uden problemer for at man ikke selv kan give dem det de har brug for eller fordi man ikke kan bære at en anden skal have sit højtelskede dyr. Og i sær hunde i den gode levealder. Kunne bedre forstå hvis man havde en gk. hund som man vidste at der nok ikke var så langt en liv tilbage hos og man af en eller anden GOD grund ikke kunne have mere. Men tror godt selv du ved hvad du synes er bedst hvis du mærker efter dybest inde

  • #28   24. mar 2010 Helt iorden med pb smiley jeg har svaret...

    linda, det er blandende følelser , han fortjener et godt og langt liv , men kan jeg tillade mig at give ham endnu et svigt på bagen ? det er sådan lidt det jeg tænker .. så ja jeg må sætte mig og tænke godt og grundigt .


  • #29   24. mar 2010 Maiken; Jeg synes bestemt også at du skal vælge ældre ejer, jeg er selv ung hundeejer, men vil aldrig selv sælge min hund til yngre ejer smiley Men jeg håber inderligt at du finder et blivende hjem til ham.

  • #30   24. mar 2010 camilla , tak smiley ja nu må vi se , jeg håber han kan blive her , men det tvivler jeg på,..

  • #31   24. mar 2010 han virker som en hund der sagtens kan flyttes igen. jeg ville fortryde kæmpe meget hvis jeg aflivede en sund og rask hund.

  • #32   24. mar 2010 carina .- det ved jeg med mig selv at jeg også ville, rigtig meget endda ...

    Kan jeg tillade mig at sætte hunden til salg ? give det en måneds tid for at se om rette ejere dukker op ? og også for at se om min søn reagere bedre på den måned? kan jeg forlange af evt ny ejer skal have ham på besøg , være her på besøg, vi skal komme på besøg og virkelig gå i dybten med hans reaktioner ?


  • #33   24. mar 2010 jeg må indrømme at jeg på ingen måde synes det er egoistisk at aflive en hund, som på ydresiden ser sund og rask ud, måske han slet ikke har det så godt, men at det først komme frem efter han har været et sted i længere tid.
    Prøv at tænk på: hvordan ville du have det hvis han bliver omplaceret endnu engang, fordi der opstår en uventet situation hos næste ejer? Lige meget hvor meget arbejde du lægger i at finde et nyt hjem til ham, kan der ske uventede ting for alle, føler du at du kan stå inde for at han kan risikere at han skal igennem det igen?

    Nu springer jeg lige lidt væk fra den her situation, og taler lidt mere generelt. jeg tror nemlig at mange vælger den "nemme" løsning ved at videresælge hunden i stedet for at aflive den. jeg har personligt en kontrakt med opdrætter om at han skal have førsteret til at tage Nala tilbage hvis vi ikke længere kan have hende, men havde jeg ikke det, er jeg ikke sikker på at jeg synes hun skulle have et nyt hjem. Det kan da godt være der er mange gode år tilbage i en hund, men der er også rigtig mange hvalpe lige i øjeblikket som venter på et nyt hjem. der er bare ikke plads til alle.


  • #34   24. mar 2010 camilla a , sådan tænker jeg også - og derfor min ide med kontrakten, alle kan stå i noget de ikke forventede (ligesom mig) .. og ja det er menneskeligt - andet kan jeg ikke rigtig sige c'';)

  • #35   24. mar 2010 Rikke L - hvis du kigger efter, så er han nu sat til salg herinde.. Så tør du bare tårerene væk igen

  • #36   24. mar 2010 rikke , jeg har ikke valgt at aflivning er vejen frem. charlie's skæbne bliver et hjem mere og så er det slut, han skal ikke udsættes for flere skift og svigt.

  • #37   24. mar 2010 hm han må så ikke ligge tilsalg herinde, så er det heller ikke nemt at finde et nyt hjem smiley

  • #38   24. mar 2010 susie C

    Der er da ikke meget snak om netop den race?

    Maiken

    Hvis du kan mærke at han har taget flytningerne godt, og stadig er ved godt mod og ikke har ændret adfærd på nogen måde, så syns jeg bestemt også, at det er værd at give ham en ekstra chance.
    Men det er aldrig en skam at aflive en tilsyneladende velfungerende hund. Hunden mærker intet, og på den måde, er man sikker på, at hunden ikke senere hen bliver ødelagt i det forkerte hjem.

    Lige meget hvilket valg du tager, så er jeg sikker på, at du har overvejet det nøje, og taget det valg du finder bedst.


  • #39   24. mar 2010 Danielle, jeg vælger et nyt hjem , og nej der er da slet ingen snak om denne race :S ? nå men jaja ...

    han er super dejlig smiley og har ikke ændret adfær , ikke af hvad tidligere ejere fortæller smiley


  • #40   24. mar 2010 K K - hvorfor tror du at jeg har lovet ham at han skulle blive her til han strittede af af alderdom smiley ? jeg har da også virkelig ondt af ham. nu får det en måned og så må vi se om min søn reagere anderledes - bedre forhåbenligt...

  • #42   24. mar 2010 anniesofie, det ved jeg at han kan klare smiley han er super skøn, og tak , han er nemlig dejlig smiley

  • #44   24. mar 2010 Nu er Bulleren jo generalt en nem hund, at omplacere.
    Godt nok har han været i mange hjem og du kender som sagt din hund bedst. Jeg ville give ham et nyt hjem. Selv om det er nemmere sagt end gjordt.
    God bedring med din søn.


  • #45   24. mar 2010 anniesofie, jeg har lagt ham ind i dag , men den blev slettet. så smid bare en pb hvis du vil vide lidt andet om ham

    volkodav, tak (:


  • #47   24. mar 2010 Jeg har ikke læst alle indlæg, men vil bare spørge hvordan du vil have det hvis du ser hunden til salg igen om 3 mdr.? Uanset hvor meget du gør kan du ikke garentere den kommer i et hjem der er det sidste.

  • #48   24. mar 2010 Er hunden sund og rask, med et normalt sind, tager den ingen skade af at skifte ejer. Jeg har selv overtaget voksne hunde, og har på ingen måde kunnet mærke et savn. Det er en menneskelig tilsat følelse.

  • #49   24. mar 2010 Luca - det er bestemt heller ikke pga savn at jeg mener hun skal overveje det meget grundigt. Men prøv at forestille dig hvor forvirret den hund måske kunne være. Den har aldrig kunne lære et sæt husregler, da der nu har været 6 forskellige.

    Og ingen har jo haft den længere tid af gangen, så hvem ved hvordan den udvikler dig, når den rigtig er faldet til?


  • #50   25. mar 2010 Han får også en chance hvis vi ender med at skal af med ham. (skal til en børnelæge i april) ... og jeg siger ingen steder at jeg vil have ham aflivet , jeg ville bare lige hører om jeg var dybt godnat at ville give ham et nyt hjem .. om det var ansvarligt nok.

  • #51   26. mar 2010 Maiken
    Selvfølgelig er det det. Hvis du spørger mig smiley


  • #52   26. mar 2010 volkodav V , tak smiley

  • #53   28. mar 2010 Har sendt en pb ..

Kommentér på:
aflivning eller salg ?? :O

Annonce