5.119 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 13 Svar

~ Den røde ko ~
~ Den røde ko ~
Hunde: 1 Emner: 100 Svar: 525

Vil helst ik tisse i haven. Vil helst ik tisse i haven.

Ved det er et lidt mærkeligt "problem". Men nu gider Akila ik rigtig at gå i haven og tisse osv. Indrømmer at det er en super kedelig have jeg har, da den kun er 14kvm og der er stort set ik andet end jord derude (er ved at lave plæne). Problemet kommer først om aftenen hvor jeg jo bliver nød til at gå aftentur ret sent. For hvis vi går feks. ved 18-tiden og først smutter i seng ved 22-tiden, så vil hun ik ud i haven og nat tisse. Det ender så med at jeg må sygligt tidligt op, fordi hun jo selvfølgelig ik kan holde sig mere og står og vil ud.
Luksus-problem, jeg ved det. Men syntes bare at det er mærkeligt...

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samle IKEA-møbler 800 kr.
  • Hækklipning 1.500 kr.
  • Stoppet handvask på badeværelse 900 kr.
  • Rensning af sofa 475 kr.
  • Skal have hængt tre egetræsrundstokke (trærør) op. De skal monteres fra en væg til en anden samt en hylde. 1.400 kr.
  • Jeg har brug for hjælp til 3 forskellige ting. 1.300 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Vil helst ik tisse i haven.
  • #1   23. apr 2010 Har bare ikke hørt om det før...

• #2   23. apr 2010 Er det et problem for dig at gå en tur mere?

• #3   23. apr 2010 Tænker også, Hvis hun bare skal på tisse tur og ikke motions/lugte/snuse/hygge tur så er det vel bare ned i 5 min og op igen ? smiley

• Trine P
    Trine P Tilmeldt:
    maj 2008

Følger: 1 Emner: 7 Svar: 456
    #4   23. apr 2010 Du er ikke den eneste der har sådan hund ;0))
    Bella gider kun haven hvis det virkeligt er møjvejr, ellers skal det ske udenfor grunden.
    ( heldragter a´la Helly Hansen er super hurtie at tage på over py`en )

• #5   23. apr 2010 Det er meget normalt at hunden, når først den er blevet renlig,ikke vil besørge i haven, fordi den opfatter det som "hjemme". Der er ikke andet for end at smutte en tur udenfor med snor på lige inden du går i seng.

Min hund kommer som regel i haven om morgenen, fordi jeg jeg er udpræget B-nemmeske, men det er også en lidt større have som vi ikke kommer i så tit, men hunden bruger den meget. Da hun var hvalp gik jeg tit ud med hunden i snor kun iført lang t-shirt og sutsko på alle tider af døgnet, uanset hvor meget naboerne gloede *GG*

• #6   23. apr 2010 Chico vil heller ikke tisse eller skide i haven og det er jeg rigtig glad for. Han får sine 3 ture hver dag, og den sidste er ca. kl. 19.30 og så holder han sig til næste morgen kl. 7.00 og i weekenden til kl. 8-9, så det med de sene natteture, det er jeg heldigvis forskånet for...

• #7   24. apr 2010 Der er som heller ik nogen problemer i at gå en ekstra tur, hvis det var det. Men min ryg vil ikke altid som jeg vil, så derfor må jeg nogen gange tage nogle MEGET stærke piller. Og så ville det jo være rart at hun lige kunne tisse i haven, inden sengetid.

Viste godt-nok ik at flere hunde havde det sådan. Men kan da godt forstå hende, hvis hun ser det som en del af hjemmet. Men hun gider faktisk ik rigtig ud i haven generalt, kun hvis jeg er med ude.

• #8   24. apr 2010 Cecilia V - Hvis du gerne vil have at hun tisser af til natten ude i haven, kan du evt. prøve at gi hende snor på og gå ud i haven med hende, også på andre tidspunkter. Så opfatter hun det måske på en anden måde, hvis hun er vant til at tisseture foregår i snor.

• #9   24. apr 2010 Det var da en go ide. Den må jeg huske, hvis hun stadig ik vil når der kommer græs. Lige nu er det jo meget smart, så græsset kan komme op. Men go ide Miemiv!

• #11   24. apr 2010 Ulla M: Ja, min hund er en rigtig stakkel. Hun har det SÅ forfærdeligt! Tænk at der ikke er nogen der har meldt mig endnu... *griner*

• #13   24. apr 2010 Jeg stemmer i med Ulla her, hvordan kan man lade sin hund holde sig fra kl 18 - 19.30 til dagen efter..?? Det synes jeg er ret lang tid.

• #14   24. apr 2010 Ulla - Nu er det jo så også derfor trådstarter spørger hvad hun kan gøre, fordi hun måske har lidt svært ved selv at komme ud om aftenen, og synes det er synd for hunden, hvis den ikke kommer ud.
    Jeg kan ikke komme op om morgenen og derfor bliver min hund lukket i haven når jeg vågner. Det betyder jo ikke at hunden ikke bliver så rigeligt luftet på ture resten af dagen.

• #15   24. apr 2010 Ulla M og Mandau!:: Det er jo ikke noget jeg dyrker. Selvfølgelig går jeg med hende. Og selvfølgelig får hun nat-tisset, uanset hvor skæv af piller eller træt jeg har været. Det er sket 1 eller 2 gange, og det har simpelthen været fordi jeg har troet at hun ikke skulle ud. Selvfølgelig har jeg stået op (osse midt om natten/tidligt morgen, selvom vi næsten lige har været ude og gå) og lukket hende ud hvis hun skulle.

Kommentér på:
Vil helst ik tisse i haven.

Annonce