{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.183 visninger | Oprettet:

underlig adfærd , hjælp! {{forumTopicSubject}}

de sidste par dage, har Salina opført sig meget underligt, ja det virker lidt som om hun har "tabt småkagerne" og her menes der at det er hele Karen Wolf fabrikken som er røget...
Hun vandre rundt, ligger sig ned og så lige pludselig fare hun op og spæner ud a rummet, for så at gøre det sammen 1 time efter? Hun kan ikke rigtig falde til ro, og hun stirre rundt om sig som om hun kan se noget vi andre ikke kan se.. og når vi er ude og gå, så går hun såååå langsomt, og hun vil ikke ha nogle godbidder?
Nogle der har nogle ideer til hvad der er med hende, om det bare er fordi hun er ved at blive gammel , eller om det bare er en sær periode hun skal igennem?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  underlig adfærd , hjælp!
  • #1   17. apr 2010 Jeg ville nok få Dr dyr til at tjekke hende det kan jo i værste tilfælde være kræft det er din race jo desværre disponeret for men men men hun kan da også bare være blevet skør

  • #2   17. apr 2010 Med årene bliver de jo nemt forskrækket hvis de høre noget når de sover, men det lyder da lidt mystisk, og mærkeligt med godbidderne

    Kan hun have ondt nogle steder???



  • #3   17. apr 2010 Den kan være begyndene demens, det kan være smerter det kan være alt muligt.

  • #4   17. apr 2010 hun piver ikke på nogle tidspunkter, og har trykket på hende over alt og ledt efter sår eller andet, men der er ikke noget...
    hun spiser fint nok, her hjemme men hun stirre rundt når vi er ude og gå smiley


  • #5   17. apr 2010 Hmmm har der været nogle dårlige oplevelser på gå turene???

  • #6   17. apr 2010 Eve og Peter A

    ja, for nogle dage side hade vi en træls oplevelse på en tur, hvor hun gik løs og der kom en anden hund i snor som løber helt op i måsen på hende, hvor Salina bliver forskrækket og gør/hapser ud efter den anden hund smiley Og ejerne truer med politi og aflivning og diverse onde ulykker, og side har hun ikke gået løs overhoved, og når vi går kigger jeg konstant efter parret som truede med aflivning osv, for er så bange for at møde dem igen også selvom Salina er i snor, for det skulle ikke undre min og vi fik en tur mere smiley


  • #7   17. apr 2010 Når okay
    Jeg tror hun kan mærke du er bange for at møde dem igen, de er jo klove nok de store dyr så hvis du går og er nervøs kan hun mærke det

    Måske det bare er det eller bare det var da også en grim oplevelse


  • #8   17. apr 2010 Forskrækkelsen kan nemt påvirke hende, så hun ændre opførsel i lignende situationer dvs. ca. samme miljø (udendørs), lokation (der hvor det skete) osv. Medmindre at det var et desideret traume, burde hun ikke ændre opførsel resten af tiden.

    Jeg vil også mene, at du burde få hende tjekket hos dyrlægen. Der kan have været noget fysiologisk på vej i længe, som du først ser nu efter hændelsen.


  • #9   17. apr 2010 Anne P

    hun kommer også til dr. dyr på mandag hvis hun stadig er underlig.
    Og det med hun gik løs, har ikke noget med denne tråd at gøre, ja ja ved godt hun sku ha haft snor på! Men hun bed den jo ikke, hun blev forskrækket og bad på hunde sprog den anden hund om at smutte igen, hvilket den gjorde... slut


  • #10   17. apr 2010 Anne P

    Nu er det endelig også deres skyld jeg ikke har lyst til at gå med min hund, da de er begyndt at køre hetze mod os, og fortæller alle andre hunde ejer om hvor farlig og bisk min hund er, så er blevet en smugle nervøs når jeg går med hende, da jeg er bange for at møde dem igen, eller andre hunde ejer som er hoppet med på deres hetze smiley
    For ja hun kan ikke li andre hunde, og vil ikke lege osv. Så hun er altid i snor når jeg kan se andre hunde, men så dem ikke komme, derfor var hun løs. før i tiden gik hun tit løs, da hun er meget lydig og ikke selv tager kontakt til andre hund/mennesker med mindre de kommer helt hen til hende.
    Det var bare sort uheld, og det kan jeg så høre for resten a den tid jeg har hund, ikek særligt fedt smiley


  • #11   17. apr 2010 tak smiley

  • #12   17. apr 2010 har du overvejet om hun er blevet falsk drægtig... vores er det hvert halve år og har nogle af de samme symptomer... vi har snakket med dyrlægen om at få hende steriliseret, men det er ikke en mulighed, så venligst ingen kommentarer til at hun ikke er i "behandling" for det...
    hun søger sine hvalpe og tror hun har dem i kurven, men en er smuttet det "fanger" hun og render til bage til flokken, hvilken jo ikke er der... Hun vil ikke med på tur, for hvad med de fiktive hvalpe? lyder lidt som om det er det hun fejler...


  • #13   17. apr 2010 pia S

    ja lyder da som om det er noget hen a det samme, men de gange hun troede hun har haft hvalp har hun rend rundt med et pivdyr, men denne gang har hun ikke noget pivdyr med over alt, men hun vil meget gerne ligge i min seng, og har ligget der hele dagen, og har kun været væk når jeg har hevet hende med ud og gå. Men ja, måske hun tror hun snart skal føde, for hun "bygger rede" i min seng hele tiden :-S


  • #14   17. apr 2010 Min gamle hund ville slet ikke på gåture de sidste år af hendes liv. Hun følte sig mest tryg hjemme i haven. Så efter et fuldt liv med masser af oplevelser fik hun det som hun ville have det.

    Det kom i forbindelse med at hun blev mere og mere svagtseende, Tror hun følte at hun ikke længere var i stand til at forsvare sig selv eller os + hun blev forvirret over hvor hun var ...

    Så få tjekket hendes syn og hørelse da disse svækkes med alderen.

    Min gamle hund levede til hun var 16 år og det sidste 1½ år med tiltagende demens.


Kommentér på:
underlig adfærd , hjælp!

Annonce