{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
682 visninger | Oprettet:

Hanhund - tæve problem.. {{forumTopicSubject}}




Skrevet: 31-03-2010 12:36:15
Slet hele emnet

Hej.
Jeg har netop fået en kæreste med en tæve EB'er på 2.5, og jeg har jo selv en han på 2.5 også, og vi håbede selvfølgelig på at de kunne sammen , en han sys godt nok hun dufter liiidt for godt, og han slet ikke falde til ro eller lade hende være, er det noget der vil gå over jo mere de ses, eller hvad er der af løsninger, ville helst undgå han skulle ha lavet "snittet"..

anyone ?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hanhund - tæve problem..
  • #1   31. mar 2010 Hvor mange gange har de været sammen og hvor lang tid ad gangen ?

  • #2   31. mar 2010 Jamen de har set hinanden 3 gange, første gang en time, hvor han uafbrudt hoppede på hende, og anden gang små 3 timer med samme resultat, og sidste gang en time, stadig det samme..

  • #3   31. mar 2010 Hvad gør I når han hopper på hende?
    og hvordan reagere hun selv?


  • #4   31. mar 2010 hvis det fordi han "gerne vil hende" så burde det gå over jo mere de ses.
    Det handler om at have tålmodighed og så lidt mere tålmodighed og så lige lidt mere tålmodighed.

    min hanhund (før han blev kastreret) kunne hellere ik lade vores plejehund ( tæve) være tror de to døgn han prøvede at hoppe på hende va 100 gange hver gang flyttede jeg ham og sagde nej. Det krævede uendelig meget utålmodighed, men efter to døgn forstod han det og så begyndte de i stedet, at lege


  • #5   31. mar 2010 Jamen flyttede ham og sagde nej, som Mumse nævner, men det er os fordi hun ikke har for gode hofter i forvejen, så hans 30 kg gør det måske ikke ligefrem bedre, men vi må bare blive ved med at prøve ..

  • #6   31. mar 2010 Ja altså jeg ville også lade dem være så meget sammen som muligt og så flytte ham og sige nej hvis han hopper på, men ellers hvis han bare er påtrængende lade hende klare det selv, altså lade tæven sige fra over for ham

  • #7   31. mar 2010 Ok ja det kan jeg godt se, men tror jo mere de får lov, at gå sammen jo minder vil han hoppe på hende.... lige nu er hun jo vildt spændende fordi han kun er sammen med hende begrænset....
    men kan huske jeg selv var ved at eksplodere i de to døgn... Har heldigvis en veninde der er adfærdsbehandler, og hun hjalp mig og forsinkerede mig om det nok skulle gå over. Må indrømme at jeg var ved at gi op en million gange for han kunne slet ik lade hende være, men men meget mærkeligt så gik de pludselig op for ham, at han intet fik ud af det.
    Tror det meget vigtig at bevare roen og bare stille og roligt fjerne ham med det samme hvergang og sige roligt nej....


  • #8   31. mar 2010 Det må vi prøve... hun siger os fra, det er bare som om den gæve hanhund ikke tager et nej for et nej.. hehe..
    Men tak for hjælpen..


  • #9   31. mar 2010 hi hi smiley held og lykke

    Er sikker på det nok skal gå


  • #11   31. mar 2010 Desværre er der nogen tæver som erså tålmodige, at de ikke siger fra på noget tidspunkt over for utålelige hanhunde i hjemmet. Desværre er det meget almindeligt, når der skal en ny hanhund i huset, at han kan bruge timevis med at springe på tæven.
    Hvalpen jeg har pt. han springer ikke som sådan på den blide tæve, han bider hende over alt han kan få fat, så hunbliver jagtet rundt i huset når han har lyst til det.
    Jeg stopper ham med et nej, og lige så snart jeg vender ryggen til er han i gang igen.Han prøver også hver formiddag, om han ikke kan lave den samme med posha, men der kommer han hurtigt til kort, for hun giver ham lige en tur ned og ligge, og et nap han kan mærke, så har hun selv løst det problem.
    Når jeg har fået voksne hanner i omplacering, så har de også været i gang med at springe på, men det er så overstået i løbet af et par uger. alt efter hvor gamle de har været.


  • #13   31. mar 2010 Maiken
    jeg går ud fra det er mit indlæg du har misforstået smiley
    jeg mener selvfølgelig ikke han skal gøre hvad der passer ham overfor hende, men mener bestemt det mest effektive er hvis tæven selv sætter ham på plads, dermed ikke sagt at det skal foregå uden opsyn og bare stå på i en evighed


  • #14   31. mar 2010 Bodil
    nu var det heller ikke hvis han hoppede på som jeg skrev længere oppe men kun ved andre ting altså general snusen og interesse, at han springer på hende skal selvfølgelig stoppes


  • #15   31. mar 2010 jeg er enig med Maiken - jeg lader heller ikke mine børn tyranisere at et andet barn, indtil mit barn siger fra.
    Det er os der er garanter for at vores hunde har det godt og dermed vil jeg mene at det er jer der skal stoppe hannen, nu hvor tæven ikke selv magter at sige fra.
    Kender dog til en FB som havde totalt forelsket sig en en tæve DDB og han kærlighed blev ved og ved og ved ... heldigvis var hun så meget større at hun knap nok bemærkede ham ... men gik bare når hans pumpen op af hendes ben blev for meget ...
    så det kan have lange udsigter at han stopper


  • #16   31. mar 2010 Nu er jeg så generalt ikke enig i at man kan sammenligne børn og hunde, men det ville så også undre mig hvis et barn ligefrem når til tyranisering uden at det andet barn har sagt nej/stop/sagt noget til en voksen/grædt eller lign.

  • #17   31. mar 2010 stupid: jeg sammenligner ikke børn med hund - jeg sammenligner vi menneskers måde at handle på og hvornår man skal træde ind og blande sig.

  • #18   31. mar 2010 Platugler
    i mine øjne er det da at sammenligne børn og hundes handlemåde, men det kan for så vidt også være lige meget smiley jeg ville heller ikke springe ind hver eneste gang mine børn er en smule uenige, jeg ville da lige give dem en chance for at finde ud af det ìg kunne de ikke det stille og roligt SÅ ville jeg blande mig


  • #19   31. mar 2010 så kan jeg kun sige at du har misforstået det jeg skrev

  • #20   31. mar 2010 men indlæget er jo ikke om lidt uenighed - men at ejerne føler at tæven er så generet af hannes tilnærmelser at det er et problem at være samme ... så kan man da ikke bare lade dem løse det selv

  • #21   31. mar 2010 Der står faktisk ikke at tæven er generet, jeg spurgte hvad hun sagde til det men fik intet svar, det var derfor jeg skrev som jeg gjorde, havde der stået at hun blev bange for ham eller lign. Havde det været noget andet smiley

  • #22   31. mar 2010 da ejeren skriver at de er bekymret for hendes hofter og eller mener det er et problem, så er det jeg mener at man ikke bare kan lade dem selv ordne det.
    men skal vi ikke bare være enig om at vi ikke er enig smiley


  • #23   31. mar 2010 Platugler
    jamen jeg tror slet ikke vi er så uenige, jeg skrev også længere oppe at det med at han springer på selvfølgelig skal stoppes og det hver gang, men at jeg synes det var ønskværdigt hvis hun selv sagde fra hvis han bare var påtrængede


Kommentér på:
Hanhund - tæve problem..

Annonce