{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
14.401 visninger | Oprettet:

Hvalp spiser alt på jorden! {{forumTopicSubject}}


Hej HG!

Eddie er blevet 5 mdr. nu og spiser alt hvad han kan komme i nærheden af.

Når vi er ude og gå tur går han direkte efter de steder der ligger fuglelorte (dem elsker han!) og ellers andre ting der ligger rundt omkring - også ting vi ikke kan se med det blotte øje. Udover det gnaver han i grene som om de er kødben. Selvom vi lejer og træner, SKAL han alligevel lige have fat i en gren og løbe væk med den i munde og gnave i den - og hvis han når at spise meget kaster han det op næste dag (er sket 1 gang).

Når vi er derhjemme sørger jeg for at der er rent. Dog formår han altid at finde nullermænd som han elsker at tykke på.
Hvis han har lave afføring derhjemme begynder han at spise den!

Føler at han er meget fokuseret på det og jeg er blevet meget bekymret over det.

Eddie vejer 2,8 kg og får Royal Canine efter anvisningerne på pakken.

Er der nogen der ved hvad man kan gøre ved det?

MVH Ronja


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvalp spiser alt på jorden!
  • #1   30. mar 2010 Timm. Ja da. Du starter med at lære din hvalp hvad ordet nej betyder. Meld dig på et træningshold. Hvalpe tygger på det meste, og derfor er det en rigtig god ide, at de lære nej. For en masse af de ting som de spiser, kan de blive mere end syge af.

  • #2   30. mar 2010 Velkommen i klubben af altædende hvalpe ,0)

    Gør som de andre siger lær ham kommandoen nej, og så øve øve øve..
    Vi øver også endnu, også på kommandoen nej :0)


  • #3   30. mar 2010 Snow k.
    - tak for den hurtige response.. Eddie ved godt hvad nej betyder men er stadig en hvalp og vil kun blive bedre.. er i stor grad igang med at finde træningshold men alt der er tilgængeligt for os er desværre booket. derfor skriver jeg herinde til jer rutinerede hunde-ejere..

    Mikala N det lader til vi har samme problem.. tak for skrivelsen smiley


  • #4   30. mar 2010 Jeg må bare være tålmodig - tak for støtten putte mutten.

    KOM KOM KOM endelig med flere foreslag til andet man kan gøre smiley


  • #5   30. mar 2010 Prøv at fortælle hvordan du har trænet nej øvelsen.
    Vi var det igennem igen sidste gang på hvalpemotivation. Og faktisk var min hvalp den eneste, som forstod, at jeg mente det nej.
    Vi måtte gentage det for de andre. Der hvor de fleste fejler er ikke at ramme toneleje og hojden, og så rose lige bag efter når hvalpen ikke viser interesse for det den IKKE må tage.
    Træneren havde taget en hvid tallerken med, og så hele røde pølser. Namnam.


  • #6   30. mar 2010 Tilføje, at selv om mine forstår nej. Ja så smager den kattelort sgu for godt. f.eks. De er helt klar over at de ikke må...meeen det smager åbenbart for godt. Eller rettere. de sniger sig ud til kattebakkerne inden jeg far dem renset og selvfølgelig når jeg ikke ser det...

  • #7   30. mar 2010 Fra starten af har jeg været meget streng med hvad han måtte og ikke måtte og ikke tænkt - nårh hvor er han sød - for det har jeg set hvad fører til.

    Jeg siger nej meget bestemt og finder på andre ting han godt må og roser ham til skyerne og giver ham en godbid. Prøver at træne og lege med ham så meget som muligt så han distraheres fra andres og egen afførong osv.




  • #8   30. mar 2010 altså min lille pige på 5 måneder er også i den tid hvor hun spiser alt... dog ikke afføring, hverkan hendes egen eller andres, men fuglelorte er bare sagen... først og fremmest er nej et godt ord, da der som der står i tidligere meddelelser, kan være ting hunden bliver syg af.. men derudover tror jeg på at hunden skal igennem en oral- fase ligesom vi mennesker skal, hvor alt bare skal ind i munden og testes... jeg kan tydeligt se på min lille pige når hun finder ud af at det ikke lige var det bedste hun fik i munden, enten spytter hun det ud ellers ser hun bare generelt mærkelig ud i hovedet:)


  • #9   30. mar 2010 Jeg lærte mine at aflevere hvad de fandt i bytte med et stykke kylling... det satte hurtigt en stopper for at æde alt muligt smiley

  • #10   30. mar 2010 Vi er rigtig glade for alle jeres gode råd, svar og støtte smiley

  • #11   30. mar 2010 Det jeg syntes der er svært med en alt-æder (er selv ejer af en), er at man ikke altid når at sige nej før det allerede er i munden og måske slugt. Akila går tit med næsen i jorden og spiser osse græs. Og så er det jo svært at nå nej´et før det er for sent....

  • #12   31. mar 2010 Mikala N: Lige præsis. Jeg er gået videre til, istedet for at sige "nej" til "kom" (rose når hun kommer) og så gå videre. Hvis jeg er usikker på om det er noget hun vil æde. I min verden forstiller jeg mig at hun så ikke forbinder det med noget negativt (hvis nu det bare var fordi det duftede godt).

Kommentér på:
Hvalp spiser alt på jorden!

Annonce