{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
5.801 visninger | Oprettet:

Falsk stamtavle {{forumTopicSubject}}

Jeg hørte i dag om en makker der har hentet en masse chi'er i Polen og fået lavet falsk stamtavle på dem og solgt dem til 8.000-10.000.
Så frækt jo!
Kan det virkelig lade sig gøre så nemt?

Hvordan tjekker man at stamtavlen er ægte?
Nu har min hund her ikke tavle, men hvis jeg får en med tavle, så vil jeg da gerne sikre mig at den er ægte og jeg ikke ender med en polsk hund!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Falsk stamtavle
  • #1   2. apr 2010 Det kan sagtens lade sig gøre......... De behøver dog ikke engang at forfalske dem, for de kan bare lave dem på CKC:-(

  • #2   2. apr 2010 det vil altid være en god ide at få oplyst stamtavle nummeret inden man køber også tjekke det efter - og undersøge kenneler osv.




  • #3   2. apr 2010 Det er da skræmmende at det er så nemt smiley

    Ringer man så til DKK eller hvad og tjekker?


  • #4   2. apr 2010 Marianne:

    Jeg vil gå så vidt at hvis du finder en anerkendt DKK kennel, så er det IKKE falske tavler:-)

    Der står ganske simpelt for meget på spil for en velrenommeret DKK opdrætter.


  • #5   2. apr 2010 Ordentlige mennesker forfalsker vel heller ikke stamtavler...
    Jeg syntes det er så væmmeligt. Og de stakkels hunde smiley


  • #6   2. apr 2010 Ja, de stakkels hunde!!!!!!

    Ofte køber de jo en masse på en af hvalpefabrikkerne. Der går en vis % del "til spilde", som ikke overlever turen herop, men de tjener så meget på dem alligevel, så det er peanuts for dem at miste nogle stykker på vejen:-((


  • #7   2. apr 2010 jeg tror ikke du finder en DKK opdrætter med falsk stamtavle....det er en af sikkerhederne ved at købe en stamtavle derfra.....
    vi er underlagt FCI og det er også en sikkerhed.
    dog er der nogen der har kopieret FCIs logo....forstår ikke hvorfor de ikke stopper det med det sammen...


    men alle de små klubber der er kommet op i DK går det nemt at snyde. og hvis man ikke ved hvad der skal stå på stamtavlen bliver man let snydt.

    da vi købte hund tænkte vi ikke på at en stamtavle ikke er en stamtavle.....heldigvis for os, var vores opdrætter fra DKK


  • #8   2. apr 2010 Ej hvor er det skrækkeligt smiley Jeg kan slet ikke bære det.
    Puha smiley
    Og jeg kender den stodder som jeg nævner. Har da heller aldrig kunne døje ham.
    Jeg fatter ikke man kan gøre den slags.


  • #9   2. apr 2010 Jeg aner heller ikke noget om stamtavler Connie, da vores ikke har det.
    Men jeg ville jo nok undersøge stedet hvis det var, og kræve at se moren og faren (som vi gjorde ved Milo).


  • #10   2. apr 2010 Jeg kunne så kun se Kaidos far på billeder, for hun er efter importeret sæd fra USA........*G*

  • #11   2. apr 2010 ja det var også rart, da vi købte første hund, da kunne vi se både far og mor.

    men vi vidste slet ikke alt det her om snyderi og hundehandel...


  • #12   2. apr 2010 Linnea, jeg har jo kun fået det af vide. Der skal jo beviser til. Og aner ikke hvad manden hedder rigtigt. Kender ham kun ved fornavn og kaldenavn. Og nu er han vist flyttet til Norge.

    Næ jeg vidste heller ikke det med falske stamtavler før i dag.

    Et af vores andre bekendte vennepar købe en amstaff af ham Georg stærk mand på en rasteplads, så vidste godt at der var hundehandel, men ikke i så vid udstrækning.


  • #13   2. apr 2010 Ja ok Mette, så må billedet være nok smiley

    Vi var så heldige at de havde begge forældre hvor vi fik Milo fra, og de havde et så fantastisk sind, så vi måtte bare have en hvalp.


  • #14   3. apr 2010 Jeg kender til en blanding af pitt og amstaff der har stamtavle som ren amstaff-det sku ikke være så svært... Det koster vist ikke så meget og de får det lavet i tyskland...

  • #15   3. apr 2010 Nu er stamtavle jo ikke en beskyttet titel, så ethvert stykke papir med nogle navne kan kaldes en stamtavle - derfor skal man først finde ud af hvilken klub (og/eller specialklub) man vil tilhøre og vælge ud fra deres godkendte opdrættere - så får man enten en ægte tavle, eller en reel chance for at straffe snydere.

  • #17   3. apr 2010 Hvad sker der for nogle avlere. Nu har jeg to eksempler på direkte snyd og bedrag fra kenneler. Den ene:
    Hendes race bliver udfaset, og da vi har klub i udlandet, sidder hun alene og sender papire afsted, til tavler. Her er to af hendes racer "pludselig" blevet til en anden race, fra et af hendes kuld, fra denne race.

    2.
    Kennelens præmiehan dør af sygdom. denne han har lavet nogle super kuld, og opdrætter har 5 på liste til hvalp, fra denne hanhund. Han skulle have parret hendes tæve, her start på året. For ikke at miste penge, undlader man at sige handyret er død, bruger en anden han, og fortæller så alle, han er død under tævens graviditet. Disse hvalpe har tavle efter ham som far, men det er en anden han, der er den virkelige far.

    Og nu det her??
    Hvor er folks moral???????


  • #18   3. apr 2010 Skal siges nummer to tilfælde, ikke er udenlandsk stamført, men af en anderkendt klub herhjemme.

  • #19   3. apr 2010 Man skulle bare indføre for alle racer, som med schæferen, at hundene skal DNA testes, før de bruges i avl.

  • #21   3. apr 2010 Luca:

    Det var smart, det vidste jeg ikke det krævede. Men så er man da sikret!


  • #22   3. apr 2010 Hvor der er mennesker,vil der altid være nogen der vil snyde,man kan kun prøve at være på forkant,den DNA test lyder godt,hvormeget koster sådan en ??

  • #23   3. apr 2010 Hvis man læser bladet hunden fra DKK hver gang vil man ofte støde på disiplinærsager omkring opdrættere der har snydt med stamtavler - så det forgår også hos DKK..... desværre

  • #24   3. apr 2010 Hvordan udfaser man en race?

  • #25   3. apr 2010 Marianne P - endnu en fjer der bliver til 10 høns - du kender ikke manden, og han er vist flyttet til Norge ???? helt ærligt - keder du dig ? Normalt gider jeg ikke læse disse indlæg og slet ikke svare, men det her indlæg synes jeg er lige lidt for hønset

  • #26   3. apr 2010 Udfaset:

    Hunden er på listen over de 13 hunde, der skal udfaset. Altså man må ikke anskaffe sig en, og de hunde der er i Danmark, skal kastereres eller stereliseres, så ingen avl kommer. Til sidst vil der ikke findes et eksemplar af racen i Danmark. Medmindre man omgår loven, og køre sin race ind under andre lovlige racer. Og på den måde parrer med andre tavle hunde af racen, og får blodet og generne fra sin "ulovlige" race, over i den lovlige race.


  • #27   3. apr 2010 Hvilken klub anerkender hunde fra "gaden" på den måde (ud over CKC, som vi efterhånden alle ved er spild af penge)? Du skriver at hundene "skifter race" - hvordan det?

    Vi kan for sjov sige at det er boerboel der er tale om - den er på listen, klubben er i udlandet, og racen kan i teorien forsøges reg til en anden type mastiff. Det må betyde at ejer går fra boerboel klubben og banker på hos en anden klub og enten indrømmer at det er en BB som man vil lyve om, eller på en eller anden måde får dem til at registrere noget de ikke ved hvad er (fordi man ikke har officiel dokumentation for at hunden er den race man har valgt at lyve den til). Either way er klubben mevirkende til snyd, og det kunne være fint at vide hvad det er for en klub.


  • #28   3. apr 2010 Alt er jo tilgængeligt på nettet,Folk har det jo med at ligge deres stamtavler ud på nettet både af den ene eller anden art på deres hjemmesider og her for den sags skyld, så Har man en pc og en printer og et redigeringsprogram kan du faktisk lave dem selv og printe ud og en gang Laminering og vupti så har du en stamtavle, så det faktisk ikke så svært

  • #29   3. apr 2010 .

  • #30   3. apr 2010 Pia, super kommentar - eller ikke!
    Jeg kender ham udmærket. Har mødt ham flere gange, kender hans fornavn, kaldenavn, ved hvad bil han køre i (imens han var her i hvert fald) og at han bor i norge.
    Og det koster kun et opkald at få efternavn, adresse, forlovede og arbejdsgiver MEN det kræver jo stadig beviser at melde ham.
    Normalt gider jeg ikke svare på den slags kommentarer, men gør en undtagelse for din skyld smiley

    Ikke desto mindre, vidste jeg ikke at det var så nemt at snyde med.


  • #31   3. apr 2010 En af mine arbejds kollegaer har også købt en rughåret gravhund, hvor de så fandt ud af at det var en falsk DKK tavle. Så det florerer sørme også i DKK.... Hun har haft et helvede med det, og har droppet det hele nu. Hun følte at der ikke var meget at komme efter hos DKK. Sælgeren er tilmed en af deres dommere også.

  • #32   3. apr 2010 Henriette & Michelle J - det tror jeg simpelthen ikke på kan ske hos Dansk kennel klub - har du selv set stamtavlen med egne øjne, eller kun hørt det fra din arbejdskollega ?

Kommentér på:
Falsk stamtavle

Annonce