Politi stopper motorcyklist med hund spændt fast på brystet
00:00
/
00:33
LIVE

NOW PLAYING

Belugahval forskrækker lille dreng

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Udskiftning afdørhåndtag til altandør 1.200 kr.
  • Altandør 1.150 kr.
  • Tætning af ovenlys vinduer 1.000 kr.
  • Ophæng af stort spejl i opgang 500 kr.
  • Hænge TV op, hænge hylde op og hænge gardiner op 500 kr.
  • Hang up 4 lights 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  testikel
  • #1   10. maj 2010 Det er lidt forskelligt. Mine hanhunde var de faldet med som 8 ugers. Men nogle først ved 4-5 mdr alderen.
    Men som oftes er de nok nede omkring de 12 -14 uger.

• #2   10. maj 2010 ok så skal min da til at skynde sig lidt

• #3   10. maj 2010 Min hanhund var 18 uger. Jeg tror det kommer an på rigtig mange ting, bl.a. hvor stor racen er og hvor hurtigt den når sin voksenstørrelse

• #4   10. maj 2010 det er som mange skriver meget forskelligt -- også derfor man giver frem til 9 mdr før man forlanger at hanhunden skal have to testikler på udstillingerne

• #5   10. maj 2010 Det mest almindelige er, at de er faldet ned, når man overtager hunden i otteugers alderen.

Nogle er lidt senere på den, men for at være sikker på ikke hunden ikek har arvelig kryptorchisme, så skal de begge være nede når den er 8 uger.

• #6   10. maj 2010 Arh CH smiley er det nu ikke lige at stramme den lidt, har du noget link til et sted der beskriver arvelighed og grænsen ved 8 uger? det har jeg nemlig aldrig hørt om

• #7   10. maj 2010 det med krypto er der vist efterhånden lige så mange meninger om som der er testikler der ude *gg*

men jeg ville personlig aldrig købe en hvalp der ved fraflytningstidspunktet ikke har to fine testikler der ligger korrekt.

• #8   10. maj 2010 CH hundemutter - nej det ville jeg heller ikke selv fordi jeg ville købe den med henblik på udstillinger og konkurrencer og så dur det jo ikke ikke at være på den sikre side, men jeg ville stadig ikke mene at de skal være nede ved 8 uger for at vide det ikke er arvelig kryprochisme, det kunne jeg i hvert fald godt tænke mig at læse et eller anden videnskabeligt om hvis det er sådan.

• #9   10. maj 2010 Kennel Cantiahs, der er noget amerikansk forskning, der har stillet spørgsmålet om, hvorvidt en diagnose ikke bør stilles meget før end 8 måneder.
    Det er sådan, at det er tæver, der er bærere af genet for kryptorchisme og dertil de kryptorchide hanhunde.
    Man har fundet ud af, at hanhunde, der fik en eller begge testikler ned sent (så vidt jeg husker senere end 12. uge) også kan være bærere, selvom stenene ender med at falde ned af sig selv.

Det vil sige, at avler man på en hanhund, der ikke har diagnosen, men fik stenene ned sent, rent faktisk kan give kryptorchisme videre...

• #10   10. maj 2010 Jeg er enig med CH og Hundemutter.

• #11   10. maj 2010 ok det lyder ellers meget spændende. Jeg tager det nu ret roligt indtil der faktisk er en lidt mere enstemming holding rundt omkring. Der er jo 1000 meninger og ikke andet end en masse enkeltstående forsøg her og der.

• #12   10. maj 2010 Ja, der vælger jeg at gå med livrem og seler, må jeg indrømme. Heller være for forsigtig end for lidt forsigtig ;o)

Jeg ser personligt frem til, at der er en dag kan gentestes for netop det her problem. Før det, kommer vi ikke kryptorchisme til livs.

• #13   10. maj 2010 Enig CH med gentesten men jeg ville nu ikke føle at jeg var bedre sikret ved en hanhun hvor de faldt ned som 8 end som 11 ugers, tror nu næppe det er så grundigt testet at det er lige der ved 8 uger det skiller.

Desuden ville man jo aldrig få oplyst dato stenene var faldet ned når man vælger hanhund til sin tæve, det tror jeg ikke ret mange har skrevet ned

• #14   10. maj 2010 Kennel - nej ikke som det er nu. Men med dokumentation for, at hanhunden kan være bærer af genet hvis begge sten ikke er nede ved 12 ugers alderen, så ville man jo naturligvis lave en kryptorchid test inden hunden var 12 uger ;o)

En gentest viser jo helt enkelt, om hunden er bærer af genet eller ej - det vil sige intet gætværk, som det er nu. Og der kan ikke snydes med det. Så jeg ville føle mig MEGET bedre hjulpet med sådan en, end et system vi kan opfinde uden.

• #15   10. maj 2010 Helt sikkert det ville da være super optimalt med en gentest meeen mon ikke også det kommer, vi må bare have tålmodighed lidt endnu.

• #16   10. maj 2010 Mickey's var faldet ned ved sundhedstjek ved 8 uger.

Laddie's faldt dog først ned ved 8 mdr og det var meget usædvanlig!

• #18   10. maj 2010 Alberts den ene sten var i pungen da han var 8 uger, og dyrlægen sagde at den anden helst skulle være på plads inden 10 mdr"s alderen. Han er nu 1 år d. 15-5 , og den anden er stadig ikke på plads - og kommer det nok heller ikke. Så øv - en lidt dyrere kasteration end ellers blir det nok til.

• #23   11. maj 2010 Heldigvis skifter anbefalingerne nu hos dyrlægerne. Henover de sidste par år efter den nye forskning kom frem, er der sket et kæmpe skred i hvad dyrlægerne anbefaler.

Om få år tror jeg det er slut med at kastrere forebyggende.

Kommentér på:
testikel

Annonce