{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.087 visninger | Oprettet:

Hvalp spiser alt og vil ikke ind. {{forumTopicSubject}}

Jeg har en hvalp på 4 mdr ca. Han spiser alt.. Og jeg mener alt.
Jord, græs, træ, lort, you name it.

Hvad kan vi gøre ved det? På gåturen undgår vi det, men når han ryger i haven kan vi ikke undgå det.

Andet problem er, når han er i haven, så vil han ikke ind igen.
Vi lokker med godbidder osv, men han nægter at komme ind..

Hvad gør vi?


Kommentarer på:  Hvalp spiser alt og vil ikke ind.
  • #1   21. dec 2016

    profilbillede
  • #2   21. dec 2016 Gå med ud i haven, evt med snor på en periode. Og brug nej når han laver ulykker, og brug ros når han opfører sig pænt. Giv altid godbid når i går ind. Lad dem evt stå klar ved havedøren, så han ved belønningen er der.

  • #3   21. dec 2016 #2 Vi har en hel spand med godbidder stående ved havedøren, og det er også der han altid får fra når han kommer ind.

  • #4   21. dec 2016 Husk på i har en race der er lavet til at være ude. Han har en fest når han får lov til dette! Det er hvad i skal opveje indenfor smiley så går indenfor til en fest. Og vær obs på om han har det varmt inde..

  • #6   21. dec 2016 Fuldkommen enig med Ginne i # 4

  • #7   21. dec 2016 De andre har give nogle gode råd, så jeg vil bare lige sige: NUUUUURH!

    (og godt det ikke længere er mig. smiley )


  • #8   21. dec 2016 Er der nogle kølige steder indenfor den kan være?

  • #9   21. dec 2016 Tak for jeres råd. Han kommer i en sporline indtil han lærer at komme ind smiley

  • #10   21. dec 2016 Ryger i haven?
    I er godt klar over at det er en lille bitte hvalp, og det er JER der skal guide den til god opførsel, ikke?
    Det er NU prægningsperioden er i gang. Vinduet lukker ved tolv-seksten uger.
    Ud med jer, og få opbygget det gode forhold og de gode rammer.
    Der må være en opdrætter på sidelinjen som kan hjælpe også.


  • #12   21. dec 2016 Malene - Lad være at antage en masse som ikke står der smiley Han ryger i haven hver time/hver anden time for at tisse og lege. Vi er med en del af tiden, men det ændrer ikke på at vi ikke kan fange ham når han tager noget i munden.

    AG - Tak smiley


  • #15   21. dec 2016 #12 Fange ham? Skal det forstås som at I løber efter ham? Det synes han da bare er en sjov leg. I skal lære ham et godt indkald i stedet. Og så skal I tænke over, om I tager ham ind hver gang I kalder, for det lærer han hurtigt, og så gider han ikke komme, det er jo meget sjovere at være ude og lege.

  • #16   22. dec 2016 Jeg tænker allerførst hold nu op den ser dejlig ud.

    Har i lært ham ordentligt indkald? Hvis ikke hvorfor skulle han så komme, der er så dejligt ude!! smiley

    Aldrig jagt ham det bliver det kun mere sjovt af.

    De fleste hundehvalpe spiser alt hvad de kommer i nærheden af , det vokser de fra


  • Albusandme
    Albusandme Tilmeldt:
    aug 2016

    Hunde: 1 Emner: 30 Svar: 245
    #17   22. dec 2016 Ej hvor er han fin. Og velkommen til puppyhood.

    Jeg havde store problemer med Albus og sneglespisning og gjorde kæmpe fremskridt ved it's your choice. Saml nogle af de ting sammen du ved han spiser. Sæt dig sammen med ham og hav en af tingende i hånden. Når han går efter den lukker du hånden og afventer at han lader dig hånd være. Så klikker du (hvis du er til sådan noget) og giver ham en godbid fra den anden hånd. Når han kan lade tingen helt være i din hånd flytter du den ned på gulvet, og gradvist tættere og tættere på ham. Hvis han starter ud med at gå efter den lægger du din hånd henover og belønner med ros og godbid bagefter. Hvis han allerede har ladet den ligge et par gange, men pludselig går efter den roser du ham bare når han lader godbidden ligge. Det kan godt være at du skal bruge et par træningssessioner på det, men i løbet af et par dage behøvede jeg ikke bekymre mig om sneglespisning.

    Mht. Indkald havde jeg stor succes med at skifte over til et rigtigt spændende stykke legetøj som han kun fik lov at lege med når han kom når jeg kaldte. Og kun med mig i den anden ende. Dvs han aldrig får den til at lege med alene.


  • #19   22. dec 2016 Det med at være ude ligger til dem smiley
    Svigerindens er helst ude hele dagen. Nu er hun så voksen, og ligger mest bare og holder øje med nabolaget smiley

    Vi lærte VW Nej " tricket" .. Lidt det samme som Albus beskriver.
    Her var der bare en lækker ting i hånden, ordet Nej blev knyttet på. Når han ignorerede den lækre ting, fik han en über lækker ting fra den anden hånd smiley
    Brugte den simple metode, da VW ikke er den klogeste skt bernhard i verden og jeg er dybt ukreativ smiley
    Men han kender ordet Nej og meningen med det smiley

    OG slutter mig til koret.. Nøøøøøøøøøj en lækker haps smiley


Kommentér på:
Hvalp spiser alt og vil ikke ind.

Annonce