7.032 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
13 Svar
Træning af døv hund Træning af døv hund
Jeg har lige været ude og træne med en døv hund. Jeg har før arbejdet med døve hunde, men kunne godt tænke mig at høre lidt mere om, hvordan folk klarer sig sammen med en døv hund.
Hvis du har lyst til at skrive og fortælle om livet med en døv hund, stort som småt i den forbindelse, ville jeg være meget interesseret.
Måske dukker der noget op, som jeg iokke selv har oplevet eller tænkt på.
0 synes godt om
feb 2009
Følger: 18 Følgere: 17 Hunde: 4 Emner: 5 Svar: 417
hehe, vi klarer os skam godt med vores Milo, han er dog ikke så lydig som man kunne ønske, og har lidt svært ved at fange de ting vi prøver at lære ham, men jeg tror at det bare kræver masser og masser af tålmodighed, og så nogle gode godbidder, så kan man sagtens fange hans opmærksomhed
Det jeg synes er det største problem (og det skyldes til dels at vi ikke kan få ham til at forstå/acceptere kommandoen "nej") er at han ikke altid fanger at vi prøver at sige nej,og så istedet tolker kommandoen som en opfordring til leg!
maj 2008
Følger: 22 Følgere: 25 Hunde: 4 Emner: 172 Svar: 2.817
Jeg lærer også døve hunde "Nej", som er den berømte "løftede pegefinger".
Det ligger naturligt for folk at bruge dette som signal til "Det må du ikke".
Det er ret almindeligt, - også blandt hørende hunde, at de spiller op til leg, når man siger "Nej", men det er faktisk et udtryk for, at de forstår, at man er ( læs - spiller) vred.
Så udviser man jo en form for truende adfærd og typisk responderer mange hunde på at fortælle os, at de bare "er små hvalpe, som vil lege - ikke have konflikt".
Så opfordring til leg er altså her et dæmpende signal og skal tages som sådan. Når I ser det, er det tid til at fortælle hunden, hvad den SÅ må - dvs. frem med gufferne og lav en øvelse, som hunden gerne må og som du bliver glad for.
sep 2007
Følger: 1 Følgere: 6 Hunde: 2 Emner: 22 Svar: 866
Nu har jeg ikke selv en døv hund, men jeg har trænet agility sammen med en. Det var en border der var født døv. Ejeren har så lært hunden op på en masse håndtegn og det fungerede faktisk bare rigtig fint. Den reagerede meget på hendes kropssprog og det var rigtig imponerende så meget hun egentlig kunne med den. Hun var næsten ikke hæmmet i forhold til os andre.
Hun brugte ikke pegefingeren til nej. Hun brugte hele hånden, hun havde hånden bøjet opad og lavede sådan en feje bevægelse, hvis I forstår hvad jeg mener. Sådan en så er det slut bevægelse.
sep 2007
Følger: 30 Følgere: 29 Hunde: 1 Emner: 78 Svar: 1.244
maj 2008
Flot at hun kom så langt. Der har ligget en god viljestyrke bag.
TROR GODT, JEG FORSTÅR DEN MED DEN FEJENDE BEVÆGELSE - hov, caps lock.
Ghita
Interessant oplysning. Kan måske forestille mig, at sådan et snurrende halsbånd ville virke lidt a la en stødhalsbånd, dvs. frembringe et mindre chock hos hunden? Det er jo under alle omstændigheder en underlig fornemmelse for hunden.
Men takker for oplysningen, - vil prøve at undersøge det nærmere.
Har du flere oplysninger om det halsbånd eller brugen af det, er jeg meget interesseret. Tak for det, du allerede har bidraget med.
sep 2007
Følger: 1 Følgere: 6 Hunde: 2 Emner: 22 Svar: 866
Jeg er også meget imponeret over hende og tager virkelig hatten af for det stykke arbejde hun har lagt i den her hund.
Det var en hvalp fra et kuld de selv havde opdrættet og det blev konstateret ret tidligt at den var døv, derfor valgte hun at den beholdte hun selv og trænede håndtegn med den fra den var helt lille.
Det var ret sjovt, for selvom den aldrig har kunnet høre hende, så snakker hun med den alligevel. Det griner vi en del af.
maj 2008
Snakkeriet til en døv hund gør jeg mig også skyldig i, - ren refleks. Og det samme gælder for dem, som jeg har hjulpet, dvs. ejerne til de døve hunde.
Men døve hunde gør jo også *s*
feb 2009
Følger: 18 Følgere: 17 Hunde: 4 Emner: 5 Svar: 417
jan 2010
Følger: 42 Følgere: 40 Hunde: 5 Emner: 403 Svar: 3.009
Jeg har lagt en lille film ind , hvor i kan se nogle af kommandoerne.
Jeg valgte at træne med tegn i stedet for alm. tale , da jeg helt klart føler en mere focuseret opmærksomhed og kontakt imellem Simba og jeg.
jan 2010
Følger: 42 Følgere: 40 Hunde: 5 Emner: 403 Svar: 3.009
apr 2005
Følgere: 124 Hunde: 5 Emner: 736 Svar: 16.776
Det eneste problem var når vi var i hundeskoven - så kunne jeg ikke kalde hende til mig, og hvis hun så gik i sine egne tanker, måtte jeg ud og lede efter hende.
Det løste jeg ved at sætte en klokke i hendes halsbånd - og lys, når det blev mørkt.
Hun var nemmere at træne end min hvalp (Lilly) og vi gik endda til agility sammen. Dog slap jeg hende aldrig af snoren, når vi ikke var et indhegnet sted. Heller ikke til agility.
Ville hellere end gerne overtage en lille døv hund igen. Det var spændende og udfordrende.
sep 2007
Følger: 30 Følgere: 29 Hunde: 1 Emner: 78 Svar: 1.244
Nej det er ikke stød men vibrationer, det er udviklet af en som så noget ligenede blive brugt under en boldkamp for døve børn, der havde de det rundt om håndledet og både dommer og træner kunne på den måde komme i kontakt med børnene. man bruger Buzz på flere måder bl.a i stil med clickker træning og variation af vibrationer og længde af disse,
aug 2018
Følger: 1 Svar: 1
En gruppe for ejer med døve hunde ... Hjælp til selv hjælp.
Træning af døv hund