617 visninger
|
Oprettet:
Halsbånd/Sele hjælp {{forumTopicSubject}}
Hejsa..
Jeg er den lykkelige ejer af en 10 uger gammel Jack Russell han hund - men jeg har problemer med at lufte ham med vores sele.
Han sætter sig og piver og kan ikke koncentrere sig om, hvad det virkelig handler om når vi er ude.
Jeg har selvfølgelig tjekket at der ikke er noget der strammer osv
Gode råd er mere end velkomne...
Mvh
Christoffer
jun 2005
Følger: 86 Følgere: 90 Hunde: 4 Emner: 1.485 Svar: 20.177
jun 2010
Følger: 1 Emner: 9 Svar: 9
Min kone og jeg havde een dag ikke, hverken sele eller halsbånd på ham, og dér gik det over stok og sten - desværre
feb 2005
Følger: 80 Følgere: 75 Hunde: 4 Emner: 366 Svar: 11.299
maj 2008
Følger: 22 Følgere: 25 Hunde: 4 Emner: 172 Svar: 2.816
Muligvis er din hund bare alt for overvældet af alle de nye indtryk. Når du beskriver din hund, som du gør, tænker jeg straks usikkerhed.
Husk også på, at din hund ikke er tankelæser. Hvad ved han om "hvad det virkelig handler om"?
Og hvordan kan man forlange, at en 10 ugers hvalp, skal kunne "koncentrere" sig om noget, den ikke aner, hvad handler om?
Tålmodighed og masser af forståelse, - et opmuntrende stemmeleje, - gå ned og støt din hund ( dog uden at trøste den), men rør ved den og tal i en frisk tone til den. Tag den evt. lidt op, - snak med den og nus den lidt og sæt den ned igen og opfordr den til at komme lidt med dig.
Og så skal du jo ikke "gå tur" med så lille en hvalp endnu. Du kan tage den ud og lade den opleve miljøet ved at gå/stå i et område i ca. 10 - 15 min. Bær den så ind i huset, bilen eller på matriklen igen.
maj 2008
Følger: 22 Følgere: 25 Hunde: 4 Emner: 172 Svar: 2.816
jun 2005
Følger: 86 Følgere: 90 Hunde: 4 Emner: 1.485 Svar: 20.177
Prøv at giv ham halsbånd/sele på og leg med ham - opmuntre ham til at bevæge sig mens i sørger for adspredelse.
Aldrig hiv i ham, men giv ham tid til at følge jer af egn vilje (lok løs med stemme, legesager og kiks og ros til skyerne) =)
jun 2010
Følger: 1 Emner: 9 Svar: 9
Halsbånd/Sele hjælp