{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
828 visninger | Oprettet:

Halsbånd/sele med hjælp {{forumTopicSubject}}

Jeg har en dejlig tæve på 5 mdr., hun vejer 18 kg., hun ender formenltig med at veje omkring 28 kg.

Jeg har allerede nu STORE problemer med at holde hende når vi går tur (én gang faldt jeg!), vi træner selvfølgelig "gå-pænt", men det er tager vist lang tid inden det lykkedes.

Jeg er ikke tilhænger af kvælerhalsbånd, men findes der andre seler/halsbånd, der kan hjælpe mig med at holde hende?

Louise - som ligger vandret i luften når hun går tur med Tinke

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af TV fra vægophæng 650 kr.
  • Opsætning af dampspærre 800 kr.
  • Solid dæk sæt på 400 kr.
  • Rengøring 500 kr.
  • Installation af loftslampe 645 kr.
  • Slibning af egetræs trappe 4.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Halsbånd/sele med hjælp
  • #1   25. mar 2010 Jeg har en træk hund, som også kan trække igennem! jeg nægter dog at bruge nogle former for hjælpemidler. vi kommer bare ingen steder før hun går pænt.

kan du ikke stå stille og holde hende? Jeg synes kun det er svært hvis jeg selv er igang med at gå og hun så pludselig trækker af sted, men når jeg står stille er der mere vægt at ligge bag når man skal holde hende.

• #2   25. mar 2010 Jeg er ekstremt glad for wolfsong selen..
    Den har en rigtig god pasform, er i rigtig god kvalitet, også er den heller ikke speciel dyr hvis man køber den det rigtige sted smiley

• #3   25. mar 2010 Line Aabye. - Men er det ikke bare en almindelig sele? Det er ikke en der hjælper med at holde hunden? Vi har en ganske almindelig sele, som er det vi bruger nu, når vi går tur.

• #4   25. mar 2010 Evt kan du bruge en snor med lidt elastik (løbe snor) og så binde den om livet på dig selv. Så bliver du ikke trukket skæv og det føles meget lettere at holde den!
    Self skal den kunne bindes op hurtigt hvis der skulle ske noget.

• #5   25. mar 2010 Tja hvis det kun er til træning kan du prøve med en halti grime. Men jeg vil dog anbefale dig at starte til noget hundetræning hvor din træner vil kunne rådgive dig i dens brug…

• #6   25. mar 2010 Louise T - du kan få forskellige seler der "trækker" op under benene på hunden når den trækker. Men den eneste grund til at din hund så vil begynde at gå pænt er fordi det gør rigtig ondt på hunden. Er det den måde du ønsker at opdrage din hund? Ved at påføre den smerte når den gør noget uønsket?

• #7   25. mar 2010 Jo det er en helt almidelig sele, men den lægger trykket rigtigt.. Jamie er i hvert fald begyndt at gå pænt efter hun har fået den..
    Der skal selvfølgelig stadig træning til, men den har virkelig hjulpet..

• #8   25. mar 2010 Camilla A - Nej det er ikke den måde jeg ønsker at opdrage min hund på. Men jeg ønsker heller ikke at min hund bliver bidt af en anden hund, fordi jeg ikke kan holde hende når vi går forbi. Jeg ønsker heller ikke at min hund bliver kørt over, fordi jeg ikke kan holde hende og hun render ud på vejen, jeg ønsker heller ikke at min hund vælter små børn med katastrofale følger, fordi jeg ikke kan holde hende.
    Jeg går til træning og har gjort det længe. Jeg har ligeledes trænet meget længe for at få hende til at gå pænt, men det tager åbenbart endnu længere tid, og nu er hun så stor at jeg ikke længere kan holde hende. Alternativet er at hun ikek bliver luftet, og det ønsker jeg bestemt heller ikke for hende.
    Vi gør jo alle det vi selv synes er bedst for vores hund.
    Grunden til jeg spørger til råds her inde, er fordi jeg har hørt om en sele med en eller anden form for elastik, som skulle gøre at hunden ikke trækker så meget. Om det er pga. smerte ved jeg ikke, og derfor spørger jeg også til råds her inde.

Louise

• #9   25. mar 2010 Jeg er ikke lige stødt på en sele der hjælper uden at gøre ondt på hunden… Er du sikker på det ikke er en halti grime du har hørt om? Den trækker hoved på hunden til siden eller ned når den trækker så den holder op. Hunden holder selvfølgelig op med at trække fordi det er ubehageligt, men ikke fordi det gør ondt. Det er et træningsredskab og ikke en permanent løsning, men det kunne sikkert hjælpe dig… Har du prøvet at snakke med din hundetræner om problemet?

• #10   25. mar 2010 Jeg vil nok hellere anbefale en Canny collar istedet for en Halti grime.. Den rykker ikke hundens hovede til siden, og skader ikke nakken som en halti godt kan gøre..

Du kan se den her:

(link fjernet)

Jeg har selv både brugt alm. halti grime og denne i træningen, da jeg også havde en hund der ville trække, og jeg vil helt klart vælge Canny collar.. Den virker ligeså godt som Halti grimen, men er bare mere skånsom for hunden.

• #11   25. mar 2010 Henriette K
    hvordan virker den Canny collar, nu har jeg set på dit link og de billeder der er, trykker den så over snuden? eller trykker snuden nedad? eller hvad gør den/virker den?
    Mvh. Tanja

• #12   25. mar 2010 På med en julius k9 powersele og få evt en hundetræner ud som kan vejlede dig i operante træningmetoder til at 'gå pænt i snor' evt med figurant hund

Go' træningslyst

• #13   25. mar 2010 Husk der skal grundig instuktion til før man bruger Canny Collar

Se en video her med hunde der får dem på

http://www.youtube.com/watch?v=a8EA7zXYXZE

• #15   25. mar 2010 Den giver et tryk ned ad mod snuden, så snuden bliver trykket lidt ned ad.. Se evt. de videoer som er blevet lagt ud..
    Ja den virker.. Det gjorde den i hvertfald på min hund.

• #16   25. mar 2010 Man kan osse få en halti-sele (ikke grime, men sele). Det er en sele hvor en snor sidder som i en alm sele, og en ekstra snor sidder foran på selen.
    Jeg ville til hver en tid vælge en af de løsninger der ikke er baseret på at det skal gøre ondt på hunden.

Men uanset hvad du vælger, så huske at det er træningsredskaber og ikke varige løsninger.

• #17   25. mar 2010 Ja men kan nemlig få en haltisele. det er den der løfter benene op når hunden trækker. Den ville jeg foretrække frem for grimen, da den kan skade hundens hals. Men derimod synes jeg heller ikke selen er særlig godt.

selvfølgelig skal du være sikker med din hund, men hun vejer "kun" 18 kg lige nu, min vejer det samme og er trækhund, og står jeg stille kan jeg altså godt holde hende. Man kan jo se på dem hvornår de vil ud i strakt snor.
    Kan du ikke holde hende når du står stille?

Har du ikke en der kan komme og holde hende ellers?? Og så går i bare ingen steder før hun ikke trækker. Vi har tit stået i indkørslen i 15-20 min, vi går INGEN steder når hun trækker.

• #18   25. mar 2010 Camilla -NEJ det er ikke den sele jeg snakker om. Den jeg snakker om er IKKE baseret på smerte!
    Jeg kunen aldrig drømme om at anbefale en af de antitrækseler du omtaler.

Den jeg snakker om kan ses her: (link fjernet)

• #19   25. mar 2010 Okay, har bare set i det er mig eller hunden at hun kaldte det en halti sele den der løfter op i benene.. smiley Min fejl.

Kommentér på:
Halsbånd/sele med hjælp

Annonce