{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
617 visninger | Oprettet:

Christoffer S
Christoffer S
Følger: 1 Emner: 9 Svar: 9

Halsbånd/Sele hjælp {{forumTopicSubject}}

Hejsa..
Jeg er den lykkelige ejer af en 10 uger gammel Jack Russell han hund - men jeg har problemer med at lufte ham med vores sele.

Han sætter sig og piver og kan ikke koncentrere sig om, hvad det virkelig handler om når vi er ude.

Jeg har selvfølgelig tjekket at der ikke er noget der strammer osv smiley

Gode råd er mere end velkomne...

Mvh
Christoffer

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af TV fra vægophæng 650 kr.
  • Opsætning af dampspærre 800 kr.
  • Solid dæk sæt på 400 kr.
  • Rengøring 500 kr.
  • Installation af loftslampe 645 kr.
  • Slibning af egetræs trappe 4.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Halsbånd/Sele hjælp
  • #1   7. jun 2010 Vil han med halsbånd?

• #2   7. jun 2010 Slet ikke desværre... der sætter han sig også bare på jorden, samt "kradser" sig fordi halsbåndet irriterer.

Min kone og jeg havde een dag ikke, hverken sele eller halsbånd på ham, og dér gik det over stok og sten - desværre smiley

• #3   7. jun 2010 Han skal bare vænne sig til det, der kan godt gå lidt tid for nogen, men prøv at gøre det til en positiv oplevelse når han har selen på, ros ham og giv masser af godbidder.

• #4   7. jun 2010 Christoffer

Muligvis er din hund bare alt for overvældet af alle de nye indtryk. Når du beskriver din hund, som du gør, tænker jeg straks usikkerhed.

Husk også på, at din hund ikke er tankelæser. Hvad ved han om "hvad det virkelig handler om"?

Og hvordan kan man forlange, at en 10 ugers hvalp, skal kunne "koncentrere" sig om noget, den ikke aner, hvad handler om?

Tålmodighed og masser af forståelse, - et opmuntrende stemmeleje, - gå ned og støt din hund ( dog uden at trøste den), men rør ved den og tal i en frisk tone til den. Tag den evt. lidt op, - snak med den og nus den lidt og sæt den ned igen og opfordr den til at komme lidt med dig.

Og så skal du jo ikke "gå tur" med så lille en hvalp endnu. Du kan tage den ud og lade den opleve miljøet ved at gå/stå i et område i ca. 10 - 15 min. Bær den så ind i huset, bilen eller på matriklen igen.

• #5   7. jun 2010 Lad hunden gå med halsbåndet inden døre og når den er under opsyn, så den vænner sig til det.

• #6   7. jun 2010 Som Nadja skriver skal hvalpen venne sig til fornemmelsen..

Prøv at giv ham halsbånd/sele på og leg med ham - opmuntre ham til at bevæge sig mens i sørger for adspredelse.

Aldrig hiv i ham, men giv ham tid til at følge jer af egn vilje (lok løs med stemme, legesager og kiks og ros til skyerne) =)

• #7   7. jun 2010 Tusind tak for jeres gode råd! Jeg prøver dem allerede i nat når han skal ud engang smiley

Kommentér på:
Halsbånd/Sele hjælp

Annonce