{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.252 visninger | Oprettet:

Bange for andre hunde- hjælp :( {{forumTopicSubject}}

Jeg har virkelig store problemer på vores gåture, efter vi er flyttet ned midt i byen. Chico og Chili går fuldstændig bananas når vi møder andre hunde på vores tur, efterhånden er det så slemt, at jeg virkelig er på vagt og går ind i en gård eller lignende hvis jeg kan se der kommer andre hunde. Vi har haft en episode med to sindssyge muskelhunde hvor vi boede før og to episoder med løse blandingshunde her hvor vi bor nu. Tror det er derfor det er eskaleret. Jeg er blevet rådet til, at give dem godbidder og forsøge at få deres opmærksomhed når der kommer en anden hund, men jeg føler slet ikke jeg har kontrol over situationen, når hunden kommer tæt på. Begge hunde har altid gået til ringtræning og på udstilling, så de er vant til at møde andre hunde. What to do?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Bange for andre hunde- hjælp :(
  • #2   7. apr 2010 Ja det tænkte jeg også, at det måske var en god idé. Det vil jeg til at gøre

  • #3   7. apr 2010 siger det samme som "helt almindelig...". de gejler sandsynligvis hinanden op når de går sammen, og så er de "udenfor pædagogisk rækkevidde". det er nemmere at træne en hund alene. har faktisk ikke oplevet at det kan lade sig gøre at træne to hunde effektivt sammen...

  • #4   7. apr 2010 Det vil jeg gøre fremover, for det er ikke til at holde ud, det andet der. Skal jeg så bare give dem godbidder og snakke med dem så snart jeg kan se, der kommer en anden hund?

  • #6   7. apr 2010 Tak for dit indlæg, det er helt sikkert noget der kan bruges :o) Ja, det er rigtig hårdt og jeg synes faktisk det er meget pinligt! Fordi det er så slemt ligenu, kommer vi hverken på stranden eller i skoven og det er jo rigtig ærgeligt.

  • #7   7. apr 2010 Kender det alt for godt.. har 2 hunde af slagsen der også går amok når vi møder andre hunde.. jeg er seriøst bange for at Nuggi en dag kommer til at nappe en hund smiley for han har mødt en løs hund på vores boldbane hvor hanbed ud efter den.. men heldigvis var ejeren meget forstående..

    Men som de andre siger så forandrer hunden sig når de ikke går tur sammen og Nuggi og er blevet meget mere behagelig at gå med fordi han ikke vogter over Nala.. Så det råd kan jeg også give dig at prøve..

    Men kender alt for godt det med at flygte fra andre, jeg hiver sågar hunden op på armen for at undgå andre, er selv meget ræd for at der skal komme store hunde eller løse hunde når vi går.. :-S

    Så kender dig problem alt for godt..


  • #9   7. apr 2010 Janni.. undksyld jeg lige lånte din tråd også...

    Pia.. du kommer med nogle ret gode råd som også jeg vil prøve at tage til mig.. Ved at jeg signalerer frygt over for min hund, det er en svaghed jeg har, dels fordi jeg er bange for store hunde og løse hunde, og dels fordi jeg ikke ved hvad Nuggi finder på ..
    Men du kommer med nogle ret gode råd..

    Nuggi reagerer kraftigt og gør over for alt og alle det gør han for at vise han er der og måske er lidt nervøs men tit er det fordi han gerne vil snakke med folk vi møder og hvis han ikke vil siger han selv fra..
    Men derimod hunde tror jeg han er bange for. for dem bider han ud efter..
    Nala hakker efter folk og hunde fordi hun er meget nervøs og bange for andre mennesker end dem hun kender, man har vundet hendes hjerte hvis hun kysser en på hånden efter et par minutter i hendes selskab..

    Så 2 lidt specielle hunde jeg har :-S


  • #10   7. apr 2010 Jeg tager aldrig mine op, for som Pia skriver, så gør det bare det hele værre. Men fra imorgen, vil jeg gå med dem en ad gangen

  • #11   7. apr 2010 Det vil jeg også prøve at vænne mig af med.. bare svært smiley Rigtig god ide.. held og lykke med det smiley

  • #12   7. apr 2010 Tak og i lige måde Lizette smiley

Kommentér på:
Bange for andre hunde- hjælp :(

Annonce